Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Radkowicach, Gmina Pawłów

Gmina Pawłów ogłasza przetarg

  • Adres: 27225 Pawłów, Pawłów 56a
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 412 721 670 , fax. 412 721 679
  • Data zamieszczenia: 2017-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pawłów
    Pawłów 56a
    27225 Pawłów, woj. świętokrzyskie
    tel. 412 721 670, fax. 412 721 679
    REGON: 29101058200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://pawlow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Radkowicach, Gmina Pawłów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie budynku Szkoły Podstawowej im. Wandy Pomianowskiej w Radkowicach - Kolonii wraz z jej termomodernizacją. Budynek szkoły zlokalizowany jest na działce oznaczonej w ewidencji gruntów nr 123 położonej w miejscowości Radkowice - Kolonia (gmina Pawłów, powiat starachowicki, woj. świętokrzyskie). Budynek szkoły składa się z trzech segmentów (segment A - najnowsza część budynku z trzema klasami lekcyjnymi, biblioteką i niewielkim korytarzem; segment B - korpus główny z pięcioma salami lekcyjnymi i przebiegającym wzdłuż tych sal, korytarze; w przedniej części mieści się część administracyjno-socjalna z niewielkim hollem, pokojem nauczycielskim, gabinetem dyrektora oraz pomieszczeniem socjalnym; segment C - sala gimnastyczna wraz z łącznikiem; obecnie łącznik wykorzystywany jest jako otwarta szatnia uczniowska) oraz trzech odrębnych budynków gospodarczych należący do infrastruktury szkolnej. Budynek Szkoły Podstawowej w Radkowicach Kolonii powstał w latach 1946 - 1949. Szkoła Podstawowa w Radkowicach jest wpisana do rejestru zabytków województwa świętokrzyskiego pod numerem A.815 z 15.12.2010r. Budynek Szkoły wymaga w trybie pilnym przeprowadzenia generalnego remontu, gdyż pozostawienie go w stanie obecnym może doprowadzić do nieodwracalnych zniszczeń poszczególnych elementów. Podstawowe roboty jakie należy przeprowadzić podczas remontu to: - wymiana pokrycia dachowego oraz konstrukcji dachu. - wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych - wykonanie szczelnej opaski wokół budynku ze spadkiem nim 3% od budynku - wykonanie podłóg betonowych wraz z ich ociepleniem i izolacją poziomą - wykonanie podłogi sportowej - drewnianej w sali gimnastycznej - uporządkowanie przestrzeni strychowych, wykonanie nowych stropów belkowych. - wykonanie ocieplenia stropów, dachu nad sala gimnastyczną, ścian zewnętrznych i fundamentowych - wymiana sufitów drewnianych na sufity z płyt GK-F - rozbiórka istniejącego łącznika i wykonanie nowego - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej - rozbiórka zbędnych kominów wentylacyjnych i spalinowych - remont wejścia do piwnic i pomieszczenia w piwnicy budynku. Największe zmiany planowanych robót dotyczą rozbudowy i przebudowy łącznika. Istniejący łącznik wykonany jako drewniany jest w bardzo złym stanie technicznym. Zostanie on rozebrany. Nowy łącznik zostanie wykonany jako murowany. Łącznik zostanie poszerzony z szerokości ~5,96m na ok 8,01m - poszerzenie go o ok. 2,05m zwiększy jego funkcjonalność - wygospodaruje miejsce na kotłownię gazową oraz zwiększy powierzchnię szatni dla uczniów. Zachowany zostanie obecny charakter tej części budynku. Ściana zewnętrzna łącznika zostanie cofnięta w stosunku do lica słupów sali gimnastycznej. Łącznik kryty będzie dachem dwuspadowym z zachowaniem dotychczasowego kąta nachylenia połaci dachowej z wysuniętym jak dotychczas okapem. Ze względu na jego poszerzenie podniesie się nieznacznie kalenica dachu - nadal będą widoczne uskoki między połaciami dachu poszczególnych części. Ocieplenie ściany - wełną mineralną - wykończenie elewacji drewnianą deską okładzinową w kolorze - orzech - wykonawca uzyska akceptację próbki Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach przed wykonaniem elewacji. Zostaną zastosowane drewniane słupy podpierające okap - okrągłe Ø20cm. W elewacji frontowej łącznika pojawią się drzwi drewniane - wejście do kotłowni oraz okno. Zostaną zwiększone wysokości wewnątrz budynku do wysokości 3,0m oraz 2,80m w części łącznika - bez zmiany wysokości kalenicy dachu. Stropy zostaną wymienione na drewniane, sufity drewniane zastąpione sufitami wykonanymi z płyt gipsowo - kartonowych GKF w kolorze białym. Ocieplenie ścian ceglanych zaprojektowano styropianem gr 15cm wykończone tynkiem gładkim w kolorze jasno szarych cegieł - RAL 1015 - kolor jako próbka tynku do akceptacji przed wykonaniem elewacji - po stronie wykonawcy. Pokrycie dachu - obecnie eternit falisty - zostanie wymienione na blachę płaską. Kolor blach - ciemno - szary - do akceptacji przed wykonaniem pokrycia przez Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach. Parapety zewnętrzne zostaną wykonane jako blaszane w kolorze pokrycia dachowego. Rynny i rury spustowe - PCV - w kolorze pokrycia dachowego. Okna wykonane w istniejących podziałach w kolorze białym - PCV. Szczegóły wykonania okna do uzgodnienia z konserwatorem przez wykonawcę w oparciu o wybrany system producenta okien. Wszystkie drzwi zewnętrzne drewniane w kolorze brązowym - orzech. Posadzki w klasach lekcyjnych i korytarzach wymienione zostaną na współczesne: PCV i płytki ceramiczne. W sali gimnastycznej wykonana zostanie podłoga drewniana na legarach. Zostanie wykonany również remont instalacji elektrycznej, wod-kan, c.o. i wentylacji mechanicznej sali gimnastycznej. Przewody instalacji wykonane jako kryte. Ogrzewanie klas i korytarzy - grzejnikowe, ogrzewanie sali gimnastycznej - podłogowe. Wentylacja z wykorzystaniem wymiennika gruntowego - elementy niewidoczne wykonane pod posadzką. C.O - gazowe wspomagane gazową pompą ciepła ze źródłem dolnym w postaci pięciu sond głębinowych. W tylnej części szkoły - za salą gimnastyczną zostanie usytuowana terenowa czerpnia powietrza jako element wentylacji mechanicznej sali gimnastycznej. Usytuowanie czerpni terenowej oraz sond terenowych nie ma wpływu na wartości estetyczne i historyczne obiektu. Wokół budynku zostanie wymieniona betonowa opaska na opaskę wykonaną z kostki betonowej w kolorze szarości. Okapy dachu z widocznymi elementami konstrukcyjnymi krokwi. Ponadto wykonane zostaną poniższe roboty budowlane: a) przebudowa istniejących kominów oraz czap kominowych z dostosowaniem ich wysokości do obecnie obowiązujących przepisów; b) docieplenie kominów; c) wymiana instalacji odgromowej i wewnętrznej instalacji elektrycznej; d) wyposażenie wszystkich okien w nawiewniki higrosterowane (z wyłączeniem łazienek); e) modernizacja schodów zewnętrznych; f) wykonanie instalacji c.o. i c.w.u. wynikające z audytu energetycznego budynku Przebudowa polegać będzie na: - przystosowaniu istniejących sanitariatów do obecnie obowiązujących przepisów - zmieni się ilość kabin z 4 szt. w łazience dziewcząt na 3 szt. oraz z 3 szt. w łazience chłopców na 2szt - zostaną wymienione drzwi do kabin z 70cm na 90cm. W łazience dla nauczycieli zostanie zamontowany kanał dla piecyka gazowego. W łazienkach zaprojektowano kanały wentylacyjne. - wykonanie WC dla osób niepełnosprawnych. Rozbudowa łącznika polegać będzie na jego poszerzeniu w stosunku do stanu istniejącego w celu wygospodarowania przestrzeni dla kotłowni gazowej. Przez poszerzenie łącznika uzyskamy również poszerzenie obecnej szatni uczniowskiej, która zostanie wydzielona od części komunikacyjnej. Ze względu na bardzo zły stan istniejącego łącznika zostanie on rozebrany i wykonany o podstaw wraz z częścią rozbudowywaną. Łącznik zostanie wykonany w technologii tradycyjnej murowanej. Konstrukcję stanowić będą ściany z pustaków gazobetonowych, ocieplone od zewnątrz wełną mineralną. Dach nad łącznikiem o konstrukcji drewnianej krokwiowo - płatwiowej - ze spadkiem 26o oparty na wieńcach żelbetowych i kryty blachą płaską w kolorze ciemno szarym na pełnym deskowaniu wykonanym z płyt OSB. Pomieszczenia będą posiadały wysokość w świetle przegród równą 2,80m. Uwaga: poziomy podłogi w całym budynku na jednym poziomie. W ramach prac zostanie wykonana instalacja elektryczna. Prace obejmą: wykonanie tablic rozdzielczych, wykonanie wewnętrznych linii zasilających, wykonanie instalacji oświetlenia, wykonanie instalacji do gniazd wtyczkowych, wykonanie instalacji odgromowej. Bez zmian pozostaje: przyłącze napowietrzne wraz ze skrzynką pomiarową; instalacja do opraw oświetlenia głównego w sali gimnastycznej wraz z tablicą sterowniczą TS i wewnętrzną linią zasilającą; instalacja do komputerów w pomieszczeniu nr 0.2 wraz z tablicą rozdzielczą TK i wewnętrzną linią zasilającą; instalacja teleinformatyczna i alarmowa. Instalację elektryczną wykonać należy jako podtynkową. Instalacje zasilane będą z dwóch tablic rozdzielczych: głównej tablicy rozdzielczej TG i tablicy rozdzielczej TA. Dane energetyczne: Napięcie zasilania – 230/400 V, 50 Hz, System pracy – TN-S, Ochrona dodatkowa – szybkie wyłączenie zasilania. Moc zainstalowana wynosi: 40,5 kW. Moc maksymalna wynosi: 14,8 kW. Moc maksymalna pokryta jest limitem określonym w umowie oświadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej nr OS/14-1541/2013 wynoszącym 15 kW. Zaprojektowano ochronę dodatkową przez szybkie wyłączenie zasilania. W budynku zaprojektowano instalację wodociągową zasilającą przybory sanitarne w umywalniach, toaletach, w pomieszczeniu technicznym. Instalacja wodociągowa w budynku będzie zasilana z istniejącego przyłącza wodociągowego doprowadzonego do budynku szkoły, przyłącze wodociągowe nie podlega wymianie. Główne przewody rozprowadzające instalacji wodociągowej zostały zaprojektowane ponad sufitem podwieszanym na parterze. W budynku zaprojektowano instalację kanalizacji sanitarnej odprowadzającą ścieki z przyborów sanitarnych w łazienkach oraz z kotłowni. Ścieki z budynku odprowadzone zostaną do istniejącego zbiornika bezodpływowego zlokalizowanego na terenie posesji szkoły. Źródłem ciepła dla instalacji centralnego ogrzewania będzie kotłownia gazowa zlokalizowana na parterze budynku. Zaprojektowana instalacja centralnego ogrzewania jest dwururowa, jednostrefowa, zamknięta z indywidualnym system ogrzewania wody o parametrach 60/50°C z rozdziałem dolnym i odpowietrzeniem. Instalacja gazowa w budynku będzie zasilana z sieci gazowej poprzez przyłącze gazowe – wg projektu przyłącza gazowego. Zaprojektowano układ redukcyjno-pomiarowy. Opaskę wokół budynku - istniejącą betonową należy zdemontować a następnie po wykonaniu niezbędnych robót należy wykonać nową o szerokości min. 50cm z kostki brukowej grubości 6cm w kolorze pokrycia dachu – układaną na zagęszczonej podsypce piaskowo – cementowej i warstwie odsączającej grysu. Projektowana przebudowa i rozbudowa nie naruszy konstrukcji i stabilności istniejącego budynku, tym samym dalsze jego użytkowanie nie będzie stanowić zagrożenia bezpieczeństwa użytkowników. Projektowaną rozbudowę sytuuje się w kierunku północnym w odległości 1,90m od istniejącego lica ściany łącznika, 1,50m od nieprzekraczalnej linii zabudowy. Projektowana rozbudowa nie zmienia odległości od pozostałych granic ani obiektów budowlanych. Przed przystąpieniem do rozbudowy należy wykonać rozbiórkę drewnianego łącznika szkoły oraz zdemontować kostkę betonową na istniejących utwardzeniach w celu uniknięcia jej zniszczenia w czasie prowadzonych robót. Zestawienie podstawowych wielkości charakteryzujących obiekt - dla całości obiektu: 1. Powierzchnia zabudowy: 1170,00m2 2. Powierzchnia użytkowa: 932,73m2 3. Powierzchnia całkowita: 1240,57m2 4. Kubatura brutto: 2798,19m3 5. Wysokość linii okapowej: max 3,97m 6. Wysokość kalenicy głównej: max 7,00m 7. Nachylenie połaci dachu: 15, 19, 20, 24, 26 stopni Zestawienie podstawowych wielkości charakteryzujących obiekt - rozbudowa: 1. Powierzchnia zabudowy: 20,00m2 2. Powierzchnia użytkowa: 15,80m2 3. Powierzchnia całkowita: 35,46m2 4. Kubatura brutto: 44,24m3 5. Wysokość linii okapowej: 2,99m 6. Wysokość kalenicy głównej: 5,31m 7. Nachylenie połaci dachu: 24 stopni Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego oraz kolejność realizacji: Zakres robót : - roboty rozbiórkowe - roboty ziemne - roboty fundamentowe - wykonanie ścian parteru - strop nad parterem - wykonanie konstrukcji dachu wraz z pokryciem - wykonanie elewacji - wykonanie instalacji wewnętrznych - roboty wykończeniowe - wykonanie elewacji i wymiana pokrycia dachu na budynkach gospodarczych Kolejność realizacji : - rozbiórka łącznika - budowa łącznika - wymiana stropów i konstrukcji dachów - dojście do budynków, urządzenie zieleni. Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową, warunkami zawartymi w SIWZ, wzorem umowy oraz z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją. Wszystkie zastosowane materiały powinny odpowiadać obowiązującym normom oraz posiadać wymagane atesty i certyfikaty oraz nie mogą stanowić zagrożenia dla higieny i zdrowia użytkowników wg wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. „Prawo budowlane”. W zależności od zastosowanych materiałów należy bezwzględnie przestrzegać technologii i wymagań producentów. Przed odbiorem końcowym należy przedstawić komplet certyfikatów PZH i załączyć je do dokumentacji odbiorowej. Przedmiot zamówienia i standardy jakościowe szczegółowo określa dokumentacja projektowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz przedmiar robót. Zaleca się by wykonawca zapoznał się z lokalizacją inwestycji w terenie. Działka nr ewid. 123 jest zabudowana. Przy budynku szkoły znajduje się zadaszone wejście do istniejących piwnic. Na terenie działki znajduje się boisko szkolne o nawierzchni asfaltowej oraz teren placu zabaw. W południowo zachodnim narożniku działki znajduje się bezodpływowy zbiornik na ścieki sanitarne. Do działki zapewniony jest dojazd z drogi publicznej - powiatowej - przez dwa zjazdy o parametrach zjazdów publicznych. Na działce znajduje się również studnia kopana oraz zlokalizowany jest przystanek autobusowy. W pobliżu budynku szkoły w odległości 45,60m i 57,0m znajdują się dwa hydranty zewnętrzne. Przed budynkiem szkoły oraz w części przedniej zachodniej znajdują się tereny utwardzone pełniące rolę miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Teren działki objętych opracowaniem jest uzbrojony. Inwestycja nie oddziałuje negatywnie na środowisko. Dostępność dla osób niepełnosprawnych. 1) Dostęp do budynku przez projektowaną rozbudowę i przebudowę łącznika szkoły - ukształtowanie chodnika do szkoły umożliwiające podjazd wózkiem dla niepełnosprawnych 2) Brak progów 3) Minimalna szerokość drzwi w świetle 90 cm. 4) Toaleta dla osób niepełnosprawnych projektowana w istniejącej części budynku. Uwaga! Roboty budowane będą się odbywały na obiekcie, który w okresie ich realizacji nie będzie użytkowany jako placówka oświatowa. Uwaga! 1. Dopuszczono zastosowanie okien PCV zamiast drewnianych (zgoda Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków). Model okien przed zamówieniem uzgodnić należy z Wojewódzkiem Konserwatorem Zabytków. 2. Dopuszcza się użycie blachy falistej zbliżonej do obecnego pokrycia lub o bardzo niskiej fali (neutralnej w wizualnym odbiorze) – jej forma winna uzyskać akceptację Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Uwaga! Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę min. 10 pracowników bezpośrednio związanych z wykonywaniem robot budowlanych przy realizacji niniejszego zamówienia. Uwaga! Wykonawca ujmie także w kosztach ogólnych: 1. Kompleksową obsługę geodezyjną, 3 egz. inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w tym 1 egz. na nośniku elektronicznym). Format i zawartość plików w postaci wektorowej. Format plików to DWG lub DXF. 2. Wykonanie dokumentacji powykonawczej. 3. Koszty związane z procedurą uzyskania pozytywnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Uwaga! Zamawiający wymaga gwarancji i rękojmi min. 3 lata (36 miesięcy). Ważne! W przypadku wystąpienia w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw wyrobów budowlanych lub urządzeń wskazujących na producenta i konkretnych typów katalogowych – wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą „lub równoważne” o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych. Jeżeli w w/w dokumentach podano konkretne typy materiałów, wyrobów i urządzeń, należy to traktować jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu). Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów jakościowych i cech użytkowych co najmniej na poziomie wskazanego produktu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały lub urządzenia w celu udowodnienia, że oferowane parametry jakościowe i cechy użytkowe są równoważnie lub lepsze od złożonych w dokumentacji. Udowodnienie, że zastosowane materiały, przedmioty lub towary mają parametry równe lub lepsze niż materiały, przedmioty lub towary powołane w opisie przedmiotu zamówienia spoczywa na Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262800-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 3. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Starachowicach 06 8518 0006 2001 0000 0462 0003. Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć: Wadium na przetarg pn. „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Radkowicach, Gmina Pawłów”. Do oferty należy dołączyć oryginał dowodu wniesienia wadium lub jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zał. Nr 3 do SIWZ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga dołączenia do oferty zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia udowadniającego, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami innych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego, oraz że stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W szczególności dokument powinien określać: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia oraz czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wzór zobowiązania określa załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach