Przetargi.pl
Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 3 500 000,00 zł. na pokrycie deficytu budżetowego

Urząd Gminy Domaniów ogłasza przetarg

  • Adres: 55-216 Domaniów, Domaniów 56
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3017726 , fax. 071 3017870
  • Data zamieszczenia: 2009-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Domaniów
    Domaniów 56 56
    55-216 Domaniów, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3017726, fax. 071 3017870
    REGON: 00053660500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 3 500 000,00 zł. na pokrycie deficytu budżetowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 500 000,00 zł dla Gminy Domaniów zwanego dalej Zamawiającym na następujących warunkach: Okres wykorzystania kredytu sukcesywnie, od dnia podpisania umowy zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem Zamawiającego. Kredyt może być wykorzystany w całości lub części bez dodatkowych kosztów, które będą ustalone do wysokości faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Do złożenia oferty należy przyjąć następujące terminy i kwoty realizacji kredytu: 20.10.2009 rok - 2.000.000zł, 30.11.2009 - 1.500.000zł. Okres spłaty - 5 lat. Spłata kredytu w 15 równych ratach zgodnie z podanym harmonogramem spłat: 30 marca każdego roku, 30 czerwiec każdego roku, 30 września każdego roku. Spłata realizowana będzie na podstawie harmonogramu rat przesłanego przez bank. Spłata odsetek - na bieżąco od kwoty aktualnego wykorzystania kredytu na podstawie harmonogramu spłat począwszy od 31 grudnia 2009 roku. Harmonogram spłat - 30 marca każdego roku, 30 czerwca każdego roku, 30 września każdego roku, 30 grudnia każdego roku. Spłata realizowana będzie na podstawie każdorazowego pisemnego zawiadomienia zgodnie z wytycznymi określonymi wyżej. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, kredytobiorca dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. Oprocentowanie - według zmiennej stopy procentowej w oparciu o WIBOR dla trzymiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kolejnej raty odsetkowej powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie , że rok liczy 365 dni. Zmiana oprocentowania wynikającą ze stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu w części lub całości bez dodatkowych kosztów. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. O zmianie terminu spłaty kredytu zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę. Prowizja od udzielonego kredytu - płatna jednorazowo w dniu wypłaty kredytu. Kredyt nie może być obciążany innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza, marża oraz oprocentowanie. Kredyt będzie zabezpieczony w formie weksla in blanco. W przypadku niepełnego wykorzystania kredytu, Usługodawcy nie będzie należne żadne dodatkowe wynagrodzenie. Kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w dniu podpisania umowy, zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem Zamawiającego. W celu wyliczenia oferowanej ceny Oferenci uwzględniają średnią trzymiesięczną dla 2009 roku - 4,18 %. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia przetargu w przypadku braku pozytywnej opinii o zaciągnięciu zobowiązania otrzymanej z Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 660000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 1.1. Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, a w szczególności posiadają uprawnienia do działalności bankowej i działają na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r - Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2002r nr 72, poz. 665 z późn. zm.) 1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 1.3. Znajdują się z sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 1.4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych. 2. Spełniają warunki określone w swiz. 3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły - spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach ( wymaganych przez Zamawiającego i podanych SWIZ) dołączonych do oferty. 4. Zamawiający wezwie w trybie art. 26 ust.3 Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli pełnomocnictwa, albo, którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego dokumenty i oświadczenia, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwo, do ich złożenia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub koniczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenie i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie później niż w dniu, w którym upłyną termin składania ofert. 5. Zamawiający wezwie również w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa wyżej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy: 1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowi Załącznik Nr 1. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składnia ofert. 3) Koncesje, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem tj. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie polski, a także do realizacji usług objętych zamówieniem, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r nr 72 poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określony w art. 178 ust 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, oraz właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału. 6) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 - ( należy złożyć w przypadku podmiotów zbiorowych) - ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r Nr 223, poz. 1665 ze zm.) - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Ponadto do oferty należy dołączyć prognozowany harmonogramu spłat kredytu - w zał. nr 2. II. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa a) pkt I pakt. 2;4;6 - składa dokumenty , wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzającego odpowiednio, że - Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości - Nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. - Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie b) dokumenty, o którym mowa w pakt 2; 5; 6 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pakt. 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju , w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia powyższe pkt b) stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.domaniow.bazagmin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach