Przetargi.pl
Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Waganiec

Gmina Waganiec ogłasza przetarg

  • Adres: 87-731 Waganiec, ul. Dworcowa 11
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 2830044 , fax. 54 2830640
  • Data zamieszczenia: 2014-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Waganiec
    ul. Dworcowa 11 11
    87-731 Waganiec, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 2830044, fax. 54 2830640
    REGON: 91086645900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.waganiec.pl, www.waganiec.biuletyn.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Waganiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usługi na terenie Gminy Waganiec polegającej na: a) odbiorze z lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów pochodzących z nieruchomości stanowiących własność właścicieli nieruchomości wymienionych w załączniku nr 4 do umowy; b) odbiorze odpadów w ramach mobilnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; c) transporcie odpadów do jednej z regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla regionu 5. 4. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1206 ze zm.) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 20 - odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie i 15 - odpady opakowaniowe; sorbenty, tkaniny do wycierania, materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach, 17- odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię z terenów zanieczyszczonych). 5.Ogólna charakterystyka Waganiec w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów: Liczba zamieszkałych osób - 4.028 (stan na 30 września 2014r. ) Wykaz miejscowości: Sierzchowo, Ariany, Kaźmierzyn, Waganiec, Byzie, Lewin, Przypust, Niszczewy, Zosin, Zakrzewo, Janowo, Brudnowo, Zbrachlin, Wólne, Bertowo, Józefowo, Wójtówka, Śliwkowo, Włoszyca, Stary Zbrachlin, Siutkowo, Kolonia Święte, Wiktoryn, Szpitalka, Nowy Zbrachlin, Michalin, Michalinek, Plebanka i Konstantynowo. Szacowana do odbioru i zagospodarowania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia - 880,00 ton, w tym: - odpady zbierane selektywnie - 100,00 ton - odpady biodegradowalne i zielone - 50,00 ton - odpady zmieszane - 630,00 ton - popiół - 100,00 ton. UWAGA! ZAMAWIAJĄCY NIE ZAPEWNIA REALIZACJI ZAMÓWIENIA W PODANYCH POWYŻEJ ILOŚCIACH, STANOWIĄ ONE PRZYBLIŻONE DANE POGLĄDOWE WYNIKAJĄCE Z LAT POPRZEDNICH. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: a) Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz.U. z 2013 r. poz. 672 ze zm.), Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.), Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 1155), Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U. z 2009 r. Nr 79, poz. 666 ze zm.), Rozporządzenie Ministra środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673), Rozporządzenie Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2001 r. Nr 112 poz. 1206), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r. poz. 645), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012 r. poz. 630), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r. poz. 676), z uchwałą nr XXVI/151/13 Rady Gminy Waganiec z dnia 6 marca 2013 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Waganiec, a także z innymi obowiązującymi przepisami z zakresu gospodarowania odpadami. Wykonawca na każdym etapie realizacji zamówienia powinien monitować obowiązujące przepisy i zgodnie z nimi realizować przedmiot zamówienia. b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni, w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 poz. 645), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r. poz.676), c) W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. (załącznik nr 4 do projektu umowy). d) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania odpadów leżących obok pojemników, jeśli będzie to wynikiem jego działania. e) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. f) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji będzie obowiązany do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez danego właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. g) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. h) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. i) Wykonawca za wyjątkiem zużytych opon oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych jest zobowiązany do odebrania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia. 7. Instalacja do jakiej mają trafić odpady. Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Waganiec Wykonawca będzie zobowiązany zagospodarować zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania muszą być zagospodarowane w obrębie bydgoskiego regionu gospodarki odpadami (region 5). Oznacza to, że zebrane z terenu Gminy Waganiec wskazane wyżej odpady komunalne muszą trafić do jednej ze wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w obrębie wskazanego regionu gospodarki odpadami (region 5).W przypadku pozostałych frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Szczegółowy zakres czynności odbioru odpadów komunalnych zawiera załącznik nr 3 do projektu umowy. Warunki realizacji przedmiotowego zamówienia i obowiązki Wykonawcy zawarte są w projekcie umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) a w szczególności w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 3 do projektu umowy). 8. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać usługę we wskazanych poniżej okresach z uwzględnieniem wyznaczenia stałego dnia tygodnia dla odbioru każdej z frakcji odpadów (w sytuacji gdy odbiór wypada na dzień wolny od pracy odbiór odpadów przesuwa się na następny dzień roboczy): Wykonawca odbiera każdą ilość odpadów komunalnych. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: a) Z terenów zabudowanych budynkami jednorodzinnymi - odbiór odpadów zmieszanych i mokrych (odpadów ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych) odbywa się z częstotliwością nie rzadszą niż: 1 raz na 2 tygodnie w m-cach od kwietnia do listopada, 1 raz na 4 tygodnie w m-cach od grudnia do marca; odbiór odpadów suchych (papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale i szkło) - nie rzadziej niż 1 raz na 4 tygodnie; odbiór popiołu nie rzadziej niż: 1 raz na 4 tygodnie w m-cach od kwietnia do listopada, 1 raz na 2 tygodnie w m-cach od grudnia do marca; b) Z terenów zabudowanych nieruchomościami wielolokalowymi do 7 lokali włącznie - odbiór odpadów zmieszanych i mokrych (odpadów ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych) odbywa się z częstotliwością nie rzadszą niż: 1 raz na 2 tygodnie w m-cach od kwietnia do listopada, 1 raz na 4 tygodnie w m-cach od grudnia do marca; odbiór odpadów suchych (papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale i szkło) - nie rzadziej niż 1 raz na 4 tygodnie; odbiór popiołu nie rzadziej niż: 1 raz na 4 tygodnie w m-cach od kwietnia do listopada, 1 raz na 2 tygodnie w m-cach od grudnia do marca; c) Z terenów zabudowanych nieruchomościami wielolokalowymi powyżej 7 lokali - odbiór odpadów zmieszanych i mokrych (odpadów ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych) odbywa się z częstotliwością nie rzadszą niż 1 raz w tygodniu, odbiór odpadów suchych (papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale i szkło) - nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu. d) Wywóz odpadów (ulegające biodegradacji, zielone, papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale i szkło, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, popiół, folie i worki po nawozach sztucznych - w każdej ilości; zużyte opony z pojazdów -nie więcej niż 10 sztuk/gospodarstwo/rok; odpady budowlane i rozbiórkowe zebrane w sposób selektywny - w ilości nie większej niż 1m3/gospodarstwo/rok) dostarczonych do stałego PSZOK, zebranych z Gminy Waganiec będzie ustalana w porozumieniu z Zamawiającym i wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb jednak nie mniej niż 1 raz na kwartał. e) Zbiórka odpadów (ulegające biodegradacji, zielone, papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale i szkło, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, popiół, folie i worki po nawozach sztucznych - w każdej ilości; zużyte opony z pojazdów -nie więcej niż 10 sztuk/gospodarstwo/rok; odpady budowlane i rozbiórkowe zebrane w sposób selektywny - w ilości nie większej niż 1m3/gospodarstwo/rok) z terenu Gminy Waganiec w ramach mobilnego PSZOK odbywać się będzie trzy razy do roku w miesiącach: marzec, czerwiec i listopad. Wykonawca zobowiązany będzie na czas realizacji przedmiotowego zamówienia na własny koszt do zaopatrzenia nieruchomości zamieszkałej w infrastrukturę do gromadzenia odpadów komunalnych tj.: a) w zabudowie jednorodzinnej i wielolokalowej do 7 lokali włącznie - dostarczenia i ustawienia na posesji pojemników min. 120 l. na odpady mokre i zmieszane oraz worków bądź pojemników min. 120 l. do selektywnego gromadzenia odpadów; b) w zabudowie wielolokalowej powyżej 7 lokali - dostarczenia i ustawienia na posesji pojemników min. 1100 l. na odpady mokre i zmieszane oraz do selektywnego gromadzenia odpadów; Wykonawca dostarczy pojemniki i worki nie później niż do 1 stycznia 2015 r. W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie na wniosek właściciela nieruchomości do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki. Dotyczy to m. in. sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego nieodpłatnego dostarczania właścicielom nieruchomości nowych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w ilości odpowiadającej liczbie worków odebranych z terenu danej nieruchomości. 9. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. Nr 21), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. Nr 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2009 r. Nr 104 poz. 868). 10. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2012 r. Nr 391 ze zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. b) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego, rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy z dnia 16 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwienia i segregacji odpadów jeżeli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. c) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt II.6.i SIWZ. d) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz.U. z 2010 r. Nr 249 poz. 1673) . e) Wykonawca co miesiąc zobowiązany będzie do przekazywania informacji, w postaci pliku w odpowiednim formacie uzgodnionym z Zamawiającym, z trasy przejazdu samochodów odbierających odpady, miejscach postoju, miejscach wyładunku Odpadów. f) Wykonawca zobowiązany jest do instalacji systemu monitorowania pozycjonowania satelitarnego położenia pojazdów w siedzibie Zamawiającego na min. jednym stanowisku komputerowym. 11. Sprzęt techniczny: Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu sprzętu, gwarantującego prawidłowe wykonanie zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: W zakresie utrzymywania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te były utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. 12. Działania edukacyjne: Wykonawca zobowiązany będzie wykonać i rozpowszechnić folder informacyjny o systemie zbiórki odpadów komunalnych i klasyfikacji poszczególnych grup. Treść folderu wymaga akceptacji Zamawiającemu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium w tym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Częstotliwość odbioru odpadów suchych (Cz)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.waganiec.biuletyn.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach