Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 340 000,00 zł.

Gmina Hyżne ogłasza przetarg

  • Adres: 36-024 Hyżne, Hyżne
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 295 002
  • Data zamieszczenia: 2020-05-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Hyżne
    Hyżne 103
    36-024 Hyżne, woj. podkarpackie
    tel. 172 295 002
    REGON: 69058208000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://hyzne.pl/14-bip/10033-przetargi.html#tresc

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 340 000,00 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 340 000,00 PLN (słownie: trzy miliony trzysta czterdzieści tysięcy 00/100 ) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Hyżne powstałego w związku z realizacją zadań inwestycyjnych w kwocie 2 174 000,00 zł oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 1 166 000,00 zł 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w całości bez konieczności zapłaty z tego tytułu odsetek i innych obciążeń. Odsetki, prowizje oraz inne opłaty banku będą naliczane wyłącznie od wykorzystanej kwoty kredytu. 3. Kredyt będzie spłacany w latach 2021 - 2032, w ratach miesięcznych płatnych w ostatnim dniu kalendarzowym każdego miesiąca. 4. Dla celów przygotowania wyceny oferty, Wykonawcy uczestniczący w niniejszym postepowaniu przyjmą stawkę WIBOR 1M z dnia 06.05.2020r. w wysokości 0,64% Marża, prowizje oraz inne opłaty banku w całym okresie kredytowania nie mogą ulec zmianie. 5. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: a) Waluta kredytu PLN b) Kwota kredytu: 3 340 000,00 zł c) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31.12.2032r. d) Wpływ środków – kredyt zostanie uruchomiony w kilku transzach. Dokładny czas uruchomienia kredytu zostanie określony przez Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycję o uruchomienie kredytu, która zostanie złożona Wykonawcy za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu czterech dni roboczych (o terminie decyduje kryterium – termin uruchomienia kredytu, jako punktacja oceny ofert) następujący po dniu, w którym zostanie złożona Wykonawcy pisemna dyspozycja Zamawiającego o uruchomienie kredytu. Poprzez uruchomienie kredytu rozumie się wpływ środków finansowych na rachunek bankowy Zamawiającego. e) Zamawiający wyłącznie w celu obliczenia kosztów udzielenia kredytu, ustala datę 01.06.2020r. jako hipotetyczną datę uruchomienia kredytu. Data ta nie jest wiążąca dla kredytobiorcy w rzeczywistym uruchomieniu kredytu i służy jedynie zachowaniu porównywalności składanych ofert. f) Okres karencji w spłacie kredytu: do dnia 31.03.2021 r. g) Okres karencji w spłacie odsetek: do dnia 30.06.2020 r. h) Kredyt spłacony będzie w równych 4 ratach kwartalnych Wg harmonogramu zawartego w umowie. Płatność rat kapitałowych będzie następować do ostatniego dnia każdego miesiąca. i) Wysokość prowizji przygotowawczej (obejmującej koszt rozpatrzenia wniosku): 0% j) Wysokość prowizji od przedterminowo spłaconej kwoty kredytu lub jego raty: 0% k) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową l) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych (przed ustalonym terminem) spłat rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie. W takim przypadku odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. m) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty więcej niż jednej raty miesięcznie bez ponoszenia dodatkowych opłat i konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie n) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu spłaty zaciągniętego kredytu na warunkach nie gorszych niż podane w ofercie Wykonawcy. o) Wszystkie opłaty manipulacyjne i inne towarzyszące operacjom i czynnościom związanym z realizacją umowy zostaną uwzględnione w niezmiennej stawce procentowej marży Wykonawcy. p) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kredytu w transzach w zależności od potrzeb. q) W przypadku gdy termin spłaty kredytu przypadnie na dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. r) Przedstawiona w Ofercie marża nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej i nie może być wyższa. s) Odsetki za okres od dnia uruchomienia kredytu do końca całego okresu kredytowania będą płatne w okresach miesięcznych, do ostatniego dnia każdego miesiąca, którego dotyczą. Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 360 dni, a miesiąc 30 dni. t) Odsetki naliczane będą od wykorzystanej kwoty kredytu. u) Zamawiający zastrzega sobie prawo do prolongaty spłat rat kredytu i odsetek bez dodatkowych opłat. v) Kredyt oprocentowany będzie w skali roku, według zmiennej stopy procentowej, ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku: • stopa bazowa - zmienna stawka WIBOR 1M • stała dla całego okresu kredytowania marża banku w) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w specyfikacji. x) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 6. Kredyt spłacony będzie w równych ratach kwartalnych wg harmonogramu zawartego w umowie: w 2021 roku – 60 000,00 zł w 2022 roku - 60 000,00 zł w 2023 roku - 60 000,00 zł w 2024 roku - 345 000,00 zł w 2025 roku - 345 000,00 zł w 2026 roku - 345 000,00 zł w 2027 roku - 345 000,00 zł w 2028 roku - 345 000,00 zł w 2029 roku - 345 000,00 zł w 2030 roku - 345 000,00 zł w 2031 roku – 345 000,00 zł w 2032 roku – 400 000,00 zł 1. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5 – usługi udzielania kredytu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących form: - Pieniądzu na numer rachunku: 06915810112002200000130005 Bank Spółdzielczy w Błażowej oddział Hyżne - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz.1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 3. Potwierdzoną Kopię dowodu uiszczenia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna powinno być załączone do oferty w formie oryginału. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 6. Za datę wniesienia wadium w formie pieniężnej uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 7. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej terminowi złożenia oferty określonej w siwz, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą wymaganą zapisami siwz. 8. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, i nieodwołalne na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i 5 pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. - Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie. b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357) lub inny dokument, z którego wynika takie zezwolenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 do SIWZ, do którego należy załączyć wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami niniejszej SIWZ, b) stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie w przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach