GMINA SKOROSZYCE ogłasza przetarg
- Adres: 48-320 Skoroszyce, ul. Powstańców Śląskich 17
- Województwo: opolskie
- Telefon/fax: tel.
- Data zamieszczenia: 2023-10-30
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: GMINA SKOROSZYCE
ul. Powstańców Śląskich 17
48-320 Skoroszyce, woj. opolskie
REGON: 531412941 - I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1 400 000,00 zł - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1 400 000,00 zł” (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100)”.1) Zakres zamówienia:1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 1 400 000,00 zł, (słownie: jeden milion czterysta tysięcy złotych 00/100), nie mniej jednak niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) który przeznaczony jest na sfinansowanie części wydatków związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Remont drogi gminnej w miejscowości Makowice.2. Okres kredytowania: od dnia 1 grudnia 2023 r. do dnia 30.09.2026 roku.3. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w pełnej wysokości, w dniu 1 grudnia 2023 r. 4. Uruchomienie całości kredytu przez Wykonawcę nastąpi w jednej transzy. 5. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej.6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, nie później niż 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów.7. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty.8. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami.9. Wcześniejsza spłata całości bądź części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.10. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu, odsetki naliczane będą do dnia dokonania ww. transakcji.11. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami, przy czym Zamawiający powiadomi wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu, w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu.12. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej.13. W przypadku zmiany stawki WIBOR 1M wysokość oprocentowania kredytu zmieni się o tyle o ile zmieni się stawka WIBOR 1M.14. Wyliczenia ofertowej ceny w PLN Wykonawca dokona na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 29.09.2023 r. – 6,0400 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu.15. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 01.12.2023 r., która to data stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich Wykonawców. Rzeczywiste uruchomienie może nastąpić wcześniej – tj w okresie listopad lub później (grudzień) 2022 r.2). Opis sposobu obliczenia oprocentowania.1.Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej powiększonej o stałą, w całym okresie kredytowania, marżę banku. Stawka referencyjna liczona będzie jako WIBOR 1M dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych, obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane dla kredytów ze zmienną stopą.W sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 1M oraz marży banku, będzie równa lub mniejsza zero, strony umowy zgodnie postanawiają, że oprocentowanie kredytu wyniesie 0,00 %.Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym m miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).2. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni w miesiąca kalendarzowego, przy czym: a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego;b) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.3. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych i płatna w terminie na ostatni dzień każdego miesiąca kalendarzowego. Wykonawca zobowiązany będzie do wyliczenia odsetek i przesłania obciążenia dla Zamawiającego na 14 dni przed terminem płatności, drogą elektroniczną.4. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu, ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu.5. Spłata kredytu (rat kapitałowych) będzie następować w poniżej podanych ratach i terminach:1do dnia30.09.2024w kwocie 470 000,00 zł 2do dnia30.09.2025w kwocie 465 000,00 zł 3do dnia30.09.2026w kwocie 465 000,00 zł Jeżeli kwota udzielonego kredytu będzie niższa niższa niż 1 400 000, 00 zł – kwoty spłaty rat będą odpowiednio niższe.6. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.7. Płatność rat kapitałowych, o których mowa w ust. 5. może ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy (w banku) najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i w umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej, Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności.Z tytułu ww. czynności, opisanych w niniejszym punkcie Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji.8. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzony kontrasygnatą Skarbnika.9. Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego, przy czym umowa musi obejmować istotne zapisy zawarte w niniejszej SWZ i nie może wykraczać poza jej postanowienia.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z kredytu w sytuacji, gdy nie dojdzie do realizacji zadania stanowiącego przedmiot kredytowania. O rezygnacji z kredytu oraz przyczynie rezygnacji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie do 14 dni. Z powyższego tytułu zamawiający nie poniesie żadnych kar ani kosztów.11. Okres karencji w spłacie kredytu: Karencja w spłacie kredytu trwać będzie do dnia 29.09.2024 r.12. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.13. Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach.14. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.15. U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.16. U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków. Przedmiot zamówienia zgodnie z kodem CPV:Kod główny: CPV 66113000-5 – Usługi udzielania kredytu Termin wykonania zamówienia: Termin spłaty kredytu – 30.09.2026 r. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą:
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 3 000 000,00 zł
Dodano: 2024-03-24 - Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1 400 000,00 zł
Dodano: 2023-10-04 - „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 600 000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100)”
Dodano: 2023-09-04 - Zaciągnięcie w roku 2023 kredytu długoterminowego do kwoty 2.053.181,00
Dodano: 2023-07-24 - Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 3 700 000,00 zł w celu sfinansowania planowanego deficytu budżetu powiatu głubczyckiego z przeznaczeniem na pokrycie wydatków majątkowych
Dodano: 2023-07-13 - „Udzielenie i obsługa kredytów do kwoty 1 888 000,00 zł”.
Dodano: 2021-01-08 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego do kwoty 750.000,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Nyskiego na 2020 rok.
Dodano: 2020-11-12 - „Udzielenie i obsługa kredytów do kwoty 1 888 000,00 zł”.
Dodano: 2020-10-20 - Udzielenie Gminie Izbicko kredytu długoterminowego w wysokości 2.640.000,00 zł na sfinansowanie zadań inwestycyjnych przewidzianych do realizacji w 2020r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
Dodano: - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 8.270.420zł
Dodano: 2020-07-14