Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023

GMINA MOSZCZENICA ogłasza przetarg

  • Adres: 97-310 Moszczenica, ul. Kosowska 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MOSZCZENICA
    ul. Kosowska 1
    97-310 Moszczenica, woj. łódzkie
    REGON: 590647948
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023 do kwoty 1 330 000,00 zł z przeznaczeniem na następujące zadania:1) „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Srocku poprzez budowę skrzydła oraz przebudowę istniejącego budynku” – 830.000,00 zł;2) „Gospodarka wodno-ściekowa w Aglomeracji Moszczenica - Racjonalizacja gospodarki w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz racjonalizacja zaopatrzenia w wodę” – 500.000,00 zł.1. Warunki zamówienia:1) waluta kredytu – PLN złoty polski;2) kwota kredytu 1 330 000,00 zł (słownie: jeden milion trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100).3) przeznaczenie kredytu:- „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Srocku poprzez budowę skrzydła oraz przebudowę istniejącego budynku” – 830.000,00 zł;- „Gospodarka wodno-ściekowa w Aglomeracji Moszczenica - Racjonalizacja gospodarki w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz racjonalizacja zaopatrzenia w wodę” – 500.000,00 zł.4) zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową;5) uruchomienie kredytu – postawienie do dyspozycji Zamawiającego kwoty kredytu nastąpi w jednej transzy; Kredyt postawiony do dyspozycji Zamawiającego do dnia 29.12.2023 r.6) wykorzystanie kredytu nastąpi w jednej transzy w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 20 89730003 0070 0700 0707 0002 na podstawie dyspozycji o wypłatę kredytu; 7) oprocentowanie kredytu – miesięczne, zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o zmienny wskaźnik oprocentowania kredytów WIBOR 1M, notowany na ostatni dzień miesiąca, powiększony o stałą marżę;8) Udzielający kredytu jest zobowiązany do skalkulowania i podania w ofercie ceny w następujący sposób:- oferta składana wg WIBOR 1 M na dzień 19.10.2023.r. tj.: 5,83%;- w celu naliczenia kosztów kredytu odsetki oraz marża liczone są od dnia 17.11.2023 r.Kredyt spłacany w ratach płatnych do 25 dnia miesiąca w latach:2024 r.: 12 000 zł25.01.2024r. = 1 000,00 zł;25.02.2024r. = 1 000,00 zł;25.03.2024r. = 1 000,00 zł;25.04.2024r. = 1 000,00 zł;25.05.2024r. = 1 000,00 zł;25.06.2024r. = 1 000,00 zł;25.07.2024r. = 1 000,00 zł;25.08.2024r. = 1 000,00 zł;25.09.2024r. = 1 000,00 zł;25.10.2024r. = 1 000,00 zł;25.11.2024r. = 1 000,00 zł;25.12.2024r. = 1 000,00 zł;2025 r.: 12 000,00 zł 25.01.2025r. = 1 000,00 zł;25.02.2025r. = 1 000,00 zł; 25.03.2025r. = 1 000,00 zł;25.04.2025r. = 1 000,00 zł;25.05.2025r. = 1 000,00 zł;25.06.2025r. = 1 000,00 zł;25.07.2025r. = 1 000,00 zł;25.08.2025r. = 1 000,00 zł;25.09.2025r. = 1 000,00 zł;25.10.2025r. = 1 000,00 zł;25.11.2025r. = 1 000,00 zł;25.12.2025r. = 1 000,00 zł;2026 r.: 184 800,00 zł25.01.2026r. = 15 400,00 zł;25.02.2026r. = 15 400,00 zł;25.03.2026r. = 15 400,00 zł;25.04.2026r. = 15 400,00 zł;25.05.2026r. = 15 400,00 zł;25.06.2026r. = 15 400,00 zł;25.07.2026r. = 15 400,00 zł;25.08.2026r. = 15 400,00 zł;25.09.2026r. = 15 400,00 zł;25.10.2026r. = 15 400,00 zł;25.11.2026r. = 15 400,00 zł;25.12.2026r. = 15 400,00 zł;2027 r.: 184 800,00 zł25.01.2027r. = 15 400,00 zł;25.02.2027r. = 15 400,00 zł;25.03.2027r. = 15 400,00 zł;25.04.2027r. = 15 400,00 zł;25.05.2027r. = 15 400,00 zł;25.06.2027r. = 15 400,00 zł;25.07.2027r. = 15 400,00 zł;25.08.2027r. = 15 400,00 zł;25.09.2027r. = 15 400,00 zł;25.10.2027r. = 15 400,00 zł;25.11.2027r. = 15 400,00 zł;25.12.2027r. = 15 400,00 zł;2028 r.: 184 800,00 zł25.01.2028r. = 15 400,00 zł;25.02.2028r. = 15 400,00 zł; 25.03.2028r. = 15 400,00 zł;25.04.2028r. = 15 400,00 zł;25.05.2028r. = 15 400,00 zł;25.06.2028r. = 15 400,00 zł;25.07.2028r. = 15 400,00 zł;25.08.2028r. = 15 400,00 zł;25.09.2028r. = 15 400,00 zł;25.10.2028r. = 15 400,00 zł;25.11.2028r. = 15 400,00 zł;25.12.2028r. = 15 400,00 zł;2029 r.: 184 800,00 zł25.01.2029r. = 15 400,00 zł;25.02.2029r. = 15 400,00 zł;25.03.2029r. = 15 400,00 zł;25.04.2029r. = 15 400,00 zł;25.05.2029r. = 15 400,00 zł;25.06.2029r. = 15 400,00 zł;25.07.2029r. = 15 400,00 zł;25.08.2029r. = 15 400,00 zł;25.09.2029r. = 15 400,00 zł;25.10.2029r. = 15 400,00 zł;25.11.2029r. = 15 400,00 zł;25.12.2029r. = 15 400,00 zł;2030 r.: 184 800,00 zł25.01.2030r. = 15 400,00 zł;25.02.2030r. = 15 400,00 zł;25.03.2030r. = 15 400,00 zł;25.04.2030r. = 15 400,00 zł;25.05.2030r. = 15 400,00 zł;25.06.2030r. = 15 400,00 zł;25.07.2030r. = 15 400,00 zł;25.08.2030r. = 15 400,00 zł;25.09.2030r. = 15 400,00 zł;25.10.2030r. = 15 400,00 zł;25.11.2030r. = 15 400,00 zł;25.12.2030r. = 15 400,00 zł;2031 r.: 184 800,00 zł25.01.2031r. = 15 400,00 zł;25.02.2031r. = 15 400,00 zł;25.03.2031r. = 15 400,00 zł;25.04.2031r. = 15 400,00 zł;25.05.2031r. = 15 400,00 zł;25.06.2031r. = 15 400,00 zł;25.07.2031r. = 15 400,00 zł;25.08.2031r. = 15 400,00 zł;25.09.2031r. = 15 400,00 zł;25.10.2031r. = 15 400,00 zł;25.11.2031r. = 15 400,00 zł;25.12.2031r. = 15 400,00 zł;2032 r.: 197 200,00 zł25.01.2032r. = 16 500,00 zł;25.02.2032r. = 16 500,00 zł;25.03.2032r. = 16 500,00 zł;25.04.2032r. = 16 500,00 zł;25.05.2032r. = 16 500,00 zł;25.06.2032r. = 16 500,00 zł;25.07.2032r. = 16 500,00 zł;25.08.2032r. = 16 500,00 zł;25.09.2032r. = 16 500,00 zł;25.10.2032r. = 16 500,00 zł;25.11.2032r. = 16 500,00 zł;25.12.2032r. = 15 700,00 zł;2. Warunki udzielenia kredytu:1) Wykonawca przygotowując ofertę musi:- uwzględnić wszystkie koszty związane z uzyskaniem kredytu;- uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany okres kredytowania;2) Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023 r.3) Płatność I raty – do 25.01.2024 r.3. Pierwsza płatność odsetek nastąpi w miesiącu przekazania pierwszej transzy kredytu;4. Spłata kapitału następować będzie w terminach określonych w opisie przedmiotu zamówienia.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu w dowolnym czasie trwania umowy. W takim przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. Okres czasu w jakim zamawiający zobowiązuje się poinformować wykonawcę o wcześniejszej spłacie części lub całości kredytu nie może być dłuższy niż 30 dni kalendarzowych licząc od dnia zawiadomienia wykonawcy do dnia wcześniejszej spłaty, ustalonego przez zamawiającego (dotyczy to tylko dni roboczych);6. Kredyt będzie wykorzystany w całości.7. Zamawiający zastrzega sobie prawo złożenia oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystywania kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu, stanowiącego załącznik do umowy kredytowej, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu wykonawcy o zamiarze dokonania takiej spłaty;9. W przypadku spłaty części lub całości kredytu w trakcie miesiąca odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą do 25 dnia miesiąca;10. Zamawiający dopuszcza pobieranie prowizji przez wykonawcę tylko od przyznanego kredytu. Prowizja bankowa płatna procentowo od kredytu, w dniu pobrania; Zamawiający jest zwolniony ze wszystkich opłat związanych z przekazywaniem środków pieniężnych z tytułu kredytu oraz za wystawienie opinii Bankowej dotyczącej realizacji przez zamawiającego zobowiązań z tyt. kredytu;11. Koszty wynikające z obsługi kredytu zamawiający pokrywa tylko do wysokości odsetek (stawka bazowa WIBOR 1M + (-) marża banku) i prowizji od udzielonego kredytu. Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez wykonawcę są bezpłatne dla zamawiającego;12. Marża wykonawcy oraz wysokość prowizji nie mogą ulec zmianie podczas trwania umowy;13. Wykonawca zobowiązuje się, że co najmniej na 3 dni robocze przed terminem spłaty rat poinformuje na piśmie (e-mail) lub telefonicznie (w takim przypadku konieczne jest potwierdzenie tej informacji pisemnie, najpóźniej w dniu następnym) zamawiającego o wysokości i terminie spłaty odsetek i kapitału oraz przedstawi Nr konta na który należy przekazać środki finansowe. Informacja dotyczyć ma wysokości odsetek i kapitału w oparciu o stan zadłużenia na dzień poprzedzający dzień otrzymania przez zamawiającego tej informacji. 14. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365 (366)/365 (366) dni; Umowę kredytową przygotowuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym.15. Zmawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 3 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania (bez wezwania Zamawiającego) projekt umowy, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SWZ. Zamawiający nie będzie związany z przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo negocjacji szczegółowych zapisów projektu umowy w celu naniesienia niezbędnych poprawek. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w specyfikacji warunków zamówienia, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowodują sprzeczności z zapisami specyfikacji warunków zamówienia.16. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do umowy kredytu w formie zawarcia stosownego(ych) aneksu(ów), bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów.Szczegółowy opis zawiera SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach