Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągnietych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych

Powiat Batroszycki ogłasza przetarg

  • Adres: 11-200 Bartoszyce, ul. Grota Roweckiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 0-89762 17 20 , fax. 0-89 762 53 10
  • Data zamieszczenia: 2019-09-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Batroszycki
    ul. Grota Roweckiego 1
    11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 0-89762 17 20, fax. 0-89 762 53 10
    REGON: 51074243900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bipspbartoszyce.warmia.mazury.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągnietych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa przedmiotu zamówienia: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych. 2. Nazwa i kod przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień: 1) usługi udzielania kredytu 66113000-5, 2) usługi finansowe i ubezpieczeniowe 66000000-0. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000,00 złotych z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych. 4. Udzielenie kredytu długoterminowego będzie odbywało się na następujących zasadach: 1) okres kredytowania – 10 lat, 2) brak opłat i prowizji, 3) odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane, 4) formą zabezpieczenia spłaty kredytu będzie weksel in blanco, kontrasygnata skarbnika będzie znajdowała się na deklaracji wekslowej i umowie, 5) uruchomienie kredytu nastąpi w jednej transzy, dla porównywalności ofert przyjmuje się następujący termin uruchomienia transzy kredytu: 23.12.2019r. – 2 000 000,00 złotych. 6) spłata kredytu wraz z odsetkami nastąpi w 38 ratach, tj. 34 rat płatnych w kwocie 50 000,00 złotych, ostatnie cztery raty płatne w kwocie 75 000,00 złotych. Miesiące, w których nastąpi spłata poszczególnych rat kredytu, określone zostały w formularzu wyceny – załączniku nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ, 7) początek spłaty kredytu nastąpi ostatniego dnia roboczego w miesiącu marcu 2020 r. w wysokości 50 000,00 złotych, 8) odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane przez wykonawcę na bazie rzeczywistej liczby dni w roku, tj. 365 lub 366 dni w roku przestępnym, w okresach miesięcznych licząc od miesiąca, w którym nastąpi pierwsze uruchomienie kredytu. Spłata odsetek nastąpi po otrzymaniu obciążenia przez wykonawcę. Termin spłaty odsetek do dnia 25 następnego miesiąca po miesiącu, za który zostały naliczone, 9) przyjmuje się, że sobota nie jest dniem roboczym, 10) oprocentowanie kredytu będzie zmienne, liczone jako suma marży zaproponowanej przez wykonawcę w ofercie i stawki WIBOR 3M, zaokrąglonej do drugiego miejsca po przecinku. Wysokość marży będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). Stawka WIBOR 3M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i będzie obowiązywała od pierwszego dnia rozpoczynającego kwartał kalendarzowy do ostatniego dnia kończącego kwartał kalendarzowy. Stawka WIBOR 3M obowiązująca w kwartale kalendarzowym, publikowana na stronie „WIBOR” serwisu Reuter’a, przyjmuje wartość z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kolejny okres, 11) w przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M, zostanie ona za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających zamawiającego, 12) w dniu podpisania umowy wysokość stawki WIBOR 3M przyjmuje się sprzed 2 dni roboczych przed dniem podpisania umowy, 13) wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminie wskazanym przez zamawiającego w dyspozycji złożonej do wykonawcy najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym uruchomieniem transzy kredytu, uruchomienie kredytu będzie następowało w złotych polskich, w formie bezgotówkowej, w ciężar rachunku, o którym mowa w ppkt 14, bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu, 14) kredyt uruchamiany będzie w formie przelewu z rachunku kredytowego na rachunek podstawowy budżetu powiatu nr 53 1020 3541 0000 5902 0268 7820 otwarty przy Starostwie Powiatowym w Bartoszycach w Powszechnej Kasie Oszczędności Bank Polski SA z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 15, 02-515 Warszawa, 15) zamawiający zastrzega sobie prawo anulowania złożonej dyspozycji uruchomienia transzy kredytu najpóźniej na jeden dzień roboczy przed terminem uruchomienia transzy wskazanym w dyspozycji, 16) ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2019 r., niewykorzystanie kredytu w całości lub części w tym terminie oznaczać będzie rezygnację zamawiającego z dalszego wykorzystania kredytu lub jego części, zamawiający złoży w takim przypadku pisemne oświadczenie o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu, 17) zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym pod warunkiem uprzedniego powiadomienia wykonawcy o tym fakcie pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji, 18) marża wykonawcy jest stała przez cały okres kredytowania, 19) harmonogram spłaty kredytu będzie stanowił załącznik do umowy. 5. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie możliwości spłaty kredytu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 6. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu uchwały budżetowej na 2019 rok stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 7. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2029 stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 8. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Bartoszyckiego za rok 2018 stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 9. Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zaciągnięcia kredytu stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 10. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn zm.): a) osoby wykonujące czynności kierownika w instytucjach finansowych obejmujące: planowanie, nadzorowanie i koordynowanie działań pracowników instytucji; nawiązywanie i utrzymywanie stosunków z klientami indywidualnymi i biznesowymi; zapewnianie klientom doradztwa i pomocy w zakresie ich potrzeb finansowych; badanie, ocenianie i rozpatrywanie wniosków o kredyt; monitorowanie decyzji w sprawie przedłużenia kredytu; przeprowadzanie dochodzeń finansowych; nadzorowanie przepływu środków pieniężnych i instrumentów finansowych; przygotowywanie sprawozdań finansowych i regulacyjnych, b) osoby wykonujące czynności analityka finansowego obejmujące: analizowanie informacji finansowych w celu przygotowywania prognoz dotyczących przedsiębiorstwa, które są wykorzystywane podczas podejmowania decyzji inwestycyjnych; gromadzenie wiedzy i aktualnych informacji na temat osiągnięć w dziedzinie finansów i teorii ekonomicznych; interpretowanie danych wpływających na programy inwestycyjne; rekomendowanie inwestycji i terminów inwestowania przedsiębiorstwom. Każdorazowo na żądanie zamawiającego, w terminie 3 dni roboczych, wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających spełnienie wymogu, o którym mowa w pkt 10, Za niedopełnienie wymogu zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę wykonujących czynności wymienione w pkt 10 wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę w skali jednego miesiąca, ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę obowiązujących w chwili stwierdzenia przez zamawiającego niedopełnienia przedmiotowego wymogu pomnożonej przez liczbę osób, w odniesieniu do których wymóg zatrudnienia był niedopełniony. 11. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiadanie zezwolenia na rozpoczęcie działalności bankowej na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe – posiadają dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. – Prawo bankowe,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony Formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. 2) Wypełniony załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący formularz wyceny; 3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenia zamówienia publicznego, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania, także oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. Dokument ten winien być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik. Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach