Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 2333049,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu j. s. t.

Gmina Stawiguda ogłasza przetarg

  • Adres: 11-034 Stawiguda, ul. Olsztyńska 10
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5126475 , fax. 089 5126910
  • Data zamieszczenia: 2010-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stawiguda
    ul. Olsztyńska 10 10
    11-034 Stawiguda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5126475, fax. 089 5126910
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stawiguda.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 2333049,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu j. s. t.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 2.333.049,00 zł, przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Stawiguda na 2010 rok. Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 8 lat, z uwzględnieniem sześciomiesięcznej karencji w spłacie kapitału. 2 Dopuszcza się podpisanie kilku umów kredytowych w przypadku kwalifikowania się do sfinansowania z linii kredytowej Europejskiego Banku Inwestycyjnego w ramach oferty kredytowej wybranego Wykonawcy. 3 Wyżej wymieniona kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w okresie od następnego dnia po dniu zawarcia umowy kredytowej do dnia 31 grudnia 2010r. Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat. 4 Przewidywany harmonogram wykorzystania kredytu: lipiec 2010 wysokośc kredytu 1000 000,00zł sierpień 2010 wysokość kredytu 500 000,00 zł wrzesień 2010 wysokość kredytu 833.049,00 zł 5 Wydatki majątkowe finansowane w 2010 roku ze środków pochodzących z kredytu długoterminowego złotowego: 1 zadanie nr 1 Budowa budynku przedszkola w Stawigudzie kwota kredytu 1.033.049,00 zł wartość inwestycji 2.909.318,00 zł 2 zadanie nr 2 Przebudowa drogi w Gryźlinach i Stawigudzie ul. Świerkowa, Kwiatowa, Sadowa, Makowa, Ogrodowa kwota kredytu 1300 000,00 zł wartośc inwestycji 2 450 000,00 zł 6 Zamawiający zobowiązuje się do przeznaczenia kredytu na finansowanie wydatków majątkowych wymienionych w załączniku do umowy kredytowej. 7 Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmniejszenia kwoty kredytów lub kredytu w przypadku zmniejszenia planu wydatków lub odstąpienia od realizacji poszczególnych zadań wymienionych w powyższym zestawieniu bez prowizji i opłat. 8 Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od udziału środków własnych Zamawiającego w finansowaniu wydatków ujętych w załącznikach do umów kredytowych. 9 Wykorzystanie kredytu następować będzie w formie bezgotówkowej w ciężar rachunku kredytowego Zamawiającego - odpowiadających celom, na sfinansowanie których kredyt został udzielony, bez prowizji i opłat. 10 Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzyskania bez prowizji i opłat w ramach udzielonego kredytu zwrotu środków płatniczych na swój rachunek bieżący w przypadkach opłacenia z własnych środków faktur inwestycyjnych przed podpisaniem umowy kredytowej oraz jej uzasadnionych przypadkach. Podstawą dokonania przelewu środków przez Wykonawcę będzie pisemne polecenie Zamawiającego. 11Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu dzienne wyciągi bankowe potwierdzające dokonane operacje na rachunku kredytowym w tym także naliczone i spłacone odsetki w terminie 1go dnia po dniu dokonania operacji, bez prowizji i opłat. 12 Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalane jako suma średniej arytmetycznej wysokości stawki WIBOR 3M z 3 miesięcy poprzedzających miesiąc, dla którego oprocentowanie będzie ustalane i stałej marży Wykonawcy określonej w ofercie w stosunku rocznym. Zmiana oprocentowania następuje w pierwszym dniu każdego kalendarzowego miesiąca. Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy. 13 O wysokości oprocentowania obowiązującego w każdym miesiącu Wykonawca zawiadomi Zamawiającego w terminie do 12-tego dnia każdego miesiąca w formie pisemnej, bez obciążania kosztami. 14 Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 15 Spłata odsetek naliczanych co miesiąc następować będzie w okresach miesięcznych w 25-tym dniu każdego następnego miesiąca, na podstawie pisemnych informacji o wysokości należnych kwot, przekazywanych przez Wykonawcę najpóźniej w 12-tym dniu każdego następnego miesiąca bez obciążania Zamawiającego kosztami. W okresie karencji odsetki płatne będą od zaciągniętej kwoty kredytu, w okresie spłaty kapitału od zadłużenia malejącego. W przypadku, gdy ostateczna spłata kredytu przypada w ciągu okresu obrachunkowego, odsetki za okres od dnia ostatniego naliczenia do dnia poprzedzającego ostateczną spłatę kredytu, spłacone zostaną łącznie z ostatnią ratą kapitałową w terminie określonym Harmonogramem spłaty rat kapitałowych. Informację o wysokości kwoty odsetek spłacanych wraz z ostateczną spłatą kredytu Wykonawca przekazuje na 3 dni robocze przed terminem spłaty, bez obciążania Zamawiającego kosztami. 16 Za spłatę odsetek należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 17 W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M, albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 18 Łączna spłata rat kapitałowych z umowy kredytowej następować będzie w ostatnim dniu miesiąca wymienionego w poniższym Harmonogramie 15.03.2011 spłata 80000,00 zł 15.03.2012 spłata 150000,00 zł 15.03.2013 spłata 150000,00 zł 20.05.2013 spłata 50000,00 zł 15.03.2014 spłata 200000,00 zł 15.05.2014 spłata 100000,00 zł 15.03.2015 spłata 200000,00 zł 20.05.2015 spłata 100000,00 zł 15.09.2015 spłata 100000,00 zł 15.03.2016 spłata 200000,00 zł 15.05.2016 spłata 100000,00 zł 15.09.2016 spłata 100000,00 zł 15.03.2017 spłata 200000,00 zł 15.05.2017 spłata 150000,00 zł 15.09.2017 spłata 100000,00 zł 15.03.2018 spłata 100000,00 zł 15.05.2018 spłata 100000,00 zł 15.09.2018 spłata 153049,00 zł 19 Za spłatę kredytu lub jego rat przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności rat kredytowych przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy - spłata rat następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy; wyjątek stanowić będzie spłata rat w miesiącu grudniu - nastąpią one w ostatnim dniu roboczym miesiąca. 20 Wykonawca przyjmie przedterminową spłatę części lub całości kredytu, po uprzednim zawiadomieniu przez Zamawiającego o zamiarze takiej spłaty w terminie 14 dni kalendarzowych przed jej realizacją, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 21 W przypadku zmniejszenia ogólnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu Zamawiający dokona aktualizacji Harmonogramu spłat rat kapitałowych kredytu, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 22 Wykonawca określi informacje i dokumenty odzwierciedlające rzeczywistą sytuację finansową Zamawiającego, które Zamawiający zobowiązany będzie składać w okresie kredytowania. 23 Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 24 Wykonawca wyznaczy pracownika upoważnionego do kontaktów z Zamawiającym w sprawach związanych z wykorzystywanym kredytem. 25 Wykonawca nie będzie naliczał i pobierał jakichkolwiek prowizji i opłat. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu złożył w terminie do 7 dni od dnia zawiadomienia o wyborze oferty parafowane projekty umowy kredytowej, które będą uwzględniały wszystkie warunki określone w SWIZ, w szczególności istotne dla Zamawiającego postanowienia, które określone zostały w punkcie XV SWIZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy kredytowej i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 96 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stawiguda.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach