Przetargi.pl
Usługa bankowa związana z udzieleniem przez bank długoterminowego kredytu w kwocie 7.000.000 zł (słownie: siedem milionów 00/100)

Powiat Piski-Starostwo Powiatowe w Piszu ogłasza przetarg

  • Adres: 12-200 Pisz, ul. Warszawska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 425 47 00 , fax. 87 425 47 01
  • Data zamieszczenia: 2020-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Piski-Starostwo Powiatowe w Piszu
    ul. Warszawska 1
    12-200 Pisz, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 425 47 00, fax. 87 425 47 01
    REGON: 79067300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.pisz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa bankowa związana z udzieleniem przez bank długoterminowego kredytu w kwocie 7.000.000 zł (słownie: siedem milionów 00/100)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa związana z udzieleniem przez bank kredytu długoterminowego w walucie polskiej w wysokości 7.000.000zł (słownie: siedem milionów złotych) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Piskiego oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów. 2. Okres spłaty kredytu do 5 lat, począwszy od 2021 r. do 2025 r. 3. Wykorzystanie kredytu w formie bezgotówkowej. 4. Zamawiający oczekuje na oferty spełniające w pełni wymagania określone w niniejszym SIWZ oraz uwzględniające następujące wymogi: 1) kredyt uruchomiony będzie do końca 31.12.2020r. jednorazowo lub w transzach, 2) środki finansowe zostaną przekazane, na konto Zamawiającego nr 69 9364 0000 2002 0840 0015 0001 w Warmińsko-Mazurskim Banku Spółdzielczym w Piszu w zależności od potrzeb Zamawiającego, (ilość transz oraz kwoty zostaną określone przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą), 3) uruchomienie kredytu nastąpi bez żadnych prowizji oraz opłat, 4) okres kredytowania 63 m-cy, 5) okres spłaty kredytu 60 m-cy, 6) karencja w spłacie rat kapitałowych do końca 2020 r., 7) karencja w spłacie odsetek – brak, 8) spłata rat kapitałowych następować będzie w równych ratach miesięcznych, ostatniego dnia miesiąca, 1 rata w wysokości 117.060 (pierwsza) i 59 równych rat w wysokości 116.660zł począwszy od 31.01.2021r. (należy przyjąć zasadę, że gdy termin spłaty raty kredytu upływał będzie w dniu ustawowo wolnym od pracy, to spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym terminie), 9) termin spłaty odsetek – miesięcznie, ostatniego dnia miesiąca w formie przelewu na wskazany przez Wykonawcę rachunek na podstawie pisemnej informacji Wykonawcy, 10) przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok równa się rzeczywistej liczbie dni tj. 365/366 dni, 11) odsetki należne naliczane będą tylko od kwoty rzeczywistego zadłużenia, 12) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna, 13) oprocentowanie wykorzystanego kredytu będzie liczone według zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych obowiązujących w banku Wykonawcy, marża w okresie kredytowania- obowiązywania umowy będzie stała, 14) zamawiający zastrzega sobie prawo do spłaty kredytu w całości lub części przed terminem spłaty wynikającym z umowy kredytowej bez uprzedniego powiadomienia Wykonawcy i ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, tym m.in. opłat i prowizji, 15) kwota kredytu nie uruchomiona do końca bieżącego roku nie będzie wykorzystana, od niewykorzystanej kwoty kredytu nie będzie pobierana przez wykonawcę żadna opłata lub prowizja, 16) w przypadku niewykorzystania części kwoty kredytu Zamawiający zaproponuje zmianę ustalonego harmonogramu spłaty, w celu dostosowania kwoty spłat kredytu do wysokości kwoty uruchomionego kredytu, 17) w przypadku nie wykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu, a dokonane ustalenia zapiszą w formie aneksu do umowy, 18) kredyt nie będzie obciążony żadnymi opłatami, prowizjami lub kosztami w całym okresie kredytowania. 5. W celu obliczenia ceny kredytu należy przyjąć teoretyczny termin wykorzystania kredytu na dzień 15 października 2020 r. 6. Do obliczenia ceny proszę przyjąć WIBOR 3M w wysokości 0,23% ustalony na podstawie notowania z dnia 14 września 2020 roku. 7. Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. 8. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320). 1) Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najwyżej oceniona, imienia i nazwiska wraz z danymi kontaktowymi: - osoby/osób wyznaczonej/ych przez Wykonawcę do współpracy z Zamawiającym w okresie realizacji Zamówienia w zakresie czynności administracyjnych związanych z bieżącą obsługą kredytu (np. wysyłanie powiadomień o zmianie wysokości oprocentowania, przygotowywanie wyciągów bankowych, zawiadamianie o wysokości raty odsetkowej, przygotowywanie harmonogramów spłaty kredytu, wyjaśnianie płatności rat, przygotowywanie zaświadczeń), przy czym osoby te należy wskazać w umowie o udzielenie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi być bankiem w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 2357 ze zm.) oraz musi posiadać aktualne (ważne) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 2357ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności bankowej przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ), 2) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument (np. pełnomocnictwo) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 3) w przypadku podpisania oferty i innych dokumentów przez osobę/-y, które nie są wymienione w odpisie z właściwego rejestru lub ewidencji do oferty należy załączyć dokument potwierdzający prawo do reprezentowania podmiotu przez osobę/-y podpisujące ofertę, 4) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów do oferty należy dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, 5) wskazanie części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy oraz które Wykonawca wykona własnymi siłami (jeżeli dotyczy). 6) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacja z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach