Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 5.000.000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego ze spłatą w latach 2021-2024

Gmina Sulejów ogłasza przetarg

  • Adres: 97-330 Sulejów, ul. Konecka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 102 500 , fax. 446 162 551
  • Data zamieszczenia: 2021-03-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sulejów
    ul. Konecka 42
    97-330 Sulejów, woj. łódzkie
    tel. 446 102 500, fax. 446 162 551
    REGON: 59064832700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sulejow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 5.000.000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego ze spłatą w latach 2021-2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5.000.000,00 zł. (słownie: pięć milionów złotych 00/100) jako źródło pokrycia deficytu w 2020 roku. 2. Kredyt zostanie pobrany jedną transzą w wysokości 5.000.000,00 zł. w terminie do 18 grudnia 2020 r. Wymagany przez Zamawiającego termin postawienia kredytu do dyspoycji Zamawiającego wynosi do 5 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o wypłatę (jest to jedno z kryterium oceny ofert). 3. Spłata kredytu nastąpi kwartalnie w latach 2021 - 2024 z dochodów budżetu zgodnie z harmonogramem spłat. 4. Okres spłaty kapitału od 01.03.2021 r. do 31 grudnia 2024 r. w każdym roku kwartalnie do ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał z możliwością wcześniejszej spłaty w każdym momencie (nie tylko ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał); do 31.03.2021 r. – 275.000,00 zł; do 30.06.2021 r. – 275.000,00 zł; do 30.09.2021 r. – 275.000,00 zł; do 31.12.2021 r. – 275.000,00 zł; do 31.03.2022 r. – 100.000,00 zł; do 30.06.2022 r. – 100.000,00 zł; do 30.09.2022 r. – 100.000,00 zł; do 31.12.2022 r. – 100.000,00 zł; do 31.03.2023 r. – 300.000,00 zł; do 30.06.2023 r. – 300.000,00 zł; do 30.09.2023 r. – 300.000,00 zł; do 31.12.2023 r. – 300.000,00 zł; do 31.03.2024 r. – 575.000,00 zł; do 30.06.2024 r. – 575.000,00 zł; do 30.09.2024 r. – 575.000,00 zł; do 31.12.2024 r. – 575.000,00 zł. 5. Spłata odsetek w każdym roku kwartalnie do ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał, liczonych w okresach miesięcznych, począwszy od roku 2021 na podstawie noty odsetkowej przesłanej przez Wykonawcę Zamawiającemu. 6. Dla celów kredytu Wykonawca otworzy dla Zamawiającego rachunek, na który Zamawiający będzie dokonywał spłat rat kredytu. Prowadzenie rachunków pomocniczych do obsługi kredytu będzie odbywało się bez dodatkowych opłat. 7. Zamawiający działając zgodnie z art. 264 ust. 5 ustawy o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869, poz. 1649; z 2020 r. poz. 284, poz. 374, poz. 568, poz. 695, poz. 1175) informuje, że nie udzieli Wykonawcy żadnych pełnomocnictw do dysponowania rachunkami bankowymi Zamawiającego. 8. Do obliczenia kwoty odsetek należy przyjąć rzeczywistą (kalendarzową) ilość dni w miesiącu i w poszczególnych latach. 9. Naliczane odsetek: tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. 10. Kredyt udzielony będzie w złotych polskich (PLN), wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia również odbywać się będą w PLN. 11. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco podpisany jednoosobowo przez Burmistrza Gminy Sulejów i deklaracja wekslowa zawierająca kontrasygnatę Skarbnika Gminy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art. 777 § 1 pkt 5 k.p.c. 12. Źródło pokrycia spłaty: dochody budżetu gminy. 13. Kredyt oprocentowany w skali roku według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku. Stopa bazowa – zmienna stawka WIBOR 3M (Stawka WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego naliczenie odsetek. W przypadku gdy w danym dniu nie ustalono notowań stawki WIBOR 3M obowiązuje stawka WIBOR 3M z dnia, w którym było prowadzone ostatnie notowanie stawki WIBOR 3M). 14. Za udzielenie i obsługę kredytu Zamawiający będzie ponosił wyłącznie koszty określone w ofercie. 15. Zamawiający w całym okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zamiany terminów oraz wysokości spłaty rat kapitałowych, przy czym termin całkowitej spłaty kredytu pozostanie bez zmian, z zastrzeżeniem możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, bez naliczania dodatkowych opłat z tego tytułu. 16. Gmina Sulejów nie korzysta z pożyczek „pozabankowych” oraz z finansowania w formie fofaitingu, faktoringu i leasingu. 17. Gmina Sulejów nie posiada zaległości wobec ZUS i US. 18. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań w bankach, a także nie były prowadzone w stosunku do Zamawiającego żadne czynności windykacyjne dotyczące zadłużeń w bankach. Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą żadne zajęcia egzekucyjne, a także w ciągu ostatnich dwóch lat nie był prowadzony u Zamawiającego program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 19. Gmina Sulejów oświadcza, że w ciągu ostatnich pięciu lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium Burmistrzowi. 20. Gmina Sulejów informuje, że wśród podmiotów z nią powiązanych nie znajduje/ją się szpital/-le SPZOZ/-y. 21. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: - czynności techniczno – formalne związane z udzieleniem i obsługą kredytu 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: dane osób (imię i nazwisko, rodzaj umowy oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane w niniejszym ustępie zostaną ujęte w formie oświadczenia zawierającego także dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie oraz datę złożenia oświadczenia i przekazane Zamawiającemu w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed przystąpieniem do czynności określonych w niniejszym ustępie. 2) obowiązek dokumentowania zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy Wykonawcy, Podwykonawców. 3) W przypadku zmiany osób, o których mowa w niniejszym ustępie, Wykonawca jest zobowiązany do zmiany oświadczenia, o którym mowa w pkt 1, w terminie 5 dni od zaistnienia zmiany. Zmiana oświadczenia następuje poprzez złożenie przez Wykonawcę nowego oświadczenia zawierającego aktualne dane dot. osób, o których mowa w zdaniu powyżej. Zmiana oświadczenia nie będzie wymagała zawarcia aneksu do umowy . 4) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w niniejszym ustępie czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w niniejszym ustępie czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków powinny być możliwe do zidentyfikowania; 6) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w niniejszym ustępie czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy (załącznik nr 4 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w niniejszym ustępie czynności. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 22. Wykonawca zobowiązany będzie po wyborze oferty najkorzystniejszej do przedstawienia Zamawiającemu projektu umowy musi. Z uwagi na fakt, że banki posługują się własnymi wzorami umów, projekt umowy przed podpisaniem podlegał będzie weryfikacji pod kątem warunków określonych w SIWZ oraz musi zawierać warunki wskazane w istotnych postanowieniach umownych. Umowę kredytową należy przygotować w minimum trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Kredytobiorcy i jeden dla banku. Zamawiający informuje, że pierwszeństwa mają postanowienia niniejszej SIWZ w stosunku do wzorców umownych stosowanych przez Wykonawcę. Zgodnie z SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach