Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 900 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu

Powiat Szczycieński ogłasza przetarg

  • Adres: 12100 Szczytno, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 896 247 031 , fax. 896 247 031
  • Data zamieszczenia: 2017-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Szczycieński
    ul. Sienkiewicza 1
    12100 Szczytno, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 896 247 031, fax. 896 247 031
    REGON: 51074253400000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 900 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 900 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu powiatu. Cechy kredytu: 1) Kwota kredytu: 3 900 000,00 PLN. 2) Waluta kredytu: w złotych polskich (PLN). 3) Okres kredytowania: 6 lat. 4) Brak opłat i prowizji. 5) Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 6) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 7) Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w przypadku: przedterminowej spłaty kredytu, niewykorzystania kredytu, zmiany terminu i wysokości transzy kredytu. 8) Dla porównywalności ofert przyjmuje się następujący termin uruchomienia kredytu – 28.12.2017. 9) Spłata wyżej wymienionego kredytu wraz z odsetkami nastąpi nie później niż do dnia 31.12.2023 r. Spłata nastąpi w 24 ratach: płatne w kwocie 162 500 PLN każda. Płatność ww. rat kredytu następowała będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca: marca, czerwca, września i grudnia. Przyjmuje się, że sobota nie jest dniem roboczym. 10) Początek spłaty kredytu nastąpi ostatniego dnia roboczego miesiąca marca 2018 r. w wysokości 162 500 PLN. 11) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane przez Bank na bazie rzeczywistej liczby dni w roku tj. 365 lub 366 dni w roku przestępnym, w okresach miesięcznych od miesiąca, w którym nastąpi pierwsze uruchomienie kredytu. Spłata odsetek nastąpi po otrzymaniu obciążenia przez Bank. Termin spłaty odsetek następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca, za który zostały naliczone. Przyjmuje się, że sobota nie jest dniem roboczym. 12) Oprocentowanie kredytu będzie zmienne. Liczone będzie jako suma marży zaproponowanej przez wykonawcę w ofercie i stawki WIBOR 3M, zaokrągloną do drugiego miejsca po przecinku. Wysokość marży będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). Stawka WIBOR 3M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i będzie obowiązywała od pierwszego dnia rozpoczynającego kwartał kalendarzowy do ostatniego dnia kończącego kwartał kalendarzowy. Stawka WIBOR 3M obowiązująca w kwartale kalendarzowym przyjmuje wartość z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kolejny okres, która publikowana jest na stronie „WIBOR” serwisu Reuter'a. 13) W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem Stron zmieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 14) W dniu podpisania umowy wysokość stawki WIBOR 3M przyjmuje się sprzed 2 dni roboczych przed dniem podpisania Umowy. 15) Uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo. 16) Uruchomienie kredytu będzie następować w złotych polskich, w formie bezgotówkowej, w ciężar rachunku o którym mowa w § 2 ust. 2 projektu umowy, w terminie do 3 dni od podpisania umowy, nie później jednak niż do dnia 28.12.2017 r. 17) Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, doręczonego osobiście, przesyłką listowną lub faxem nie później niż na siedem dni roboczych przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. 18) Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania. 19) Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: posiada uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2017, poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejście w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dotyczy wykazu oświadczeń: 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XIV, ust. 1 SIWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia może żądać od wszystkich Wykonawców złożenia dokumentów, o których mowa w Rozdziale XIV, ust. 4 pkt 2 lit. a-c SIWZ oraz dokumentów w odniesieniu do tych podmiotów i w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale XIV, ust. 4 pkt 1 lit. a SIWZ. 4. W zakresie nie uregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w Rozdziale XIV, ust. 1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 8. Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 24aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 9. Jeżeli Wykonawca, o którym mowa w Rozdziale XIV, ust. 4 SIWZ, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający zbada, czy Wykonawca który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert, nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu. Dokumenty podmiotów zagranicznych. 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w Rozdziale XIV, ust. 4 pkt 2 lit. a SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o którym mowa w Rozdziale XV ust. 1 SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Rozdziale XV ust. 1 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepisy Rozdziału XV ust. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Inne dokumenty jakie Wykonawca winien dołączyć do formularza oferty. 1. Pełnomocnictwo: 1) Jeżeli reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wykonawcę winien je przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. 2) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać dane mocodawców, pełnomocnika, zakres umocowania, datę udzielenia pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej przez notariusza za zgodność z oryginałem) należy dołączyć do oferty. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania, zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem występującym jako reprezentant pozostałych. 3) Wykonawcy występujący jako Spółka Cywilna zobowiązani są do załączenia do oferty pełnomocnictwa do podpisania oferty w przypadku nie podpisania jej przez wszystkich wspólników spółki. Wspólnicy Spółki Cywilnej będą traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach