Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w roku 2020

Gmina Wiskitki ogłasza przetarg

  • Adres: 96-315 Wiskitki, ul. Kościuszki
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 468 567 212, , fax. 468 554 154
  • Data zamieszczenia: 2020-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wiskitki
    ul. Kościuszki 1
    96-315 Wiskitki, woj. mazowieckie
    tel. 468 567 212, , fax. 468 554 154
    REGON: 54654900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://wiskitki.bip.net.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w roku 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego dla Gminy Wiskitki. Kredyt długoterminowy zgodnie z treścią Uchwały nr 47/XXII/20 Rady Gminy Wiskitki z dnia 13 sierpnia 2020 r. z przeznaczeniem na sfinansowanie: a. planowanego deficytu budżetu Gminy Wiskitki w 2020 roku w kwocie 1 711 393,01 zł; b. w 2020 roku spłaty rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 1 588 606,99 zł. 2. Kwota kredytu: do kwoty 3 300 000,00 zł (słownie: trzy miliony trzysta tysięcy złotych). 3. Okres kredytowania: do dnia 31 grudnia 2030 roku. 4. Kredyt będzie pobrany (postawiony do dyspozycji Zamawiającego) w jednej transzy, przy czym pełna kwota zostanie wypłacona Zamawiającemu najpóźniej w terminie 21 dni kalendarzowych od dnia przekazania Bankowi dyspozycji. Wykonawca składając ofertę może skrócić maksymalny termin wypłaty całości kredytu. Wypłata transzy nastąpi na pisemny wniosek Zamawiającego (dyspozycja). 5. Okres karencji w spłacie kapitału do końca drugiego kwartału 2021 roku. 6. Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w ratach kwartalnych i równych, zgodnie z harmonogramem spłat kredytu przygotowanym przez Wykonawcę. 7. Spłata odsetek w okresach kwartalnych w latach 2020 – 2030 następować będzie w ostatnim dniu roboczym kwartału. 8. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku. 9. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M oznaczająca stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesiecznych, wyliczonej jako średnia z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc za który naliczane jest oprocentowanie. 10. Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania. 11. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym kwartale w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym). 12. Wysokość jednorazowej prowizji bankowej od udzielonego kredytu nie może przekroczyć 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100). 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie co najmniej 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów, opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. W takim przypadku Strony ustalą nowy harmonogram spłaty. 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty, bez pobierania dodatkowych opłat, kosztów i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. W takim przypadku Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia dyspozycji na mniejszą kwotę kredytu, tj. niewykorzystania pełnej kwoty kredytu – bez dodatkowych opłat, kosztów lub prowizji na rzecz Wykonawcy. 16. Bank nie będzie pobierał od Kredytobiorcy żadnych innych kosztów, opłat i prowizji związanych z obsługą kredytu za wyjątkiem jednorazowej prowizji od udzielenia kredytu, zgodnie z punktem 12. 17. Zamawiający przewiduje możliwość zabezpieczenia kredytu w formie weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową, kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy Wiskitki lub osobę upoważnioną przez Skarbnika Gminy Wiskitki. 18. Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 §1 pkt 5 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U.2019.1460 t.j., ze zmianami). 19. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 20. Zamawiający oświadcza, że na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 21. Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach. 22. U Zamawiającego nie był prowadzony program postepowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2019.869 t.j., ze zmianami). 23. U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków. 24. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 25. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom w ostatnich dwóch latach kalendarzowych. 26. Zamawiający dopuszcza przedstawienie przez Wykonawców w przetargu własnych projektów umów, przedmiotem których jednak będą istotne postanowienia umowy zgodne z niniejszą SIWZ. 27. Zamawiający nie będzie wypełniał dodatkowych druków dostarczanych przez Wykonawców. 28. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie o możliwości spłaty kredytu wraz z uchwałą nr 47/XXII/20 Rady Gminy Wiskitki z dnia 13 sierpnia 2020 r. stanowią załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. 29. Sprawozdania budżetowe Zamawiającego oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie dostępne są na wniosek Wykonawcy. W takim przypadku Zamawiający udostępni wymagane dokumenty wszystkim zainteresowanym Wykonawcom na stronie internetowej BIP Zamawiającego w dokumentacji przetargowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wymagane wadium określono w stosunku do wartości zamówienia i wynosi: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu na konto Zamawiającego: Nr 56 9304 0002 0000 0648 2000 0040 z dopiskiem w treści przelewu: Wadium do przetargu nieograniczonego nr IZRG.271.19.2020 – udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w roku 2020 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach bankowych; d) w gwarancjach ubezpieczeniowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2019.310 t.j., ze zmianami). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny/poręczenie w formie papierowej z podpisem Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna powinno obowiązywać od dnia (już w tym dniu) składania ofert przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy Pzp. 5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Za minimalny poziom kompetencji lub uprawnień uznane zostanie wykazanie przez Wykonawcę, że posiada zezwolenie na wykonywanie czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (Dz.U.2018.2187 t.j., ze zmianami), chyba że przepisy stanowią inaczej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Zamawiający zaleca złożenie oświadczenia zgodnie ze wzorem wskazanym w załączniku nr 4 do SIWZ. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę; 2) koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, tj. zezwolenia na wykonanie czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą Prawo bankowe, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, o których mowa wyżej, w przypadku gdy nie działa na podstawie zezwolenia; 3) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Wykaz należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do SIWZ;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach