Przetargi.pl
Udzielenie gwarancji zapłaty za roboty budowlane w celu zabezpieczenia terminowej zapłaty umówionego wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania pod nazwą "Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Paradyżu"

Gmina Paradyż ogłasza przetarg

  • Adres: 26-333 Paradyż, Konecka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 758 40 82 , fax. 44 758 40 24
  • Data zamieszczenia: 2019-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Paradyż
    Konecka 4
    26-333 Paradyż, woj. łódzkie
    tel. 44 758 40 82, fax. 44 758 40 24
    REGON: 59064826700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminaparadyz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie gwarancji zapłaty za roboty budowlane w celu zabezpieczenia terminowej zapłaty umówionego wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania pod nazwą "Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Paradyżu"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie gwarancji zapłaty za roboty budowlane w celu zabezpieczenia terminowej zapłaty umówionego wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Paradyżu” 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia gwarancji zapłaty za roboty budowlane zwanej dalej „gwarancją zapłaty” w jednej z form przewidzianych w art. 649[1]–649[5] ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.) objęte umową na wykonanie zadania pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Paradyżu” na rzecz Wykonawcy robót Ecol Unicon Sp.zo.o. z siedzibą w Gdańsku, kod pocztowy 80-067 Gdańsk, przy ul. Równej 2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000194595- w okresie jej obowiązywania z tytułu wynagrodzenia wynikającego z tej umowy, zaakceptowanego na piśmie przez Zamawiającego zgodnie z art. 649[3] § 1 KC. 1) Umowa nr 19/2019 na zadanie pod nazwą „ Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Paradyżu” została zawarta w dniu 13 marca 2019 roku. Do umowy zawarto: Aneks nr 1 z dnia 31.07.2019r. w sprawie zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego zamówienia na wniosek Wykonawcy robót Aneks nr 2 z dnia 28.08.2019 r. dotyczący: 1. zapłaty faktur składanych przez Wykonawcę za roboty wykonane przez Podwykonawców po dostarczeniu oświadczeń Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców potwierdzających dokonanie zapłaty całości należnego wynagrodzenia wraz z dowodem zapłaty, co najmniej na 14 dni roboczych przed terminem płatności, co warunkuje wypłatę wynagrodzenia, 2. zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego zamówienia na wniosek Wykonawcy robót. Wartość wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych wraz z infrastrukturą towarzyszącą i innymi pracami, określona w umowie wynosi: 14 174 418,06 zł brutto. Na dzień ogłoszenia niniejszego postępowania Zamawiający dokonał płatności w wysokości 3 803 529,00 zł na rzecz Wykonawcy robót. Kwota gwarancji zapłaty nie będzie wyższa niż 10 370 889,06 zł. Planowany termin zakończenia realizacji zadania inwestycyjnego wskazany w umowie to 30.04.2020 r. Zamawiający oświadcza, iż na dzień ogłoszenia niniejszego przetargu wszystkie wymagalne należności wykonawcy robót przysługujące mu wobec Zamawiającego zostały zapłacone. 2) Zamawiający posiada zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie zadania pn. „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Paradyżu” w: - Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Paradyż na lata 2019 – 2024.. - umowie o dofinansowaniu projektu Nr UDA-RPLD.05.03.02-10-0010/17-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 zawartą dnia 07.05.2018 roku. Dofinansowanie w wysokości 7 756 996,07 zł pochodzi ze współfinansowania UE w ramach działania V.3 Gospodarka wodno- kanalizacyjna, - umowie o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW w Łodzi nr 80/OW/PD/2019 w formie pożyczki i dotacji z dnia 30.07.2019r. - interpretacji indywidualnej pozwalającej gminie Paradyż na dokonywania odliczania podatku Vat za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium ilości ścieków odprowadzonych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających VAT, w sumie ilości ścieków odprowadzonych w ramach ogółu wszystkich transakcji/zużyć (tj. zarówno transakcji zewnętrznych podlegających VAT i potrzeb własnych niepodlegających VAT), proporcja oparta na ilości m3 na rok 2019 wynosi 97%. 3) Gwarancją zapłaty jest zgodnie z art. 649[1] §2 KC, tj.: a) gwarancja bankowa b) gwarancja ubezpieczeniowa c) akredytywa bankowa d) poręczenie banku udzielone na zlecenie inwestora. 4) Zamawiający nie przewiduje ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów związanych z uzyskaniem gwarancji zapłaty poza: a) kosztem jednorazowej prowizji za przygotowanie gwarancji wyrażonej w % od kwoty udzielonej gwarancji b) kosztem prowizji za udzielenie gwarancji płatnej za każdy rozpoczęty trzymiesięczny okres podjętego zobowiązania z tytułu udzielonej gwarancji wyrażonej w % od aktualnego salda gwarancji. 5) Gwarancja zapłaty powinna zawierać warunek, iż Wykonawca przed dokonaniem płatności na rzecz Wykonawcy robót wyłącznie kwoty umówionego wynagrodzenia wynikającego z umowy ( prawidłowo wystawiona faktura Vat wraz z protokołem odbioru bez uwag, oświadczeniami i potwierdzeniami o zapłacie dla Podwykonawców), każdorazowo wystąpi do Zamawiającego pisemnie o potwierdzenie zasadności wezwania Wykonawcy robót. Zamawiający potwierdzi zasadność wysokości wynagrodzenia wynikającego z umowy nr 19/2019 z dnia 13 marca 2019 r. dotyczącej zadania pod nazwą „ Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Paradyżu”- roboty budowlane,. zgodnie z warunkami tej umowy, z zastrzeżeniem że kwota ta zostanie pomniejszona o: a) dokonane przez Zamawiającego płatności na rzecz Wykonawcy robót, b) ewentualne kary umowne przysługujące Zamawiającemu od Wykonawcy robót, c) ewentualną zapłatę dokonaną na rzecz podwykonawcy robót. 6) Zamawiający nie przewiduje ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów związanych z udzieleniem gwarancji zapłaty. 7) Zamawiającemu przysługuje możliwość odstąpienia od zawartej umowy o udzielenie Gwarancji zapłaty w trybie art. 649[1] KC w następujących przypadkach: a) jeśli wykonawca robót budowlanych wycofa żądanie gwarancji zapłaty, b) jeśli ustanie byt prawny umowy zawartej z Wykonawcą robót., c) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach wymienionych w lit a) ÷ c) (art. 145 ustawy Pzp) z zastrzeżeniem dokonania zwrotu oryginału gwarancji Wykonawcy. Odstąpienie od umowy w powyższych przypadkach nie będzie traktowane jako odstąpienie „z winy Zamawiającego” i nie mogą go obciążać z tego tytułu jakiekolwiek kary umowne lub inne negatywne konsekwencje. W przypadku, gdy na dzień odstąpienia od Umowy, Gwarant dokonał wypłaty z gwarancji na rzecz Wykonawcy robót, Zamawiający zobowiązuje się do zwrotu Gwarantowi wszelkich kwot wypłaconych z tytułu gwarancji wraz z ustawowymi odsetkami za okres od dnia wypłaty z gwarancji do dnia zwrotu. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym w zakresie określenia zapisów gwarancji zapłaty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada aktualne zezwolenie, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe albo w art. 7 ustawy z 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W ofercie należy złożyć:.1. Wypełniony formularz ofertowy - sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2. Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach