Przetargi.pl
Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Nowe

Gmina Nowe ogłasza przetarg

  • Adres: 86-170 Nowe, Pl. Św. Rocha 5
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 37 210 , fax. 52 33 28 466
  • Data zamieszczenia: 2015-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowe
    Pl. Św. Rocha 5 5
    86-170 Nowe, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 37 210, fax. 52 33 28 466
    REGON: 09235103800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminanowe.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Nowe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia -opis ogólny. Przedmiotem zamówienia są usługi oraz dostawy obejmujące: 1) Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Nowe wraz z wyposażeniem nieruchomości w pojemniki do selektywnej zbiórki popiołu, a także dystrybucja worków do zbiórki odpadów suchych, szkła i odpadów biodegradowalnych w zabudowie jednorodzinnej. Nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy- rozumie się przez to nieruchomości wykorzystywane w całości do celów mieszkalnych oraz nieruchomości mieszkalno-użytkowe lub użytkowo- mieszkalne w części mieszkalnej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 2.2 Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych (zmieszanych i selektywnie zebranych). Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia będzie prowadził: 1. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy; 2. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych, selektywnie zebranych, z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w następujących frakcjach: Frakcja I: Papier, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne, metale (pojemnik / worek żółty); Frakcja II: Szkło ( pojemnik/worek zielony); Frakcja III: Popioły w sezonie grzewczym od 15 X do 30IV (pojemnik metalowy); Frakcja IV: Odpady biodegradowalne ( pojemnik/worek brązowy). 3. Dokumentami regulującymi zasady gospodarowania odpadami w gminie są: Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie oraz uchwała określająca szczegółowe zasady świadczenia usług w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami. 4. Odpady przewidziane do odbioru, zgodnie z katalogiem odpadów to w szczególności: Papier i tektura, szkło, Tworzywa sztuczne, metale, Inne odpady zbierane w sposób selektywny- np. popioły, Odpady ulegające biodegradacji, Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, Opakowania z papieru i tektury, Opakowania z tworzyw sztucznych, Opakowania z metali, Opakowania wielomateriałowe, Opakowania ze szkła. 5. Wykonawca odbierze i zagospodaruje odpady komunalne zmieszane i selektywnie zebrane z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy. 6. Szacuje się, że na terenie Gminy Nowe przebywa ok. 10255 osób. 7. Liczba gospodarstw domowych na terenie Gminy Nowe szacowana jest na 3015. 8. Zamawiający udostępni wykonawcy dane dotyczące nieruchomości i liczby mieszkańców w nich zamieszkałych. Zamawiający zapewni, co tygodniową aktualizację bazy danych, (jeśli będzie ulegała zmianie) poprzez przesyłanie danych drogą mailową na adres wskazany przez Wykonawcę. 9. W przypadku zamieszkania mieszkańców w nowych nieruchomościach, Wykonawca odbierze odpady komunalne w pierwszym terminie wynikającym z harmonogramu. 10. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów zmieszanych i selektywnie zbieranych, z nieruchomości, w których zamieszkują mieszkańcy od poniedziałku do soboty w godzinach od 6.00 do 22.00. 11. Szczegółowy harmonogram w poszczególnych miejscowościach zostanie uzgodniony z Zamawiającym i przekazany właścicielom nieruchomości zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozdziale 3.2. 12. Odpady należy odbierać w terminach określonych w harmonogramie, niezależnie od utrudnień wynikających z warunków drogowych (remonty, przebudowy, itp.) lub atmosferycznych (deszcze, zawieje i zamiecie śnieżne, itp.) z zastrzeżeniem punktu 13 oraz rozdz. 3.2. 13. W sytuacji, gdy konieczna będzie zmiana harmonogramu odbierania odpadów, z uwagi na niedostępność dojazdu w terenach wiejskich (wybudowania) odpady należy odebrać w najbliższym możliwym terminie, lecz nie później niż w ciągu 7 dni od daty, określonej w pierwotnym harmonogramie. 14. W przypadku odbierania odpadów z terenów wiejskich o utrudnionym dostępie, należy dostosować rodzaj pojazdów odbierających odpady do warunków drogowych. Zamawiający dopuszcza, dla terenów o utrudnionym dostępie stosowanie innych pojazdów niż śmieciarki. 15. Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem, gdzie dla odpadów zmieszanych należy stosować samochody z zabudową kompaktującą (śmieciarki), a dla odpadów selektywnie zbieranych samochody z zabudową kompaktującą lub skrzyniową zależnie od rodzaju urządzeń do zbierania odpadów, zgodnie z wymaganiami opisanymi w rozdziale 5.1. 16. Wykonawca tak opracuje harmonogram odbioru odpadów, aby były one zbierane tylko na terenie gminy i tylko z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy lub z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. 17. Zakazuje się mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. Każdą frakcję opisaną w pkt 2 należy odbierać oddzielnie. 18. Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne zmieszane, w każdej ilości, z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Odpady powinny być umieszczone w pojemnikach a w przypadku okresowych nadwyżek, również w workach. 19. Wykonawca zobowiązany jest odebrać z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, wszystkie odpady komunalne selektywnie zebrane umieszczone w workach lub pojemnikach. 20. W przypadku, gdy odpady komunalne zmieszane są gromadzone niezgodnie z regulaminem (np. poza pojemnikami, w pojemnikach niezgodnych z regulaminem) Wykonawca odbierze te odpady oraz powiadomi gminę o działaniu właściciela nieruchomości niezgodnie z regulaminem. 21. Wykonawca, zgodnie z dyspozycją art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jest zobowiązany do powiadomienia gminy o niedopełnieniu obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości tj. umieszczania odpadów zmieszanych w pojemnikach/workach do selektywnego zbierania. 22. Wykonawca każdorazowo udokumentuje zakres i sposób naruszenia regulaminu przez właściciela nieruchomości. 23. Wykonawca będzie pisemnie informował Gminę o przypadkach naruszenia regulaminu przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zamieszczając tę informację w miesięcznym sprawozdaniu z wykonania usług. 24. Odpady komunalne (zmieszane i selektywnie zebrane) należy zbierać i transportować w sposób uniemożliwiający ich rozsypanie, wywianie, wylanie oraz w sposób bezpieczny dla ruchu drogowego. 25. Wykonawca będzie prowadził usługi odbioru odpadów z należytą starannością, w taki sposób by nie uszkodzić mienia cudzego. Wykonawca będzie odpowiadał za zniszczenie lub uszkodzenie mienia cudzego na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego. 1.1 Usługa wyposażenia, rozstawienia i utrzymania w należytym stanie technicznym i sanitarnym pojemników, a także dystrybucja worków. 1. Wykonawca wyposaży nieruchomości w pojemniki do selektywnej zbiórki popiołu na czas realizacji przedmiotowego zamówienia. 2. Wykonawca zobowiązany jest do zaoferowania, a na wniosek i koszt właściciela nieruchomości, dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników na odpady zmieszane i suche na czas realizacji przedmiotowego zamówienia. Będzie również zobowiązany do dystrybucji worków do selektywnego gromadzenia odpadów (dot. zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej do 7 lokali włącznie). Wykonawca dostarczy pojemniki i worki nie później niż do 29 lutego 2016 r. 3. Selektywne zbieranie odpadów w gminie, prowadzi się poprzez umieszczanie poszczególnych frakcji odpadów w następujący sposób: 1) w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej (1-7 lokali mieszkalnych): a) w workach dla szkła o pojemności minimum 60 litrów, b) w pojemnikach lub workach dla tworzyw sztucznych, papieru, opakowań wielomateriałowych i metali o pojemności 110 litrów, c) w pojemnikach metalowych dla popiołów o pojemności minimum 110 litrów (dotyczy tylko nieruchomości opalanych paliwem stałym), d) w pojemnikach lub workach dla odpadów biodegradowalnych minimum 110 litrów; 2) w zabudowie wielorodzinnej (powyżej 7 lokali mieszkalnych): a) w pojemnikach na szkło o pojemności minimum 1100 l, b) w pojemnikach na tworzywa sztuczne, papier, opakowania wielomateriałowe i metali o pojemności minimum 1100 l, c) w pojemnikach metalowych na popioły o pojemności minimum 110 litrów (dotyczy tylko nieruchomości opalanych paliwem stałym), d) w pojemnikach lub workach dla odpadów biodegradowalnych minimum 110 litrów. 4. Zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych w gminie, prowadzi się poprzez umieszczanie odpadów w pojemnikach: 1) dla zabudowy jednorodzinnej o pojemności 60, 110/120 lub 240 litrów; 2) dla zabudowy wielorodzinnej o pojemności 240, 1100 litrów. 5. Pojemniki dostarczone, w ramach wyposażenia nieruchomości, winny być w dobrym stanie technicznym i sanitarnym. 6. Pojemniki i worki do selektywnego zbierania odpadów winny być oznaczone napisem i kolorem w następujący sposób: 1) dla odpadów szkła - napis GMINA NOWE - SZKŁO i kolor zielony; 2) dla odpadów tworzyw sztucznych, papieru, opakowań wielomateriałowych i metali- napis GMINA NOWE - OPADY SUCHE i kolor żółty; 3) dla popiołów -napis POPIOŁY- pojemnik musi być metalowy; 4) dla odpadów biodegradowalnych -napis ODPADY BIODEGRADOWALNE i kolor brązowy 5. Pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych winny być oznaczone napisem ZMIESZANE. 6. Ilość pojemników opisana w tabeli poniżej jest szacunkowa. Jeżeli wystąpi konieczność rozstawienia większej ilości pojemników, Wykonawca dostarczy te pojemniki w ramach umowy. 7. Wymagania techniczne dla pojemników zestawiono w tabeli poniżej: Pojemniki do selektywnego zbierania popiołów (l. poj. 1000), Pojemnik metalowy z blachy ocynkowanej min. 1 mm, o pojemności min. 110 litrów, przystosowany do opóźniania przy użyciu śmieciarki, wyposażony w 2 koła i uchwyty boczne. Pojemnik zamykany klapą. Pojemniki muszą spełniać co najmniej normę PN-840-1. Z napisem POPIOŁY. 8. Z uwagi na konieczność zachowania trwałości odbioru odpadów, warunkowo mogą być dopuszczone do rozstawienia pojemniki niespełniające standardów technicznych, ale muszą spełniać standard sanitarny, jednakże w takim przypadku zostaną one zastąpione w okresie 1 miesiąca pojemnikami spełniającymi standardy techniczne i sanitarne. 9. Szczegółową lokalizację ustawienia pojemników wykonawca uzgodni z właścicielami nieruchomości. 10. Utrzymanie pojemników w należytym stanie sanitarnym należy do obowiązku właściciela nieruchomości. 11. Wykonawca będzie prowadził przegląd pojemników 1 raz w roku (październik) pod kątem ich stanu technicznego, a w razie konieczności dokona ich wymiany, naprawy lub odświeżenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 20 000 zł, (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) 2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem do banku: 87 8173 0005 2001 0000 0303 0003 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 3. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 4. Potwierdzoną kopie dowodu wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę, natomiast potwierdzoną kopię tego dokumentu należy wpiąć do oferty. 6. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Pzp. 7. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt.2b) do 2e), musi zawierać następujące elementy: f) wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję; g) wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję; h) wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji, tj. Gminę Nowe. i) określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, j) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji -Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, k) bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - Poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 prawa zamówień publicznych, l) nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, m) określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, n) określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 8. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Aspekty środowiskowe
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminanowe.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach