Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Przedbórz kredytu inwestycyjnego długoterminowego wraz z premią termomodernizacyjną z BGK

Gmina Przedbórz ogłasza przetarg

  • Adres: 97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 7812261 do 65 , fax. 044 7812180
  • Data zamieszczenia: 2009-05-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przedbórz
    ul. Mostowa 29 29
    97-570 Przedbórz, woj. łódzkie
    tel. 044 7812261 do 65, fax. 044 7812180
    REGON: 59064829600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umprzedborz.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Przedbórz kredytu inwestycyjnego długoterminowego wraz z premią termomodernizacyjną z BGK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiot zamówienia 3.1.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Przedbórz kredytu inwestycyjnego długoterminowego do wysokości 218 599,00 PLN na finansowanie inwestycji pn. Termomodernizacja budynku Przedszkola w Przedborzu. Kredyt powinien spełniać warunki kredytu na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych z premią termomodernizacyjną udzielaną przez Bank Gospodarstwa Krajowego w oparciu o aktualną umowę współpracy. Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 10 lat. 3.1.2. Kwota i waluta kredytu - do wysokości 218.599,00 PLN (słownie: dwieście osiemnaście tysięcy pięćset dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100). 3.1.3. Przeznaczenie kredytu: 1)Sfinansowanie wydatków dotyczących realizacji zadania inwestycyjnego pn. Termomodernizacja budynku Przedszkola w Przedborza. 3.1.4. Rodzaj kredytu: długoterminowy kredyt z możliwością uzyskania premii termomodernizacyjnej udzielanej za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego. 3.1.5. Zasady udzielania kredytu: 1)Zamawiający przewiduje uzyskanie kredytu z premią termomodernizacyjną, której przyznanie jest niezależne od Banku udzielającego kredyt, 2)Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ za wyjątkiem opłat określonych w art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o wspieraniu termomodernizacji i remontu (Dz. U. z 2008r., Nr 223, poz. 1459). 3)Kredytodawca zagwarantuje możliwość uruchomienia kredytu w ciągu trzech dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu przez BGK premii termomodernizacyjnej. 3.1.6. Sposób udostępnienia kredytu: 1)W przypadku otrzymania przez Zamawiającego premii termomodernizacyjnej kredyt zostanie udostępniony poprzez zapłatę za faktury/rachunki wystawione w związku z realizacją prac termomodernizacyjnych, 2)Okres kredytowania od dnia przekazania pierwszej transzy do dnia ostatecznej spłaty, to jest do dnia 8 grudnia 2019 roku, 3)Okres karencji w spłacie kapitału - do końca 2009 roku, 4)W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy (tj. możliwość przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). 3.1.7. Termin spłaty kredytu: 1)Spłata kapitału odbywać się będzie w okresach miesięcznych, w terminie do 8 - ego dnia każdego miesiąca. Spłatę rozpoczynając od miesiąca stycznia 2010 roku a kończąc w dniu 8 grudnia 2019 roku, 2)Odsetki spłacane będą w okresach miesięcznych w terminie do 8 - ego dnia miesiąca lub w pierwszym dniu roboczym następującym po tym terminie jeżeli 8 dzień miesiąca przypadnie w dniu wolnym od pracy. 3.1.8. Oprocentowanie kredytu: 1)Zmienna stopa procentowa oparta na stawce WIBOR dla 1 - miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych powiększonych o marżę, 2)Warunki zmiany stopy procentowej kwoty kredytu - oprocentowanie kredytu bank wyliczy na podstawie stawki bazowej WIBOR 1M. Bank określi w umowie zasady wyznaczania terminu ogłoszenia stawki WIBOR 1M przyjęte do wyliczenia odsetek, 3)Bank informuje Zamawiającego o wysokościach naliczonych odsetek do 5-ego każdego miesiąca. Termin przekazania informacji o wysokości pierwszej raty odsetkowej oraz formę przekazywania informacji o naliczonych odsetkach Zamawiający i Bank ustalą odrębnie, 4)Marża banku przedstawiona w ofercie nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy o udzielenie kredytu, 5)Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się faktyczną ilość dni pomiędzy terminami spłat odsetek oraz stałą liczbę dni w roku ustaloną przez bank. 3.1.9. Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3.1.10. Prowizja: 1)Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców tylko jednej prowizji z zastrzeżeniem pkt. 2, 2)Kwota prowizji Banku Gospodarstwa Krajowego związana z udzieleniem premii termomodernizacyjnej jest pomijana w postępowaniu przetargowym ponieważ Wykonawcy nie mają wpływu na jej wysokość, 3)Prowizja będzie płatna po przekazaniu transzy jednorazowo w terminie odrębnie ustalonym przez Zamawiającego i bank. 3.1.11. Inne informacje: 1)Zakres uprawnień banku związanych z kontrolą wykorzystania i spłaty kredytu: Zamawiający na wniosek banku przedstawi informacje i dokumenty niezbędne do oceny jego sytuacji finansowej i gospodarczej oraz umożliwiające kontrolę wykorzystania i spłaty kredytu, 2)Zamawiający wskazuje przewidywany termin zakończenia 30.09.2009r.jako datę ostatecznego zakończenia realizacji przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w związku z którym zaciąga się kredyt. Uwaga. Wszystkie wyżej wymienione warunki stanowią istotne dla zamawiającego postanowienia umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca potwierdzający spełnienie warunków: 1)posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe, 2)posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 3)znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4)posiada aktualną umowę współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, dotyczącą udzielania kredytów na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych z premią termomodernizacyjną, 5)nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych; 7.2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki, 7.3. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt 8.1 SIWZ będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie w/w warunki. Uwaga: Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeżeli stwierdzi, że złożone przez niego informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w pkt 13.1 i formie określonej w Rozdziale 11 SIWZ: 8.1.1.Ofertę składającą się z: 1)wypełnionego formularza ofertowego o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Dodatek nr 1 do SIWZ, 2)dokumentów wymienionych w pkt 8.1.2 niniejszej specyfikacji, 3)oświadczenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego - z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku nr 3 do SIWZ, 4)podpisany przez Wykonawcę projekt umowy zawierający wszystkie istotne dla Zamawiającego postanowienia wskazane w Rozdziale 3 SIWZ. 8.1.2.Oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków: 1)oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - z wykorzystaniem wzorów określonych w Dodatkach: Nr 2A, 2B, 2C, 2E oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24 ustawy z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku Nr 2. Uwaga: Jeżeli Wykonawca nie dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a wskazał w ofercie, że będzie dysponował takim potencjałem technicznym i osobami, wówczas winien dodatkowo złożyć oświadczenie - z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku Nr 2D. 2)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3)zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe, 4)na potwierdzenie warunku posiadania podpisanej umowy o współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w zakresie udzielania kredytów na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych z premią termomodernizacyjną, Wykonawca składa oświadczenie o posiadaniu w/w umowy - zgodnie z Dodatkiem Nr 5. 8.2.Oferta wspólna Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2)Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a)postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; b)wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby; c)ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania; 3)Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4)Dokumenty, o których mowa w pkt 8.1.2 ppkt. 1,2 muszą złożyć osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; 5)Wykonawcy występujący wspólnie muszą spełniać łącznie wymagania określone w pkt 7.1 ppkt 2 i 3; 6)Dokumenty, o których mowa w pkt. 8.1.2. ppkt 3,4 nie są wymagane do złożenia przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie jeśli warunki, na potwierdzenie których są składane, zostaną spełnione przez jednego lub kilku z Wykonawców występujących wspólnie. 7)Dokument, o którym mowa w pkt. 8.1.1 ppkt 3 może być złożony łącznie przez Wykonawców występujących wspólnie. 8)Formularze, dokumenty sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną; 9)Wszystkie kopie dokumentów załączone do oferty muszą być opisane za zgodność z oryginałem i podpisane przez Pełnomocnika; 10)Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu ofertowym. 8.3. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 8.3.1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.1.2 ppkt 2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 8.3.2.Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3.1 lit. a) i c), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 8.3.1 lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 8.3.3.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 8.3.2 SIWZ stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://przetargi.ipzp.pl/urzadmiejski_przedbo
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach