Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2018 roku.

Gmina Węgierska Górka ogłasza przetarg

  • Adres: 34-350 Węgierska Górka, Zielona
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338609742 , fax. 338609741
  • Data zamieszczenia: 2018-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Węgierska Górka
    Zielona 43
    34-350 Węgierska Górka, woj. śląskie
    tel. 338609742, fax. 338609741
    REGON: 072182746
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wegierska-gorka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2018 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na usługę pn. Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2018 roku. 2.Dane kredytu: - rodzaj waluty kredytu - kredyt złotówkowy - okres spłaty – do 30 kwietnia 2024 r. 3. Spłata kredytu : kredyt zostanie spłacony w 11ratach : spłata rat od 30.04.2019 r. do 30.04.2024 r. według załącznika spłaty rat kredytu 4.Terminy spłaty rat do ostatniego dnia danego miesiąca wg harmonogramu. 5.Terminy spłaty odsetek : miesięcznie do ostatniego dnia miesiąca 6.Wypłata 3 000 000,00 zł kredytu nastąpi w terminie zadeklarowanym przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (ilość dni roboczych) liczonym od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia kredytu w jednej transzy. 7.Zabezpieczenie kredytu weksel in. blanco wraz z deklaracją wekslową 8.W umowie kredytowej oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych liczoną jako średnia notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o stałą w okresie kredytowania marżę banku 9.Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu. 10.Odsetki od kredytu będą naliczane od aktualnego zaangażowania kredytowego. 11.Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 12. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w formularzu ofertowym. 13.Zamawiający udostępni następujące dokumenty: a)harmonogram spłaty rat kredytu b) Uchwała budżetowa na 2018 rok c)Uchwała Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu d)Sprawozdanie Rb-Z za III kw. 2018 r. e)Sprawozdanie Rb-NDS za III kw. 2108 r. f)Sprawozdanie Rb-N za III kw. 2018 r. g)Sprawozdanie Rb 28S za III kw. 2018 r. h)Sprawozdanie Rb 27S za III kw.2018 r. i)Uchwała w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowe (aktualna 2018 r. - 2027 r.) j) Sprawozdanie finansowe za 2017 rok (bilanse) 14.Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu przez Gminę Węgierska Górka 15.Wykonawca składa w postępowaniu projekt umowy kredytowej, który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w zapytaniu ofertowym. 16.Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem w następujących przypadkach: 17.Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego przedłużenia terminu spłaty części kredytu, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja finansowa Gminy. 18.Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. 19.Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN). 20.Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, tj. pracowników fizycznych, na podstawie umowy o pracę. 21.Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty poszczególnych transzy kredytu wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularza ofertowego – załącznik Nr 1 do Specyfikacji. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym terminu wypłaty transzy kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty transzy kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku, obejmujące swoim zakresem wykonywanie czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, jak również na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz .U. z 2017 r. poz.1876 ze zm.) a w przypadku rozpoczęcia działalności przed dniem wejścia ustawy, o której mowa a art.193 ustawy Prawo bankowe, stosowny dokument, o którym mowa w aer.178 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W przypadku złożenia co najmniej 2 ofert w postępowaniu w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.wegierska-gorka.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do Specyfikacji. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2.Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1)wypełniony Formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do Specyfikacji), 2)w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3)pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania Wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 3.Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 4.W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 5.Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 6.Pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej Wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 7.W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej specyfikacji, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich – tabela A. http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach