Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 14.273.631,00 złotych dla Gminy Miasto Zgierz

Gmina Miasto Zgierz ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 427162854 w. 200, 7143200 , fax. 427 143 203
  • Data zamieszczenia: 2019-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Zgierz
    Plac Jana Pawła II 16
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 427162854 w. 200, 7143200, fax. 427 143 203
    REGON: 47205772100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umz.zgierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 14.273.631,00 złotych dla Gminy Miasto Zgierz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 14.273.631,00 złotych udzielonego od dnia podpisania umowy kredytowej do daty całkowitej spłaty kredytu t. 16.12.2020 r. dla Gminy Miasto Zgierz, 95-100 Zgierz, plac Jana Pawła II 16, licząc od daty zawarcia umowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2019 r. na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. 2. Opis przedmiotu zamówienia i warunki jego realizacji: 1) Wysokość kredytu: 14.273.631,00 zł (słownie: czternaście milionów dwieście siedemdziesiąt trzy tysiące sześćset trzydzieści jeden złotych, 00/100), 2) Waluta kredytu – PLN, 3) Okres spłaty kredytu – do dnia 16 grudnia 2020 r., 4) Wykonawca zobowiązany jest stawić do dyspozycji Zamawiającego kredyt w formie przelewu środków finansowych z rachunku kredytowego Wykonawcy na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy o numerze: 42 8783 0004 0017 2303 2000 0102 w wysokości 14.273.631,00 zł (słownie: czternaście milionów dwieście siedemdziesiąt trzy tysiące sześćset trzydzieści jeden złotych, 00/100) w transzach, z tego pierwsza transza kredytu zostanie postawiona do dyspozycji zamawiającego w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy, następne transze w ciągu 5 dni od daty wystąpienia zamawiającego w odrębnym piśmie, a ostatnia transza nie później niż do 31 grudnia 2019 roku. Wysokość transz zostanie określona każdorazowo w piśmie Zamawiającego o uruchomieniu transz, 5) Zamawiający zobowiązuje się do spłaty kapitału i odsetek w następującej formie: a) od 16 stycznia 2020 r. spłacane będą odsetki w dniu 16 każdego miesiąca, b) strony ustalają, iż karencja w spłacie odsetek obowiązuje do 15.01.2020 r., c) do 16 grudnia 2020 r. całkowita spłata kredytu w wysokości 14.273.631,00 zł (słownie: czternaście milionów dwieście siedemdziesiąt trzy tysiące sześćset trzydzieści jeden złotych) wraz z ratą odsetkową, 6) Podstawą oprocentowania kredytu jest zmienna stopa procentowa obowiązująca w okresie, za który naliczane są odsetki. Wysokość stopy procentowej równa się stawce WIBOR dla 1M złotowych depozytów międzybankowych wyliczonej jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 1M w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca kalendarzowego, poprzedzającego miesiąc za który naliczane są odsetki powiększone o stałą marżę banku, 7) Spłata odsetek odbywać się będzie tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu na podstawie pisemnego zawiadomienia z banku o wysokości naliczonych odsetek najpóźniej w terminie 5 dni przed datą płatności, 8) Dla celów obliczania odsetek od kredytu należy przyjąć za podstawę obliczeń faktyczną ilość dni kredytowania w roku kalendarzowym w odniesieniu do liczby dni kalendarzowych w danym roku (365/366), 9) Zamawiający dopuszcza zaoferowanie przez Wykonawcę marży ujemnej, w takim przypadku na Wykonawcy ciąży obowiązek złożenia opisu obliczenia marży potwierdzający, że zastosowanie marży ujemnej nie spowoduje poniesienia przez niego straty i nie będzie stanowiło czynu nieuczciwej konkurencji np. że zamierza pozyskać środki na udzielenie kredytu w inny, tańszy sposób niż pożyczki na rynku bankowym, gdzie stosuje się stawkę WIBOR, 10) Jednorazowa prowizja Wykonawcy od przyznanej transzy kredytu, pobrana w dniu udzielenia kredytu nie może być wyższa niż 0,25 % kwoty transzy. Zamawiający dokona zapłaty jednorazowej prowizji ze środków własnych. Prowizja nie będzie zmniejszała ani zwiększała wysokości przyznanego kredytu, 11) Wykonawca nie będzie pobierał innych opłat niż określone w niniejszym Opisie Przedmiotu Zamówienia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca skalkulował opłaty i prowizje, tak by nie ulegały zmianom w trakcie trwania umowy, 12) Zamawiający przewiduje możliwość przedterminowej spłaty zaciągniętego kredytu. W przypadku przedterminowej spłaty kredytu Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą całości lub części kredytu, 13) Dopuszcza się możliwość wykorzystania przez kredytobiorcę mniejszej niż określona w zamówieniu kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji, 14) Zamawiający może przeznaczyć kredyt na refundację wydatków poniesionych przed zaciągnięciem kredytu, 15) Jedyną dopuszczalną formą zabezpieczenia kredytu, akceptowaną przez Zamawiającego jest weksel własny in blanco na kwotę zaciągniętego kredytu wraz z oprocentowaniem wystawiony przez Gminę Miasto Zgierz, 16) O zmianie oprocentowania kredytu bank będzie informował każdorazowo kredytobiorcę w formie pisemnej, 17) Jeżeli określony termin spłaty raty kredytu i odsetek upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym dla Banku, spłata może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty, 18) Może być udzielona prolongata na wniosek Kredytobiorcy w sprawie rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. Prolongata może wykraczać poza całkowity okres kredytowania i wymaga formy aneksu do umowy. 19) W przypadku zamiaru spłaty wykorzystanego kredytu przed terminem ustalonym w umowie, Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o planowanym terminie spłaty z 7 dniowym wyprzedzeniem. W wyniku zawiadomienia Wykonawca nie pobierze prowizji i naliczy odsetki za okres faktycznego korzystania przez Zamawiającego z kredytu. 3. Informacje o Zamawiającym niezbędne do przygotowania oferty kredytowej oraz dokumenty potwierdzające zdolność kredytową Zamawiającego : a) Budżet Miasta Zgierza na 2019 rok, b) Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Miasto Zgierz na lata 2019-2034, c) Uchwała Nr XLIX/463/2006 RMZ z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie zmiany Statutu Miasta Zgierza, d) Uchwała Nr I/191/2018 Składu Orzekającego RIO w Łodzi z dnia 1 grudnia 2018 roku w sprawie opinii do projektu uchwały o wieloletniej prognozie finansowej oraz możliwości sfinansowania planowanego deficytu budżetu Miasta Zgierza, e) Uchwała Nr I/192/2018 Składu Orzekającego RIO w Łodzi z dnia 1 grudnia 2018 roku w sprawie opinii dotyczącej projektu uchwały budżetowej Miasta Zgierza na 2019 rok, f) Uchwała Nr I/27/2019 Składu Orzekającego RIO w Łodzi z dnia 5 marca 2019 roku w sprawie opinii dotyczącej prawidłowości planowanej kwoty długu jednostki samorządu terytorialnego wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań oraz opinii dotyczącej możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Miasta Zgierza, g) Zaświadczenie o wyborze Prezydenta Miasta Zgierza z dnia 5 listopada 2018 roku, h) Zarządzenie Nr 49/VIII/2019 Prezydenta Miasta Zgierza z dnia 31 stycznia 2019 roku w sprawie powołania Pierwszego Zastępcy Prezydenta Miasta Zgierza, i) Zarządzenie Nr 50/VIII/2019 Prezydenta Miasta Zgierza z dnia 31 stycznia 2019 roku w sprawie powołania Drugiego Zastępcy Prezydenta Miasta Zgierza, j) Uchwała Nr III/33/2018 Rady Miasta Zgierza z dnia 20 grudnia 2018 roku w sprawie powołania Skarbnika Miasta Zgierza, k) Uchwała Nr XII/150/2019 z dnia 26 września 2019 roku w sprawie zaciągnięcia w 2019 roku kredytu długoterminowego na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, l) Sprawozdanie RB – NDS za 2018 r., m) Sprawozdanie RB – 27 S za 2018 r., n) Sprawozdanie RB – 28 S za 2018 r., o) Sprawozdanie RB – Z za 2018 r., p) Sprawozdanie RB – N za 2018 r., q) Sprawozdanie RB – PDP za 2018 r., r) Sprawozdanie RB – ST za 2018 r., s) Sprawozdanie RB – UN za 2018 r., t) Sprawozdanie RB – UZ za 2018 r., u) Sprawozdanie RB – NDS za drugi kwartał 2019 r., v) Sprawozdanie RB – 27 S za drugi kwartał 2019 r., w) Sprawozdanie RB – 28 S za drugi kwartał 2019 r., x) Sprawozdanie RB – Z za drugi kwartał 2019 r., y) Sprawozdanie RB – N za drugi kwartał 2019 r., z) Zaświadczenie ZUS Oddział w Łodzi – Inspektorat w Zgierzu z dnia 2 października 2019 r. o niezaleganiu w opłacaniu składek, aa) Zaświadczenie z 1 października 2019 roku o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości, bb) Prognoza spłaty zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i wyemitowanych obligacji 2019-2029, cc) Wykaz spółek w których Gmina Miasto Zgierz posiada udziały, dd) Wykaz udzielonych gwarancji i poręczeń, dostępne są na stronie internetowej, na której opublikowano ogłoszenie o zamówieniu wraz z SIWZ: http://www.umz.zgierz.pl/bip/ UWAGA: Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi w sprawie opinii dotyczącej możliwości spłaty kredytu na kwotę 14.273.631,00 zł przez miasto Zgierz, zostanie opublikowana pod adresem podanym powyżej po przesłaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Łodzi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu; - PEŁNOMOCNICTWO do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia – w szczególności – do podpisania oferty wraz z załącznikami – o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę - złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach