Przetargi.pl
Uporządkowanie gospodarki wodnej Gminy Sobótka – etap I

Gmina Sobótka ogłasza przetarg

  • Adres: 55-050 Sobótka, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3162043 do 045 , fax. 713 162 123
  • Data zamieszczenia: 2021-03-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sobótka
    Rynek 1
    55-050 Sobótka, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3162043 do 045, fax. 713 162 123
    REGON: 93193511200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sobotka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Uporządkowanie gospodarki wodnej Gminy Sobótka – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest : Uporządkowanie gospodarki wodnej Gminy Sobótka, polegające na: - budowie nowej magistrali [tranzytowego wodociągu] łączącego Stację Uzdatniania Wody [SUW] w Świątnikach z głównymi zbiornikami wody w Sobótce wraz z odgałęzieniami do istniejących sieci rozdzielczej i projektowanych[w odrębnym przedsięwzięciu] obiektów sieciowych, - budowa odcinka sieci rozprowadzającej w m. Będkowice - ul. Świętojańska - ul. Bukowa [dz. nr 165 - 106/1], - budowa i przebudowa przyłączy wodociągowych dołączonych bezpośrednio do „starej” magistrali, - przebudowa elementów instalacji pompowni P-Io w SUW Świątniki i ujęcia wody Świątniki, - budowa zespołu zbiorników głównych w Sobótce [roboty konstrukcyjne, wod-kan i elektryczne]. Przedsięwzięcie stanowiące przedmiot zamówienia składa się z dwóch części : 1. wykonanie dokumentacji technicznej wraz z pracami towarzyszącymi na podstawie wytycznych zawartych w PFU oraz załączonych dokumentów. 2. wykonanie robót budowlanych wraz pracami/robotami towarzyszącymi na podstawie wytycznych zawartych w PFU i projektu opracowanego przez Wykonawcę. 1. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na budowę oraz wbudowanie przedmiotu zamówienia. W ramach realizacji zamówienia należy wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe wraz z koniecznymi opiniami i warunkami technicznymi, uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkie uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia, decyzje i zgody niezbędne dla wykonania kontraktu zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i warunkami kontraktu oraz wybudować przedmiot zamówienia. 2. Szczegółowy zakres rzeczowy prac projektowych oraz robót budowlanych przewidzianych do wykonania w ramach obowiązków Wykonawcy jest przedstawiony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ. 3. Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje: a) Sporządzenie projektu budowlanego dla wszystkich wymaganych branż, projektów wykonawczych i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót, informacji BIOZ i kosztorysu inwestorskiego, przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę i uzyskanie pozwolenia na budowę dla wszystkich branż oraz uzyskanie decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektu oraz akceptacji kompletnej dokumentacji przez Zamawiającego. b) Wykonanie robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną oraz STWiORB i odpowiednimi przepisami prawa. 3. Zakres inwestycji, w zakresie dokumentacji projektowej: 1. Podstawę do sporządzenia Dokumentacji Projektowej i realizacji Robót Budowlanych będących przedmiotem niniejszego zamówienia stanowią warunki i wymagania zawarte w Programie Funkcjonalno-Użytkowym oraz obowiązujące przepisy prawne. Wykonawca uwzględni przygotowując ofertę i ujmie w cenie ofertowej wszystkie konieczne decyzje, zezwolenia, pozwolenia, zgody, zgłoszenia i uzgodnienia oraz zgodę na wykonywanie robót budowlanych. 2. Dokumentacja projektowa winna być wykonana w zakresie i formie zgodnej z przepisami Rozporządzenia ministra Infrastruktury (t.j. z 2013r. D.U. z 2013 r. poz. 1129) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego i zawierać wszystkie wymagane prawem opracowania niezbędne dla tego rodzaju przedsięwzięcia. 3. Projekty budowlane i wykonawcze muszą być kompletne, obejmować wszystkie branże i zawierać rozwiązania optymalne i konieczne z punktu widzenia celu jakiemu mają służyć. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w programie funkcjonalno-użytkowym, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 4. Dokumentacja projektowa powinna: • umożliwić realizację inwestycji w formie „zaprojektuj i wybuduj” i z uwzględnieniem wymagań uPzp • w swojej treści określić przedmiot zamówienia, w tym w szczególności technologię robót, materiały i urządzenia a także parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii • opisywać przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. • w zakresie przedmiaru robót zawierać opis robót budowlanych w kolejności technologicznej ich wykonania, z podaniem ilości jednostek przedmiarowych robót wynikających z dokumentacji projektowej oraz podstawy do ustalenia cen jednostkowych robót lub nakładów rzeczowych. 5. Wszystkie niezbędne opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów oraz oświadczenia o wzajemnym skoordynowaniu technicznym opracowań projektowych powinny być wykonane przez osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności (potwierdzone aktualnym zaświadczeniem wpisu do izby zawodowej i oświadczeniem zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną), zapewniające uwzględnienie zawartych w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie budowy. W szczególności przygotowując Dokumentację Projektową Wykonawca powinien uwzględnić następujący zakres robót: Projektowana magistrala zastąpić ma istniejąca magistralę Dn 400/Dn 350 stal, przebiega po zbliżonej trasie istniejącej [za wyjątkiem obrębu Będkowice, który omija] i ułożona jest w pasach dróg gminnych i powiatowych. Sieć rozprowadzająca ma zastąpić zasilanie przyłączy i lokalnego wodociągu w Będkowicach z istniejącej magistrali. Średnicę magistrali należy dobrać wg niezbędnego ciśnienia wypływowego na zbiornikach G ZW1 i G ZW2 oraz rzeczywistego ciśnienia dyspozycyjnego pompowni P-Io [SUW Świątniki]; lecz nie mniejszą niż 355x32,2. Projektowana sieć rozprowadzająca zastępuje bezpośrednie odgałęzienia do przyłączy i lokalnego przewodu wodociągowego z dotychczasowej magistrali w m. Będkowice [nowa magistrala omija m. Będkowice]. Przewód układać w pasie drogowym ul. Bukowej [dz. nr 106/1] z wcinką do istniejącej sieci rozprowadzającej w ul. Świętojańskiej [dz. nr 165]. Na trasie przełączyć zasilanie przyłączy i lokalnego wodociągu, zasilanych dotąd z istniejącej magistrali. Zakończyć na wysokości dz. nr 98/8 zaślepiającym połączeniem kołnierzowym. W ramach zamówienia należy wykonać nowe przyłącze do obiektu na dz. nr 43, od projektowanego odgałęzienia na dz. nr 10 oraz przebudowę istniejących przyłączy, dołączonych dotychczas bezpośrednio do „starej” magistrali, polegającej na dołączeniu ich do sieci rozprowadzającej. Zamówienie obejmuje także przebudowę pompowni SUW Świątniki. W pompowni wody IO projektuje się do wykonania : - przebudowę instalacji wody surowej, uzdatnionej i orurowań pomp tłocznych, - instalacji : - przepływomierza głównego [wymiana] , - generatora dwutlenku chloru, - aparatu do pomiaru stężenia chloru, - systemu sygnalizacja włamania i napadu, - przebudowę instalacji automatyki, - montaż monitoringu i systemu sygnalizacji włamania i napadu. oraz dostawy wyposażenia : - cysterna z podwoziem ciągnikowym, - zbiornik na płozach, - generator dwutlenku chloru - przenośny, - przenośna sonda do pomiaru stężenia chloru. Odgałęzienia do sieci rozprowadzających mają za zadanie monitorować podstawowe parametry tj ciśnienie i przepływ i przekazywać te dane w realnym czasie do operatora sieci wodociągowej. W ramach niniejszego Zamówienia przewiduje się budowę 3 nowych punktów monitoringu sieci oraz przebudowę 3 istniejących. Główne zbiorniki wody [istniejący 1 000 m3 do przebudowy i 750 m3 - nowoprojektowany] stanowić mają zespół obiektów z nowoprojektowanym łącznikiem, który stanowić będzie budynek techniczny. Zakres robót : - zbiornik GZW1; V=1 000 m3, - zbiornik GZW2; V= 750 m3, - budynek techniczny BT, - magistrala wodociągowa, - odprowadzenie wody - przelew i spust, - oświetlenie terenu, - przyłącze elektryczne - przełożenie, - ogrodzenie terenu, - montaż instalacji monitoringu i instalacji sygnalizacji włamania i napadu. 4. Projekt obejmuje również 1. W przypadku stwierdzenia przez Projektanta potrzeby dokonania w Dokumentacji Projektowej odstępstwa od obowiązujących warunków technicznych, rozstrzygnięcie co do sposobu dalszego postępowania będzie zależało od Zamawiającego. 2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie promocja projektu w przypadku uzyskania w trakcie realizacji robót dofinansowania ze środków zewnętrznych. 3. Wszystkie części PFU oraz dokumenty i przepisy, do których PFU się odwołuje, traktowane są jako wzajemnie uzupełniające się. Gdziekolwiek zaistnieje wątpliwość, co do warunków i wymagań zawartych w różnych dokumentach, jako wiążące Wykonawcę należy uwzględnić warunki i wymagania bardziej rygorystyczne. 4. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego wszelkie majątkowe prawa autorskie do przedmiotu umowy bądź każdej jego części w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych, nie wyłączając praw autorskich do wszystkich utworów wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: opisy, mapy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji umowy, zwanych dalej utworami dla korzystania z nich tylko dla inwestycji, której dotyczą. Szczegółowe postanowienia w zakresie majątkowe prawa autorskie do przedmiotu umowy zostały opisane w projekcie umowy, stanowiącej Złącznik nr 11 do SIWZ. 5. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i uzgodnień́, wykonanie prac budowlanych, uzyskanie decyzji o dopuszczeniu do użytkowania, jeśli będzie wymagana, oraz przekazanie do użytkowania obiektu będącego przedmiotem zamówienia. 6. Proces odbioru będzie obejmować w szczególności: a. sprawdzenie dokumentacji projektowej w zakresie kompletności i zawartości, b. sprawdzenie dokumentacji projektowej w zakresie zgodności z decyzją – pozwolenie na budowę, Wymaganiami Zamawiającego, uzgodnieniami i decyzjami wydanymi przez inne jednostki, zobowiązane do udziału w procesie inwestycyjnym c. realizację robót budowlanych d. odbiór robót budowlanych zgodnie z postanowieniami umowy. 5. ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH 1. Dokumentacje należy zaprojektować i zrealizować uwzględniając w szczególności następujące elementy: Magistralę wodną doprowadzającą wodę z SUW Świątniki do zbiorników wodnych w m. Sobótka oraz doprowadzającą wodę do gminnej sieci rozdzielczej. Budowę odcinka sieci rozprowadzającej w m. Będkowice - ul. Świętojańska - ul. Bukowa [dz. nr 165 - 106/1]. Budowę i przebudowę przyłączy wodociągowych dołączonych bezpośrednio do „starej” magistrali. Przebudowę elementów instalacji pompowni P-Io w SUW Świątniki i ujęcia wody Świątniki. Przebudowa istniejącego zbiornika 1000 m3. Budowę nowego zbiornika o pojemności 750 m3. 2. Realizacja powyższego przedmiotu zamówienia powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Zamawiający ustanowi nadzór inwestorski nad wykonywaniem wszystkich robót objętych zadaniem. Zamawiający oczekuje od zastosowanych rozwiązań funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji. Na całość wykonanych prac oraz poszczególne obiekty wymagane jest udzielenie gwarancji. W przypadku gotowych elementów, np. urządzeń bezpieczeństwa ruchu, wymagane są odpowiednie certyfikat i deklaracje zgodności przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane 6. Ponadto: a) Wykonawca zaprojektuje oraz wybuduje w stanie wolnym od wad i usterek w/w inwestycję. b) Przedmiot zamówienia obejmuje również sprawowanie nadzoru autorskiego dla opracowanej dokumentacji projektowej c) Zaleca się by Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie gdzie mają być wykonywane roboty budowlane oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca dokonuje wizji na swój koszt. d) Dokumentację należy na każdym etapie konsultować z Zamawiającym. e) Wszelkie niezgodności i niedookreślenia w powyższym przedmiocie zamówienia oraz w zapisach Programu Funkcjonalno-Użytkowym nie mogą wpływać na zamierzony efekt końcowy i powinny być przez projektantów ujęte w dokumentacji projektowej i wykonawczej. 7. Wymogi szczegółowe 1. Szczegółowy opis przedmiotu określa Program Funkcjonalno-Użytkowy, będący załącznikiem nr 12 do SIWZ. Zamówienie rozliczane będzie wynagrodzeniem ryczałtowym. Załączony do SIWZ przedmiar ma jedynie charakter poglądowy. Wycenę należy przeprowadzić na podstawie załączonego Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz wizji w terenie. Załączony przedmiar robót należy traktować wyłącznie jako materiał pomocniczy przy wycenie, a zawarte w nim wielkości jako wielkości orientacyjne. Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do starannego zapoznania się z zakresem robót. Jeżeli dana robota wynikająca z Programu Funkcjonalno-Użytkowego stanowiącego opis przedmiotu zamówienia nie jest ujęta w przedmiarze jako samodzielna pozycja przedmiarowa, to wówczas jej koszt należy ująć w zryczałtowanej pozycji "inne koszty wykonawcy, powyżej nieujęte. Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie załączonego przedmiaru robót, zostanie załączony razem z ofertą. 2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do określonych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego. 3. Program funkcjonalno-użytkowy nie jest projektem budowlanym, obejmuje natomiast zbiór wytycznych oraz kwestii Istotnych dla Zamawiającego stanowiących podstawę do jego opracowania. Faktyczne obliczenia techniczne dokonywane są na etapie projektu budowlanego, zatem dookreślanie oraz parametryzacja założeń PFU odbywa się w zakresie Wykonawcy. Zgodnie z powyższym, zmiany w dokumentacji projektowej sporządzanej przez wykonawcę, nanoszone w trakcie realizacji umowy, nie stanowią zmiany tej umowy, o ile nie naruszają założeń stanowiących podstawę do opisu przedmiotu zamówienia w programie funkcjonalno-użytkowym. 4. Program funkcjonalno-użytkowy służy do ustalenia planowanych kosztów prac projektowych w szczególności w zakresie obliczenia ceny oferty. Wykonawca nie może domagać się podwyższenia wynagrodzenia stanowiącego przedmiot oferty ze względu na zwiększenie zakresu prac do realizacji, który to zakres zostanie określony po szczegółowych obliczeniach technicznych w ramach realizowanej dokumentacji projektowej. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w programie funkcjonalno-użytkowym, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. Ryzyko wynikające z braku możliwości dokonania szacunku ofertowego przez wykonawcę winno zostać uwzględniane w cenie ryczałtowej. 5. Zakres zamówienia obejmuje dostawy (zakup) wszystkich materiałów przewidzianych do realizacji zamówienia. 6. Po zakończeniu robót ale przed odbiorem końcowym przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenie ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót. 7. W celu prawidłowego sporządzenia ofert, Wykonawca powinien zapoznać się z przedmiotem zamówienie oraz pozyskać wszelkie niezbędne informację, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. W cenie oferty Wykonawca przedstawi wszelkie koszty za dostawy, roboty i inne elementy niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia zgodnie z przyjętą technologią wykonania robót przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane 8. Uwaga: jeśli w dokumentacji przetargowej wskazano nazwę normy, należy przez to rozumieć tą normę lub równoważną. 9. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z postanowieniami niniejszej SIWZ, zapisami złożonej oferty, opisem przedmiotu zamówienia, dokumentacją projektową, przedmiarem robót, dokumentacją techniczną wykonania i odbioru robót, rysunkami i wymaganiami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa budowlanego, standardów i norm oraz zasadami wiedzy technicznej, etyką zawodową i ustalonymi zwyczajami. 10. Ponadto zakres obejmuje: a) Przed przystąpieniem do prac, urządzenia należy wytyczyć geodezyjnie przez uprawnionego geodetę. b) Całość prac wykonać zgodnie z normą i wiedzą techniczną. Prace muszą zostać wykonane przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. c) Wszystkie zastosowane elementy muszą być dopuszczone do obrotu w handlu i posiadać wszelkie atesty dopuszczalne do użytkowania. Dodatkowo zastosowane elementy powinny spełniać określone prawem normy bezpieczeństwa. d) Zapewnienie kierownika budowy. e) Zapewnienie nadzoru archeologicznego jeśli będzie wymagany. f) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika budowy przez kierownika budowy posiadającego odpowiednie uprawnienia. g) Przeprowadzenie wymaganych badań i sprawdzeń potwierdzających właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. h) Opracowanie dokumentacji powykonawczej. i) Wykonawca ma obowiązek utylizacji odpadów powstałych w wyniku prowadzonych robót budowlanych. 11. Etapy wykonania zamówienia: Zamawiający wymaga, by Wykonawca realizował zadanie w następujących częściach: a) Sporządzenie projektu budowlanego dla wszystkich wymaganych branż, projektów wykonawczych i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót, informacji BIOZ i kosztorysu inwestorskiego, przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę i uzyskanie pozwolenia na budowę dla wszystkich branż oraz uzyskanie decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektu oraz akceptacji kompletnej dokumentacji przez Zamawiającego. b) Wykonanie robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną oraz STWiORB i odpowiednimi przepisami prawa. Zamawiający dopuszcza możliwość etapowania działań. Inwestycja może być realizowana łącznie mniejszymi fragmentami/częściami. 12. Przedmiot zamówienia określono w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych oraz standardów określonych w niektórych miejscach przykładowymi znakami towarowymi, patentami lub pochodzeniem. We wszystkich miejscach niniejszej SIWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a w każdym przypadku dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 13. Za równoważne Zamawiający uzna te rozwiązania, które oparte są na równoważnych ustaleniach, co do przedmiotu zamówienia i spełniać będą minimalne wymagania, które spełnia produkt opisany poprzez użycie przykładowego znaku towarowego, patentu lub pochodzenia. 14. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego produkty, materiały posiadają cechy nie gorsze niż parametry materiałów lub produktów wskazanych w SIWZ oraz takich o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, gwarantujące wykonanie robót w zgodzie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym. Zamiana materiałów, rozwiązań na etapie wykonawstwa bez uprzedniego wskazania na stosowanie zamienników w ofercie będzie dopuszczalna jedynie w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach, za wyraźną zgodą Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego. Wykonawca w tym celu w ofercie przedstawia tabelę elementów równoważnych (opracowaną we własnym zakresie). 15. Zamawiający informuje, iż w razie rozbieżności, wad w dokumentacji projektowej stosować będzie zasady wskazane przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych pismem z dnia 26 sierpnia 2009 r. (znak pisma: UZP/DKUE/EG/34760/16004/09) stanowiącą, iż cyt. W szczególności należy się zgodzić z wyrażoną w ww. piśmie opinią, iż projekt budowlany ma charakter nadrzędny nad projektem wykonawczym, a przedmiar robót ma na celu umożliwienie dokonania wyceny robót, nie zaś ich opisanie. Oznacza to, że roboty opisane w projekcie budowlanym wchodzą w zakres zamówienia podstawowego, nawet jeżeli nie zostały ujęte w projekcie budowlanym wykonawczym lub przedmiarze, bądź też zachodzą inne rozbieżności pomiędzy tymi dokumentami a projektem budowlanym. W konsekwencji wykonanie robót, które zostały przewidziane w projekcie budowlanym, nie wymaga zawarcia z wykonawcą aneksu do umowy podstawowej, ani też umowy na roboty dodatkowe. Natomiast roboty nie przewidziane w projekcie budowlanym, nie mogą być uznane za roboty objęte zamówieniem podstawowym. W przypadku robót, które zostały ujęte w projekcie budowlanym, ale nie zostały uwzględnione w przedmiarze, koniecznym jest jednocześnie w celu zachowania zasady przejrzystości procesu udzielania zamówień publicznych, zawarcie w siwz zapisów określających zasady ich wyceny w przypadku wystąpienia konieczności ich realizacji po zawarciu umowy (art. 7 ust. 1, art. 36 ust. 1 pkt 12 i 16 ustawy Pzp). Należy zgodzić się też z opinią Ministra Infrastruktury, iż dokonanie nieistotnych zmian projektu budowlanego, w przypadku gdy tryb ich wprowadzania został przewidziany w umowie zawartej z wykonawcą, nie stanowi zmiany tej umowy, szczególnie jeżeli nie powoduje istotnego zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy oraz nie wykracza poza zakres zamówienia podstawowego przewidziany w projekcie budowlanym.” 16. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia udzieli Zamawiającemu minimum 3 letniego okresu gwarancji (36 miesięcy) na roboty budowlane 17. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, aby czynności związane z wykonywaniem prac budowlanych były wykonywane w przez pracowników zatrudnionych, przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2019 poz. 1040, z późn. zm.). Obowiązki Wykonawcy w opisanym zakresie oraz odpowiadające im uprawnienia Zamawiającego, określone zostały we wzorze umowy będącym załącznikiem nr 11 do SIWZ. a) Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem b) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: i. Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w niniejszej SIWZ, tj. 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika, 3) innych dokumentów – zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. ii. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do złożenia oświadczeń poświadczających zatrudnienia lub wszczęcia procedury kontroli legalności zatrudnienia przez właściwego inspektora pracy. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Generalnego Wykonawcy c) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. i. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów o których mowa literze b. w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 5.000 PLN, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. ii. W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w literze b., Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Generalnego Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto. 18. Szczegółowy zakres obowiązków wykonania przedmiotu zamówienia znajduje się w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 11 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach