Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.912.636,10

Gmina Baborów ogłasza przetarg

  • Adres: 48-120 Baborów, Ratuszowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774036920 , fax. 774 036 928
  • Data zamieszczenia: 2019-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baborów
    Ratuszowa 2a
    48-120 Baborów, woj. opolskie
    tel. 774036920, fax. 774 036 928
    REGON: 53141281700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baborow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.912.636,10
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.912.636,10 PLN (słownie złotych jeden milion dziewięćset dwanaście tysięcy sześćset trzydzieści sześć zł 10/100) Wspólny Słownik Zamówień: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.2. Kredyt zostanie przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i na finansowanie działań realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w łącznej wysokości 1.912.636,10 PLN (słownie złotych jeden milion dziewięćset dwanaście tysięcy sześćset trzydzieści sześć zł 10/100), w tym: 1. na finansowanie działań realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w wysokości 120.000 zł: a) „Budowa wieży widokowej” – 120.000 zł. 2. realizację zadań inwestycyjnych wysokości 1.792.636,10 zł , w tym na sfinansowanie wkładu własnego zadań z udziałem środków unijnych –1.667.510 zł. Podstawowe dane o kredycie: a) Rodzaj transakcji : udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, b) Kwota i waluta kredytu : 1.912.636,10 zł, uruchamiana według dyspozycji kredytobiorcy w okresie od dnia podpisania umowy do 30.12.2019 r. W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy uruchomienia kredytu: - 31 lipca 2019 r.– 1.787.510 zł, - 15 września 2019 r. - 125. 126,10 zł, Rzeczywisty termin uruchomienia kredytu może ulec zmianie. 3.3. Spłata kapitału następować będzie w następujący sposób: I. Spłata kapitału zaciągniętego na finansowanie zadań inwestycyjnych w części środków unijnych nastąpi w ciągi 30 dni od dnia wpływu zrefundowanych środków za zrealizowane zadania na rachunek budżetu Gminy. W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy spłaty kredytu: 1) 31.12.2020 r. – 120.000 zł. W przypadku nieotrzymania refundacji środków unijnych w terminach określonych powyżej oferent zapewni możliwość przeniesienie terminów spłat na kolejny rok budżetowy w formie uzgodnionej z zamawiającym. II . Spłata kapitału zaciągniętego na sfinansowanie wkładu własnego do zadań realizowanych z udziałem środków unijnych oraz pozostałych zadań następować będzie począwszy od dnia 30 września 2020 r. w następujący sposób: 1) w 2020 r. - 80.000,00 zł (2 raty po 40.000,00 zł), 2) w 2021 r. - 117.000,00 zł (4 raty po 29.250,00 zł), 3) w 2022 r. - 131.050,00 zł (3 raty po 32.760,00 zł, 1 rata 32.770 zł), 4) w 2023 r. - 146.050,00 zł (3 raty po 36.500,00 zł, 1 rata 36.550 zł), 5) w 2024 r. - 146.050,00 zł (3 raty po 36.500,00 zł, 1 rata 36.550 zł), 6) w 2025 r. - 148.050,00 zł (3 raty po 37.000,00 zł, 1 rata 37.050 zł), 7) w 2026 r. - 135.176,10 zł (3 raty po 33.750,00 zł, 1 rata 33.926,10 zł), 8) w 2027 r. - 138.050,00 zł (3 raty po 34.500,00 zł, 1 rata 34.550 zł), 9) w 2028 r. - 138.050,00 zł (3 raty po 34.500,00 zł, 1 rata 34.550 zł), 10)w 2029 r. - 138.050,00 zł (3 raty po 34.500,00 zł, 1 rata 34.550 zł), 11)w 2030 r. - 146.050,00 zł (3 raty po 36.500,00 zł, 1 rata 36.550 zł), 12)w 2031 r. - 162.050,00 zł (3 raty po 40.500,00 zł 1 rata 40.550 zł), 13)w 2032 r. - 167.010,00 zł (3 raty po 41.750,00 zł, 1 rata 41.760 zł), Płatne ostatniego dnia kalendarzowego każdego kwartału. Ustala się okres karencji w spłacie tej części kredytu do 29 września 2020 r. 3.4. Okres kredytowania: do 31.12.2032 r. 3.5. Uruchomienie kredytu: następować będzie wg odrębnych pisemnych dyspozycji kredytobiorcy w terminie od dnia podpisania umowy do 30 grudnia 2019 r. 3.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 3.7. Terminy płatności odsetek: spłata odsetek będzie się odbywać w okresach miesięcznych, na podstawie otrzymanego od banku zawiadomienia o ich wysokości, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiło uruchomienie kredytu w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który odsetki naliczono. Odsetki za pełny miesiąc kalendarzowy naliczane będą od aktualnego zadłużenia na rachunku kredytowym, na koniec danego miesiąca. Zawiadomienie o wysokości naliczonych odsetek winno być dostarczone zamawiającemu najpóźniej 10 dni przed ich terminem płatności. Dopuszcza się elektroniczną formę przesyłania tego zawiadomienia. 3.8. Oprocentowanie kredytu: kredyt jest oprocentowany wg zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach, za które odsetki są naliczane. 3.9. Oprocentowanie kredytu ustala się na stawce bazowej WIBOR 1M powiększone o wskazaną przez bank marżę w stosunku rocznym ( WIBOR 1M jest to stopa procentowa, po jakiej banki są skłonne udzielić pożyczek innym bankom, liczony jako średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań z poprzedniego miesiąca kalendarzowego, liczony za okres od 1-go do ostatniego dnia każdego miesiąca). Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu, stawkę bazową WIBOR 1M w wysokości 1,64 % w stosunku rocznym oraz spłaty rat kapitału w sposób określony w pkt. 3.3. 3.10. Odsetki od kredytu nie podlegają kapitalizacji. 3.11. Planowany okres zawarcia umowy kredytowej: w terminie związania ofertą. 3.12. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ i przedstawionymi w ofercie. 3.13. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika. 3.14. Źródło spłaty kredytu wraz z odsetkami: dochody budżetu Gminy Baborów. 3.15. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 3.16. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040) obsługę kredytu udzielanego Gminie Baborów. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W przypadku zmiany w/w osób, Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o tym fakcie w terminie 30 dni od daty zatrudnienia nowej osoby. Z tytułu niespełnienia przez wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 100 zł za każde stwierdzone naruszenie. Nie złożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.). Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, iż posiada zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych. W przypadku ubiegania się o wspólne zamówienie warunek ten musi spełnić każdy Wykonawca oddzielnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty w celu wstępnego wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo może być ustanowione do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3. Dokument z którego wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem prze notariusza z wyjątkiem poświadczenia za zgodność dokumentów z KRS który może być poświadczony przez wykonawcę) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą chyba ze Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.) a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisywania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach