Przetargi.pl
Usługa przygotowania, dostarczania i wydawania posiłków dla dzieci i młodzieży placówek oświatowych oraz dla osób dorosłych z terenu Miasta i Gminy Krotoszyn będącymi podopiecznymi Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krotoszynie w 2020 roku

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krotoszynie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-700 Krotoszyn, ul. Kobylińska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 253 668 , fax. 627 253 668
  • Data zamieszczenia: 2019-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krotoszynie
    ul. Kobylińska
    63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie
    tel. 627 253 668, fax. 627 253 668
    REGON: 33409200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mgops.krotoszyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przygotowania, dostarczania i wydawania posiłków dla dzieci i młodzieży placówek oświatowych oraz dla osób dorosłych z terenu Miasta i Gminy Krotoszyn będącymi podopiecznymi Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krotoszynie w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania, dostarczania i wydawania posiłków dla dzieci i młodzieży placówek oświatowych oraz dla osób dorosłych z terenu Miasta i Gminy Krotoszyn będącymi podopiecznymi Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krotoszynie w 2020 roku. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 2 (dwie) części wskazane poniżej:Część I: Usługa przygotowania i dostarczenia własnym transportem posiłków (obiadów dwudaniowych) dla dzieci i młodzieży placówek oświatowych z terenu Miasta i Gminy Krotoszyn oraz dla osób dorosłych, będących uczestnikami zajęć w Dziennym Domu „Senior+” w Krotoszynie, przy ul. Kobierskiej 7, utworzonego w ramach Programu ,,Senior+” na lata 2015-2020 w roku 2020. Część II: Usługa przygotowania, wydawania i umożliwienie spożycia posiłków (obiadów dwudaniowych) w 2020 roku dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krotoszynie oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych. 2.Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia dotyczącej Części nr I oraz Części nr II określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość posiłków wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może w trakcie realizacji zamówienia ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana. 3.Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków na zasadach dobrej praktyki higienicznej i dobrej praktyki produkcyjnej wynikających z systemu HACCP. 4.Przygotowanie i dostarczanie/wydawanie posiłków musi odbywać się w sposób zapewniający wymagany standard sanitarno-epidemiologiczny oraz zgodny z wymogami Rozporządzenia WE nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29.04.2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE L z 2004 r., nr 139, poz. 1 ze zm.: Dz. Urz. UE L z 2008 r., Nr 153, poz. 42; Dz. Urz. UE L z 2008 r., Nr 277, poz. 7; Dz. Urz. UE L z 2009 r., Nr 87, poz. 109), ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1252) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie tejże ustawy. 5.W przypadku posiłków dla dorosłych dodatkowo muszą być przygotowywane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia. Kaloryczność tych posiłków powinna być zgodna z normami ustalonymi przez Instytutu Żywności i Żywienia na składniki pokarmowe poprzez odpowiedni dobór produktów spożywczych w dziennych racjach pokarmowych. 6 W przypadku posiłków dla dzieci i młodzieży szkół dodatkowo muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia określonymi w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154), z uwzględnieniem zasad prawidłowego żywienia i najważniejszych elementów stylu życia, których realizacja daje szanse na prawidłowy rozwój, sprawność intelektualną i fizyczną oraz długie życie w zdrowiu, określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży. 7. Posiłki muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich dostarczenia/wydawania i gotowe do spożycia po ich dostarczeniu/wydaniu. 8. Do przygotowywania posiłków należy używać produktów wysokiej jakości i zawsze świeżych, posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi. 9.Wyklucza się serwowanie posiłków przygotowanych na bazie Fast food. Zamawiający nie zezwala również na stosowanie w procesie żywienia następujących produktów: konserw, produktów z glutaminianem sodu. Zupy muszą być gotowane na wywarze mięsno- warzywnym, Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania zup przygotowanych na bazie proszku, z puszek. Owoce i warzywa użyte do przygotowania posiłku muszą być świeże lub mrożone. 10.Potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych, konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych. 11.Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w ciągu danego tygodnia. 12.Wykonawca powinien zapewnić odpowiednią jakość zdrowotną proponowanych posiłków ich wartość kaloryczną i odżywczą oraz urozmaicony asortyment potraw, stosując następujące zasady: 14.1.Poszczególne składniki jadłospisu dla posiłku w postaci obiadu dwudaniowego dla dzieci i młodzieży (podano uśrednione) powinny zawierać, co najmniej ilości niżej podane, z zastrzeżeniem, że ilość składników musi być dostosowana do wieku korzystających z posiłków (im starsze dzieci i uczniowie tym ilość winna rosnąć): 1)I (pierwsze) danie - zupa w ilości 350 ml gotowana na wywarze mięsnym lub warzywnym z chlebem (bez ograniczeń); 2)II (drugie) danie składające się z: a)porcji mięsa bez kości (np. gulasz, potrawka z kurczaka, klopsy, kotlet schabowy, kotlet z piersi kurczaka, ryba w panierce lub bez itp.) - gramatura wkładu mięsnego lub rybnego 100 g,b)ziemniaków lub zamiennika (kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski, pyzy) - gramatura 200 g,c)surówki lub jarzyny (np. marchewka na ciepło lub surowa, marchewka z groszkiem, buraczki zasmażane lub na zimno, kapusta zasmażana, surówka z kapusty czerwonej lub białej, surówka z kapusty kiszonej, zestaw surówek, mizeria itp.) - gramatura 100 g, albo: nie częściej niż raz na tydzień - inna potrwa (tj. np. naleśniki z serem owocami lubz warzywami albo mięsem, potrawy z makaronu, fasolka po bretońsku, inne danie mięsno-warzywne, jarskie, itp.) - gramatura 350 g, d) kompot lub sok lub woda mineralna - gramatura 200 ml. 14.2.Posiłek dla osób dorosłych ma składać się z dwóch dań wraz z kompotem lub innym napojem. Jadłospis powinien być przygotowany zgodnie z niżej ustalonymi zasadami: 1) I (pierwsze) danie - zupa w ilości 500 ml gotowana na wywarze mięsnym lub warzywnym z chlebem (bez ograniczeń przy konsumpcji w lokalu); 2) II (drugie) danie składające się z: a)porcji mięsa bez kości (np. gulasz, potrawka z kurczaka, klopsy, kotlet schabowy, kotlet z piersi kurczaka, ryba w panierce lub bez itp.) - gramatura wkładu mięsnego lub rybnego 150 g,b)ziemniaków lub zamiennika (kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski, pyzy) - gramatura 250 g, c)surówki lub jarzyny (np. marchewka na ciepło lub surowa, marchewka z groszkiem, buraczki zasmażane lub na zimno, kapusta zasmażana, surówka z kapusty czerwonej lub białej, surówka z kapusty kiszonej, zestaw surówek, mizeria itp.) - gramatura 150 g, albo: nie częściej niż raz na tydzień - inna potrwa (tj. np. naleśniki z serem,owocami lub z warzywami albo mięsem, potrawy z makaronu, fasolka po bretońsku, inne danie mięsno-warzywne, jarskie, itp.) - gramatura 350 g, d))kompot lub sok (w przypadku niskich temperatur na życzenie klienta - herbata) - gramatura 250 ml. 15. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie właściwego poziomu sanitarnego żywienia oraz za jakość oferowanych posiłków, tj.: odpowiednia gramatura, wartość energetyczna i odżywcza, właściwe walory smakowe i estetyczne, czystość mikrobiologiczną serwowanych potraw, dobór właściwych surowców, dobór właściwych procesów technologicznych oraz zgodny z ofertą wsad do kotła. 16.Personel Wykonawcy winien posiadać odpowiednie przygotowanie, bieżące przeszkolenie z zakresu BHP, oraz ważne książeczki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych. 17.Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających jakość przygotowywanych posiłków, pod względem kaloryczności, gramatury, temperatury, itp. 18.W przypadku dostarczania posiłków - musi odbywać się w naczyniach przystosowanych do przewozu żywności i zapewniających właściwą ochronę, temperaturę oraz środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności, spełniając przy tym wszelkie wymogi sanitarno-higieniczne; sposób transportu musi zapewniać zapobieganie deformowaniu, sklejaniu, odkształcaniu i niszczeniu produktów. 19.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość posiłku, temperaturę w chwili podania oraz za jego walory smakowe i estetyczne. 20.Wykonawca zobowiązany jest codziennie przechowywać próbki żywności dla potrzeb badań żywności przez Państwową Inspekcję Sanitarną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakład żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. nr 80, poz. 545). 21.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr I, Części nr II zawarto w punkcie IV SIWZ.Część I zamówienia podzielona jest na cztery zadania: 1.Zadanie nr 1: Usługa przygotowania i dostarczania własnym transportem posiłków (obiadów dwudaniowych) do Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Krotoszynie, ul. plac Szkolny 19 dla około 5 uczniów we wszystkie dni nauki szkolnej w 2020 roku wraz z ich wydawaniem, w ilości szacunkowej 920 obiadów. 2. Zadanie nr 2: Usługa przygotowania i dostarczania własnym transportem posiłków (obiadów dwudaniowych) w 2020 roku do miejsca zamieszkania lub miejsca wskazanego przez Zamawiającego (na terenie Miasta i Gminy Krotoszyn) dla około 3 osób, w ilości szacunkowej 730 obiadów; 3.Zadanie nr 3: Usługa przygotowywania, dostarczania własnym transportem i wydawania posiłków dla około 20 uczniów objętych dożywianiem w szkołach i przedszkolach z terenu gminy Krotoszyn. Poszczególne miejscowości znajdują się w promieniu 50 kilometrów od miasta Krotoszyna., w ilości szacunkowej 3.800 obiadów. 4.Zadanie nr 4: Usługa przygotowania i dostarczania własnym transportem w stanie gotowym do spożycia obiadów dwudaniowych dla około 25-34 osób dorosłych, będących uczestnikami zajęć w Dziennym Domu „Senior+” w Krotoszynie, przy ul. Kobierskiej 7, w ilości szacunkowej 7.843 obiadów. 5. Ze względu na specyfikę przedmiotu umowy ilość posiłków została określona szacunkowo. Całkowita liczba posiłków w okresie obowiązywania umowy wyniesie minimalnie 10.600 obiadów, maksymalnie 13.500 obiadów. Zadanie nr 1: usługa przygotowania i dostarczania własnym transportem posiłków (obiadów dwudaniowych) do Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Krotoszynie, ul. plac Szkolny 19 dla około 5 uczniów we wszystkie dni nauki szkolnej w 2020 roku wraz z ich wydawaniem. 1. Miejsce świadczenia usług zlokalizowane jest w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Krotoszynie, ul. plac Szkolny 19. 2.Wykaz uczniów zakwalifikowanych do spożywania posiłków w szkole, przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego. 3. Wykonawca zobowiązany jest przygotować posiłki poza obszarem szkoły, w lokalu gastronomicznym będącym w jego dyspozycji. 4.Posiłki będą dostarczane i wydawane przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem okresów ustawowo wolnych od nauki tj. ferii zimowych, wakacji letnich, przerw świątecznych oraz dodatkowych dni wolnych od zajęć szkolnych. 5.Szacunkowa ilość zestawów obiadowych dwudaniowych - 920 obiadów. 6.W przypadkach szczególnych (np. zorganizowanie wyjazdów uczniów w takcie nauki szkolnej), Zamawiający ma prawo zgłosić Wykonawcy inny sposób przygotowania posiłków tzw. suchy prowiant, a Wykonawca jest zobowiązany do ich realizacji, po uprzednim uzgodnieniu terminu i sposobu wykonania wymaganych posiłków z dyrektorem szkoły lub z osobą wskazaną przez dyrektora szkoły. 7. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektor szkoły lub inna osoba przez niego wskazana przekaże Wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem np. telefonicznie. 8.Wykonawca ma obowiązek dostarczyć posiłki własnym transportem dopuszczonym do przewozu żywności, w specjalistycznych pojemnikach termoizolacyjnych lub pojemnikach gastronomicznych gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakość przewożonych potraw. Wykonawca ponosi także koszt załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłku oraz usunięcia z terenu szkoły wszelkich odpadów na własny koszt. 9.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt odpowiedniej ilości serwetek, naczyń i sztućców przeznaczonych do spożywania posiłków, które muszą być przystosowane do bezpośredniego kontaktu z żywnością i muszą być wystarczająco obojętne.10.Wykonawca zobowiązany jest do wydania posiłków na terenie szkoły, w miejscu wskazanym przez dyrektora szkoły.11.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia miesięcznego jadłospisu dyrektorowi szkoły lub innemu pracownikowi szkoły (wskazanego przez dyrektora szkoły) - najpóźniej w pierwszy dzień miesiąca, w którym obowiązuje. Każdy jadłospis musi zawierać dokładnie określone daty, gramatury obiadu oraz podpis Wykonawcy.12. Wykonawca zapewnia dostawę i wydanie posiłków, utrzymanie czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkole własnym personelem. 13. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zużytych naczyń, sztućców i wszelkich innych odpadów konsumpcyjnych po zakończonym posiłku i zagospodarowanie ich we własnym zakresie poza obiektem szkoły - na własny koszt. 14. Posiłki muszą być dostarczone do szkoły w godzinach uzgodnionych z dyrektorem szkoły lub z inną osobą wskazaną przez dyrektora szkoły. 15.Pomieszczenie do wydawania posiłków zapewnia szkoła. 16.Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektor szkoły lub osoby przez niego upoważnione przekażą wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem. 17.W przypadku podejrzenia, że dostarczone posiłki są nieświeże, w nieodpowiedniej temperaturze, bądź swym wyglądem budzą wątpliwości, co do ich jakości, dyrektor szkoły może takich posiłków nie przyjąć. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za te posiłki. Zadanie nr 2: Usługa przygotowania i dostarczania własnym transportem posiłków (obiadów dwudaniowych) w 2020 roku do miejsca zamieszkania lub miejsca wskazanego przez Zamawiającego (na terenie Miasta i Gminy Krotoszyn) dla około 3 osób. 1.Szacunkowa liczba posiłków w trakcie realizacji umowy w zakresie zadania - 730 obiadów. 2.Posiłki Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć własnym transportem, koniecznie w pojemnikach jednorazowych dostosowanych do kontaktu z żywnością, gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Wykonawca ponosi także koszt załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłku. 3.Posiłki muszą być dowożone w godzinach: od 12:00 do15:00. 4.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu miesięcznego jadłospisu do dnia 27-go każdego miesiąca. Każdy jadłospis musi zawierać dokładnie określone daty, gramatury obiadu oraz podpis Wykonawcy. Zadanie nr 3: usługa przygotowywania, dostarczania własnym transportem i wydawania posiłków dla około 20 uczniów objętych dożywianiem w szkołach i przedszkolach z terenu gminy Krotoszyn. Poszczególne miejscowości znajdują się w promieniu 50 kilometrów od miasta Krotoszyna. 1.Wykaz uczniów zakwalifikowanych do spożywania posiłków w szkołach, przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego.2.Wykonawca zobowiązany jest przygotować posiłki poza obszarem szkoły, w lokalu gastronomicznym będącym w jego dyspozycji. 3.Posiłki będą dostarczane i wydawane przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem okresów ustawowo wolnych od nauki tj. ferii zimowych, wakacji letnich, przerw świątecznych oraz dodatkowych dni wolnych od zajęć szkolnych. 4.Szacowana ilość gorących posiłków - 3.800 porcji. 5.W przypadkach szczególnych (np. zorganizowanie wyjazdów uczniów w takcie nauki szkolnej), Zamawiający ma prawo zgłosić Wykonawcy inny sposób przygotowania posiłków tzw. suchy prowiant, a Wykonawca jest zobowiązany do ich realizacji, po uprzednim uzgodnieniu terminu i sposobu wykonania wymaganych posiłków z dyrektorem szkoły lub z osobą wskazaną przez dyrektora szkoły.6.Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektorzy szkół lub inne osoby przez nich wskazane przekażą Wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem np. telefonicznie. 7.Wykonawca ma obowiązek dostarczyć posiłki własnym transportem dopuszczonym do przewozu żywności, w specjalistycznych pojemnikach termoizolacyjnych lub pojemnikach gastronomicznych gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakość przewożonych potraw. Wykonawca ponosi także koszt załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłku oraz usunięcia z terenu szkoły wszelkich odpadów na własny koszt. 8. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt odpowiedniej ilości serwetek, naczyń i sztućców przeznaczonych do spożywania posiłków, które muszą być przystosowane do bezpośredniego kontaktu z żywnością i muszą być wystarczająco obojętne. 9.Wykonawca zobowiązany jest do wydania posiłków na terenie danej szkoły, w miejscu wskazanym przez dyrektora danej szkoły. 10.Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkołach własnym personelem. 11. Wykonawca zobowiązany jest po spożyciu posiłków z każdej szkoły zużytych naczyń, sztućców i wszelkich innych odpadów konsumpcyjnych i zagospodarowanie ich we własnym zakresie poza obiektem szkół - na własny koszt. 12.Posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych.13.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu miesięcznego jadłospisu do dnia 27-go każdego miesiąca. Każdy jadłospis musi zawierać dokładnie określone daty, gramatury posiłków oraz podpis Wykonawcy. 14.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia ww. miesięcznego jadłospisu dyrektorom szkół lub innym pracownikom szkoły (wskazanych przez dyrektorów szkół) - najpóźniej w pierwszy dzień miesiąca, w którym obowiązuje. 15.Wykonawca zapewnia dostawę i wydanie posiłków, utrzymanie czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkole własnym personelem. 16.Posiłki muszą być dostarczone do szkół w godzinach uzgodnionych z dyrektorami szkół bądź z innymi osobami wskazanymi przez dyrektorów szkół.17.Pomieszczenia do wydawania posiłków zapewnią szkoły. 18..Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektorzy szkół lub osoby przez nich upoważnione przekażą wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem. 19.W przypadku podejrzenia, że dostarczone posiłki są nie świeże, w nieodpowiedniej temperaturze, bądź swym wyglądem budzą wątpliwości, co do ich jakości, dyrektor szkoły może takich posiłków nie przyjąć. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za te posiłki. Zadanie nr 4: usługa przygotowania i dostarczania własnym transportem w stanie gotowym do spożycia obiadów dwudaniowych dla około 25-34 osób dorosłych, będących uczestnikami zajęć w Dziennym Domu „Senior+” w Krotoszynie, przy ul. Kobierskiej 7. 1.Wykonawca zapewnia przygotowanie, gotowanie i dostarczenie własnym transportem w stanie gotowym do spożycia obiadów dwudaniowych w 2020 r., przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych, w godzinach: od 13.00 do 14.00 do Dziennego Domu ,,Senior+” w Krotoszynie ul. Kobierska 7. 2.Zamawiający określa szacunkową ilość obiadów: około 7.843 obiadów tj. średnio dla około 25-34 osób dziennie. Podana ilość obiadów i osób jest wielkością szacunkową i ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia tj. nieprzewidzianym wzrostem lub spadkiem liczby uczestników Dziennego Domu „Senior+” w danym dniu, rzeczywista ilość obiadów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może w trakcie realizacji zamówienia ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. 3.Dzienna ilość obiadów będzie określana w zależności od potrzeb zgłaszanych przez pracownika Dziennego Domu „Senior+” każdego dnia (w okresie realizacji zamówienia) telefonicznie do godz. 9:00 danego dnia.4.W sytuacjach szczególnych (np. zorganizowane wyjazdu, wyjścia i inne zmiany organizacyjne), Zamawiający ma prawo zgłosić Wykonawcy inną formę przygotowania posiłków np. suchy prowiant, a Wykonawca jest zobowiązany do ich realizacji, po uzgodnieniu z Zamawiającym terminu i sposobu wykonania wymaganych dostaw. 5.Wykonawca zobowiązuje się do uwzględnienia szczególnych potrzeb żywieniowych zgłoszonych przez Zamawiającego w związku z koniecznością stosowania diety przez uczestników zajęć (np. osób chorych na cukrzycę, wegetariańska). 6.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zróżnicowanego jadłospisu przez kolejne dni tygodnia. Rodzaj potrawy nie może powtarzać się w tym samym tygodniu. Ponadto jadłospis powinien opierać się na wykorzystaniu sezonowości występowania produktów. 7.Wykonawca zobowiązany jest do przedstawiania w wersji drukowanej, pracownikowi Dziennego Domu „Senior+” w Krotoszynie tygodniowego jadłospisu dla posiłków wraz z ich gramaturą na następny tydzień przed zakończeniem poprzedzającego tygodnia, w celu jego uzgodnienia i dostarczać posiłki zgodnie z uzgodnionym jadłospisem. 8.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian do jadłospisu, w tym części obiadów dietetycznych. Zmiany te zostaną każdorazowo uzgodnione z Wykonawcą. 9.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia posiłków do Dziennego Domu ,,Senior+” w Krotoszynie w pojemnikach termoizolacyjnych zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw. 10.Wykonawca wraz z posiłkami dostarczy taką ilość pojemników i worków na odpady pokonsumpcyjne oraz zapewni ich odbiór w ciągu doby po zakończonym obiedzie na własny koszt. Pojemniki i worki na odpady muszą spełniać wymogi obowiązujących przepisów prawa o odpadach.Część II zamówienia: usługa przygotowania, wydawania i umożliwienia spożycia posiłków (obiadów dwudaniowych) w 2020 roku dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krotoszynie oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych. 1)Przygotowanie i wydawanie posiłków (obiadów dwudaniowych) dotyczy: 1)około 50 dorosłych osób w każdym dniu w miesiącach: styczeń, luty, marzec październik, listopad, grudzień; 2)około 30 dorosłych osób w każdym dniu w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień;3)około 5 uczniów szkół ponadpodstawowych w każdym dniu nauki szkolnej. Szacunkowa liczba obiadów w trakcie realizacji umowy w zakresie zadania określonego w ust. 1 pkt 1-2: 13.675 obiadów.3.Szacowana ilość obiadów w trakcie realizacji umowy w zakresie zadania określonego w ust. 1 pkt 3 - 920 obiadów. 4. Ze względu na specyfikę przedmiotu postępowania ilość posiłków została określona szacunkowo. Całkowita liczba posiłków w okresie obowiązywania umowy wyniesie minimalnie 12.900 obiadów, maksymalnie 15.500 obiadów. 5.Wykonawca musi dysponować lokalem gastronomicznym, znajdującym się w granicach Miasta Krotoszyna, przystosowanym do przygotowania i wydawania posiłków, wyposażonym w odpowiednie zaplecze kuchenne, salę konsumpcyjną, wagę umożliwiającą zważenie porcji obiadowej. 6.W miejscu wydawania obiadów Wykonawca zapewnia ich komfortową konsumpcję. 7.Osoby korzystające z posiłków muszą mieć zapewniony dostęp do miejsca na wieszaki na okrycia wierzchnie, do WC z umywalką z podstawowymi środkami sanitarnymi - dostępne bezpłatnie. 8.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić salę konsumpcyjną wyposażoną w stoły, stoliki, krzesła i zapewnić spożycie wydanego posiłku na sali konsumpcyjnej jednorazowo przez min. 30 osób. 9.Wykonawca zapewni osobom wskazanym przez Zamawiającego wydanie i spożywanie posiłków na takich samych zasadach jak innym korzystającym z usług lokalu. 10.Personel Wykonawcy powinien być przyjaźnie nastawiony do klientów korzystających z posiłków. 11.Wykonawca nie może zamiast posiłku dokonywać wypłaty klientowi równowartości posiłku w pieniądzu lub jednorazowo wydać do spożycia na miejscu posiłek o równowartości 2, 3 lub więcej posiłków należnych z innych dni. 12.Wykonawca nie może wydawać osobie w zamian za obiad suchego prowiantu, półproduktów, chyba że zostało to uzgodnione wcześniej z Zamawiającym. 13.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zróżnicowanego jadłospisu przez kolejne dni tygodnia. Rodzaj potrawy nie może powtarzać się w tym samym tygodniu. Ponadto jadłospis powinien opierać się na wykorzystaniu sezonowości występowania produktów. 14.Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia w formie drukowanej pracownikowi Zamawiającemu do zaopiniowania na 7 dni roboczych przed rozpoczęciem miesiąca jadłospisu na dany miesiąc. Jeśli Zamawiający w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania od Wykonawcy jadłospisu nie zgłosi uwag, co do jego zapisów, oznacza to akceptację Zamawiającego. W przypadku zastrzeżeń Zamawiającego do przedłożonego jadłospisu, do czasu uzgodnienia przez strony jego składu, Wykonawca jest zobowiązany do przygotowywania posiłków na podstawie ostatniego uzgodnionego jadłospisu. Wykonawca zobowiązany jest też do udostępnienia podopiecznym jadłospisu poprzez jego wywieszenie w lokalu, w miejscu widocznym. 15.Wykonawca zobowiązany jest wydawać obiady nieprzerwanie i na zasadach określonych w niniejszym postępowaniu przez cały okres realizacji zamówienia, tj. bez przerw np. urlopowych, remontowych. W przypadku braku możliwości wywiązania się przez Wykonawcę z tego obowiązku zobowiązany jest w okresie przerwy do zapewnienia na swój koszt i ryzyko wymaganego posiłku u innego Wykonawcy na warunkach określonych w niniejszym postępowaniu bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. 16.Wydanie obiadów będzie następować po okazaniu decyzji administracyjnej wydanej przez Zamawiającego, uprawniającą do korzystania z tej usługi. Decyzja administracyjna wydana przez Zamawiającego będzie uprawniała ich posiadacza do otrzymania jednego obiadu w ciągu dnia przez okres określony w tejże decyzji. 17.Wykonawca udostępnia lokal na czas konsumpcji w dniach od poniedziałku do niedzieli co najmniej od godz.13:00 do godz.16:00, który usytuowany jest w obrębie granic Miasta Krotoszyna.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli posiada aktualne uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie przygotowywania i wydawanie posiłków, oraz prowadzenia działalności cateringowej, obejmującej przewóz i dostarczanie żywności, zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1252 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty należy załączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 25a ust. 1 ustawy PZP, o treści zgodnej z załącznikiem nr 2 do SIWZ . 2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 o treści zgodnej z załącznikiem nr 3. 3. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik: pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. 4. W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawców. 5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 ustawy PZP - w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - załączone do oferty w oryginale. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (Informacja z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. Uwaga! W przypadku, gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej wraz z oświadczeniem składa listę podmiotów, należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty równoważne polskim dokumentom wymaganym przez Zamawiającego, określone w § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 ze zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach