Przetargi.pl
UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ORAZ MAJĄTKU MIASTA BIAŁYSTOK POZOSTAJĄCEGO W DYSPOZYCJI URZĘDU MIEJSKIEGO W BIAŁYMSTOKU I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH MIASTA

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2009-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ORAZ MAJĄTKU MIASTA BIAŁYSTOK POZOSTAJĄCEGO W DYSPOZYCJI URZĘDU MIEJSKIEGO W BIAŁYMSTOKU I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH MIASTA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej oraz majątku Miasta Białystok pozostającego w dyspozycji Urzędu Miejskiego w Białymstoku oraz jednostek organizacyjnych Miasta. 1) Miejsca ubezpieczenia - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ. 2) Wymagane ryzyka ubezpieczeniowe: a) Ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych. b) Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem, rabunku i wandalizmu. c) Ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów od stłuczenia. d) Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk. e) Ubezpieczenie odpowiedzialność cywilnej. f) Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zarządcy nieruchomości. g) Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków h) Ubezpieczenia komunikacyjne: obowiązkowe ubezpieczenie posiadaczy pojazdów mechanicznych w ruchu krajowym i zagranicznym, autocasco, następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów, assistance. 3) Wymagane warunki ubezpieczenia: a) Odpowiedzialnością musi być pokryte mienie Zamawiającego oraz podległych jednostek organizacyjnych ujętych w SIWZ. b) Oferent przyjmuje za wystarczające zabezpieczenia mienia posiadane przez Zamawiającego, c) Okres ubezpieczenia: - odpowiedzialność cywilna -od dnia 01.01.2010r. do 30 czerwca 2010r. z wyłączeniem obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, dla którego okres ubezpieczenia trwa 12 miesięcy - początek okresu ubezpieczenia zgodny z Załącznikiem nr 7 do SIWZ Wykaz pojazdów. - pozostałe ubezpieczenia - 6 miesięcy licząc od dnia 01 stycznia 2010r. d) Płatność składki nastąpi jednorazowo, przelewem bankowym. e) Umowy ubezpieczenia dla ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, gotówki i druków ścisłego zarachowania od kradzieży z włamaniem, rabunku i wandalizmu, sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, następstw nieszczęśliwych wypadków będą wystawione na poszczególne departamenty zgodnie z Załącznikami nr 3, 5, 6, a umowy ubezpieczenia OC zarządcy nieruchomości na poszczególne osoby ubezpieczone. f) Umowy ubezpieczenia dla ubezpieczeń wspólnych tj. ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem, rabunku i wandalizmu (bez gotówki i druków ścisłego zarachowania), ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczenia szyb i innych przedmiotów od stłuczenia, wystawione zostaną po jednej umowie ubezpieczenia z każdego rodzaju ryzyka obejmując ochroną wszystkie jednostki organizacyjne Zamawiającego. g) Umowy ubezpieczenia dla ubezpieczeń komunikacyjnych będą wystawione indywidualnie dla każdego pojazdu. h) Przy wyliczaniu składki za ubezpieczenia zawierane na okres krótszy niż 12 miesięcy Oferenci muszą wziąć pod uwagę faktyczny okres ubezpieczenia - nie będzie miała zastosowania składka minimalna i tabela frakcyjna. i) Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym, proporcjonalnie do okresu rzeczywiście udzielanej ochrony wg systemu pro rata temporis (bez stosowania składki minimalnej i tabeli frakcyjnej). j) Dla ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych przyjmuje się wartości zgodne z Załącznikiem nr 3 i 4 do SIWZ. k) Dla pojazdów mechanicznych przyjmuje się wartość rynkową. l) Wszystkie składniki mienia będą ubezpieczane na wartość brutto, tj. z podatkiem VAT. m) Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania do wiadomości firmy brokerskiej, obsługującej Miasto Białystok i jego jednostki organizacyjne wskazanej przez Zamawiajacego, korespondencji szkodowej. 4) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 665100008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie wymagane
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zgodnie z art.22 ust.1 ustawy Pzp, o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej a) są uprawnieni do uczestnictwa w obrocie prawnym na podstawie odrębnych przepisów, b) posiadają aktualne zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz. 1151 ze zmianami) w zakresie grup ubezpieczeń objętych zamówieniem lub - gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów - zaświadczenie właściwego organu państwowego, że wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową obejmującą przedmiot zamówienia; 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: są w stanie zapewnić bieżącą obsługę, szybką reakcję w przypadku zaistnienia szkody i sprawną jej likwidację oraz dysponują odpowiednim zapleczem personalnym - co najmniej jeden likwidator komunikacyjny lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację zamówienia, tj. w szczególności: a) posiadają, zgodnie z art. 154 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 30.06.2009 roku wskaźnik pokrycia rezerw techniczno ubezpieczeniowych aktywami co najmniej 100 %, b) posiadają, zgodnie z art. 146 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 30.06.2009 roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi co najmniej 100%. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 2. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. 3. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu (przedstawione w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę): 1. Dokumenty wymagane w ofercie: 1) formularz ofertowy - Załącznik nr 8, 2) zestawienie cenowe A, B i zestawienie klauzul - Załącznik nr 10, 11 i Załącznik nr 12, 3) Ogólne Warunki Ubezpieczenia, na podstawie których zostanie zawarte ubezpieczenie. W celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postepowaniu do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 4) pisemne oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 1- 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 13, 5) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6) zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz. 1151 ze zmianami) w zakresie grup ubezpieczeń objętych zamówieniem (wymagane zgodnie art. 75 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2004 r. Nr 173, poz. 1807 ze zm.)) lub gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów zaświadczenie właściwego organu nadzoru, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie lub gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów oświadczenie organu uprawnionego do reprezentowania Wykonawcy, że prowadzi on działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie i nie jest konieczne posiadanie przez niego zezwolenia wraz z przytoczeniem podstawy prawnej. 2. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału lub w postaci kopii potwierdzonej notarialnie. 3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokumenty określone w ust. 1 pkt 5) i 6), 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w ust.1 pkt 4) składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w ich imieniu bądź każdy z wykonawców oddzielnie. 3) warunki dotyczące wymaganego doświadczenia, posiadanego potencjału technicznego i osobowego oraz sytuacji ekonomiczno-finansowej badane będą łącznie. Winien je spełniać co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 4. Wymagane dokumenty określone w ust. 1 pkt 5) i 6) winny być przedstawione w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 3, ppkt. 1 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605) oraz Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 października 2008r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 188, poz. 1155). 6. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. 5, to zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 8. Zamawiający, na podstawie art. 26 ust. 3, wezwie Wykonawców, którzy w terminie składania ofert nie złożyli oświadczeń lub dokumentów określonych w ust 1 pkt 3-6, lub pełnomocnictw, bądź którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Zaakceptowane klauzule fakultatywne
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach