Przetargi.pl
Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa części budynku Zespołu Szkół w Chybicach

Gmina Pawłów ogłasza przetarg

  • Adres: 27225 Pawłów, Pawłów 56a
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 412 721 670 , fax. 412 721 679
  • Data zamieszczenia: 2017-08-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pawłów
    Pawłów 56a
    27225 Pawłów, woj. świętokrzyskie
    tel. 412 721 670, fax. 412 721 679
    REGON: 29101058200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://pawlow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa części budynku Zespołu Szkół w Chybicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie, nadbudowie i przebudowie części budynku Zespołu Szkół w Chybicach zlokalizowanego na działce oznaczonej w ewidencji gruntów nr 20/4 położonej w miejscowości Chybice (gmina Pawłów, powiat starachowicki, woj. świętokrzyskie). Działka nr 20/40 jest zabudowana - znajduje się na niej budynek szkoły składający się z trzech segmentów. Na działce tej zlokalizowany jest również plac manewrowy, dwa hydranty zewnętrzne p. pożarowe oraz miejsca parkingowe. W ramach zamówienia zrealizowane zostaną następujące roboty: a) wykonanie przebudowy istniejącej świetlicy celem powiększenia jej powierzchni, wygospodarowaniem pomieszczeń zaplecza kuchennego b) rozbiórka istniejących kominów węźle sanitarnym parteru oraz części objętej przebudową oraz wykonanie nowych kanałów wentylacyjnych c) wydzielenie odrębnej strefy p. pożarowej d) wykonanie rozbudowy w poziomie parteru przeznaczonej jako część socjalno-techniczna dla potrzeb sali gimnastycznej e) wykonanie nadbudowy nad częścią rozbudowy oraz istniejącym łącznikiem z przeznaczeniem na dwie klasy lekcyjne i węzeł sanitarny f) montaż okien połaciowych wraz z wykonaniem naświetli przez strop w sekretariacie g) obcięcie okapów na istniejącym dachu wraz z wykonaniem obróbek i odprowadzeniem wody z worków śnieżnych powstałych w wyniku nadbudowy łącznika. Przebudowa polegać będzie na powiększeniu powierzchni istniejącej świetlicy z 39,0m2 do 79,50m2. Obecna powierzchnia jest nie wystarczająca dla uczniów z niej korzystających. Planuje się powiększenie jej powierzchni przez wyburzenie ścian do sąsiednich pomieszczeń. Istniejące pomieszczenie zostaną przeniesione do istniejącej części socjalnej sali sportowej - gdzie wygospodarowano magazyn warzyw, urządzeń chłodniczych oraz magazyn produktów suchych, pomieszczenie przygotowania jaj i warzyw, pomieszczenie socjalne pracowników kuchni oraz WC wraz z pomieszczeniem porządkowym dla kuchni. Przebudowie ulegną również istniejące kanały wentylacyjne w sanitariatach. Należy je rozebrać i wykonać nowe kanały tuż przy istniejących ścianach nośnych. Istniejące kanały w części przebudowywanych magazynów należy sprawdzić pod względem ich drożności. Jeśli istniejące kanały okażą się drożne można je pozostawić. Jeśli nie będą spełniać swojej funkcji należy wybudować nowe kanały wentylacyjne zgodnie z załączonym projektem budowlanym. Oceny kanałów wykona wykonawca na etapie robót budowlanych. Rozbudowa będzie mieścić w swoim zarysie dwie szatnie dla uczniów, jedną szatnię z pełnym węzłem sanitarnym oraz pomieszczenie dla nauczyciela w-f. Nadbudowa natomiast wygospodaruje dodatkowe 2 klasy na poziomie piętra oraz węzeł sanitarny. Dotychczas piętro funkcjonowało bez węzła sanitarnego – uczniowie korzystali z sanitariatów na parterze. Piętro nie będzie przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Sale lekcyjne oraz sanitariaty dla osób niepełnosprawnych są dostępne w nowej części budynku - segment 3. Obiekt należy wykonać w technologii tradycyjnej murowanej. Konstrukcję budynku stanowić będą ściany z pustaków gazobetonowych, ocieplone od zewnątrz styropianem. Dach budynku o konstrukcji drewnianej krokwiowo-jetkowej ze spadkiem 30° (57,74%) oparty na wieńcach żelbetowych i nakryty blacha dachówkową lub blachą płaską w kolorze istniejących pokryć dachowych. Nowo budowana kondygnacja będzie posiadać następujące wysokości w świetle przegród: parter – 3,36m oraz piętro – 3,00m. Uwaga: poziomy stropów ustalać przy wykonaniu przekuć przez ściany tak by poziom podłogi piętra w części nowoprojektowanej i części istniejącej był taki sam. Wysokość pomieszczeń w nowoprojektowanej części nie może być mniejsza niż 3,0m. W celu powiększenia świetlicy gdzie wysokość kondygnacji wynosi 2,6m uzyskano zgodę na odstępstwo od Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektoratu Sanitarnego. Wysokość ścianki kolankowej w części poddasza budynku wynosi 1,62m od górnego poziomu stropu żelbetowego. Zaprojektowaną rozbudowę sytuuje się na przedłużeniu łącznika między segmentami 1 i 2 oraz 4,0m od granicy wschodniej działki. Odległości budynku oraz części rozbudowywanej od pozostałych granic, obiektów budowlanych na działkach sąsiednich oraz od dróg nie ulegają zmienne w stosunku do stanu istniejącego. Zaprojektowane ciągi komunikacyjne należy wyłożyć kostką brukową o grubości 6cm. Natomiast opaskę wokół budynku należy wykonać o szerokości 50cm z kostki brukowej grubości 6cm w kolorze pokrycia dachu – układaną na zagęszczonej podsypce piaskowo – cementowej i warstwie odsączającej grysu. W ramach prac zostanie wykonana instalacja elektryczna. Prace obejmą: wykonanie tablic rozdzielczych, wykonanie wewnętrznej linii zasilającej, wykonanie instalacji oświetlenia, wykonanie instalacji do gniazd wtyczkowych, wykonanie instalacji odgromowej. Instalację elektryczną wykonać należy jako podtynkową. Instalacje zasilane będą z dwóch tablic rozdzielczych TP i TP1. Dane energetyczne: Napięcie zasilania – 230/400 V, 50 Hz, System pracy – TN-S, Ochrona dodatkowa – szybkie wyłączenie zasilania. Moc zainstalowana wynosi: - w części istniejącej 30,53 kW - w części istniejącej 17,40 kW - sumaryczna 47,93 kW. Moc maksymalna wynosi: - w części istniejącej 22,19 kW - w części istniejącej 6,57 kW - sumaryczna 28,76 kW. Moc maksymalna pokryta jest limitem określonym w umowie oświadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej nr OS/074008018003/2014 wynoszącym 30 kW. Zasilanie i pomiar energii elektrycznej istniejące – pozostaje bez zmian. Woda zimna do objętej części budynku doprowadzona będzie z istniejącej wewnętrznej instalacji wodociągowej. Całość instalacji prowadzić należy w warstwie izolacji termicznej w posadzce. Instalację prowadzoną w posadce należy izolować termicznie otulinami ze spienionego polietylenu dostosowanego do montażu w posadce grubości minimum 9 mm. Na przejściach przez przegrody budowlane należy zamontować tuleje ochronne. Przed oddaniem instalacji wodociągowej do eksploatacji należy przeprowadzić próbę ciśnieniową przy ciśnieniu 1,5 razy większym niż ciśnienie robocze. Próbę należy przeprowadzić jako próbę wstępną, główną i końcową. Po przeprowadzeniu próby ciśnieniowej, instalację należy przepłukać w celu usunięcia zanieczyszczeń montażowych. Po płukaniu instalację należy napełnić wodą filtrowaną tak, aby nigdzie nie pozostały poduszki powietrza. Instalacja kanalizacji sanitarnej zakresem swym obejmuje odprowadzenie ścieków z węzłów sanitarnych i urządzeń sanitarnych. Odprowadzenie ścieków sanitarnych z pionów kanalizacyjnych zaprojektowano przez istniejący poziom kanalizacji sanitarnej przechodzącym po istniejącym i zaprojektowanym budynkiem. Kanał sanitarny przechodzący przez zaprojektowany budynek należy zaadaptować jako instalację wewnętrzną. Na przejściach pod fundamentami na istniejącym i projektowanym przyłączu KS należy zamontować rury osłonowe. Nowe rury spustowe z zaprojektowanego budynku należy podpiąć do istniejącego przyłącza kanalizacji deszczowej zlokalizowanej na terenie posesji szkoły. Jedną rurę spustową należy włączyć do istniejącej studzienki kanalizacyjnej a drugą należy włączyć przez trójnik. Źródłem ciepła dla rozbudowywanej części budynku będzie istniejąca kotłownia zlokalizowana w budynku szkoły. Włączenie należy wykonać do istniejącej wewnętrznej instalacji CO bezpośrednio za wejściem instalacji cieplnej do budynku. Zaprojektowana instalacja grzewcza jest dwururowa, jednostrefowa, zamknięta z indywidualnym system ogrzewania wodny o parametrach 70/50°C z rozdziałem dolnym i odpowietrzeniem. Ze względu na rozbudowę budynku szkoły konieczna jest przebudowa wewnętrznej instalacji gazowej biegnącej po elewacji budynku zasilającej pomieszczenia kuchenne. Przewody instalacji gazowej wykonać należy z rur stalowych czarnych, bez szwu, wg PN-80/H-74219. Poziomy, piony i podejścia należy łączyć przez spawanie. Przewody instalacji gazowej prowadzić należy po ścianie 2 cm od tynku na typowych uchwytach lub pod stropem pomieszczeń na wspornikach. W przypadku prowadzenia przewodów gazowych wzdłuż przewodów instalacji elektrycznej i wodociągowej, przewody gazowe prowadzić należy nad nimi w odległości 15 cm. Przed oddaniem instalacji do użytku należy wykonać próbę szczelności instalacji, w obecności przedstawiciela dostawcy gazu. Po wykonaniu próby szczelności, na przewodach gazowych należy wykonać powłoki antykorozyjne. Budynek szkoły zaliczono do kategorii zagrożenia ludzi: ZL III (segment 1 i 2 oraz część rozbudowywana i nadbudowywana) i ZL II (segment 3) posiadający klasę odporności pożarowej C (segment 1 i 2 oraz część rozbudowywana i nadbudowywana) oraz B (segment 3). Maksymalna gęstość obciążenia ogniowego strefy pożarowej w budynku wynosi Q ≤ 500 [MJ/m2]. Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego oraz kolejność realizacji Zakres robót: - roboty ziemne - roboty fundamentowe - wykonanie ścian parteru - roboty rozbiórkowe - w części istniejącej -strop nad parterem - wykonanie ścian piętra - wykonanie stropu nad piętrem - wykonanie ścian poddasza nieużytkowego - wykonanie konstrukcji dachu wraz z pokryciem - wykonanie przebudowy w części istniejącej - wykonanie elewacji - wykonanie instalacji wewnętrznych - roboty wykończeniowe Kolejność realizacji : - rozbudowa budynku - nadbudowa budynku - przebudowa budynku - dojście do budynków, urządzenie zieleni. Zestawienie podstawowych wielkości charakteryzujących obiekt - rozbudowa: 1. Powierzchnia zabudowy: 63,34m2 2. Powierzchnia użytkowa: 52,60m2 3. Powierzchnia całkowita: 63,34m2 4. Kubatura brutto: 176,74m3 Zestawienie podstawowych wielkości charakteryzujących obiekt - nadbudowa: 1. Powierzchnia użytkowa: 106,80m2 2. Powierzchnia całkowita: 126,00m2 3. Kubatura brutto: 320,40m3 4. Wysokość linii okapowej: 9,24m 5. Wysokość kalenicy głównej: 11,99m 6. Nachylenie połaci dachu: 30° Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową, warunkami zawartymi w SIWZ, wzorem umowy oraz z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją. Wszystkie zastosowane materiały powinny odpowiadać obowiązującym normom oraz posiadać wymagane atesty i certyfikaty oraz nie mogą stanowić zagrożenia dla higieny i zdrowia użytkowników wg wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994 „Prawo budowlane” roku. W zależności od zastosowanych materiałów należy bezwzględnie przestrzegać technologii i wymagań producentów. Przed odbiorem końcowym należy przedstawić komplet certyfikatów PZH i załączyć je do dokumentacji odbiorowej. Inwestycja nie oddziałuje negatywnie na środowisko. Przedmiot zamówienia i standardy jakościowe szczegółowo określa dokumentacja projektowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz przedmiar robót. Zaleca się by wykonawca zapoznał się z lokalizacją inwestycji w terenie. Uwaga! Roboty budowane będą się odbywały na obiekcie, który będzie użytkowany jako placówka oświatowa. Uwaga! Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę min. 5 pracowników bezpośrednio związanych z wykonywaniem robot budowlanych przy realizacji niniejszego zamówienia. Uwaga! Wykonawca ujmie także w kosztach ogólnych: 1. Kompleksową obsługę geodezyjną, 3 egz. inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w tym 1 egz. na nośniku elektronicznym). Format i zawartość plików w postaci wektorowej. Format plików to DWG lub DXF. 2. Wykonanie dokumentacji powykonawczej. 3. Koszty związane z procedurą uzyskania pozytywnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Uwaga! Zamawiający wymaga gwarancji i rękojmi min. 3 lata (36 miesięcy). Ważne! W przypadku wystąpienia w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw wyrobów budowlanych lub urządzeń wskazujących na producenta i konkretnych typów katalogowych – wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą „lub równoważne” o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych. Jeżeli w w/w dokumentach podano konkretne typy materiałów, wyrobów i urządzeń, należy to traktować jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu). Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów jakościowych i cech użytkowych co najmniej na poziomie wskazanego produktu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały lub urządzenia w celu udowodnienia, że oferowane parametry jakościowe i cechy użytkowe są równoważnie lub lepsze od złożonych w dokumentacji. Udowodnienie, że zastosowane materiały, przedmioty lub towary mają parametry równe lub lepsze niż materiały, przedmioty lub towary powołane w opisie przedmiotu zamówienia spoczywa na Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262800-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 3. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Starachowicach 06 8518 0006 2001 0000 0462 0003. Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć: Wadium na przetarg pn. „Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa części budynku Zespołu Szkół w Chybicach”. Do oferty należy dołączyć oryginał dowodu wniesienia wadium lub jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zał. Nr 3 do SIWZ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga dołączenia do oferty zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia udowadniającego, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami innych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego, oraz że stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W szczególności dokument powinien określać: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia oraz czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wzór zobowiązania określa załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach