Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie do 1.000.000 zł

Gmina Sękowa ogłasza przetarg

  • Adres: 38-307 Sękowa, Sękowa 252
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 3518016 w. 29 , fax. 18 3540310
  • Data zamieszczenia: 2013-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sękowa
    Sękowa 252 252
    38-307 Sękowa, woj. małopolskie
    tel. 18 3518016 w. 29, fax. 18 3540310
    REGON: 49189268200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie do 1.000.000 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu do kwoty 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. 2. Uruchamianie kredytu nastąpi do końca 2013 roku w transzach na rachunek podstawowy Gminy. Wysokość i termin przekazania środków będzie każdorazowo uzgadniany z Wykonawcą i przedkładane w postaci wniosku w terminie nie krótszym niż 2 dni przed uruchomieniem transzy. Wystąpienie może zostać przesłane przez Zamawiającego faksem. 3. Spłata rat kredytu następowała będzie zgodnie z harmonogramem spłat wg załącznika Nr 2 do SIWZ i w poszczególnych latach nie przekroczy następujących wysokości: a. 2015r. - 200.000zł, b. 2016r. - 50 000zł c. 2017r. - 250 000zł d. 2018r. - 50 000zł e. 2019r. - 300 000zł f. 2020r. - 50 000zł g. 2021r. - 100 000zł 4. Dopuszcza się możliwość zmiany okresu kredytowania poprzez jego zmniejszenie lub zwiększenie, w zależności od wyliczonego indywidualnego wskaźnika spłaty długu zgodnie z art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.). Zwiększenie okresu kredytowania zostanie dokonane pod warunkiem pozytywnej oceny zdolności kredytowej. Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zmianach w celu podpisania stosownego aneksu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 5. W celu złożenia oferty Wykonawca zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania kredytu jako sumę stawki WIBOR 1M w wysokości 2,60 % z dnia 03.12.2013 r. i stałej marży banku. Wyliczoną stopę oprocentowania należy przyjąć jako stałą w całym okresie kredytowania. Przyjęcie stawki WIBOR 1M z dnia 03.12.2013 r. ma na celu wyłącznie wybór najkorzystniejszej oferty. 6. Koszty obsługi kredytu stanowi tylko zmienne oprocentowanie kredytu. Nie dopuszcza się innych kosztów kredytu. Stopa procentowa kalkulowana jest w oparciu o stawkę WIBOR 1M powiększoną lub obniżoną o stałą w całym okresie kredytowania marżę banku. Aktualizacja stopy procentowej następuje pierwszego dnia roboczego każdego kolejnego miesiąca kalendarzowego przy użyciu stawki WIBOR 1 M z ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca kalendarzowego. 7. Odsetki naliczane będą miesięcznie, od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 lub 366 dni w roku. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wysokości odsetek najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności noty odsetkowej. Dopuszcza się możliwość przekazania pisma drogą elektroniczną lub faksem. Odsetki płatne będą po otrzymaniu noty odsetkowej do 10 dnia następnego miesiąca. 8. Za spłatę odsetek i rat kredytowych przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 9. Pierwsze naliczenie odsetek nastąpi w miesiącu uruchomienia kredytu. 10. Zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie pobrania kwoty kredytu w pełnej wysokości. W takim przypadku Wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztami nie pobrania kwoty kredytu. 12. Zamawiający będzie miał prawo dokonać wcześniejszej (przed ustalonym terminem) spłaty kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu i bez konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie. 13. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający były wydawane bezpłatnie. 14. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia zawartego w treści formularza oferty stanowiącego załącznik Nr 1 do SIWZ, że zobowiązuje się do uruchomienia kredytu, zgodnie z ust. 3.1 i ust .3.2 SIWZ oraz wyraża zgodę na: a) Pierwsze naliczenie odsetek w miesiącu uruchomienia kredytu. b) Zabezpieczenie kredytu wekslem własnym In blanco wraz z deklaracją wekslową. c) Możliwość niewykorzystania części kredytu przez Zamawiającego bez ponoszenia kosztów. d) Możliwość zmiany okresu kredytowania poprzez jego zmniejszenie lub zwiększenie w zależności od wyliczonego indywidualnego wskaźnika spłaty długu, zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych, w formie aneksu do umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 15. Celem zbadania zdolności kredytowej Gminy Sękowa oraz opracowania własnej informacji przez Wykonawcę Zamawiający załącza niezbędne dokumenty finansowe stanowiące załącznik Nr 6 do SIWZ. Zamawiający informuje, że nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawcę, bowiem Zamawiający dostarczył w SIWZ wszelkie dane, które umożliwiają sporządzenie przez Wykonawcę własnych analiz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Sekowa/Wprowadzenie/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach