Przetargi.pl
Obsługa bankowa budżetu Gminy Uniejów oraz jednostek organizacyjnych Gminy

Gmina Uniejów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-210 Uniejów, ul. Błogosławionego Bogumiła
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 888 192 , fax. 632 888 192
  • Data zamieszczenia: 2021-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Uniejów
    ul. Błogosławionego Bogumiła 13
    99-210 Uniejów, woj. łódzkie
    tel. 632 888 192, fax. 632 888 192
    REGON: 31101957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.uniejow.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa budżetu Gminy Uniejów oraz jednostek organizacyjnych Gminy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa polegająca na kompleksowej obsłudze bankowej budżetu Gminy Uniejów, oraz jej jednostek organizacyjnych. Zamówieniem niniejszym objęty jest rachunek budżetu Gminy oraz wszystkie rachunki prowadzone przez jednostki podległe budżetowi gminy tj.: - Urząd Miasta w Uniejowie - Miejsko-Gminny ośrodek Pomocy Społecznej - Szkoła Podstawowa w Uniejowie - Szkoła Podstawowa w Wieleninie - Szkoła Podstawowa w Wilamowie - Miejskie Przedszkole w Uniejowie - Energetyka Uniejów - każdorazowo nowo tworzona jednostka organizacyjna Gminy, oraz rachunki pomocnicze, rachunki funduszy celowych, specjalnych oraz rachunki związane z obsługą środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej oraz każdorazowo nowo otwarty rachunek, którego konieczność utworzenia powstanie po stronie zamawiającego, w trakcie obowiązywania umowy. Ustalenia szczegółowe dotyczące przedmiotu zamówienia: Otwarcie i prowadzenie oprocentowanego rachunku bieżącego i oprocentowanych rachunków pomocniczych obejmujących budżet Gminy Uniejów i jednostki organizacyjne Gminy, Możliwość otwarcia i prowadzenia innych oprocentowanych rachunków bieżących i pomocniczych, rachunków funduszy celowych, specjalnych, oraz rachunków związanych z obsługą środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej oraz każdorazowo nowo otwarte rachunki, których konieczność utworzenia powstanie po stronie zamawiającego, w trakcie obowiązywania umowy, Potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, Realizacja poleceń przelewów krajowych i zagranicznych, Przyjmowanie wpłat gotówkowych, Realizacja wypłat gotówkowych, Wydawanie czeków, na wniosek zamawiającego, Sporządzanie dziennych wyciągów bankowych ze wszystkich prowadzonych rachunków wraz ze wszystkimi załącznikami i ich udostępnianie przez bank w wersji papierowej. Wyciągi muszą identyfikować dokonane operacje i stwierdzać saldo otwarcia i zamknięcia rachunków lub możliwość sporządzania wyciągów bankowych poprzez elektroniczny system obsługi, Zabezpieczenie dowozu i odbioru gotówki przez bank na żądanie Zamawiającego, Likwidacja rachunków bankowych na pisemny wniosek Zamawiającego, Udzielanie informacji o saldzie rachunków telefonicznie, Wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych o prowadzonych rachunkach oraz innych opinii i zaświadczeń, na wniosek zamawiającego, Udzielanie poręczeń i pełnomocnictw, Wydawanie historii rachunków, na wniosek zamawiającego, Potwierdzanie sald prowadzonych rachunków bankowych na koniec roku kalendarzowego oraz na żądanie Zamawiającego, Przechowywanie depozytów, Zapewnienie możliwości elektronicznego bezpłatnego systemu obsługi bankowej w standardzie zapewniającym pełne bezpieczeństwo, zgodnie z przepisami prawa /instalacja systemu, obsługa systemu, przeszkolenia pracowników/, możliwość weryfikacji rachunków na „Białej liście” VAT, bezterminowy dostęp do historii operacji na rachunkach bankowych w systemie bankowości elektronicznej, wykonawca będzie dokonywał comiesięcznej kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, wykonawca stworzy możliwość wyliczenia odsetek od poszczególnych sum na rachunku depozytowym, wykonawca zapewni „zerowanie” rachunków Zamawiającego i jednostek budżetowych, zgodnie ze złożonymi dyspozycjami tych jednostek, polegające na przekazaniu w ostatnim dniu roboczym każdego roku kwot pozostałych na rachunkach wymienionych w dyspozycjach wraz z naliczonymi odsetkami na wskazane rachunki bankowe budżetu Gminy, wraz z opisem operacji wskazanym przez Zamawiającego i jednostki budżetowe. Zamawiający zakłada, że zerowanie może nie obejmować wszystkich rachunków, wykonawca jest zobowiązany do zwolnienia z opłat i prowizji wszystkich wpłat gotówkowych dokonywanych przez interesantów na rachunki gminy i jednostek organizacyjnych, udostępnienie systemu płatności masowych: zapewnienie dostępności usługi identyfikacji kontrahentów poprzez umieszczenie indywidualnych oznaczeń o numerze rachunku o charakterze wirtualnym oraz zapewnienie współpracy tej usługi ze zintegrowanym systemem informatycznym finansowo-księgowym Zamawiającego, „Portfel na pieniądze” (wpłaty zamknięte – obsługa poza kolejnością w bezpiecznej kopercie lub pakiecie, otwarcie koperty przez bank komisarycznie i komisaryczne przeliczenie gotówki). Możliwość deponowania wolnych środków pieniężnych znajdujących się na rachunkach bankowych na lokatach typu OVERNIGHT, pod warunkiem uruchomienia takiej opcji przez Zamawiającego, zgromadzone odsetki będą przekazywane codziennie, Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z usługi w dowolnym czasie obowiązywania umowy. Możliwość deponowania wolnych środków pieniężnych znajdujących się na rachunku bieżącym na lokatach tygodniowych, miesięcznych, przyjmowanie lokat następować będzie według odrębnych umów, Udzielanie kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy do wysokości określonej corocznie upoważnieniem w uchwałach budżetowych. Udzielenie niniejszego kredytu następować będzie po przedłożeniu przez zamawiającego wniosku wraz z dokumentami wymaganymi przez bank do oceny zdolności kredytowej oraz po uzgodnieniu formy zabezpieczenia kredytu. Warunki prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia:Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do otwarcia i prowadzenia rachunków bankowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Zapewnienie możliwości elektronicznego bezpłatnego systemu obsługi bankowej w standardzie zapewniającym pełne bezpieczeństwo, zgodnie z przepisami prawa /instalacja niezbędnego oprogramowania i jego aktualizacji, świadczenie serwisu oprogramowania, przeszkolenia pracowników/.Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych – środki zdeponowane na rachunkach bankowych zostaną przez Bank oprocentowane, bez względu na wysokość środków na rachunkach a kapitalizacja odsetek następować będzie na koniec każdego miesiąca. Wysokość oprocentowania należy podawać wg stawki WIBID 1 M. wyliczonej jako średnia z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane jest oprocentowanie, powiększonej o stałą marżę banku. Dla uzyskania porównania ofert proszę podać oprocentowanie w oparciu o WIBID 1M na dzień 11 stycznia 2021 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych również w innych bankach, niż bank wybrany w ramach przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ewentualne gromadzenie środków na lokatach terminowych odbywać się będzie według dyspozycji Zamawiającego. W przypadku łączenia, przekształcania jednostek organizacyjnych Zamawiającego lub powoływania nowych jednostek organizacyjnych Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklarowanych w ofercie. Możliwość składania przynajmniej do godziny 15.00 poleceń przelewu do innych banków, których realizacja nastąpi w tym samym dniu, a środki wpłyną na rachunek beneficjenta najpóźniej w następnym dniu roboczym po dokonaniu transakcji. Możliwość dokonywania wpłat gotówkowych przez Zamawiającego przynajmniej do godziny 15.00. Zapewnienie obsługi bankowej w zakresie operacji gotówkowych i bezgotówkowych w miejscowości będącej siedzibą zamawiającego przez cały okres bankowej obsługi budżetu Gminy Uniejów. Wysokość ceny ryczałtowej oraz współczynników określonych w formularzu ofertowym nie będzie ulegała zmianom w trakcie trwania umowy. Z tytułu wykonywania przez bank innych czynności niż wymienione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Bank nie będzie pobierał opłat. Postanowienia dotyczące kredytu w rachunku bieżącym: Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia kredytu w rachunku bieżącym do wysokości kwoty 10 000 000,00 zł. (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100) w 2021 roku (w następnych latach zgodnie z uchwałą budżetową). Kredyt zostanie przeznaczony na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy. Oferta złożona w niniejszym postępowaniu w zakresie udzielenia kredytu w rachunku bieżącym będzie wiążąca dla wniosków o udzielenie przedmiotowego kredytu w okresie obowiązywania umowy. Kredyt udostępniany będzie na wniosek Zamawiającego o udzielenie kredytu w danym roku kalendarzowym, a uruchomienie następować będzie automatycznie do wysokości powstałego debetu na rachunku bieżącym, jednakże w kwocie nie wyższej niż określono we wniosku. procentowanie kredytu określone zostanie w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M, obowiązującą w dniu uruchomienia kredytu, powiększoną o marżę banku. Wysokość marży (oprocentowanie, prowizje i opłaty) banku będzie podlegać negocjacji w momencie każdorazowego składania wniosku za wyjątkiem kredytu zaciąganego w roku 2021. Dla uzyskania porównania ofert proszę podać oprocentowanie w oparciu o WIBOR 1M na dzień 11 stycznia 2021 r. Spłata kredytu następować będzie automatycznie, na koniec dnia, z bieżących wpływów na rachunek bieżący. Każda spłata całości lub części kredytu da Zamawiającemu możliwość ponownego zadłużenia się w ciężar rachunku, do wysokości przyznanego limitu. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą miesięcznie i będą należne bankowi w ostatnim dniu miesiąca. Odsetki naliczane będą od rzeczywistego salda zadłużenia kredytowego, Do naliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz n/365, „n” oznacza rzeczywistą liczbę dni w miesiącu przy roku obrachunkowym 365 dni. Rzeczywiste saldo zadłużenia stanowi ujemne (debetowe) saldo na rachunku bieżącym budżetu gminy. Wykonawca nie pobierze prowizji od kredytu w rachunku bieżącym. Zamawiający dopuszcza zastosowanie prawnych zabezpieczeń spłaty udzielonego kredytu w formie „weksla in blanco” wraz z deklaracją wekslową i oświadczeniem o poddaniu się egzekucji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach