Przetargi.pl
„Udzielenie Gminie Nieborów długoterminowego kredytu w wysokości do kwoty 3 000 000,00zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz pokrycie planowanego deficytu budżetu na 2019 rok”.

Gmina Nieborów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-416 Nieborów, Aleja Legionów Polskich
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 385 613 , fax. 468 385 658
  • Data zamieszczenia: 2019-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nieborów
    Aleja Legionów Polskich 26
    99-416 Nieborów, woj. łódzkie
    tel. 468 385 613, fax. 468 385 658
    REGON: 75014836000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nieborow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie Gminie Nieborów długoterminowego kredytu w wysokości do kwoty 3 000 000,00zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz pokrycie planowanego deficytu budżetu na 2019 rok”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 3 000 000,00 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz pokrycie planowanego deficytu budżetu na 2019 rok. 2. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego. 3. Kwota i waluta kredytu – 3 000 000,00 PLN. Spłata kredytu następować będzie w walucie PLN. 4. Uruchomienie kredytu będzie następowało w transzach, w kwotach i w terminach wskazanych przez Zmawiającego we wniosku składanym, w formie pisemnej, faxem lub e-mailem, w okresie od dnia uruchomienia kredytu do 30 grudnia 2019 r. Postawiony do dyspozycji kredytobiorcy, a niewykorzystany do 30 grudnia 2019 r., limit kredytu zostanie w dniu 30 grudnia cofnięty. Uwaga: dzień uruchomienia kredytu jest to przewidywany termin zawarcia umowy kredytowej, przy czym uruchomienie kredytu nastąpi po ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy. 5. Wykonawca zobowiązuje się do pozostawienia kredytu do dyspozycji zamawiającego w okresie od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 grudnia 2019 roku. 6. Pierwsza spłata raty kapitałowej to 31.01.2020 roku, kolejne spłaty rat kapitałowych następować będą w okresach miesięcznych według harmonogramu, stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 7. Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych do ostatniego dnia każdego miesiąca, którego dotyczą, z wyłączeniem spłaty odsetek za okres od uruchomienia kredytu do spłaty pierwszej raty kapitałowej – spłata odsetek nastąpi razem z pierwszą ratą tj. 31.01.2020, a za miesiąc spłaty ostatniej raty kredytu do dnia spłaty kredytu. Bank poinformuje zamawiającego o kwocie naliczanych i należnych odsetek najpóźniej na 5 dni przed terminem wpłaty, przekazując informacje pismem, faxem lub e-mailem. Bank zobowiązany jest powiadomić kredytobiorcę o wysokości spłaty odsetek do ostatniej raty kredytu w dniu spłaty do godz. 10:00. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. Zamawiający wymaga aby odsetki naliczane były od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. 8. Oprocentowanie kredytu jest zmienne. Wysokość stopy procentowej jest sumą stałej marży banku i stawki WIBOR 1M. Stawka WIBOR ustalona jest na okres 1 miesiąca i jest to średnia arytmetyczna notowań z ostatniego miesiąca poprzedzającego naliczanie odsetek. 9. Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 10. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej. 11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kredytu w kwocie niższej, bez podania przyczyny oraz bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania przedterminowej spłaty całości lub części kredytu bez poboru przez bank pozostałych do zapłaty odsetek oraz dodatkowych opłat i prowizji. 13. Zawarcie aneksu do umowy nastąpi bez opłat. 14. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z uruchomieniem i obsługą kredytu w całym okresie kredytowania, poza wymienionym wyżej oprocentowaniem. 15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia, poprzez jego skrócenie lub wydłużenie, uzależniając go od spłaty długu, zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych, bez ponoszenia dodatkowych opłat. 16. Dokumenty do oceny wiarygodności zdolności finansowej Kredytobiorcy stanowią załącznik Nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił Zamawiającemu Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tj.: 2018, poz. 2187 ze zm.) lub równoważny dokument, potwierdzający prawo do prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły spełnia/nie spełnia tj. na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany Formularz oferty przetargowej Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) wypełniony i podpisany formularz cenowy – załącznik nr 2 do SIWZ; 3) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza). Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest wskazany Pełnomocnik, tj. np. podpisanie oferty, potwierdzenie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składanie oświadczeń woli i wiedzy, zawarcia umowy itp.; 4) pełnomocnictwo ustanawiającego Pełnomocnika - gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ustawy Pzp (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np. podpisanie oferty, potwierdzenie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składanie oświadczeń woli i wiedzy itp. Treść pełnomocnictwa powinna także identyfikować wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, jak również wskazywać ustanowionego pełnomocnika; 5) pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów - oryginał.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach