Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 430 000 zł

GMINA NOWA SARZYNA ogłasza przetarg

  • Adres: 37-310 Nowa Sarzyna, ul. Mikołaja Kopernika 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA NOWA SARZYNA
    ul. Mikołaja Kopernika 1
    37-310 Nowa Sarzyna, woj. podkarpackie
    REGON: 690581749
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 430 000 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 430 000 zł (słownie: dwa miliony czterysta trzydzieści tysięcy złotych).UWAGA!Przy obliczaniu ceny kredytu stosuje się zasadę podaną w załączniku nr 1.1 do SWZ.Oprocentowanie kredytu ustala się w oparciu o stawkę WIBOR 1M, liczoną dla danego miesiąca jako średnia arytmetyczna ogółu notowań z miesiąca poprzedniego, powiększoną o marżę banku, której wartość będzie niezmienna w całym okresie kredytowania.Waluta kredytu – złoty polski /PLN/.Zabezpieczenie kredytu:- weksel własny in blanco (z deklaracją wekslową),Standardy jakościowe cech przedmiotu zamówienia:Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp.2. Zamawiający odstąpił od określenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.), gdyż przedmiotem zamówienia są usługi finansowe polegające na przekazaniu środków pieniężnych i nie występują tutaj czynności, których wykonanie polegałoby na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy – Kodeks pracy.3. Termin realizacji zamówienia:Zaciągnięcie kredytu – planowany termin zawarcia umowy 21.12.2022 r.Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego – przelew środków na rachunek bankowy Zamawiającego, planowany termin 22.12.2022 r.Z zastrzeżeniem zapisów pkt. 24.2.4. Spłata kredytu:a) Spłata rat kapitałowych:2029 r. – kwota spłaty: 960 000,00 zł,2030 r. – kwota spłaty: 1 470 000,00 zł; forma spłaty: rok 2029: 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 80 000,00 zł,rok 2030: 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 122 500,00 zł.Termin zapadalności poszczególnych rat: ostatni dzień miesiąca.Zamawiający zastrzega sobie prawo ewentualnego dokonania wcześniejszej lub późniejszej spłaty części rat kapitałowych w sytuacji, gdy wskaźniki zadłużeniowe uniemożliwią pełną spłatę zaplanowanej kwoty kapitału w umownym okresie, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie spłat kredytu skutkujących wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej.b) Spłata odsetek:Naliczanie odsetek: począwszy od dnia uruchomienia kredytu, miesięczne (naliczane za każdy pełny miesiąc a w miesiącu zaciągnięcia kredytu i końcowej spłaty kredytu za faktyczną liczbę dni odsetkowych)Termin zapadalności spłaty odsetek: do 10 dnia po zakończeniu miesiąca za który są naliczane. c) Spłata prowizji:Prowizja od kredytu winna być przedstawiona w kwocie, która obejmuje wszelkie koszty do poniesienia przez Zamawiającego w związku z realizacją zamówienia, poza odsetkami. Prowizja jest kosztem ponoszonym jednorazowo. O naliczeniu (bądź odstąpieniu od naliczenia) prowizji decyduje Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach