Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Zbójno

Gmina Zbójno ogłasza przetarg

  • Adres: 87-645 Zbójno, Zbójno 35a
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 2801921 , fax. 54 2801921
  • Data zamieszczenia: 2016-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zbójno
    Zbójno 35a 35a
    87-645 Zbójno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 2801921, fax. 54 2801921
    REGON: 91086734100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbojno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Zbójno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Zbójno. Zakres zamówienia dotyczy nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy. A. Ogólna charakterystyka Gminy Zbójno w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. a) Powierzchnia gminy Zbójno wynosi 8,4 tyś ha. b) Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy wg stanu na dzień 31.12.2015 r. wynosi 4575. c) Gmina obejmuje 16 sołectw. Najmniej posesji znajduje się w sołectwach: Zosin i Podolina, najwięcej w Działyniu i Zbójnie. Na terenie gminy Zbójno położonych jest ok. 1066 posesji, w tym w podziale na miejscowości: Adamki - 47, Ciechanówek - 18, Ciepień - 45, Pustki Działyńskie - 45, Nowy Działyń - 32, Przystań - 7, Działyń - 92, Imbirkowo - 4, Klonowo - 58, Kazimierzewo - 8, Kiełbzak - 1, Łukaszewo - 40, Obory - 41, Podolina - 19, Rudusk - 18, Rembiocha - 37, Rembiesznica - 12, Ruże - 40, Sitno - 91, Wielgie - 94, Wojnowo - 49, Zbójenko - 35, Zbójno - 216, Zosin - 16. d) W Gminie Zbójno w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: Odpady zebrane w 2013 roku: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) - 311,90 Mg - odpady ulegające biodegradacji (kod 20 02 01) - 1,50 Mg - zmieszane odpady opakowaniowe (kod 15 01 06) - 37,40 Mg; PSZOK: - zużyte opony (16 01 03) - 1,10 Mg - odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 9,40 Mg - odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 0,70 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02) - 1,50 Mg - opakowania ze szkła (15 01 07) - 1,80 Mg Osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła: 6,97 % Osiągnięty poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania: 31,29 % Osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych: 100,00 % Odpady zebrane w 2014 roku: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) - 399,60 Mg - odpady ulegające biodegradacji (kod 20 02 01) - 13,70 Mg - zmieszane odpady opakowaniowe (kod 15 01 06) - 69,50 Mg; PSZOK: - zużyte opony (16 01 03) - 6,10 Mg - odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 9,40 Mg - odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 2,30 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02) - 6,40 Mg - opakowania ze szkła (15 01 07) - 2,60 Mg Osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła: 21,42 % Osiągnięty poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania: 25,46 % Osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych: 100,00 % Odpady zebrane w 2015 roku: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 200301) - 419,10 Mg - odpady ulegające biodegradacji (kod 20 02 01) - 11,20 Mg - zmieszane odpady opakowaniowe (kod 15 01 06) - 85,80 Mg; PSZOK: - zużyte opony (16 01 03) - 2,40 Mg - odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 20,20 Mg - odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 10,80 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02) - 0,80 Mg Osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła: 19,92 % Osiągnięty poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania: 21,51 % Osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych: 100,00 % B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Wymogi dotyczące przekazania odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 r, poz. 526 z późn. zm.), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz.U. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm.), ustawa z dnia 11 września 2015r r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1688), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2015 r., poz. 687 z późn. zm.), ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r., poz. 469 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., Nr 104, poz. 868), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 09 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), uchwała Nr XXIII/94/2012 Rady Gminy Zbójno z dnia 26 listopada 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Zbójno (Dz. Urz. Woj. Kuj-Pom. z 2012 r., poz. 3054), uchwała Nr XXIII/95/2012 Rady Gminy Zbójno z dnia 26 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów(Dz. Urz. Woj. Kuj-Pom. z 2012 r., poz. 3053), uchwała Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Plan gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023, uchwała Nr XIV/1/15 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 listopada 2015 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023 (Dz. Urz. Woj. Kuj-Pom. 2015 r.,poz. 3764). b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023, uchwała Nr XIV/1/15 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 listopada 2015 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023. c) Zamówienie dotyczy (odbioru i zagospodarowania) następujących rodzajów odpadów: - niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, - selektywnie zbieranych odpadów komunalnych tj. tworzywa sztuczne, szkło, metal, papier, opakowania wielomateriałowe, - odpadów biodegradowalnych, w tym odpadów zielonych, które będą odbierane od właścicieli nieruchomości oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów, - odpadów wielkogabarytowych, które będą odbierane 2 razy do roku od właścicieli nieruchomości oraz w ramach punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, - odpadów elektrycznych i elektronicznych, które będą odbierane 2 razy do roku od właścicieli nieruchomości oraz w ramach punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, - zużytych baterii i akumulatorów, przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, tekstyliów i odzieży, które będą odbierane jedynie w ramach punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, - popiołu i odpadów paleniskowych, które będą odbierane raz w roku po sezonie grzewczym oraz w ramach punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. d) Szczegółowy wykaz nieruchomości, od których odbierane będą odpady zostanie przekazany Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości o 5 %, bez zmiany warunków wynagrodzenia. e) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. f) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. g) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. h) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kolorowego kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów a także ulotki dotyczącej segregacji odpadów oraz ich dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości i innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. i) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. j) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie oraz protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. k) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. l) Biorąc pod uwagę, że właściciele nieruchomości są zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki lub worki do zbierania odpadów selektywnie zebranych Wykonawca winien umożliwić właścicielom nieruchomości ich wynajem, dzierżawę lub inną formę dysponowania, a w przypadku worków do zbierania odpadów segregowanych zakupu tych worków. ł) Wykonawca zawrze odrębna umowę (poza przedmiotem zamówienia) z właścicielami nieruchomości, jeżeli właściciele nieruchomości zgłoszą potrzebę wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami lub zgłoszą potrzebę zakupu worków, a Gmina nie będzie ponosiła z tego tytułu żadnych kosztów. m) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. n) Wykonawca zobowiązany jest również do utworzenia na terenie gminy Zbójno wyposażenia i prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców gminy Zbójno. Wykonawca wyposaży PSZOK po uzyskaniu stosownych uzgodnień i zezwoleń wymaganych przepisami prawa w pojemniki zgodnie z poniższym wykazem: - pojemnik - kontener otwarty o pojemności min. 6,0 m? w ilości 1 szt. opisany na odpady budowlane i remontowe, - pojemniki, kontenery (mogą być siatkowane) o pojemności min. 5,0 m? w ilości 3 szt. Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (opony, elektryczne i elektroniczne, wielkogabaryty), - specjalistyczne pojemniki - kontenery magazynowe, na odpady niebezpieczne o pojemności min. 1,1 m? w ilości 2 szt. opisane z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (środki chemiczne, farby i lakiery oraz akumulatory) , - pojemnik otwarty o pojemności min. 1,1 m? na odpady ulegające biodegradacji, w tym zielone, - pojemnik zamykany od góry o pojemności min. 1,1 m? na popioły i odpady paleniskowe, - pojemnik zamykany od góry o pojemności min. 1,1 m? na odzież i tekstylia, - pojemniki zamykane od góry o pojemności min. 240 l, w ilości 3 szt. z przeznaczeniem na przeterminowane lekarstwa , świetlówki, zużyte baterie. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania stanu zapełnienia tych pojemników i odbierania odpadów w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż 2 razy w roku, natomiast odpady bidegradowalne, w tym zielone - w okresie od 1 maja do 30 września - odbierane będą co dwa tygodnie, a w okresie od 1 listopada do 30 kwietnia - odbierane będą co 4 tygodnie. 2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Zbójno Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 3 lipnowsko - rypińskiego co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Zbójno odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych ( składowisko w Lipnie ). W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. 3. Rodzaje, ilość i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie i zagospodarowanych przez Wykonawcę w ramach ceny ofertowej za realizację przedmiotu zamówienia: a) częstotliwość odbioru odpadów komunalnych odbieranych selektywnie: - selektywnie zebrane metale, opakowania wielomateriałowe oraz tworzywa sztuczne (kod 20 01 39, 20 01 40, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06) - odbierane będą co osiem tygodni, - selektywnie zebrane szkło ( kod 20 01 02,15 01 07) - odbierane będzie co 12 tygodni, - selektywnie zebrane odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (kod 20 02 01, 20 01 08): - w okresie od 1 maja do 30 września - odbierane będą co dwa tygodnie, - w okresie od 1 listopada do 30 kwietnia - odbierane będą co 4 tygodnie. Szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, bioodpady odbierane będą w każdej ilości. b) częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów - meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 35, 20 01 36, 20 01 21) odbierane są w każdej ilości z terenu nieruchomości dwa razy w roku w terminach wyznaczonych w harmonogramie przez Wykonawcę oraz w ramach punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, - przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, meble i odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, tekstylia i odzież odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w każdej ilości z częstotliwością nie powodującą przepełnienia pojemników nie rzadziej niż dwa razy do roku, - odpady biodegradowalne, w tym zielone odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w każdej ilości - w okresie od 1 maja do 30 września - odbierane będą co dwa tygodnie, w okresie od 1 listopada do 30 kwietnia - odbierane będą co 4 tygodnie, - popioły i odpady paleniskowe - odbierane będą raz w roku po sezonie grzewczym oraz w ramach punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, c) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) - obierane będą co cztery tygodnie z pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości zamieszkałych w każdej ilości. 4. Standardy sanitarne dotyczące wykonania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., Nr 104, poz. 868), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zbójno. 5. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; Sprawozdania powinny być sporządzane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; b) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9 q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zmówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający; c) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. B.1.lit. j opisu przedmiotu zamówienia; d) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu gminy Zbójno; e) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. f) Zamawiający będzie zobowiązany do dostarczenia Wykonawcy także dokumentów potwierdzających recykling (DPR) dotyczących odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia, które muszą jednoznacznie potwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Zbójno. 6. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów: a) Urządzenia do gromadzenia odpadów w PSZOK: - pojemnik - kontener otwarty o pojemności min. 6,0 m? w ilości 1 szt. opisany na odpady budowlane i remontowe, - pojemniki, kontenery (mogą być siatkowane) o pojemności min. 5,0 m? w ilości 3 szt. Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (opony, elektryczne i elektroniczne, wielkogabaryty), - specjalistyczne pojemniki - kontenery magazynowe, na odpady niebezpieczne o pojemności min. 1,1 m? w ilości 2 szt. opisane z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (środki chemiczne, farby i lakiery oraz akumulatory) , - pojemnik otwarty o pojemności min. 1,1 m? na odpady ulegające biodegradacji, w tym zielone, - pojemnik zamykany od góry o pojemności min. 1,1 m? na popioły i odpady paleniskowe, - pojemnik zamykany od góry o pojemności min. 1,1 m? na odzież i tekstylia, - pojemniki zamykane od góry o pojemności min. 240 l, w ilości 3 szt. z przeznaczeniem na przeterminowane lekarstwa, świetlówki, zużyte baterie. Pojemniki powinny charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością mechaniczną, powinny być opisane. b) Sprzęt techniczny: Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale IX SIWZ. Ponadto zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów posiadał zamontowaną kamerę, która umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. Dopuszcza się wyposażenie pracowników opróżniających pojemniki w przenośne urządzenia rejestrujące obrazy z uwidocznioną data wykonania zdjęcia (np. aparaty fotograficzne, telefony komórkowe z funkcją rejestracji obrazów wysokiej jakości, kamerą), umożliwiające dokładne stwierdzenie zawartości pojemnika na danej posesji. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej. 7. Dodatkowe wymogi stawiane Wykonawcy: a) Wykonawca zobowiązany jest również w ramach wynagrodzenia ryczałtowego do utworzenia na terenie Gminy Zbójno, wyposażenia i prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców gminy Zbójno. Wykonawca wyposaży PSZOK po uzyskaniu stosownych uzgodnień i zezwoleń wymaganych przepisami prawa. PSZOK musi być wyposażone w kontenery do selektywnej zbiórki odpadów. W PSZOK Wykonawca będzie przyjmował odpady biodegradowalne, w tym odpady zielone, meble i odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte opony, tekstylia i odzież, popiół i odpady paleniskowe. Odbiór odpadów wskazanych w niniejszym punkcie następował będzie bez pobierania dodatkowej opłaty. PSZOK Wykonawca obsługuje PSZOK raz w tygodniu w godzinach 10.00 - 14.00. Do czasu zorganizowania PSZOK Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia na wskazaną przez Zamawiającego nieruchomość odpowiednie pojemniki lub inny sprzęt techniczny do odbioru odpadów, o jakich mowa w niniejszym punkcie celem zebrania i odbioru odpadów, które powinny trafić do PSZOK. b) Wykonawca prowadząc PSZOK zobowiązany jest do: - dostarczenia harmonogramu pracy PSZOK w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego, po uzyskaniu stosownych uzgodnień i zezwoleń wymaganych przepisami prawa; - umieszczenia w miejscu ogólnie dostępnym tablicy informacyjnej zawierającej dane Wykonawcy (nazwa, adres, nr telefonu, wykaz rodzaju przyjmowanych odpadów komunalnych oraz dni i godziny pracy PSZOK); - prowadzenia rejestru przyjmowanych w PSZOK odpadów komunalnych, zawierających miedzy innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do punktu, sposobie ich dalszego wykorzystania oraz potwierdzenia ich przekazywania; - utrzymania czystości i porządku na terenie PSZOK.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100). 2. Wadium musi obejmować okres związany z ofertą, tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wykonawca wnosi wadium: w pieniądzu, sposób przekazania: na konto Zamawiającego BS w Piotrkowie Kujawskim oddział Zbójno 63 9551 0002 0100 2538 2003 0015 z dopiskiem: Wadium na Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Zbójno lub w jednej z poniżej podanych form: 1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2016, poz. 359 z późn. zm.). Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związany z ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zamieścić w osobnej kopercie - opisanej wadium i dołączyć do oferty. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 Pzp. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium: a) po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b) po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego - Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, c) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zbojno.pl/przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach