Przetargi.pl
Udzielenie kredytów długoterminowych w łącznej wysokości 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2019 r.

Gmina Nowe Miasto Lubawskie ogłasza przetarg

  • Adres: 13-300 Mszanowo, Podleśna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4726300, 4726317, , fax. 564 726 305
  • Data zamieszczenia: 2019-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowe Miasto Lubawskie
    Podleśna 1
    13-300 Mszanowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 56 4726300, 4726317, , fax. 564 726 305
    REGON: 87111892200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminanml.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytów długoterminowych w łącznej wysokości 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie dwóch kredytów długoterminowych w łącznej wysokości 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2019 r. 2.Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania: 1)Zadanie Nr I – „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 300 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2019 r.” a)Sposób uruchomienia kredytu: kredyt uruchamiany jednorazowo lub w transzach na wniosek/wnioski Zamawiającego w terminie od dnia podpisania umowy do 31.12.2019 roku. b)Okres spłaty kredytu: 1) 2020 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 2) 2021 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 3) 2022 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 4) 2023 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 5) 2024 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 6) 2025 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 7) 2026 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 8) 2027 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 9) 2028 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 10) 2029 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 11) 2030 r.: 31.03. – 100 000 zł, 30.09. – 100 000 zł, 12) 2031 r.: 31.03. – 100 000 zł. c) Warunki realizacji zamówienia: • Oprocentowanie kredytu ustalane na podstawie stawki bazowej WIBOR dla depozytów 3M notowanej na każdy pierwszy dzień roboczy okresu odsetkowego (kwartału kalendarzowego) powiększonej o niezmienną marżę Banku. • Naliczanie odsetek dokonuje się za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia, wg formuły: odsetki = saldo kredytu x łączne oprocentowanie x rzeczywista liczba dni w okresie obrachunkowym / 365 lub 366 dni w roku. Naliczania odsetek dokonuje się w okresach kwartalnych i o ich wysokości należy poinformować Kredytobiorcę (np. pismem, faxem, na adres e-mail: jartuszewska@gminanml.pl) w terminie 7 dni przed terminem płatności. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone za dany kwartał płatne będą do 7 dnia m-ca następującego po zakończeniu kwartału, przy czym:  pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się 31.12.2019 roku,  kolejne kwartalne okresy obrachunkowe (kwartał kalendarzowy) liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,  ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu.  za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek bankowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. e) Zamawiający może wnioskować o przesunięcie spłaty kredytu na termin późniejszy. f) Zamawiający wyklucza pobieranie prowizji i opłat. g) Zamawiający przewiduje możliwość zabezpieczenia spłaty kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. 2) Zadanie II – „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 600 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2019 r.” a) Sposób uruchomienia kredytu: kredyt uruchamiany jednorazowo lub w transzach na wniosek/wnioski Zamawiającego w terminie od dnia podpisania umowy do 31.12.2019 roku. b) Okres spłaty kredytu: 1) 2020 r.: 31.03. – 400 000 zł, 30.06. – 400 000 zł, 30.09. – 400 000 zł, 31.12. – 400 000 zł; 2) 2021 r.: 31.03. – 150 000 zł, 30.06. – 150 000 zł, 30.09. – 150 000 zł, 31.12. – 150 000 zł; 3) 2022 r.: 31.03. – 50 000 zł, 30.06. – 50 000 zł 30.09. – 50 000 zł, 31.12. – 50 000 zł; 4) 2023 r.: 31.03. – 50 000 zł, 30.06. – 50 000 zł 30.09. – 50 000 zł, 31.12. – 50 000 zł. c) Warunki realizacji zamówienia: • Oprocentowanie kredytu ustalane na podstawie stawki bazowej WIBOR dla depozytów 3M notowanej na każdy pierwszy dzień roboczy okresu odsetkowego (kwartału kalendarzowego) powiększonej o niezmienną marżę Banku. • Naliczanie odsetek dokonuje się za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia, wg formuły: odsetki = saldo kredytu x łączne oprocentowanie x rzeczywista liczba dni w okresie obrachunkowym / 365 lub 366 dni w roku. Naliczania odsetek dokonuje się w okresach kwartalnych i o ich wysokości należy poinformować Kredytobiorcę (np. pismem, faxem, na adres e-mail: jartuszewska@gminanml.pl) w terminie 7 dni przed terminem płatności. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone za dany kwartał płatne będą do 7 dnia m-ca następującego po zakończeniu kwartału, przy czym:  pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się 31.12.2019 roku,  kolejne kwartalne okresy obrachunkowe (kwartał kalendarzowy) liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,  ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu.  za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek bankowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. e) Zamawiający może wnioskować o przesunięcie spłaty kredytu na termin późniejszy. f) Zamawiający wyklucza pobieranie prowizji i opłat. g) Zamawiający przewiduje możliwość zabezpieczenia spłaty kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową OPIS WSPÓLNY DLA WSZYSTKICH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający informuje, że w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie znajdują się informacje dotyczące: 1) budżetu Gminy na rok 2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/525091/Uchwa%C5%82a-II_10_2018 wraz z późniejszymi zmianami • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/533414/Uchwa%C5%82a-III_19_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/540452/Uchwa%C5%82a-IV_37_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/541349/Zarz%C4%85dzenie-18_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/545872/Uchwa%C5%82a-V_40_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/549291/Zarz%C4%85dzenie-37_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/552541/Uchwa%C5%82a-VI_49_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/554759/Zarz%C4%85dzenie-45_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/558933/Zarz%C4%85dzenie-50_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/558927/Uchwa%C5%82a-VII_57_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/558937/Zarz%C4%85dzenie-58_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/561988/Uchwa%C5%82a-VIII_62_2019 • https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/566983/Uchwa%C5%82a-IX_69_2019 2) sprawozdania z wykonania budżetu za 2018 rok,  http://bip.gminanml.pl/67/Sprawozdania_budzetowe/  https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyNoweMiastoLubawskie/document/545931/Zarz%C4%85dzenie-27_2019 3) opinie RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2018 rok,  http://bip.gminanml.pl/system/obj/8859_Opinia_RIO_o_sprawozdaniu_z_wykonania_budzetu_za_2018_rok.pdf 4) opinie RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego  http://bip.gminanml.pl/system/obj/8685_Opinia_RIO_o_mozliwosci_sfinansowania_deficytu_przedstawionego_w_uchwale_na_2019_r.pdf 5) opinie RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu publicznego Gminy Nowe Miasto Lubawskie,  http://bip.gminanml.pl/system/obj/8686_Opinia_RIO_o_prawidlowosci_planowanej_kwoty_dlugu_na_2019_rok.pdf 6) opinia RIO o możliwości spłaty kredytu w wysokości 2 300 000,00 zł  http://bip.gminanml.pl/174/Opinie_RIO/. 7) opinia RIO o możliwości spłaty kredytu w wysokości 2 600 000,00 zł http://bip.gminanml.pl/174/Opinie_RIO/ 8) Aktualne zadłużenie Gminy na dzień 30.06.2019 r. wynosi 16 108 000,00 zł, zgodnie z poniższą tabelą: Lp. Nazwa podmiotu Waluta zadłużenia Typ długu Data zawarcia umowy Kwota bieżącego zadłużenia Data całkowitej spłaty 1 Bank Gospodarstwa Krajowego PLN kredyt 30.06.2010 250 000,00 30.06.2020 2 Bank Gospodarstwa Krajowego PLN kredyt 08.12.2010 1 183 000,00 30.12.2025 3 Bank Spółdzielczy w Brodnicy PLN kredyt 18.12.2012 3 135 000,00 30.06.2034 4 Bank Spółdzielczy w Iławie PLN kredyt 16.12.2015 1 000 000,00 30.06.2029 5 PKO B.P. PLN obligacje 09.10.2013 2 500 000,00 16.12.2025 6 Bank Gospodarstwa Krajowego PLN kredyt 18.08.2015 1 600 000,00 30.06.2027 7 PKO B.P. PLN kredyt 15.11.2016 2 600 000,00 31.12.2032 8 Bank Spółdzielczy w Brodnicy PLN kredyt 21.11.2018 3 840 000,00 30.06.2033 3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym: 1) Dla zadania Nr I, - załącznik nr 4 a) do SIWZ. 2) Dla zadania Nr II - załącznik nr 4 b) do SIWZ. 4. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Nie wykazanie podwykonawstwa przez Wykonawcę w ofercie oznaczać będzie, że przedmiot zamówienia zrealizowany zostanie wyłącznie przez Wykonawcę. 5. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (jednolity tekst: Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.) gdyż przedmiotem zamówienia są usługi finansowe polegające na przekazaniu środków pieniężnych. 6. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zawarcia umowy ramowej. 9. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 10. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy PZP.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 1) Dla zadania Nr 1 – 3 000,00 zł, brutto (słownie: trzy tysiące złotych 00/100), 2) Dla zadania Nr 2 – 2 000,00 zł, brutto (słownie: dwa tysiące złotych 00/100), - przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Brodnicy nr rachunku 95 9484 1121 2001 0121 6053 0005, z dopiskiem na przelewie: Wadium w postępowaniu RI.271.1.16.2019.ZP na „Udzielenie kredytów długoterminowych w łącznej wysokości 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2019 r” Zadanie …. . 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców (banki) w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy do oferty winni przedłożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty: 1) Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI. ust.1 pkt. 1 niniejszej SIWZ. 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt.1 niniejszej SIWZ. 4) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Projekt zobowiązania stanowi załącznik nr 2a do SIWZ. 6) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy PZP oraz, o których mowa w rozdz. V ust. 2 pkt 2 SIWZ. 7) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 pkt 5). 8) Na wezwanie zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 2) nin. rozdziału. 9) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów potwierdzających: 1) spełnianie warunków udziału w postępowaniu tj.  Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. 2) brak podstaw do wykluczenia z tj.:  odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli wskaże Zamawiającemu adres internetowy gdzie może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.). 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 niniejszego rozdziału: 1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) dokument/y, o którym mowa w pkt 1 winien/winny być wystawiony/e nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. 3 pkt 1 nin. rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 3 pkt 2 nin. rozdziału stosuje się. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 7. Zamawiający zgodnie z art. 24aa ustawy PZP, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 8. Oświadczenia i dokumenty, wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie PZP i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 216 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U z 2016 r. poz. 1126 – dalej rozporządzenie). 9. Informacje dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja): 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, oraz o których mowa w rozdz. V ust.2 pkt 2 SIWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z rozdz. V ust 1 pkt 2 SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia o których mowa w ust.1 pkt. 1 niniejszego rozdziału – składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w ust. 3 nin. rozdziału składa każdy z Wykonawców (każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej). 5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani – każdy z Wykonawców (każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej) – na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w ust. 2 pkt. 2 nin. Rozdziału. 10. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w rozdz.VI. 1. niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 11. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa powyżej, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.). 12. W przypadku Wykonawców z zagranicy są oni zobowiązani do podania w ofercie rejestrów publicznych danego kraju, z których Zamawiający może pobrać bezpłatne dokumenty dotyczące Wykonawców. Jeżeli wykonawca zagraniczny nie wskaże danego rejestru, zamawiający uzna, że dany dokument nie jest dostępny bezpłatnie w rejestrze publicznym i wykonawca będzie zobowiązany do jego przedłożenia. 13. W przypadku, o którym mowa w ust. 12, zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach