Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego

Gmina Pozezdrze ogłasza przetarg

  • Adres: 11-610 Pozezdrze, 1 Maja
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 427 90 06, , fax. 87 427 93 33
  • Data zamieszczenia: 2019-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pozezdrze
    1 Maja 1a
    11-610 Pozezdrze, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 427 90 06, , fax. 87 427 93 33
    REGON: 79067128300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pozezdrze.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 800 000,00 zł. (słownie: jeden milion osiemset tysięcy złotych 00/100). 2) Kredyt przeznaczony jest na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pozezdrze na 2019 rok oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów. 3) Kredyt zostanie wypłacony w jednej transzy w terminie 6 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. 4) Przewidywany termin uruchomienia kredytu: listopad 2019 r. 5) Wykorzystanie kredytu nastąpi w formie bezgotówkowej. 6) Środki finansowe przekazane zostaną na konto Zamawiającego nr 63 9348 0000 0550 0101 2000 0380 w Banku Spółdzielczym w Węgorzewie Oddział Pozezdrze. 7) Karencja w spłacie rat kapitałowych do końca sierpnia 2021 roku. 8) Spłata pierwszej raty kapitału nastąpi 30.09.2021 r. 9) Okres spłaty kredytu – 37 miesięcy, począwszy od 30 września 2021 roku, w równych ratach rocznych. 10) Okres kredytowania: 59 miesięcy od dnia zawarcia umowy. 11) Odsetki będą liczone miesięcznie i tylko od rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu. Odsetki będą spłacane ostatniego dnia miesiąca na podstawie pisemnej informacji przesłanej przez bank. 12) Koszty obsługi kredytu stanowią: oprocentowanie kredytu, które będzie zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o 3-miesięczny wskaźnik WIBOR 3M z ostatniego roboczego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc za który są naliczane odsetki. 13) Spłata kredytu będzie następować w poniżej podanych ratach i terminach: • Okres rozliczeniowy 15.11 2019-31.12.2019 00,0 zł. • Okres rozliczeniowy 01.01.2020-30.09.2020 00,0 zł. • Okres rozliczeniowy 01.10.2020-30.09.2021 450.000,0 zł. • Okres rozliczeniowy 01.10.2021-30.09.2022 450.000,0 zł. • Okres rozliczeniowy 01.10.2022-30.09.2023 450.000,0 zł. • Okres rozliczeniowy 01.10.2023-30.09.2024 450.000,0 zł. 14) Zamawiający dopuszcza jako formę zabezpieczenia kredytu weksel in blanco, 15) Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez pobrania opłat. 16) Prowizje i inne opłaty nie występują. 17) Dopuszcza się możliwość zmiany harmonogramu spłat w okresie kredytowania. 17) Załącznikami do SIWZ są: - Uchwała RIO w sprawie możliwości spłaty kredytu długoterminowego zaciągniętego przez Gminę Pozezdrze, - Uchwała budżetowa na 2019 rok, - Opinia RIO o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w Uchwale Budżetowej Gminy Pozezdrze na 2019 rok, - Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Pozezdrze, - Bilanse informacje i zestawienia z wykonania budżetu Gminy Pozezdrze, Ww. dokumenty są dostępne są do pobrania pod adresem: http://bip.pozezdrze.pl/wiadomosci/12480/sprawozdania_finansowe 19) Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego, przy czym umowa musi obejmować istotne zapisy zawarte w niniejszej SIWZ i nie może wykraczać poza jej postanowienia. 20) Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga aby pracownicy Wykonawcy lub podwykonawcy, wykonujący czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.), byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu Kodeksu pracy. 21) Wskazanie czynności w zakresie realizacji zamówienia, których dotyczy wymóg zatrudnienia na umowę o pracę: czynności techniczno-administracyjne związane z obsługą kredytu. 22) Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia trwało w całym okresie wykonywania zamówienia. 23) Dokumentowanie zatrudnienia i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy oraz sankcje za niespełnienie tych wymagań. 24) Zamawiający zastrzega sobie prawo, w każdym czasie w trakcie obowiązywania umowy, do weryfikacji zobowiązania Wykonawcy do zatrudnienia pracowników na umowę o pracę, o którym mowa w pkt 18), w szczególności poprzez żądanie złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni roboczych, oświadczenia potwierdzającego spełnianie wymogu. Nie złożenie, na wezwanie Zamawiającego, w/w oświadczenia potwierdzającego spełnianie wymogu, traktowane będzie jako nie wywiązanie się z obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w miesiącu, w którym nie złożono wymaganego oświadczenia. 25) Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia Państwowej Inspekcji Pracy przeprowadzenia kontroli w zakresie realizacji powyższego obowiązku. 26) W przypadku niewywiązania się z postanowień wskazanych powyżej Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiadają zezwolenie do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności objętej zamówieniem tj. aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie RP wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2018 poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed wejściem w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe, a w przypadku banków państwowych pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (na zasadach określonych w art. 22a ust. 1-6 ustawy PZP). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (wg. załącznika nr 4 do SIWZ). Każdy z wykonawców, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (informacja z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach