Przetargi.pl
Termomodernizacja łącznika - budynek A1A przy ul. Piotrowo w Poznaniu.

Politechnika Poznańska ogłasza przetarg

  • Adres: 60965 Poznań, Pl. M. Skłodowskiej-Curie
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 616 653 538, , fax. 616 653 738
  • Data zamieszczenia: 2017-08-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Politechnika Poznańska
    Pl. M. Skłodowskiej-Curie 5
    60965 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 616 653 538, , fax. 616 653 738
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.put.poznan.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja łącznika - budynek A1A przy ul. Piotrowo w Poznaniu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace projektowe, roboty budowlane oraz dostawy, określone następująco we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): Główny przedmiot zamówienia: 45000000-7 Roboty budowlane Dodatkowe przedmioty zamówienia: 31524120-2 - Oświetlenie sufitowe 31524210-0 - Oświetlenie ścienne 31625000-3 - Alarmy przeciwpożarowe 31625200-5 - Systemy przeciwpożarowe 44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej) 44100000-1 - Materiały konstrukcyjne i elementy podobne 44110000-4 - Materiały konstrukcyjne 44111000-1 - Materiały budowlane 44111100-2 - Cegły 44111200-3 - Cement 44111300-4 - Ceramika 44111800-9 - Zaprawa (murarska) 44112000-8 - Różne konstrukcje budowlane 44112400-2 - Dach 44112410-5 - Konstrukcje dachowe 44114000-2 - Beton 44114100-3 - Gotowa mieszanka betonu 44114200-4 - Produkty betonowe 44200000-2 - Wyroby konstrukcyjne 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych :roboty ziemne 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu 45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu 45111250-5 - Badanie gruntu 45113000-2 - Roboty na placu budowy 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45214410-7 - Roboty budowlane w zakresie politechnik 45214400-4 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym 45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych 45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych 45223200-8 - Roboty konstrukcyjne 45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali 45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji 45232452-5 - Roboty odwadniające 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45232420-2 - Roboty w zakresie ścieków 45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45232411-6 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów ściekowych 45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne 45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych 45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45262210-6 - Fundamentowanie 45262300-4 - Betonowanie 45262310-7 - Zbrojenie 45262311-4 - Betonowanie konstrukcji 45262410-8 - Wznoszenie konstrukcji budynków 45262500-6 - Roboty murarskie i murowe 45262620-3 - Ściany nośne 45320000-6 - Roboty izolacyjne 45343200-5 - Instalowanie sprzętu gaśniczego 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej i roboty ciesielskie 45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów 45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien 45421131-1 - Instalowanie drzwi 45421140-7 - Instalowanie stolarki metalowej z wyjątkiem drzwi i okien 45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych 45316200-7 - Instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych 45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian 45432112-2 - Kładzenie nawierzchni 45432210-9 - Wykładanie ścian 45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie 45441000-0 - Roboty szklarskie 45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących 45442100-8 - Roboty malarskie 45442120-4 - Malowanie budowli i zakładanie okładzin ochronnych 45442121-1 - Malowanie budowli 45443000-4 - Roboty elewacyjne 45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 51700000-9 - Usługi instalowania sprzętu przeciwpożarowego 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71000000-9 - Usługi profesjonalne w zakresie architektury i inżynierii 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71325000-2 - Usługi projektowania fundamentów 71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych 71332000-4 - Geotechniczne usługi inżynieryjne 45251160-0 - Roboty w zakresie instalacji wiatrowych 45251100-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy elektrowni 31121300-3 - Wiatrowe prądnice mocy 31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie 31100000-7 - Elektryczne silniki, generatory i transformatory 31120000-3 - Generatory 45214410-7 – Roboty budowlane w zakresie politechnik 45231000-5 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów 45231300-8– Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45300000-0 – Roboty instalacyjne w budynkach 45330000 -9 – Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45331000-6 – Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45331100-7 – Instalowanie centralnego ogrzewania 45331200-8 – Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45331210-1 – Instalowanie wentylacji 45332000-3 – Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 48421000-5 – Pakiety oprogramowania do zarządzania urządzeniami 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 45310000-3 – Roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 – Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45311200-2 – Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45315100-9 – Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45315300-1 – Instalacje zasilania elektrycznego 45316000-5 – Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45317000-2 – Inne instalacje elektryczne 45317300-5 - Instalacje elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45442000-7 – Nakładanie powierzchni kryjących 45442100-8 – Roboty malarskie 45443000-4 – Roboty elewacyjne 38424000-3 – Urządzenia pomiarowe i sterujące 45314300-4 – Instalowanie infrastruktury okablowania 45315600-4 – Instalacje niskiego napięcia 45314320-0 – Instalowanie okablowania komputerowego 45320000-6 – Roboty izolacyjne 71000000-9 – Usługi profesjonalne w zakresie architektury i inżynierii 71220000-6 – Usługi projektowe 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: kompleksową realizację zadania pn. „Termomodernizacja łącznika - budynek A1A przy ul. Piotrowo w Poznaniu.” 2.1. Przedmiot zamówienia składa się z części: 2.1.1. Część projektowa – polegająca na sporządzeniu pełnobranżowego projektu wykonawczego i powykonawczego w ramach zadania „Termomodernizacja łącznika - budynek A1A przy ul. Piotrowo w Poznaniu.” Wykonywane prace projektowe obejmować mają: 2.1.1.1. Projekt wykonawczy rozbudowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, zestawień materiałów, rysunków warsztatowych oraz Szczegółowych Specyfikacji Technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z niezbędnymi uzgodnieniami formalno-prawnymi z nich wynikającymi: 4 egzemplarze w formie papierowej i 4 egzemplarze w formie elektronicznej zawierający: 2.1.1.1.1. Projekt architektoniczny 2.1.1.1.2. Projekt konstrukcyjny 2.1.1.1.3. Projekt drenażu 2.1.1.1.4. Projekt instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji oraz wodno-kanalizacyjnych 2.1.1.1.5. Projekt instalacji elektrycznych 2.1.1.1.6. Projekt instalacji AKPiA i BMS 2.1.1.1.7. Projekt instalacji turbin wiatrowych 2.1.1.1.8. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, 2.1.1.1.9. charakterystykę i świadectwo charakterystyki energetycznej, 2.1.1.1.10. zestawienia materiałów, 2.1.1.1.11. niezbędne rysunki warsztatowe; 2.1.1.2. Projekt powykonawczy – zakres analogiczny jak projektów wykonawczych. 2.1.2. Część wykonawcza – zakres robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia: 2.1.2.1. roboty ziemne, 2.1.2.2. roboty związane z wykonaniem remontu sieci wod-kan, 2.1.2.3. roboty drenarskie, 2.1.2.4. roboty związane z wykonaniem gruntowego akumulatora ciepła, 2.1.2.5. wykonanie instalacji HVAC i wod-kan, 2.1.2.6. wykonanie instalacji elektrycznych, 2.1.2.7. wykonanie instalacji AKPiA i BMS, 2.1.2.8. roboty związane z wykonaniem instalacji turbin wiatrowych, 2.1.2.9. roboty wykończeniowe, 2.1.2.10. roboty związane z przywróceniem zagospodarowania terenu. 2.2. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje dostawę i montaż wyposażenia budowlanego i instalacyjnego w zakresie określonym w programie funkcjonalno-użytkowym – załączniki 10.1 i 10.2 do SIWZ. 2.3. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje również koordynację robót wykonywanych przez wskazanych przez Zamawiającego Wykonawców wydzielonych grup robót. 2.4. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje również postępowania formalno - prawne prowadzące do uzyskania niezbędnych uzgodnień, postanowień oraz decyzji administracyjnych wraz z uzyskaniem ew. decyzji prawomocnego pozwolenia na użytkowanie. 2.5. Wszystkie opracowania projektowe muszą zostać zatwierdzone przez Zamawiającego. W przypadku, gdy w wyniku przedkładanych przez Wykonawcę projektów wykonawczych, akceptowanych przez Zmawiającego zajdzie konieczność dokonania zmian w decyzji pozwolenia na budowę, będącymi zmianami istotnymi w rozumieniu art. 36a ustawy prawo budowlane, Projekt budowlany zamienny będzie przygotowywany przez Zamawiającego na podstawie dokumentacji projektowej przygotowanej i przekazanej przez Wykonawcę. 3. Ogólny opis przedmiotu zamówienia 3.1. Opis stanu istniejącego Przedmiotowy budynek zlokalizowany jest w Poznaniu na działce geodezyjnej nr 3, arkusz 18, obręb Śródka, przy ul. Piotrowo 3. Stanowi część kompleksu obiektów dydaktycznych kampusu „Warta”. Łączy budynek Wydziału Maszyn i Zarządzania (WBMiZ – A1) z budynkiem Wydziału Elektrycznego (WE - A2). Teren przy budynkach jest ogrodzony i zagospodarowany, z dużą różnicą poziomów między północną a południową częścią, w dużym stopniu pokryty zielenią oraz fragmentami utwardzony pod parkingi. Od strony południowej znajdują się pojedyncze drzewa. Podłoże analizowanego budynku charakteryzuje się skomplikowanymi warunkami gruntowymi (trzecia kategoria geotechniczna). Zagospodarowanie terenu nie zmienia się - użytkowane zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego (UCHWAŁA NR XXIV/216/V/2007 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 23 października 2007 roku). Obiekt został zaprojektowany na początku lat 70 XX w. przez „Miastoprojekt – Poznań”. Rozpoczęcie budowy miało miejsce w 1978r., oddanie do użytku w 1981r. Przedmiotowy budynek łącznika A1a zlokalizowany jest pomiędzy dwoma wysokimi, dziewięciokondygnacyjnymi budynkami dydaktycznymi. Wysokość budynku (mierzona od poziomu posadzek parteru) wynosi około 7,7 m. Budynek w konstrukcji mieszanej, częściowo żelbetowej (słupy kondygnacji podziemnej i stropy nad piwnicą), częściowo murowanej. Wejście główne do budynku zlokalizowane jest po stronie północno-wschodniej, a także korytarzem wewnętrznym z budynku WE i budynku WBMiZ. Obiekt składa się z trzech segmentów: - budynek główny- dydaktyczny- częściowo dwukondygnacyjny, podpiwniczony. Mieści 4 sale dydaktyczne o układzie amfiteatralnym z zapleczami i komunikacją. Ściany murowane z cegły kratówki, podłoga na gruncie- 10 cm betonu, konstrukcja dachu- prefabrykowane belki żelbetowe i płyty korytkowe ocieplone wełną mineralną i kryte papą (wg dokumentacji archiwalnej). - Dwa łączniki parterowe- podpiwniczone, murowane z cegły kratówki, strop monolityczny żelbetowy. Powierzchnia zabudowy obiektu: 1 328,49 m² Powierzchnie użytkowa 2 947,68 m² Wysokość obiektu: 7,70 m Kubatura całego obiektu 11 059,0 m³ Wentylacja budynku mechaniczna - sale wykładowe, grawitacyjna na zapleczach Rodzaj systemu ogrzewania budynku ogrzewanie centralne z węzła cieplnego 3.2. Opis robót budowlanych W ramach zadania termomodernizacji budynku A1a, wykonać należy ocieplenie przegród zewnętrznych metodą lekką mokrą, ocieplenie stropodachu oraz wymianę starej stolarki drzwiowej i okiennej. Dla zabezpieczenia kondygnacji podziemnej przed dopływem oraz stagnowaniem wód gruntowych w sąsiedztwie ścian zewnętrznych oraz pod posadzkami proponuje się wykonanie drenażu opaskowego. Przewiduje się również wykonanie hydroizolacji posadzki i ścian piwnic. Dodatkowo planowana jest modernizacja instalacji grzewczych, wentylacyjnych, zastosowanie instalacji wody lodowej wraz ze źródłem chłodu w postacie agregatu chłodzonego wodą. W ramach instalacji HVAC zastosowany zostanie system odzysku ciepła z wentylacji wraz z gruntowym akumulatorem ciepła. Dla wspomagania pracy oraz optymalnego i ekonomicznego zużycia energii ogólnej przewiduje się instalacje do produkcji energii elektrycznej z turbinami wiatrowymi, zlokalizowanymi na dachu budynku WBMiZ. Na etapie projektu wykonawczego należy przewidzieć sprawdzenie możliwości obniżenia posadzek piwnicy, oraz nośności dachów budynku Wydziału Budowy Maszyn i Zarządzania, w związku z planowanym umieszczeniem na nim turbin wiatrowych. Zadania w ramach niniejszego przetargu podzielone zostały na kwalifikowane i niekwalifikowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) do dofinansowania. Podział poszczególnych zadań na w/w dwie grupy, jak również kompletne i szczegółowe opisy techniczne przedsięwzięcia zawarto w Programach Funkcjonalno-Użytkowych, stanowiących załączniki 10.1. i 10.2. 3.3. Wszelkie roboty budowlane i instalacyjne w salach wykładowych i przestrzeniach bezpośrednio do nich przyległych należy prowadzić w czasie poza zajęciami dydaktycznymi (np. noce, wybrane weekendy i ustalone z Zamawiającym okresy w których pomieszczenia nie są wykorzystywane). Podczas trwania zajęć dydaktycznych w budynku, możliwe jest jedynie prowadzenie prac w miejscach i w sposób nie powodujący ich zakłócenia (ze względu na hałas itp. uciążliwości). Wykonawca zobowiązany jest ponadto dokonać ustaleń z użytkownikami poszczególnych pomieszczeń odnośnie harmonogramu, zakresu i sposobu zabezpieczenia wyposażenia w nich się znajdującego. 4. Podział na zadania objęte dofinansowaniem przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz na zadania nie objęte tym dofinansowaniem nie stanowi podziału na części w rozumieniu Ustawy Pzp Oferta Wykonawcy musi obejmować całość przedmiotu zamówienia. Szczegółowy podział na zadania uwzględniono ponadto w Załączniku nr 9 do SIWZ Tabela elementów scalonych oraz w Załączniku nr 1 do SIWZ Formularz ofertowy. 5. SIWZ oraz wszystkie załączniki do SIWZ należy czytać łącznie, a w przypadku pytań lub wątpliwości zwrócić się o wyjaśnienia do Zamawiającego. W przypadku rozbieżności pomiędzy zapisami w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz pozostałymi załącznikami technicznymi, wiążące są zapisy zamieszczone w Programie funkcjonalno-użytkowym. 6. Wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Kryteria równoważności ustalone zostaną w razie konieczności przez Zamawiającego i wymagają weryfikacji oraz akceptacji ze strony Zamawiającego przed przystąpieniem Wykonawcy do realizacji zadania. W przypadku złożenia oferty równoważnej Wykonawca musi załączyć do oferty specyfikację oferowanych robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu do oferty, z wyszczególnieniem elementów (robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu) innych (równoważnych) niż wymagane przez Zamawiającego w SIWZ i jego załącznikach, wyraźnie wskazując różnice, które powinny być jednoznacznie zaznaczone na egzemplarzu specyfikacji technicznej (np. przez pogrubienie lub podkreślenie propozycji równoważnych). 7. Dokumentacje w wersji elektronicznej należy sporządzić zgodnie z wytycznymi Zamawiającego określającymi wymagania dla podmiotów uczestniczących w postępowaniach udzielenia zamówienia publicznego w zakresie formatów dokumentacji elektronicznej. 7.1 Podstawowe obowiązujące formaty plików: • Dokumenty tekstowe – docx, • Tabele, zestawienia – xlsx • Fotografie, grafiki- jpg • Rysunki – dwg v 2010 Każdorazowo przy przekazywaniu wszelkich dokumentów w wersji papierowej lub elektronicznej należy dołączyć plik – pdf Zamawiający dopuszcza przekazywanie plików w innych formatach, niż wyżej określone w pod warunkiem, ich kompatybilności z oprogramowaniem będącym w posiadaniu Zamawiającego 7.2 Przekazywane pliki oznaczone muszą być wg wzoru: ŁPP-„A”-Nazwa dokumentu -„XXX”-R „YY”-RRRRMMDD gdzie: „A” – litera przydzielona branży „XXX”- nr rysunku R-rewizja „YY”- nr. Rewizji RRRRMMDD – rok, miesiąc, dzień 8. Prawa autorskie. Zamawiający w załączniku nr 6 do SIWZ Wzór umowy określa konieczność przeniesienia praw własności intelektualnej lub udzielenia licencji. 9. Weryfikacja dokumentacji projektowej. Sposób weryfikacji dokumentacji projektowej przedkładanej przez Wykonawcę został szczegółowo określony w załączniku nr 6 do SIWZ Wzór umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Forma wadium 2.1 Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Politechniki Poznańskiej do Banku Zachodniego WBK VI Oddział w Poznaniu na nr konta: 02 1090 1362 0000 0000 3601 7895 z dopiskiem: „Wadium w przetargu na: „Termomodernizacja łącznika - budynek A1A przy ul. Piotrowo w Poznaniu.” b) Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego, tj. Politechnika Poznańska, Pl. Marii Skłodowskiej – Curie 5, 60 - 965 Poznań, Budynek Rektoratu, pokój 205 - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. c) Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6. Utrata wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; 2) pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów; 3) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z zastrzeżeniem pkt 3 lit. b i c działu IX SIWZ; 4) wypełnioną tabelę elementów scalonych na formularzu stanowiącym załącznik 9 do SIWZ. Tabela elementów scalonych ma jedynie charakter informacyjny i służy Wykonawcy jako pomoc w określeniu ceny ofertowej. Tabela elementów scalonych nie podlega analizie Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach