Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Jedlnia-Letnisko kredytu długoterminowego do wysokości 630 967,44 zł.

Wójt Gminy Jedlnia Letnisko ogłasza przetarg

  • Adres: 26-630 Jedlnia-Letnisko, ul. Radomska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 483 848 470 , fax. 048 3848470 w. 222
  • Data zamieszczenia: 2019-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Jedlnia Letnisko
    ul. Radomska 43
    26-630 Jedlnia-Letnisko, woj. mazowieckie
    tel. 483 848 470, fax. 048 3848470 w. 222
    REGON: 53748085967590
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jedlnia.pl (Strona Główna > Ogłoszenia > Przetargi i zamówienia)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Jedlnia-Letnisko kredytu długoterminowego do wysokości 630 967,44 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Jedlnia-Letnisko kredytu bankowego do wysokości 630 967,44 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek. 2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie do 630 967,44 zł (słownie: sześćset trzydzieści tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt siedem złotych 44/100) na warunkach określonych w umowie kredytowej. 3. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 869.2019 ze zm.). 4. Kredyt udzielony zostanie na okres od dnia zawarcia umowy do 30 czerwca 2026 roku. 5. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 6. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 7. Wykonawca uruchomi środki kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 8. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2019 roku. 9. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 10. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 11. Kwota wykorzystanego kredytu oprocentowana będzie w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa będzie równa wysokości stawki bazowej powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustalonej na podstawie złożonej oferty. 12. Zobowiązania zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 1-miesięcznych na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty. 13. Odsetki są naliczane od salda kredytu według kalendarza rzeczywistego stosując formułę 365(366)/365(366) 14. O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 7 dni przed datą płatności odsetek w danym miesiącu. 15. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. 16. Odsetki od wykorzystanego kredytu są naliczane na bieżąco w miesięcznych okresach obrachunkowych, za okres od pierwszego dnia miesiąca do ostatniego dnia miesiąca, a płatne będą do piętnastego dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, przy czym: 16.1 jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu;. 17. W okresie dostępności kredytu Wykonawca pobierze proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu prowizję w wysokości wynikającej z rachunku kredytowego otwartego przez Wykonawcę. 18. Pobrane prowizje nie podlegają zwrotowi. 19. Zamawiający może dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub raty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów na podstawie pisemnego powiadomienia Wykonawcy najpóźniej 7 dni przed terminem spłaty, każda inna zmiana wymaga zgody Banku. Przy czym wydłużenie okresu kredytowania poza ostatni z terminów określonych w § 4 pkt 5 umowy może nastąpić po wyrażeniu zgody przez Wykonawcę i zawarciu aneksu do umowy po podjęciu uchwały przez Radę Gminy w Jedlin-Letnisko w sprawie zmiany uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w 2019 roku, jeśli termin ten wykraczałby poza 31 grudnia 2026 rok. Bank dokona wydłużenia okresu kredytowania pod warunkiem przeprowadzenia analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej Zamawiającego oraz pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej. Zmiana wysokości i terminu spłaty kredytu/raty kredytu nie spowoduje w żadnym z lat okresu kredytowania przekroczenia aktualnie obowiązujących dopuszczalnych wskaźników zadłużenia/obsługi zadłużenia Zamawiającego. 20. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 21. Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia. 22. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, za wyjątkiem opłat i prowizji, które będą ustalone w umowie. 23. Kredyt zostanie spłacony do 30 czerwca 2026 roku. 24. Spłata kredytu nastąpi w poniższych terminach: Lp. Numer raty Data płatności Kwota 1 pierwsza rata 31 kwietnia 2025 100 000,00 zł 2 druga rata 31 stycznia 2026 100 000,00 zł 3 trzecia rata 28 lutego 2026 100 000,00 zł 4 czwarta rata 31 marca 2026 100 000,00 zł 5 piąta rata 30 kwietnia 2026 100 000,00 zł 6 szósta rata 31 maja 2026 100 000,00 zł 7 siódma rata 30 czerwca 2026 30 967,44 zł RAZEM: 630 967,44 zł 25. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. 26. Spłata kredytu będzie zabezpieczona w następujący sposób: 26.1 weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową; 26.2 oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego do kwoty stanowiącej 2-krotność kwoty przyznanego kredytu. 27. Dokumentację związaną z prawnym zabezpieczeniem stanowią: 27.1 weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową; 27.2 oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. 28. Zamawiający dopuszcza kontrasygnatę Skarbnika Gminy na wekslu in blanco, deklaracji wekslowej oraz na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji. 29. Dokumenty NIP, REGON, opinia o możliwości spłaty kredytu, zaświadczenie dotyczące wyboru Wójta Gminy oraz uchwała dot. powołania Skarbnika Gminy zostaną przedłożone Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana do wykonania zamówienia przed podpisaniem umowy. 30. Zamawiający informuje, że sprawozdania budżetowe za 2017r potrzebne do zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego są zamieszczone na stronie internetowej gminy tj. www.jedlnia.biuletyn.net w biuletynie informacji publicznej. 31. Kod CPV: 66.11.30.00-5 Usługi udzielania kredytu 32. Wymagania dla wykonawcy dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby przy realizacji zamówienia, Wykonawca z którym Zamawiający podpisze umowę, zatrudniał będzie osobę wykonującą czynności przy obsłudze udzielanego kredytu. - Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w/w pracownika powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. 2. Dla udokumentowania tego faktu Wykonawca, przedstawi zamawiającemu, w terminie 14 dni od daty podpisania umowy wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać – w sposób określony w art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. 3. Wykonawca zobowiązany jest zgłaszać zmiany osób, o których mowa w pkt 3.1, najpóźniej do 14 dni od zmiany. 4. Zamawiający w ramach uprawnień w zakresie kontroli spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy PZP ma prawo żądać w szczególności: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę; b) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika; c) innych dokumentów – zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U.2187.2019 ze zm.), a w przypadku, o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23, zgodnie z treścią zał. nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach