Przetargi.pl
Usługa udzielenia kredytu krótkoterminowego w wysokości 5 000 000 zł (słownie: pięć milionów złotych) na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu Powiatu Wrocławskiego w 2009 r.

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-040 Wrocław, ul. Podwale 28
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3443641 do 49 w. 403 , fax. 071 3430731
  • Data zamieszczenia: 2009-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe we Wrocławiu
    ul. Podwale 28 28
    50-040 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3443641 do 49 w. 403, fax. 071 3430731
    REGON: 93195012300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiatwroclawski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa udzielenia kredytu krótkoterminowego w wysokości 5 000 000 zł (słownie: pięć milionów złotych) na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu Powiatu Wrocławskiego w 2009 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu krótkoterminowego w wysokości 5 000 000 zł (słownie: pięć milionów złotych), który zgodnie z uchwałą Zarządu Powiatu Wrocławskiego Nr 67 z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego, zostanie przeznaczony na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu Powiatu Wrocławskiego w 2009 r. 2.Zaciągnięcie kredytu: 1)Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie do 5 000 000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych) na warunkach określonych w umowie. 2)Zamawiający przeznaczy środki kredytu na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu Powiatu Wrocławskiego w 2009 r. 3)Kredyt udzielony będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 15.12.2009 r. 4)Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania. 5)Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w pełnej wysokości w terminie 2 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 6)Wykonawca zagwarantuje Zamawiającemu możliwość stopniowego uruchamiania kredytu w postaci transz o zmiennej wysokości, jednak nie większej niż 5 000 000 PLN. 7)Uruchomienie kredytu w postaci transz odbywać się będzie na wcześniejszy pisemny wniosek Zamawiającego złożony co najmniej na 2 dni robocze od daty uruchomienia transzy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 8)Zamawiający dopuszcza możliwość po uruchomieniu kredytu pobrania przez Wykonawcę jednorazowej prowizji przygotowawczej. 9)Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 14 grudnia 2009 r. 10)Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego zawiadomienia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat. 11)Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 3.Formy zabezpieczenia kredytu: 1)Weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z wystawienia Zarządu Powiatu Wrocławskiego. 2)Oświadczenie o poddaniu się egzekucji. 4.Warunki spłaty kredytu: 1)Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej. 2)Oprocentowanie kredytu jest ustalane w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR 1M zwaną dalej stawką bazową i jest równe stawce bazowej powiększonej o stałą marżę BANKU. 3)Wysokość stawki bazowej w danym miesiącu, o której mowa w pkt. 2, określana jest wg stawki WIBOR 1M określony na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego spłatę kosztów kredytu. 4)Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się kalendarz rzeczywisty. 5)Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie automatycznie, na skutek zmiany stawki bazowej. 6)O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany przez Wykonawcę w terminie do 29 dnia tego miesiąca do godz. 1500 drogą elektroniczną lub pisemnie drogą faksową. 7)Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. 8)Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego i płatne będą nie później niż 30 dnia miesiąca za miesiąc, za który zostały naliczone, przy czym: a)pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym dokonano wypłaty, b)ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 8)Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości zaciągniętego kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami, gdzie o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie nie później niż na 2 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 9)w przypadku dokonania wcześniejszej spłaty całości kredytu lub jego części, Wykonawca na wniosek Zamawiającego dokona rozliczenia kredytu za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata w ciągu 3 dni roboczych. 10)wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia, 11)Wykonawcy przysługuje możliwość pobrania jednorazowej prowizji przygotowawczej, płatnej jednorazowo najpóźniej w dniu uruchomienia pierwszej transzy kredytu. 12)Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek innych opłat i prowizji niż wymienionej w pkt. 11. 13)spłata kapitału kredytu nastąpi jednorazowo dnia 15.12.2009 r. 14)jeśli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia przez Wykonawców wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków: 1) posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; lub którzy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3) znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, posiada niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zadania, składa następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 2) dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych, 3) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych - druk- załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. 2. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt.1) i 2), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w ust. 2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w ust. 2. 3. W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów (konsorcjum / spółki cywilne), musi on spełniać następujące warunki: 1) oferta winna być podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub upoważnionego przedstawiciela / partnera wiodącego, 2) upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela / partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie/ partnerów - należy załączyć do oferty, 3) przedstawiciel /wiodący partner/ winien być upoważniony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) do wniosku należy załączyć wszystkie oświadczenia i dokumenty opisane w ust. 1 pkt. 1 dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatwroclawski.ibip.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach