Przetargi.pl
„Termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Szkolnej 5 w Opolu Lubelskim”

Gmina Opole Lubelskie ogłasza przetarg

  • Adres: 24-300 Opole Lubelskie, ul. Lubelska
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. 81 827 72 01 , fax. 81 827 72 00
  • Data zamieszczenia: 2020-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Opole Lubelskie
    ul. Lubelska 4
    24-300 Opole Lubelskie, woj. brak
    tel. 81 827 72 01, fax. 81 827 72 00
    REGON: 43102002600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Szkolnej 5 w Opolu Lubelskim”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje termomodernizację Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Szkolnej 5 w Opolu Lubelskim, która stanowi jeden obiekt budowlany złożony z 7 segmentów. 2. Zamawiający nie przewiduje dzielenia przedmiotu zamówienia. 3. Zakres zmówienia obejmuje: Roboty budowlane przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. Szkolnej 5w Opolu Lubelskim wykonywane będą na podstawie zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę. W/w budynek usytuowany na działce nr ew. 1182/4. Wykonawca w celu prawidłowego wykonania zamówienia winien wykonać roboty budowlane zgodnie z załączonym do SIWZ projektem budowlanym, wykonawczym, STWiOR oraz audytem energetycznym. Charakterystyka obiektu:  budynek wolnostojący złożony z 7 segmentów w tym dwie hale gimnastyczne,  budynek o trzech kondygnacjach nadziemnych i jednej podziemnej,  budynek o konstrukcji mieszanej tj. murowana, prefabrykowana oraz monolityczna,  budynek przykryty stropodachem płaskim z pokryciem z papy,  budynek wyposażony we własną kotłownię,  budynek wyposażony w instalację: wod-kan, c.o., c.w.u., wentylacje grawitacyjną oraz mechaniczną, elektryczną, teletechniczną, alarmową, odgromową, monitoringu ruchu osobowego, gazową, Parametry techniczne budynku:  pow. zabudowy……………5045,85m2  pow. użytkowa ……………8767,60m2  kubatura…………………..51 401,00m3 zakres robót przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ulicy Szkolnej 5 w Opolu Lubelskim obejmuje, • roboty rozbiórkowe, demontażowe (zakres ogólnobudowlany) - demontaż obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, - demontaż stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej wraz z utylizacja, - demontaż opaski odwadniającej, - poszerzenie istniejących otworów drzwiowych, - demontaż pokrycia daszków, • roboty ogólnobudowlane wchodzące w skład inwestycji, - zamurowanie części otworów okiennych (dokończenie prac murowych), - wykonanie okładziny schodów z płytek antypoślizgowych, - ocieplenie stropodachów płaskich w części gdzie nie występują stropy niewentylowane z płyt dachowych z wełny mineralnej wraz z pokryciem z papy (podkładowa + nawierzchniowa), - ocieplenie stropodachów wentylowanych granulatem z wełny mineralnej oraz docieplenie stropodachów pełnych płytami z wełny mineralnej zgodnie z załączoną specyfikacją techniczną odbioru robót budowlanych oraz z audytem energetycznym (λ=0,035 W/mK, gr. nie mniejszej niż 25cm), dopuszczalna jest zmiana gęstości, grubości warstwy, współczynnika λ, oporu cieplnego pod warunkiem zachowania nie gorszych parametrów technicznych, - ocieplenie ścian zewnętrznych budynku wraz z wykończeniem tynkiem elewacyjnym, - częściowa wymiana pokrycia dachowego, - nadmurowanie attyk oraz kominów, - wymiana, montaż kratek wentylacyjnych (na kominach, stropodach wentylowany, sala gimnastyczna) - montaż nowych obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, - montaż drzwi zewnętrznych wraz z naświetlami, - montaż okien, - wykonanie opaski odwadniającej wokół budynku z kostki betonowej, - wymiana pokrycia daszków na nowe z blachy trapezowej, - malowanie istniejących elementów stalowych zadaszeń oraz balustrad, • roboty branży sanitarnej wchodzące w skład inwestycji, - demontaż zaworów termostatycznych, - montaż zaworów termostatycznych współpracujących z głowicami termoelektrycznymi komunikujących się z systemem zarządzania ciepłem, - montaż zaworów grzejnikowych powrotnych, - montaż siłowników termoelektrycznych umożliwiających centralne sterowanie temperaturą w poszczególnych pomieszczeniach, - czyszczenie, płukanie instalacji c.o., wraz z instalacja c.o. w kotłowni z ewentualną naprawą uszkodzeń instalacji powstałych w wyniku czyszczenia i płukania instalacji, - demontaż wraz z montażem istniejących obudów/osłon grzejnikowych, - zakup i montaż nowych osłon grzejnikowych w pomieszczeniach, w których nie ma istniejących osłon grzejnikowych, - montaż grzałek elektrycznych w zbiornikach do c.w.u., - montaż na istniejących wodomierzach nakładek radiowych do komunikacji, • roboty branży elektrycznej wchodzące w skład inwestycji, - wymianę instalacji odgromowej, - demontaż wraz z ponownym montażem istniejących urządzeń zamontowanych na elewacjach, - budowa instalacji fotowoltaicznej, - montaż instalacji systemu MEMS oraz wyposażenie centrum nadzoru technicznego. 3. Informujemy, że w ramach projektu pod nazwą „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Opole Lubelskie”, Zamawiającemu do zrealizowania została termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 1, pozostałe termomodernizacje szkół zostały już zrealizowane tj.: Szkoła Podstawowa Nr 2, Szkoła Podstawowa w Wandalinie, Szkoła Podstawowa w Skokowie, Szkoła Podstawowa w Kluczkowicach. W zakresie robót dla każdej ze szkół znajdowały się montaż instalacji systemu MEMS i instalacji fotowoltaicznej. 4. Zamawiający nie przewiduje wyłączenia obiektu szkolonego i żłobka w trakcie prowadzenia robót modernizacyjnych. 5. Wykonawca po zdemontowaniu istniejących zaworów termostatycznych przekaże je bezpośrednio po zdemontowaniu Użytkownikowi przy udziale inspektora branży sanitarnej. Zawory termostatyczne pochodzące z demontażu Wykonawca przekaże Użytkownikowi protokołem zdawczo-odbiorczym. 6. Wykonawca przed przystąpieniem do robot wewnętrznych w tym: czyszczenie i płukanie instalacji c.o. oraz wykonania instalacji MEMS przedstawi do zatwierdzenia przez dyrekcje szkoły i inspektora nadzoru branży sanitarnej harmonogram realizacji powyższych czynności na co najmniej 14 dni przed przystąpieniem do robót. Warunkiem zatwierdzonego harmonogramu jest posiadanie przez Wykonawcę zatwierdzonego przez inspektora nadzoru wniosku materiałowego w zakresie użytych materiałów. 7. Do obowiązków Wykonawcy powyższego zamówienia będzie należało wykonanie instalacji MEMS dla Szkoły Podstawowej Nr 1 wraz z wyposażeniem centrum nadzoru technicznego zlokalizowanego w Urzędzie Miejskim w Opolu Lubelskim w system teleinformatyczny i oprogramowanie umożliwiające zdalny monitoring Szkoły Podstawowej Nr 1, Szkoły Podstawowej Nr 2, Szkoły Podstawowej w Wandalinie, Szkoły Podstawowej w Skokowie, Szkoły Podstawowej w Kluczkowicach. 8. Wykonawca Szkoły Podstawowej Nr 1 winien zapoznać się z zrealizowanymi rozwiązaniami systemu MEMS w pozostałych szkołach w celu skoordynowania i zapewnienia prawidłowego działania centrum nadzoru względem kompatybilności danych przesyłanych przez urządzenia zainstalowane w poszczególnych obiektach oraz w zakresie doboru urządzeń systemu MEMS instalowanych w poszczególnych obiektach w celu zapewniania ich obsługi przez centrum nadzoru technicznego, realizowane przez Wykonawcę. 9. Wykonawca dokona integracji zainstalowanych systemów MEMS wykonanych w ramach termomodernizacji budynków Szkoły Podstawowej w Skokowie, Wandalinie, Kluczkowicach, Szkoła Podstawowa Nr 2, wraz z przygotowaniem wizualizacji tych systemów, szkoleniem użytkowników, przekazaniem kodów zabezpieczających i praw autorskich do stworzonych programów wraz z kopiami zapasowymi stworzonej aplikacji. 10. Gruz pochodzący z rozbiórki Wykonawca zagospodarowuje we własnym zakresie. Zdemontowaną stolarkę okienną i drzwiową Wykonawca zutylizuje na swój koszt zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. 11. W ramach zadania Wykonawca dostarczy niezbędne urządzenia, interfejsy do celów zintegrowania i uruchomienia powyższych systemów w jednym miejscu jakim będzie centrum nadzoru. W ramach zadania Wykonawca dostarczy stanowisko komputerowe wraz z monitorem i niezbędnym oprogramowaniem zgodnie z dokumentacją projektową. 12. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu do akceptacji próbek materiałów przeznaczonych do wykończenia budynku z odpowiednim wyprzedzeniem co najmniej 7 dniowym. 13. Wykonawca jest obowiązany do przedkładania Inspektorowi Nadzoru wniosków materiałowych, które winny zawierać dokumenty potwierdzające spełnienie parametrów technicznych danego wyrobu / urządzenia zgodnie z projektem budowlanym/przepisami. Wnioski materiałowe musza być podpisane przez kierownika budowy / kierownika robót. Bez podpisu kierownika budowy / robót wnioski nie będą rozpatrywane przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Wnioski materiałowe musza być przedkładane na co najmniej 7 dni przed planowanym wbudowaniem / montażem. Po wbudowaniu materiału, wyrobu, urządzenia, załączone do wniosku materiałowego: atesty, deklaracje zgodności, karty techniczne, krajowe deklaracje właściwości użytkowych powinny zawierać zapis „Materiał wbudowano na inwestycji pn. Termomodernizacja budynku SP Nr 1 przy ul. Szkolnej 5 w Opolu Lubelskim”. 14. Informujemy, że w odniesieniu do termomodernizacji budynku szkoły nr 1 w Opolu Lubelskim były prowadzone roboty budowlane przez Wykonawcę wyłonionego w postępowaniu przetargowym na podstawie umowy o roboty budowlane Nr IPR.271.6.2019 z dnia 05.09.2019 r. Zamawiający na podstawie art. 635 w zw. z art. 656 Kodeksu Cywilnego w związku ze znacznym opóźnieniem Wykonawcy w realizacji prac w stosunku do harmonogramu rzeczowo – finansowego zatwierdzonego przez Strony odstąpił od umowy o roboty budowlane Nr IPR.271.6.2019 z dnia 05.09.2019 r. W związku z powyższym SIWZ będzie obejmować także roboty budowlane związane z inwentaryzacją robót wykonanych przez poprzedniego Wykonawcę. 15. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie energię elektryczną i wodę do celów budowlanych. 16. Wykonawca zabezpieczy teren wykonywanych prac. 17. Jeżeli w SIWZ, przy opisie przedmiotu zamówienia użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z SIWZ wraz z załącznikami. 18. W ramach wyceny Wykonawca uwzględni koszty serwisu instalacji fotowoltaicznej oraz systemu MEMS. 19. W przypadku rozbieżności parametrów technicznych w dokumentacji technicznej, do wyceny należy przyjąć produkt/urządzenie o parametrach lepszych. W przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentacją projektów a audytem do wyceny należy przyjąć zapisy audytu energetycznego. 20. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje: dokumentacja projektowa składająca się z projektu budowlanego wszystkich branż / projektu wykonawczego wszystkich branż – załącznik nr 9, przedmiarów robót wszystkich branż - załącznik nr 10, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 11 do SIWZ, Audyt energetyczny – załącznik nr 12 do SIWZ. Warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorach umów stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank PKO BP S.A. Nr konta: 76 1020 3235 0000 5002 0007 4336 z dopiskiem wadium do sprawy: IPR.271.17.2018 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium można wnieść do dnia, w którym upływa termin składania ofert, ale przed nadejściem godziny, do której powinny być złożone oferty. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 lit. b-e niniejszej części, do upływu terminu składania ofert należy przedłożyć dokument w formie oryginału do siedziby Zamawiającego tj.: Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, ul. Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie w Punkcie Obsługi Klienta na parterze Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim lub dołączyć do oferty. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium: 1) wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 9 niniejszej części. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust 8 pkt 1 niniejszej części SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; - Do oferty prosimy załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę oraz dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (np. dokumenty rejestrowe itp).; -Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach