Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.600.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz sfinansowanie spłaty zaciągniętych wcześniej kredytów

Gmina Białopole ogłasza przetarg

  • Adres: 22135 Białopole, ul. Chełmska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5682204, 5682286 , fax. 825 682 286
  • Data zamieszczenia: 2018-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Białopole
    ul. Chełmska 1
    22135 Białopole, woj. lubelskie
    tel. 082 5682204, 5682286, fax. 825 682 286
    REGON: 11019811000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugbialopole.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.600.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz sfinansowanie spłaty zaciągniętych wcześniej kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.600.000 zł z przeznaczeniem na : - sfinansowanie planowanego deficytu w roku 2018 w kwocie 1.408.400 zł - sfinansowanie zobowiązań z tytułu spłaty rat kredytów kwocie 191.600 zł. Zamawiający dopuszcza refundację już poniesionych wydatków na spłatę rat kredytu. Planowany okres kredytowania – Od dnia uruchomienia kredytu do dnia 30.09.2036 roku Waluta - PLN Oprocentowanie: zmienne -Stopa procentowa stanowi sumę stawki bazowej i stałej marży banku. Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania - WIBOR 3 M .Do oferty należy przyjąć WIBOR 3 M z dnia 29.11.2018 r. ( tj. 1,72 ). Raty kapitałowe kredytu – płatne kwartalnie. Spłata kwartalnych rat kredytu - płatna w ostatnim dniu miesiąca kończącego kalendarzowy kwartał począwszy od IV kwartału roku 2020 (tj. 31.12.2020 r.). Liczba rat kredytowych – 64 , w tym: Lp. Data spłaty rat kredytu Wysokość raty w [PLN] 1. 31.12.2020r. 25.000,00 2. 31.03.2021r. 25.000,00 3. 30.06.2021r. 25.000,00 4. 30.09.2021r. 25.000,00 5. 31.12.2021r. 25.000,00 6. 31.03.2022r. 25.000,00 7. 30.06.2022r. 25.000,00 8. 30.09.2022r. 25.000,00 9. 31.12.2022r. 25.000,00 10. 31.03.2023r. 25.000,00 11. 30.06.2023r. 25.000,00 12. 30.09.2023r. 25.000,00 13. 31.12.2023r. 25.000,00 14. 31.03.2024r. 25.000,00 15. 30.06.2024r. 25.000,00 16. 30.09.2024r. 25.000,00 17. 31.12.2024r. 25.000,00 18. 31.03.2025r. 25.000,00 19. 30.06.2025r. 25.000,00 20. 30.09.2025r. 25.000,00 21. 31.12.2025r. 25.000,00 22. 31.03.2026r. 25.000,00 23. 30.06.2026r. 25.000,00 24. 30.09.2026r. 25.000,00 25. 31.12.2026r. 25000,00 26. 31.03.2027r. 25.000,00 27. 30.06.2027r. 25.000,00 28. 30.09.2027r. 25.000,00 29. 31.12.2027r. 25.000,00 30. 31.03.2028r. 25.000,00 31. 30.06.2028r. 25.000,00 32. 30.09.2028r. 25.000,00 33. 31.12.2028r. 25.000,00 34. 31.03.2029r. 25.000,00 35. 30.06.2029r. 25.000,00 36. 30.09.2029r. 25.000,00 37. 31.12.2029r. 25.000,00 38. 31.03.2030r. 25.000,00 39. 30.06.2030r. 25.000,00 40. 30.09.2030r. 25.000,00 41. 31.12.2030r. 25.000,00 42. 31.03.2031r. 25.000,00 43. 30.06.2031r. 25.000,00 44. 30.09.2031r. 25.000,00 45. 31.12.2031r. 25.000,00 46. 31.03.2032r. 25.000,00 47. 30.06.2032r. 25.000,00 48. 30.09.2032r. 25.000,00 49. 31.12.2032r. 25.000,00 50. 31.03.2033r. 25.000,00 51. 30.06.2033r. 25.000,00 52. 30.09.2033r. 25.000,00 53. 31.12.2033r. 25.000,00 54. 31.03.2034r. 25.000,00 55. 30.06.2034r. 25.000,00 56. 30.09.2034r. 25.000,00 57. 31.12.2034r. 25.000,00 58. 31.03.2035r. 25.000,00 59. 30.06.2035r. 25.000,00 60. 30.09.2035r. 25.000,00 61. 31.12.2035r. 25.000,00 62. 31.03.2036r. 25.000,00 63. 30.06.2036r. 25.000,00 64. 30.09.2036r. 25.000,00 Należne odsetki naliczane są za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego uruchomienia. Naliczanie odsetek nastąpi w okresach miesięcznych. Odsetki od wykorzystanego kredytu są płatne do 10 dnia miesiąca po zakończeniu kwartału kalendarzowego, przy czym ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie ostatniej spłaty raty kredytu. Kapitalizacja odsetek nie jest dopuszczalna. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami. Zamawiającym ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub jego części po uprzednim powiadomieniu Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, lub może ulec skróceniu na pisemny wniosek Zamawiającego. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy przy kontrasygnacie Skarbnika. Kredyt zostanie przelany na konto wskazane przez zamawiającego jednorazowo, najpóźniej w terminie ………… dni od dnia zawarcia umowy zgodnie z deklaracją złożoną w ofercie. Maksymalny termin uruchomienia kredytu od dnia złożenia dyspozycji przez Zamawiającego wynosi 3 dni robocze. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy Pzp. Zamawiający stosownie do art. 29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Bank, przez cały okres realizacji zamówienia, na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności związane z wykonaniem usługi. W związku w powyższym: 1) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Banku odnośnie spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; 2) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Bank przedłoży Zamawiającemu oświadczenie potwierdzające zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiający Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Banku; 3) nie przedłożenie przez Bank oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie osób, o których mowa powyżej, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niedopełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy; 4) za niedopełnienie wymogu zatrudnienia przez Bank na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia – karę w wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie odrębnych przepisów obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia wymogu zatrudnienia pracowników - za każdą osobę; 5) za nieprzedłożenie w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego, oświadczeń – karę w wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie odrębnych przepisów obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu - za każdą osobę. Informacje dodatkowe: Zamawiający oświadcza, że nie zalega z uiszczaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Zamawiający oświadcza, że nie posiada wierzytelności, które byłyby zabezpieczone przez wierzycieli w formie przewidzianej przepisami prawa, a w szczególności hipoteka lub zastawem. Zamawiający oświadcza, że na rachunkach bankowych Zamawiającego nie ciążą żadne zajęcia egzekucyjne. Zamawiający informuje, że nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach i innych instytucjach finansowych. Zamawiający informuje, że w ogóle nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2017 roku poz. 2077 z późn. zm.). Zamawiający informuje, że nie było przypadku nieudzielenia absolutorium organowi wykonawczemu. Zamawiający informuje, iż planowana kwota długu na koniec bieżącego roku budżetowego przedstawia się następująco: - wartość zobowiązania ogółem , wg tytułów dłużnych - 2.799.550,00 zł - wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji – 0,00 zł - wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji – 0,00 zł - wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa - 0,00 zł - wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł – 0,00 zł Zobowiązania kredytowe na dzień 30.11.2018 roku przedstawiają się następująco: Lp. Nazwa banku/instytucji finansowej Rodzaj zaangażowania Ostateczny termin spłaty Kwota aktualnego zaangażowania w PLN 1. BOŚ O/ Lublin Kredyt 31.12.2024 781.250 2. BOŚ O/Lublin Kredyt 30.09.2025 466.200
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Oświadczenie zaleca się przygotować zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 5 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach