Przetargi.pl
Udzielenie kredytu bankowego w wysokości 2 869 900,00 złotych na okres 9 lat przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Powidz w 2018r. oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

Gmina Powidz - Urząd Gminy w Powidzu ogłasza przetarg

  • Adres: 62430 Powidz, ul. 29 Grudnia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-63 2776272, 2776273 , fax. 0-63 2776272
  • Data zamieszczenia: 2018-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Powidz - Urząd Gminy w Powidzu
    ul. 29 Grudnia 24
    62430 Powidz, woj. wielkopolskie
    tel. 0-63 2776272, 2776273, fax. 0-63 2776272
    REGON: 31019858000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powidz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu bankowego w wysokości 2 869 900,00 złotych na okres 9 lat przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Powidz w 2018r. oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem umowy jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego w kwocie 2 869 900,00 zł (słownie: dwa miliony osiemset sześćdziesiąt dziewięć tysięcy dziewięćset złotych ). 2) Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 31.12.2027r. 3) Uruchomienie kredytu będzie następowało w jednej transzy, w terminie wskazanym przez Zamawiającego po złożeniu pisemnej dyspozycji. Maksymalny termin uruchomienia kredytu to 30.12.2018r. 4) Oprocentowanie kredytu będzie liczone wg. stawki bazowej WIBOR 3M z notowań na dzień 30.07.2018r. i marży banku. 5) Spłata rat kredytu i odsetek będzie następowała w okresach kwartalnych z uwzględnieniem rocznych kwot spłaty kapitału przedstawionych poniżej: Rok spłaty Kwota spłaty kapitału w zł. 2019 200 000,00 2020 334 752,00 2021 334 736,00 2022 334 736,00 2023 334 736,00 2024 334 736,00 2025 334 736,00 2026 334 736,00 2027 326 732,00 6) Odsetki od kredytu naliczane są w kwartalnych okresach obrachunkowych i płatne w terminie na ostatni roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 31.03.2019r. 7) Rozliczenia będą dokonywane w PLN. 8) Całkowita spłata kredytu nastąpi w dniu 31 grudnia 2027 r. 9) Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 30 marca 2019r. 10) W przypadku opóźnienia spłaty kredytu Wykonawca naliczy odsetki za zwłokę w wysokości odsetek ustawowych. 11) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją . 12) Kredytobiorca nie będzie ponosił innych opłat i prowizji związanych z udzielonym kredytem z wyjątkiem wymienionych w SIWZ. Dotyczy to w szczególności opłat/prowizji wynikających z niewykorzystania kredytu, jak również z tytułu uruchomienia kredytu oraz przedterminowej spłaty kredytu. Wykonawca – Bank zostanie zawiadomiony o przedterminowej spłacie kredytu faxem na 1 dzień roboczy przed wpływem środków na rachunek Wykonawcy – Banku. 13) Zamawiający określa sposób ustalania WIBORU 3M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 3M według notowań na 2 dni robocze przed 20-tym dniem miesiąca kalendarzowego w którym przypada płatność odsetek, powiększona o marżę Wykonawcy; 14) Wysokość i termin spłaty kredytu/raty może być w szczególnie uzasadnionym przypadku zmienione w drodze aneksu do umowy. 15) Bank będzie zobowiązany do pisemnego informowania o wysokości naliczonych odsetek za każdy okres odsetkowy na 3 dni przed terminem płatności odsetek 16) Do naliczenia odsetek należy przyjąć kalendarz rzeczywisty. 17) Prowizja liczona będzie od wysokości faktycznie uruchomionych środków, płatna przed wypłatą kredytu. 18) Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 19) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 20) W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009r. o finansach publicznych. 21) W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 22) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. Obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 23) Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 24) Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez poboru przez Bank pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu. 25) Bank, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przedstawi harmonogram spłaty kredytu z odsetkami, który będzie stanowił załącznik do umowy, 26) Sporządzenie aneksu harmonogramu spłaty kredytu lub inne czynności związane z obsługą kredytu nie będą obciążone dodatkowymi kosztami. 27) Bank może wypowiedzieć umowę kredytową i żądać spłaty części lub całości udzielonego kredytu w razie: a) utraty zdolności kredytowej przez Zamawiającego, b) zagrożenia terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami lub nieterminowego regulowania należności bankowych, c) wykorzystania kredytu niezgodnie z przeznaczeniem. 28) Zamawiający zobowiązuje się do: a) niezwłocznego informowania Banku o każdej zmianie rachunku bieżącego, b) bieżącego informowania o wszystkich faktach mających wpływ na jego sytuację ekonomiczną i finansową, c) przedstawiania kwartalnych sprawozdań finansowych, a także umożliwienie pracownikom Banku badań w siedzibie Zamawiającego w celu oceny jego sytuacji gospodarczej, finansowej oraz realności zabezpieczenia kredytu, d) dostarczania okresowych sprawozdań, bilansów i planów finansowych, umożliwiających ocenę jego zdolności do terminowej spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami w okresie korzystania z kredytu. 29) Dopuszczalne są istotne zmiany umowy w zakresie przewidzianym w SIWZ i umowie. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, z wyjątkiem przypadku zmiany oprocentowania na skutek zmiany stawki bazowej WIBOR 3M, która to zmiana nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 30) Umowa wygasa z dniem całkowitej spłaty zobowiązań z tytułu kredytu. 173 Opłaty, koszty, odsetki i inne należności Bank może pobierać od Kredytobiorcy tylko w wypadkach i wysokości przewidzianej w niniejszej umowie. 31) W sprawach nie uregulowanych umową mają zastosowanie postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przepisy Prawo zamówień publicznych, Prawa bankowego i Kodeksu cywilnego. 32) W celu umożliwienia wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do SIWZ zostały załączone następujące dokumenty: Załączniki do SIWZ: 1. Sprawozdania Rb-27 s za 2017r. i II kw. 2018r. - załącznik nr 1, 1a 2. Sprawozdania Rb-28 s za 2017 r. i II kw. 2018r.– załącznik nr 2, 2a 3. Sprawozdania Rb-NDS za 2017 r. i II kw. 2018r. – załącznik nr 3, 3a 4. Sprawozdania Rb-Z za 2017 r. i za II kw. 2018r.– załącznik nr 4, 4a 5. Sprawozdania Rb-N za 2017 r. i za II kw. 2018r – załącznik nr 5, 5a 6. Sprawozdania Rb-PDP za 2017 r. – załącznik nr 6, 7. Opinie RIO o możliwości sfinansowania deficytu oraz prognozie długu publicznego gminy Powidz oraz o możliwości spłaty kredytu – załącznik nr 7, 8. Wieloletnia prognoza Finansowa Gminy Powidz – załącznik Nr 8, 9. Oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publiczno-prywatnych - załącznik nr 9, 10. .Uchwała Nr XLI/251/17 Rady Gminy Powidz z dnia 21 grudnia 2017 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Powidz na rok 2018 - załącznik nr 10, 11. Uchwała Nr XLI/250/17 Rady Gminy Powidz z dnia 21 grudnia 2017r. w sprawie WPF – załącznik nr 11, 12. Uchwała Nr XXXVIII/297/18 Rady Gminy Powidz z dnia 24 lipca 2018. w sprawie budżetu na 2018 ( aktualna ) – załącznik nr 12, 13. Uchwała Nr XXXVIII/296/18 Rady Gminy Powidz z dnia 24 lipca 2018r. w sprawie WPF (aktualna) – załącznik Nr 13, 14. Uchwała Nr XLV/282/18 Rady Gminy Powidz z dnia 29 maja 2018 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu – załącznik nr 14.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający szczegółowe warunki udziału w postępowaniu, tj Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (j. t.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.) Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana (tylko wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza) w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz OFERTA- załącznik nr 17 do SIWZ, 2) oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu - załącznik nr 15 do SIWZ, 3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 16 do SIWZ, 4) pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust 2 ustawy, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (tylko, jeśli dotyczy), 5) pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (tylko, jeśli dotyczy). Dokument zobowiązania w swej treści musi zawierać, co najmniej następujące informacje: a) dane podmiotu udostępniającego zasób, b) dane podmiotu przyjmującego zasób, c) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, d) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, e) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, f) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, g) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Dokumenty podmiotów zagranicznych. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale X ust. 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 1) ust. 5 pkt 2 lit. A-c - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokumenty, o których mowa w ust. 1 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokumenty, o którym mowa w ust. 1 lit. a, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach