Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 2.000.000 zł (słownie: dwa miliony zł) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy na 2020r.

Gmina Gorzów Śląski ogłasza przetarg

  • Adres: 46-310 Gorzów Śląski, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3505710, 715 , fax. 034 3505710, 715 wew. 42
  • Data zamieszczenia: 2020-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gorzów Śląski
    ul. Wojska Polskiego 15
    46-310 Gorzów Śląski, woj. opolskie
    tel. 034 3505710, 715, fax. 034 3505710, 715 wew. 42
    REGON: 15139861700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorzowslaski.pl, www.bip.gorzowslaski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 2.000.000 zł (słownie: dwa miliony zł) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy na 2020r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 2.000.000 zł (słownie: dwa miliony zł) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy na 2020 r. 2. Postawienie kredytu do dyspozycji: 1) I transza – do 5 dni od podpisania umowy (kwota 500.000 zł) 2) II transza – w miesiącu XI 2020r. (kwota do 1.000.000 zł) 3) III transza – w miesiącu XII 2020r. (kwota do 500.000 zł) 3. Uruchomienie transz kredytu będzie następować nie później niż w ciągu 5 dni roboczych, następujących po dniu, w którym zostanie złożona pisemna dyspozycja Zamawiającego o uruchomieniu transzy kredytu. 4. Harmonogram spłaty kredytu: Lp. Terminy spłaty rat Kwota raty kredytu 1 30.09.2023r. 200.000 zł 2 30.11.2023r. 160.000 zł 3 31.03.2024r. 200.000 zł 4 30.09.2024r. 200.000 zł 5. 31.03.2025r. 200.000 zł 6 30.09.2025r. 200.000 zł 7 31.03.2026r. 200.000 zł 8. 30.09.2026r. 200.000 zł 9. 31.03.2027r. 240.000 zł 10. 30.09.2027r. 200.000 zł 5. Umowa kredytu zostanie sporządzona przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, na jego koszt, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wszystkimi postanowieniami zawartymi w rozdziale XVII SIWZ. 6. Spłata kredytu nastąpi w 10 ratach w okresie od 2023 r. do 2027 r. 7. Okres karencji w spłacie rat kredytu do 30.09.2023r. 8. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco. 9. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, płatne do ostatniego każdego miesiąca. 10. Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się rzeczywista liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni). 11. Oprocentowanie kredytu będzie liczone wg stopy redyskonta weksli + stała marża banku. 12. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu i odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 13. Zamawiający zastrzega możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu oraz wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki będą liczone za okres jego faktycznego wykorzystania. 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany daty wypłaty transz kredytów, bez dodatkowych opłat. 15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu, bez dodatkowych opłat w tym zmianę terminu realizacji zamówienia – wydłużenie okresu spłaty kredytu przewidzianego w rozdziale IV pkt.1 SIWZ. 16. Zamawiający zobowiązuje się do podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji świadczeń pieniężnych na podstawie art. 97 Prawa Bankowego. 17. Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Miasta na dokumentach kredytowych. 18. Zamawiający nie przewiduje żadnych opłat i prowizji związanych z udzieleniem, obsługą oraz spłatą kredytu (w tym spłatą przedterminową). 19. Wykonawca nie może domagać się od Zamawiającego przyjęcia rachunku bieżącego (umowa kredytowa nie może być łączona z umową o prowadzeniu rachunku bieżącego).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 2357 ), a w przypadku o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Formularz oferty - zgodnie z treścią zał. nr 1 do SIWZ. 2) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ. 3) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ. 4) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). 5) Zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy) – załącznik nr 5 do SIWZ. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, których mowa w pkt 1 ppkt 2) i 3) (zał. nr 2 i zał. nr 3 do SIWZ). 3. . Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 ppkt 2) - (zał. nr 2 do SIWZ). 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1 ppkt2) i 3) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23, zgodnie z treścią zał. nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - (UWAGA !!! Nie składać oświadczenia wraz z ofertą!!!).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach