Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 1.000.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lipsk oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Gmina Lipsk ogłasza przetarg

  • Adres: 16-315 Lipsk, ul. Żłobikowskiego
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 876 422 703 , fax. 876 422 705
  • Data zamieszczenia: 2020-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipsk
    ul. Żłobikowskiego 4/2
    16-315 Lipsk, woj. podlaskie
    tel. 876 422 703, fax. 876 422 705
    REGON: 79067096400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 1.000.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lipsk oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jestUdzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 1.000.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lipsk oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 1) Wykonawca przekaże na rachunek Gminy Lipsk w walucie polskiej kwotę kredytu w wysokości 1.000.000 zł. 2) Opis kredytu: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 1.000.000 zł (słownie: milion złotych) od dnia podpisania umowy do dnia 28.12.2020 r. na warunkach określonych w SIWZ i umowie kredytu. 2) Termin spłaty kredytu: od dnia 25.01.2021 r. do 25.12.2034 r. 3) Spłata kredytu nastąpi w 168 miesięcznych ratach płatnych do 25 dnia miesiąca, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi 25.01.2021 r., a ostatniej 25.12.2034 r. zgodnie z poniższym harmonogramem: − rok 2020 – karencja, − lata 2021 – 2022 – po 7.250 zł miesięcznie, − lata 2023 – 2026 – po 1.000 zł miesięcznie, − lata 2027 – 2033 – po 7.250 zł miesięcznie, − rok 2034 – styczeń – listopad – po 14.500 zł miesięcznie, – grudzień – 9.500 zł. 4) Uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w terminie od 1 do 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejna transzę, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej 28.12.2020 r. Dzień złożenia dyspozycji uruchomienia kredytu nie jest uznawany jako dzień pierwszy. 5) Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 28.12.2020 r. 6) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy w dniu wykorzystania kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy. 7) Zamawiający nie przewiduje prowizji przygotowawczej dla Wykonawcy. 8) Oprocentowanie kredytu zmienne wg stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kredytu i odsetek oraz stała/y marża/upust Wykonawcy, ustalona/y na podstawie złożonej oferty. 9) Marża/upust Wykonawcy obejmuje wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe i jest stała/y w umownym okresie kredytowania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu. 10) Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w okresach miesięcznych od kwoty zadłużenia, a ich spłata następować będzie do 25 dnia następnego miesiąca od chwili uruchomienia kredytu do jego całkowitej spłaty. 11) Na potrzeby przygotowania oferty przyjmuje się, że dniem uruchomienia kredytu będzie 25.06.2020 r. 12) Na potrzeby przygotowania oferty przyjmuje się do obliczenia kosztu kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia 07.05.2020 r. t.j. 0,68 %. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z kredytu lub wykorzystania kredytu w niższej wysokości oraz wcześniejszej spłaty całości lub części pozostałej kwoty kredytu bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji bądź opłat za aneks. Kwota odsetek zostanie obniżona odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty. Dopuszcza się możliwość wydłużenia terminów spłaty kredytu. 14) Za datę spłaty kredytu lub odsetek przyjmuję się dzień faktycznego dokonania wpłaty środków pieniężnych. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym, tj. dniem przypadającym od poniedziałku do piątku, w którym Wykonawca prowadzi działalność, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 15) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu 1) Marża/upust banku będzie stała przez cały okres obowiązywania umowy. 2) Uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w terminie od 1 do 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejna transzę na wskazany rachunek bankowy Gminy Lipsk. 3) Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 3M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego. 4) W celu przygotowania oferty, oprocentowanie kredytu należy wyliczyć w stosunku do stopy procentowej WIBOR 3M obowiązującej w dniu 7 maja 2020 r., powiększonego o proponowaną marżę/upust Wykonawcy. 5) Okres karencji w spłacie kapitału do 31 grudnia 2020 r. 6) Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek, odsetki będą spłacane bezpośrednio po uruchomieniu kredytu. 7) Spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych do 25 dnia miesiąca. 8) Nie przewiduje się prowizji przygotowawczej. 9) Inne koszty, prowizje lub korzyści związane z prowadzeniem rachunku kredytowego muszą zostać ujęte w wysokości oprocentowania kredytu. 10) Wykonawcy powinni przyjąć do obliczenia ceny udzielenia kredytu, rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni). 11) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 12) Za datę spłaty kredytu lub odsetek przyjmuję się dzień faktycznego dokonania wpłaty środków pieniężnych. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym, tj. dniem przypadającym od poniedziałku do piątku, w którym Wykonawca prowadzi działalność, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 13) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 14) Zamawiający nie przewiduje, oprócz oprocentowania od udzielonego kredytu, możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z kredytu lub wykorzystania kredytu w niższej wysokości oraz wcześniejszej spłaty całości lub części pozostałej kwoty kredytu bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji bądź opłat za aneks. Kwota odsetek zostanie obniżona odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty. Dopuszcza się możliwość wydłużenia terminów spłaty kredytu. 15) W sytuacji gdy kredyt spłacony będzie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. harmonogram spłat rat kapitału - 25.01.2021 r. – 25.12.2034 r:. – rok 2020 – karencja, – lata 2021 – 2022 po 7.250 zł miesięcznie, – lata 2023 – 2026 po 1.000 zł miesięcznie, – lata 2027 – 2033 po 7.250 zł miesięcznie, – rok 2034 – styczeń – listopad po 14.500 zł miesięcznie, – grudzień - 9.500 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga by Wykonawca wykał, że posiada zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2537 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz „ Formularz ofertowy”. 2. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może wraz z oświadczeniem przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Oświadczenie należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza; 4. Zobowiązanie podmiotu na którego zasoby powołuje się Wykonawca (jeżeli dotyczy) – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ. 5. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach