Przetargi.pl
Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z posesji zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Obrowo

Gmina Obrowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87-126 Obrowo, Aleja Lipowa 27
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6786022 , fax. 56 6786022 w. 135
  • Data zamieszczenia: 2015-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Obrowo
    Aleja Lipowa 27 27
    87-126 Obrowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6786022, fax. 56 6786022 w. 135
    REGON: 87111874400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.obrowo.pl, www.bip.obrowo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z posesji zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Obrowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Rodzaj zamówienia: usługa. 2. Przedmiot zamówienia: Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z posesji zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Obrowo zgodnie z nomenklaturą CPV: 90.51.31.00-7 - usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.00.00-2 - usuwanie i obróbka odpadów 90.51.20.00-9 - usługi transportu odpadów 90.51.40.00-3 - usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00-2 - usługi zagospodarowania odpadów 34.92.84.80-6 - pojemniki i kosze na odpady i śmieci 3. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usługi na terenie Gminy Obrowo, polegającej na odbiorze z lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów pochodzących z nieruchomości stanowiących własność właścicieli nieruchomości oraz użytkowników lokali będących własnością innych osób, które są wymienione w załączniku nr 4 do umowy oraz transporcie odpadów do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów. 4. Przedmiot zamówienia jest zgodny z definicją odpadów komunalnych określoną w art. 3 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21.) 5. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1206 ze zm.) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 20 - odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie i 15 - odpady opakowaniowe, 17 - odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót. 6. Charakterystyka gminy: 6.1. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy, wg stanu na dzień 30.06.2015 r. wyniosła 15.104 osoby.6.2. Szacowana ilość gospodarstw domowych w zabudowie zwartej w miejscowościach położonych na terenie gminy: 1) Brzozówka - 540 2) Dobrzejewice - 196 3) Dzikowo - 169 4) Głogowo - 633 5) Kawęczyn - 172 6) Kazimierzewo - 17 7) Kuźniki - 23 8) Łążyn II - 157 9) Łążynek - 80 10) Łęg-Osiek - 23 11) Obory - 69 12) Obrowo - 427 13) Osiek nad Wisłą - 431 14) Sąsieczno - 129 15) Silno - 276 16) Skrzypkowo - 67 17) Smogorzewiec - 40 18) Stajenczynki - 92 19) Szembekowo - 221 20) Zawały - 175 21) Zębowo - 145 22) Zębówiec - 66 Razem 4.148 6.3. Szacowana ilość gospodarstw domowych w zabudowie rozproszonej na terenie gminy w miejscowościach: 1) Dzikowo - 40 2) Łęg-Osiek - 20 3) Obory - 20 4) Silno - 40 5) Smogorzewiec - 30 6) Stajenczynki - 25 7) Skrzypkowo - 20 8) Szembekowo - 20 Razem 215 6.4. Szacowana ilość gospodarstw domowych z utrudnionym (nawierzchnia i szerokość drogi) dojazdem specjalistycznymi pojazdami bezpylnymi o pojemności 20-22 m3 i większych - 10 %. 6.4.1. Szacowana ilość podmiotów gospodarczych - ok. 140 podmiotów. 6.5. Powierzchnia gminy 162 km2. 6.6. Szacowana ilość odpadów w 2015 r. 5.000 Mg. 7. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami określonymi w pkt. 3.26. ppkt. 11 i 13 SIWZ. 8. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na własny koszt, właścicielom nieruchomości zamieszkałych (na czas realizacji zamówienia) pojemników: 8.1.O pojemności 120 l lub 240 l do zbierania odpadów (maksymalnie dwa pojemniki o tej samej pojemności na jedno gospodarstwo do odpadów zmieszanych) w terminie max. 5 dni od daty zgłoszenia. Pojemniki wstawiane będą bez dodatkowej opłaty, wg zapotrzebowań złożonych do Gminy przez właścicieli poszczególnych nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej. 8.2.O pojemności do 1,1 m3 do zbierania odpadów zmieszanych z posesji niezamieszkałych w terminie max. 5 dni od daty zgłoszenia. Pojemniki wstawiane będą bez dodatkowej opłaty, wg zapotrzebowań złożonych do Gminy przez właścicieli nieruchomości, podmioty prowadzące działalność gospodarczą, placówki oświatowe, OSP, według szacunkowego podziału na pojemniki: - ok. 40 pojemników 120 l, - ok. 60 pojemników 240 l, - ok. 40 pojemników 1100 l. 8.3. O pojemności min. 6,5 m3 do zbierania odpadów zmieszanych z niezamieszkałych posesji: a) przy cmentarzach w miejscowościach: 1) Dobrzejewice - 1 pojemnik, 2) Obrowo - 1 pojemnik, 3) Osiek nad Wisłą - 1 pojemnik, 4) Łążyn II - 1 pojemnik, 5) oczyszczalnia ścieków Dobrzejewice - 1 pojemnik, b) inne lokalizacje: 1) Dom Kombatanta w Dobrzejewicach - 1 pojemnik o pojemności 7,3 m3 Uwaga! Segregacja odpadów z posesji niezamieszkałych będzie realizowana bezpośrednio do PSZOK w Dobrzejewicach. 9. Do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki metalowe i z tworzywa sztucznego przystosowane do opróżniania mechanicznego o pojemnościach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie Obrowo.10. Pojemniki, o których mowa w pkt. 3.8. powinny mieć kolor zielony w przypadku pojemników z tworzywa sztucznego dla odpadów zmieszanych. Pojemniki metalowe do odpadów zmieszanych mogą być pomalowane na zielono lub ocynkowane. Do zbierania bioodpadów i odpadów zielonych wykonawca zastosuje pojemniki w kolorze brązowym z opisem BIOODPADY. Dopuszcza się na pojemnikach również logo wykonawcy. 11. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy właściciela nieruchomości, wykonawca dostarczy pojemnik nowy w ramach usługi dodatkowej.12. Za szkody powstałe w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane przez wykonawcę w trakcie odbioru odpadów, odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 13. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych z terenu posesji zamieszkałych wykonawca będzie realizował zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia, wg stałego harmonogramu. Przy zmianie harmonogramu wywozu Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego z miesięcznym wyprzedzeniem oraz przekazaniem nowego harmonogramu wywozu mieszkańcom. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym lub przesunie się o jeden dzień. 14. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru wszystkich odpadów przygotowanych do wywozu z terenu posesji zamieszkałej, pod warunkiem zgromadzenia ich, przez właściciela tej nieruchomości, w odpowiednich pojemnikach lub workach. Wykonawca będzie zobowiązany również do zebrania odpadów leżących obok pojemników (segregowanych lub mieszanych komunalnych), jeżeli jest to skutkiem jego działania. 15. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Obrowo w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Obrowo i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 15.1. Wywóz bioodpadów w zabudowie zwartej będzie się odbywał co 2 tygodnie w okresie od sierpnia do końca października. 16. Wywóz zebranych odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Toruniu na ul. Kociewskiej 37/53. 17. Wykonawca do 1 sierpnia 2015 r. dostarczy do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) usytuowanego na terenie oczyszczalni ścieków w Dobrzejewicach pojemniki, w których będą gromadzone segregowane odpady. Wykonawca będzie realizował wywóz odpadów z PSZOK w czasie do 48 godz., w dni robocze, po otrzymaniu informacji pisemnej (e-mail, fax, listownie) od pracownika obsługującego ten punkt o konieczności zrealizowania usługi. Wykonawca w miejscu przygotowanym przez Zamawiającego ustawi pojemniki zgodnie z poniższym wykazem: 17.1. Pojemniki - kontenery zamykane od góry o pojemności min. 6,5 m3 w ilości 2 szt. Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (papier, tworzywa sztuczne). 17.2. Pojemniki - kontenery otwarte o pojemności min. 6,5 m3 w ilości 4 szt. Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (metale, szkło, odpady ulegające biodegradacji, budowlane i remontowe). 17.3. Pojemniki kontenery (mogą być siatkowe) o pojemności min. 5,0 m3 w ilości 3 szt. Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (opony, elektryczne i elektroniczne, wielkogabarytowe). 17.4. Specjalistyczne pojemniki - kontenery magazynowe, na odpady niebezpieczne o pojemności min. 1,1 m3 w ilości 2 szt. opisane z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (środki chemiczne, farby i lakiery oraz akumulatory). 17.5. Pojemnik zamykany od góry o pojemności min. 1,1 m3 na świetlówki. 17.6. Pojemnik zamykany od góry o pojemności min. 1,1 m3 na tekstylia. 17.7. Pojemniki zamykane od góry o pojemności min. 240 l, w ilości 2 szt. z przeznaczeniem na przeterminowane lekarstwa i zużyte baterie. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia do PSZOK pojemników czystych, po ich opróżnieniu. Pojemniki powinny być czyste zarówno w środku jak i na zewnątrz. Dodatkowo pojemniki powinny posiadać czytelny opis ich przeznaczenia (właściwy odpad) oraz powinny być estetycznie pomalowane. 18. Wykonawca zobowiązany będzie dodatkowo dostarczyć i ustawić, we wskazanych przez Zamawiającego punktach, pojemniki do zbierania przeterminowanych lekarstw i zużytych baterii oraz akumulatorów małogabarytowych, a także punkty te oznaczyć za pomocą tabliczek informacyjnych. 19. Wykonawca będzie zobowiązany, po otrzymaniu informacji od pracownika odebrać, a następnie wywieźć odpady opisane w pkt. 3.18, w terminie do max. 5 dni roboczych od otrzymania zawiadomienia. 20. Wykonawca w ramach realizacji umowy nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi odpadami. 21. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane przy najbliższym opróżnianiu pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych, wynikającym z wykazu częstotliwości wywozu odpadów. W takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) w kolorze żółtym informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia. 22. O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadomi Zamawiającego drogą elektroniczną, fax. lub pisemnie, w terminie do 2 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołączy protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu wskazane jest dołączenie również zdjęcia. 23. Rzetelność wywiązywania się wykonawcy z obowiązku określonego w pkt. 20. i 21. będzie poddawana przez Zamawiającego okresowym kontrolom, które w zależności od stopnia uchybień będą stanowiły o wysokości kar umownych, o których mowa w załączniku do SIWZ (wzór umowy). 24. Dla potrzeb selektywnego zbierania odpadów komunalnych, wykonawca do dnia 01.08.2015 r. dostarczy właścicielowi nieruchomości według wykazu przekazanego przez Zamawiającego po komplecie worków: 1) 5 szt. w kolorze żółtym na odpady segregowane suche (pojemność 110 litrów/szt.) 2) 2 szt. w kolorze białym na szkło (pojemność 60 litrów/szt.) (Worki powinny być przekazane tylko osobom, które zadeklarują chęć segregowania odpadów). Worki do segregowanych odpadów powinny być odpowiednio opisane, tj. oznaczenie rodzaju odpadu wraz z logiem Wykonawcy. Wykonawca wywożąc odpady w workach przekazuje mieszkańcom ilość worków nowych, równą ilości worków odebranych, chyba że właściciel nieruchomości zgłosił potrzebę większej ilości worków (jednorazowo max. dodatkowo 3 szt.). 25. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 25.1. Informacji, o których mowa w pkt. 21. SIWZ. 25.2. Raport na koniec IV kwartału 2015 r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 25.3. Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 25.4. Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia został na Zamawiającego nałożony taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczy informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca. 25.5. Jako załączniki do faktury miesięcznej wykonawca musi załączyć karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Obrowo. 25.6. Sprawozdań z działań określonych w pkt. 32 i 34 w terminach odpowiednio do 15 sierpnia 2015 r. i w terminie do 31.12 danego roku. 26. Odbiór odpadów komunalnych wykonawca będzie świadczył zgodnie z przepisami, a w szczególności: 1) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 ze zm.), 2) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391 ze zm.), 3) ustawa z dnia 21 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.), 4) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), 5) ustawa z dnia 29 lipca 2005 o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005r., Nr 180, poz. 1495 ze zm.), 6) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666 ze zm.), 7) ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz. 145), 8) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673 ze zm.), 9) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. z 2010 r., Nr 249, poz.1674 ze zm.), 10) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001, Nr 112, poz. 1206 ze zm.), 11) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), 12) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), 13) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), 14) uchwała Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023 (Dz. Urz. Woj. Kuj.- Pom. z 2012 r. poz. 2028), 15) uchwała Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 24 września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023 (Dz. Urz. Woj. Kuj.- Pom. z 2012 r. poz. 2028), 16) uchwała Nr XXII/141/2012 Rady Gminy Obrowo z dnia 28.12.2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, 17) uchwała Nr XXII/142/2012 Rady Gminy Obrowo w sprawie wyboru metody i ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty, 18) uchwała Nr XXII/143/2012 Rady Gminy Obrowo z dnia 28.12.2012 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, 19) uchwała Nr XXV/161/2013 Rady Gminy Obrowo z dnia 27.03.2013 r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Obrowo, 20) uchwała Nr XXV/162/2013 Rady Gminy Obrowo z dnia 27.03.2013 r. w sprawie wyboru metody i ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty, 21) uchwała Nr XXVI/172/2013 Rady Gminy Obrowo z dnia 24.04.2013 r. w sprawie określenia rodzajów usług dodatkowych świadczonych przez Gminę Obrowo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi, 22) uchwała Nr VII/44/2015 Rady Gminy Obrowo z dnia 20.05.2015 r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Obrowo. 27. Do realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca powinien zastosować: 27.1. Samochody bezpylne do wywozu zmieszanych i segregowanych odpadów o ładowności powyżej 9 Mg (pojemność min. 20 m3) w ilości min. 3 szt. 27.2. Samochody bezpylne do wywozu segregowanych odpadów o ładowności powyżej 5 Mg (pojemność min. 15 m3) - w ilości min. 3 szt. 27.3. Samochody do wywozu odpadów ulegających biodegradacji (mokrych) z wanną odciekową, o ładowności powyżej 9 Mg (pojemności min. 20 m3) - w ilości min. 1 szt. 27.4. Samochody hakowe o dopuszczalnej ładowności min. 12 Mg przystosowane do odbioru odpadów budowlanych w kontenerach o pojemności 9,5 m3 i większych - w ilości min. 1 szt. 27.5. Samochody hakowe o dopuszczalnej ładowności min. 5 Mg przystosowane do odbioru odpadów zebranych w kontenerach o pojemności 5,0 m3 i większych - w ilości min. 1 szt. 27.6. Myjka do pojemników o zamkniętym obiegu wody, przystosowana do mycia i dezynfekcji pojemników w miejscu odbioru odpadów- w ilości min. 1 szt. 27.7. Samochód dostawczy o ładowności ca 1 Mg z systemem załadunku pojemników od 120 l do 240 l. 27.8. Samochód dostawczy - w ilości min. 1 szt. Uwaga! - wykonawca musi swoimi pojazdami zapewnić wykonanie usług wywozu odpadów komunalnych, w wymaganych terminach bez względu na warunki pogodowe i terenowe. 28. Pojazdy muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku i transportu. 29. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu. 30. Pojazdy muszą być wyposażone w: 30.1. Urządzenia do uprzątnięcia miejsca po opróżnieniu pojemnika. 30.2.Monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów. 30.3. Czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów. Zamawiający dopuszcza wyposażanie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów komunalnych. 31. Baza magazynowo - transportowa: 31.1.W celu zapewnienia prawidłowości wykonywania usług wykonawca będzie dysponował bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy Obrowo, bądź w odległości nie większej niż 60 km od granic administracyjnych gminy (odległość liczona po głównych drogach dojazdowych), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122 ze zm.). 31.2. Baza musi być zlokalizowana na terenie, do którego wykonawca posiada tytuł prawny. 31.3. Teren bazy musi być: 1) Zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. 2)Wyposażony w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów - zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. 3)Wyposażony w miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Miejsca te muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. 4)Wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne. 5) Wyposażony w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów. 6)Wyposażony w pomieszczenia socjalne dla pracowników, odpowiadające ilości zatrudnionych osób. 7) Wyposażony w punkt bieżącej konserwacji pojazdów. 8)Wyposażony w miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów. 9)Wyposażony w legalizowaną wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 32.Wykonawca po zawarciu umowy z Zamawiającym zobowiązany jest do niezwłocznego przeszkolenia pracowników PSZOK-u w zakresie obsługi punktu, zasad kierowania poszczególnych frakcji odpadów do określonych kontenerów, obsługi administracyjnej i zasad współpracy z Wykonawcą pod kątem wywozu odpadów do RIPOK. Pracownicy stanowiący obsługę PSZOK- u będą pracownikami Zamawiającego. 33.Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i dostarczenia mieszkańcom harmonogramu wywozu odpadów zmieszanych oraz odpadów segregowanych. Harmonogram wywozu w odniesieniu do odpadów zmieszanych powinien określać dzień tygodnia, w którym będzie realizowany wywóz, natomiast w odniesieniu do odpadów segregowanych konkretne soboty miesiąca, a odpadów wielkogabarytowych, konkretny dzień roku. Wywóz odpadów segregowanych z terenu gminy Obrowo powinien następować w określone soboty miesiąca, ustalone z Wykonawcą. Wykonawca musi opracować harmonogram wywozu do czasu trwania umowy. Harmonogram wywozu wykonawca dostarczy mieszkańcom w terminach do: 1) 01 sierpnia 2015 r., na 5 m-cy. 34. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i dostarczenia mieszkańcom informacji jak należy prawidłowo segregować odpady. 35. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany będzie do zrealizowania wywozu odpadów wielkogabarytowych z nieruchomości zamieszkałych. Wywóz odpadów wielkogabarytowych powinien być zrealizowany dwukrotnie w ciągu roku kalendarzowego. Wywóz winien odbyć się w okresie wrzesień/październik, zgodnie z zestawieniem posesji przekazanym przez Zamawiającego, z których należy odebrać odpady wielkogabarytowe. 36. Wykonawca może skorzystać z podwykonawcy w realizacji usług, pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego na zakres i osobę podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie zakresu zamówienia, który zostanie powierzony podwykonawcy. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim Wykonawca zobowiązany jest do nadzorowania osób lub podmiotów, przy pomocy których realizować będzie przedmiot zamówienia i odpowiada za ich działania jak za własne. Zamawiający nie ogranicza jednocześnie możliwości wspólnego występowania przy realizacji tego zamówienia kilku podmiotów, np. w formie konsorcjum. 37. Dodatkowy opis przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. b) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. c) Wykonawca jest zobowiązany do odebrania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 15.000 zł, słownie: piętnaście tysięcy złotych (art. 45 ustawy Pzp). Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert określonego w pkt. 11.1. do godz. 10.40. 9.2. Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275). 9.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Urzędu Gminy Obrowo w Banku Spółdzielczym w Grębocinie Nr 61 9491 0003 0020 0006 0091 0003 (za datę i godzinę wniesienia wadium w pieniądzu liczy się datę i godzinę wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego). 9.3.1. Wpłaty dokonywane przelewem powinny mieć na przelewie wyraźny napis: WADIUM - Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z posesji zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Obrowo. 9.3.2. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, określonych w pkt 9.2, do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium. Zaleca się dołączyć do oferty kserokopię dokumentu o którym mowa powyżej, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający zwracając wadium w trybie art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych zwróci Wykonawcy oryginał dokumentu wadium. W dokumentacji przetargowej zostanie poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia zwróconego dokumentu wadium. Wobec powyższego zaleca się nie spinać w sposób trwały oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium z ofertą. 9.4. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a niniejszej ustawy, niezwłocznie po: a) wyborze oferty najkorzystniejszej z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b) unieważnieniu postępowania. 9.5. Zamawiający zatrzyma wniesione wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9.6. Wykonawca dołącza do składanej oferty dowód wniesienia wadium w oryginale, bądź w poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii, podpisanej przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. 9.7. Brak wniesienia wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie wykonawcy z prowadzonego postępowania (art. 24 ust. 2, pkt. 4 ustawy Pzp).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas reakcji na zgłoszenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.obrowo.pl, www.bip.obrowo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach