Przetargi.pl
"Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości nieprzekraczającej kwoty 1 800 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego w roku bieżącym deficytu budżetu"

Gmina Koźminek ogłasza przetarg

  • Adres: 62-840 Koźminek, ul. Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 637 085 , fax. 627 637 207
  • Data zamieszczenia: 2019-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Koźminek
    ul. Kościuszki 7
    62-840 Koźminek, woj. wielkopolskie
    tel. 627 637 085, fax. 627 637 207
    REGON: 25085541700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozminek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości nieprzekraczającej kwoty 1 800 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego w roku bieżącym deficytu budżetu"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości nie przekraczającej kwoty 1 800 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego w roku bieżącym deficytu budżetu.” 2. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Przedmiot główny 66113000-5 usługi udzielania kredytów 1) kredyt winien być udostępniony do dyspozycji Zamawiającego w transzach – w terminach i kwotach określonych przez Zamawiającego, każdorazowo na 3 dni robocze przed terminem uruchomienia transz. 2) sposób uruchomienia środków - na rachunek bankowy Zamawiającego 3) spłaty rat kapitałowych kredytu przewiduje się według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ, 4) przewiduje się karencję w spłacie kredytu do 29 września 2020 roku, karencja nie dotyczy spłaty odsetek; 5) przewiduje się spłatę kapitału począwszy od 30 września 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku, 6) spłata odsetek od zaciągniętego kredytu odbywać się będzie na koniec każdego kwartału kalendarzowego, w wysokości wynikającej z aktualnego, rzeczywistego stanu zadłużenia począwszy od pierwszego dnia wykorzystania środków z kredytu, 7) w sytuacji, gdyby kredyt spłacony został wcześniej, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnej na siedem dni roboczych przed dokonaniem spłaty podając termin i kwotę przedterminowej spłaty kredytu. W przypadku przedterminowej spłaty kredytu Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą całości lub części kredytu 8) Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości, przy czym od niewykorzystanej kwoty kredytu Zamawiający nie ponosi żadnych prowizji i opłat, 9) w razie zaistnienia okoliczności polegających na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości lub wcześniejszej spłacie kredytu przez Zamawiającego wymagana jest zmiana umowy w formie aneksu- w takich przypadkach Zamawiający proponuje nowy harmonogram spłat , który podlega akceptacji przez Wykonawcę. 10) Koszty obsługi kredytu stanowią:  Wartość wszystkich prowizji od udzielonego kredytu wyniesie 0,00%;  Oprocentowanie kredytu: Kredyt oprocentowany będzie według zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę bazową WIBOR 1M powiększone o marżę Wykonawcy, stałą w okresie kredytowania (obowiązywania umowy). W celu porównania złożonych ofert zamawiający wskazuje do obliczeń wysokość stopy WIBOR 1M - 1,64% z dnia 16.09.2019 roku; Oprocentowaniu podlegać będzie kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie że rok liczy 365 dni 11) bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielonego kredytu; 12) zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy oraz Skarbnika Gminy, 13) zamawiający przewiduje, że umowa na zaciągnięcie kredytu będzie podpisana na projekcie Wykonawcy udzielającego kredytu przy wymogu spełnienia wszystkich warunków określonych przez Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. 14) Zamawiający zastrzega, iż kredyt może być przeznaczony na refundację wydatków poniesionych na nakłady inwestycyjne w 2019 roku, 15) Zaleca się aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty, określenia ceny zamówienia i podpisania umowy. 16) Wykaz zobowiązań Gminy Koźminek na 30.06.2019 roku (kredyty, pożyczki): Lp. Przeznaczenie Typ zobowiązania Instytucja finansowa Kwota zobowiązania pozostająca do spłaty na 30.06.2019r. 1. Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Koźminek – etap II Pożyczka WFOŚiGW 1 167 391,32 2. Rekonstrukcja elementów historycznego układu urbanistycznego miejscowości Koźminek Kredyt BS Ziemi Kaliskiej 495 000,00 3. Budowa Publicznego Przedszkola w Koźminku Kredyt BGK 475 000,00 4. ”Przebudowa drogi gminnej nr 675341 P od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 471 do granicy Gminy” Kredyt BS Ziemi Kaliskiej 1 080 000,00 5. Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości nieprzekraczającej kwoty 1 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego w roku bieżącym deficytu budżetu. Kredyt BS Ziemi Kaliskiej 1 000 000,00 6. Rozbudowa kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Koźminek w miejscowościach: Krzyżówki, Młynisko i Dębsko Pożyczka WFOŚiGW 921 000,00 7. Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w Koźminku ul. Ogrodowa do ul. Nakwasińskiej - w kierunku Nowego Nakwasina Pożyczka WFOŚiGW 600 000,00 Razem 5 738 391,32 17) Gmina Koźminek nie posiada zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń oraz wyemitowanych papierów wartościowych. 18) Podmiot powiązany kapitałowo z Gminą Koźminek to: Oświetlenie Uliczne i Drogowe Sp. Z o.o. REGON: 25068002400000 - 0,76% udziałów Gminy w spółce 19) Zamawiający: a) Nie posiada zaległości natomiast wszystkie zobowiązania wobec ZUS i US regulowane są na bieżąco. b) Nie korzysta z transakcji wykupu wierzytelności c) Nie udzielił żadnych poręczeń i gwarancji d) Nie posiada zajęć egzekucyjnych na rachunkach bankowych e) Nie posiada zaległych zobowiązań w bankach f) Nie był prowadzony program naprawczy g) Nie były prowadzone działania windykacyjne h) W ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium Wójtowi i) Nie wystąpiły oraz nie są planowane przejęcia z mocy prawa przez JST zadłużenia po innym podmiocie, dla którego JST była podmiotem założycielskim. 20) Do SIWZ Zamawiający załącza: • Sprawozdania budżetowe za lata 2016-2018 oraz za I i II kwartał 2019: RB-28S, RB27S, RB-Z, RB-UZ, RB-N, RB-NDS • Zaświadczenie Gminnej Komisji Wyborczej w Koźminku z dnia 07.11.2018r. o bezpośrednim wyborze Wójta. • Uchwała nr XII/90/04 Rady Gminy Koźminek z dnia 28 maja 2004r. w sprawie powołania skarbnika gminy Koźminek. • Uchwała nr SO – 0951/81/D/Ka/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 13 grudnia 2018 roku w sprawie wyrażenia opinii o możliwości sfinansowania przez Gminę Koźminek deficytu budżetu roku 2019. • Uchwała nr SO – 0951/38/P/2/Ka/2019 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 28 stycznia 2019 roku w sprawie wyrażenia opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Koźminek. • Uchwała nr SO-0950/30/1/Ka/2019 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 20 września 2019r. w sprawie możliwości spłaty planowanego do zaciągnięcia kredytu długoterminowego w kwocie 1 800 000,00zł 21) Informacje dodatkowe: załączniki dostępne są na stronie BIP Zamawiającego: • Uchwała IV/22/2018 Rady Gminy Koźminek z dnia 28.12.2018r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Koźminek na 2019 rok http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/uchwaly-rady-gminy/2018.html • Uchwała IV/21/2018 Rady Gminy Koźminek z dnia 28.12.2018r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Koźminek na 2019-2032 http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/uchwaly-rady-gminy/2018.html • Uchwała nr XII/75/2019 Rady Gminy Koźminek z dnia 26 sierpnia 2019 roku w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Koźminek na lata 2019-2032 http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/uchwaly-rady-gminy/2019.html • Uchwały Nr XII/76/2019 Rady Gminy Koźminek z dnia 26 sierpnia 2019 roku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Koźminek na 2019 rok http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/uchwaly-rady-gminy/2019.html • Uchwała Nr XII/74/2019 Rady Gminy Koźminek z dnia 26 sierpnia 2019 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/uchwaly-rady-gminy/2019.html • Uchwała Nr IX/64/2019 Rady Gminy Koźminek z dnia 27 czerwca 2019 roku w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Koźminek za 2018 rok. http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/uchwaly-rady-gminy/2019.html • Informacja z wykonania budżetu za I i II kwartał 2019 roku http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/informacja-o-wykonaniu-budzetu-gminy.html • Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Koźminek za I półrocze 2019 roku http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy1/2019a.html • Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Koźminek za 2018 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego. http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy1/2018.html • Uchwała nr SO – 0954/43/1/Ka/2019 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 23.04.2019 roku w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Koźminek za 2018 rok przedłożonym wraz z informacją o stanie mienia komunalnego http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy1/2018.html • Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Koźminek za 2017 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego. http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy1/20171.html • Uchwała nr SO – 0954/54/2/Ka/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 26.04.2018 roku w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Koźminek za 2017 rok przedłożonym wraz z informacją o stanie mienia komunalnego http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy1/20171.html • Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Koźminek za 2016 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego. http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy1/20161.html • Uchwała nr SO – 0954/14/2/Ka/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 11.04.2017 roku w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Koźminek za 2016 rok przedłożonym wraz z informacją o stanie mienia komunalnego http://www.kozminek.pl/kozminek/bip/organy-wladzy-publicznej/rada-gminy/sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy1/20161.html
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży zezwolenie na podjęcie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm. ), a w przypadku banków państwowych, pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 3 do SIWZ, 4) Harmonogram spłat – załącznik nr 6 do SIWZ, 5) Projekt umowy Wykonawcy przy wymogu spełnienia wszystkich warunków określonych przez Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. 6) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), 7) Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (składane w przypadku zaistnienia sytuacji, o której mowa w art. 22a ustawy Pzp). 8) Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ), w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenie to Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach