Przetargi.pl
udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 10.000.000,00 PLN

Gmina Błonie ogłasza przetarg

  • Adres: 05-870 Błonie, Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7253004, 7253006, , fax. 227 253 067
  • Data zamieszczenia: 2019-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Błonie
    Rynek 6
    05-870 Błonie, woj. mazowieckie
    tel. 022 7253004, 7253006, , fax. 227 253 067
    REGON: 13271230000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.blonie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 10.000.000,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 10.000.000,00 zł na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 10.000.000,00 zł. 2. Warunki kredytu: 2.1. Waluta kredytu: PLN (złoty polski). 2.2. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 2.3. Gotowość udzielenia kredytu - od dnia podpisania umowy. 2.4. Wykorzystanie kredytu - do dnia 25 grudnia 2019 r. 2.5. Karencja w spłacie kapitału, odsetek, ewentualnej prowizji - do dnia 24.01.2020 r. 2.6. Oprocentowanie obliczane w oparciu o WIBOR 3M - według średniej z notowań za okres z 10 dni poprzedzający okres obrachunkowy. 2.7. Środki pieniężne przekazywane będą na rachunek bieżący Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od złożenia zapotrzebowania (zgodnie ze złożoną ofertą Wykonawcy). 2.8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu - bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu. 2.9. W przypadku niewykorzystania kwoty kredytu w całości - odsetki naliczone będą wyłącznie od kwoty faktycznie wykorzystanej, płatne do dnia 25 stycznia 2020 r. 2.10. Wysokość prowizji winna zostać określona w % od kwoty kredytu jako wyodrębniona stawka. 2.11. Spłata kredytu w 60 miesięcznych równych ratach kapitałowych, powiększonych o należne odsetki, określone każdorazowo przez Wykonawcę notą odsetkową. Raty płatne do 25 dnia każdego m-ca. Pierwsza rata spłaty kapitału określona na 25 stycznia 2020 r., ostatnia na 25 grudnia 2024 r. 2.12. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za terminowe przekazywanie środków na rachunek Zamawiającego. 2.13. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 2.14. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości, bez ponoszenia dodatkowych opłat. Odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie od końca umowy. 2.15. Uruchomienie kredytu w transzach wg potrzeb Zamawiającego. 2.16. Jeżeli 25 dzień w danym miesiącu będzie wolny (nieroboczy) to rata odsetek lub kapitału płatna będzie w następnym dniu roboczym. 2.17. Odsetki od zadłużenia przeterminowanego mają być naliczane wg odsetek ustawowych. 2.18. Kwota odsetek od kredytu uwzględnia również przewidywaną kwotę prowizji za udzielenie kredytu - termin płatności prowizji wraz z ratami odsetkowymi. 2.19. Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty. 2.20. Wysokość prowizji, będzie płatna przez Zamawiającego od faktycznej wykorzystanej kwoty kredytu. 2.21. Uchwałę RIO w sprawie możliwości spłaty przedmiotowego kredytu Zamawiający przedłoży najpóźniej w dniu wypłaty I transzy kredytu. 2.22. Umowa kredytowa zostanie podpisana na wzorze Wykonawcy z uwzględnieniem zapisów zawartych w SIWZ. Przed podpisaniem umowy Wykonawca obowiązany jest przedłożyć projekt umowy do akceptacji przez Zamawiającego, uwzględniając wymogi stawiane przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ oraz proponowane przez siebie warunki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Szczegółowe informacje w SIWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli wykaże, że: a). posiada zezwolenie na prowadzenie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (j.t.: (Dz.U. z 2018 r. poz. 2187), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejście w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne dokumenty wynikające z treści SIWZ, które należy dołączyć do oferty: a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), b) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz lub w przypadku gdy wadium wnoszone jest w pieniądzu kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego; c) Pełnomocnictwo do podpisania oferty i występowania w imieniu Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jeżeli Wykonawca nie będzie występował osobiście lub poprzez przedstawiciela upoważnionego w dokumentach rejestrowych. d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. e) *Zobowiązanie podmiotów, na których zdolnościach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej polega Wykonawca do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. (*jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach