Przetargi.pl
Udzielenie dla Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” krótkoterminowego kredytu w wysokości 6.000.000 zł na pokrycie przejściowego deficytu bieżącego planu finansowego w ciągu roku budżetowego tj. w roku 2020.

Związek Międzygminny "Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi" ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, ul. Dąbrowskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 694633733; 694635335
  • Data zamieszczenia: 2020-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Międzygminny "Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi"
    ul. Dąbrowskiego 8
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 694633733; 694635335
    REGON: 30230680500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.prgok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie dla Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” krótkoterminowego kredytu w wysokości 6.000.000 zł na pokrycie przejściowego deficytu bieżącego planu finansowego w ciągu roku budżetowego tj. w roku 2020.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Związkowi Międzygminnemu „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” w Pile krótkoterminowego kredytu (na okres do 31.12.2020r ) w wysokości 6 000 0000 zł (słownie: sześć milionów zł). Kredyt będzie uruchamiany w transzach wg zapotrzebowania. Postawienie środków na pisemne zapotrzebowanie Zamawiającego o uruchomienie transzy, poprzez przelew na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego. 1.1. Warunku udzielenia kredytu. 1) Kredyt powinien być udzielony w oparciu o zmienną stopę procentową, na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego) powiększonej o oferowaną marżę banku (lub pomniejszonej o oferowany upust). Przez okres spłaty kredytu oferowana marża nie może zostać podwyższona (a upust pomniejszony). 2) Zmiana stawki oprocentowania kredytu będzie następować zgodnie ze zmianą stawki WIBOR 1 M (notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego). 3) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową, podpisany przez upoważnionych członków Zarządu Związku, z kontrasygnatą Głównej Księgowej wraz z oświadczeniem o poddaniu się egzekucji. 4) Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 5) Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów, w tym prowizji rekompensacyjnej, a odsetki będą liczone wyłącznie do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 6) Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji bankowej od udzielonego kredytu. 7) Spłata kredytu nastąpi w miesięcznych ratach kapitałowych do 25 – tego każdego miesiąca. 8) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę ostatniego dnia roboczego danego miesiąca. 9) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne ostatniego dnia (roboczego) każdego miesiąca, począwszy od dnia otrzymania pierwszej transzy kredytu. 10) Do wyliczania odsetek należy przyjąć taką ilość dni w roku, jaka wynika z wewnętrznych uregulowań banku. 11) W całym okresie kredytowania naliczanie odsetek winno być dokonywane od aktualnego zadłużenia z tytułu kredytu. Niedopuszczalna jest kapitalizacja odsetek. 12) Do obliczenia wysokości odsetek na potrzeby złożenia oferty należy przyjąć WIBOR 1M z dnia 27.02.2020 r., początek naliczania odsetek – 15.03.2020 r. 13) Spłata będzie realizowana na podstawie każdorazowego pisemnego zawiadomienia przesłanego przez bank. Zawiadomienie będzie zawierało m.in. następujące dane : a) niespłacona kwota kapitałowa, b) aktualna wysokość stopy procentowej, c) kwota odsetek, d) kwota do zapłaty, e) termin zapłaty. 14) Zamawiający zastrzega sobie: a) Bank nie będzie żądał: opłat za przedterminową spłatę kredytu, opłaty administracyjnej za zarządzanie, za złożenie wniosku kredytowego oraz innych opłat, b) zmniejszenie kwoty kredytu bez dodatkowych kosztów, c) zmianę kwot i terminów uruchomienia transz kredytu, bez dodatkowych kosztów, d) prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą, e) odsetki naliczane będą tylko od kwoty aktualnego zadłużenia pozostającego do spłaty, f) zmiany harmonogramu spłaty kredytu – bez dodatkowych kosztów, jeżeli wystąpią okoliczności zmuszające Zamawiającego do zmiany terminów spłaty, g) Bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego. 15) Zamawiający udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.prgok.pl następujące informacje: sprawozdanie finansowe za 2018 rok ( rachunek zysków i strat, bilans z wykonania budżetu, zestawienie zmian w funduszu jednostki, informacja dodatkowa) oraz za I, II, III, IV kwartał 2019 r.: Rb-27s, Rb-28s, Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS, Rb-ST za IV kwartał 2019r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy posiadający zezwolenia uprawniające do wykonywania czynności bankowych na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony załącznik nr 1 – Formularz ofertowy. 2) Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w niniejszym punkcie – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione zgodnie ze wskazaniem w pkt. 1. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3) Zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.). 4) Wypełniony załącznik Nr 2 – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania. 5) Wypełniony załącznik Nr 3 – Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 6) Wypełniony załącznik Nr 4 – Oświadczenia dot. RODO. 7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach