Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku głównego Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Śremie

Zakład Opiekuńczo-Leczniczy Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Śremie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-100 Śrem, ul. Promenada
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 835 267 , fax. 612 837 738
  • Data zamieszczenia: 2020-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Opiekuńczo-Leczniczy Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Śremie
    ul. Promenada 7
    63-100 Śrem, woj. wielkopolskie
    tel. 612 835 267, fax. 612 837 738
    REGON: 63112962700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zpo.biuletyn.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku głównego Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Śremie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Termomodernizacja Budynku Głównego Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Śremie w formule „zaprojektuj i wybuduj” – Zamawiający ubiega się o dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego Budownictwo energooszczędne. Część 1) Zmniejszenie zużycia energii w budownictwie. Zamawiający wskazuje, że budynek główny Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Śremie wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem 879/Wlkp/A decyzją z dnia 18.02.1970 r. Ogród, na terenie którego ma być wykonana instalacja fotowoltaiczna również posiada indywidualny wpis nr 856/Wlkp/A z dnia 28.12.2011 r. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie pełnej dokumentacji projektowej na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego (dalej – PFU) oraz wykonanie na jej podstawie robót budowlanych wraz z dostawą wszelkich wymaganych materiałów i urządzeń, przebudową i budową przynależnej infrastruktury technicznej (wszelkie sieci uzbrojenia terenu) niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania obiektu i pełnienia planowanej funkcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:  wykonanie wszelkich wymaganych projektów budowlanych dla branży architektonicznej, konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej oraz AKPiA wraz z przeprowadzeniem uzgodnień higieniczno-sanitarnych, ppoż. oraz z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Poznaniu,  sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR),  uzyskanie wynikających z przepisów opinii, uzgodnień, pozwoleń administracyjnych w tym pozwoleń na użytkowanie, decyzji, zgód i zatwierdzeń oraz ewentualnych odstępstw od obowiązujących przepisów,  przeprowadzenia oględzin budynku pod kątem występowania siedlisk gatunków wymienionych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt (Dz.U. 2016 poz. 2183, z późn. zm.) (ekspertyzy przyrodniczej), a w przypadku ich stwierdzenia wystąpienie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o wydanie zezwolenia na odstępstwo od zakazów w stosunku do gatunków dziko występujących zwierząt objętych ochroną,  uzyskania pozwolenia na budowę,  wykonanie robót budowlano-montażowych na podstawie zatwierdzonej dokumentacji projektowej i w oparciu o harmonogram prac w zakresie częściowej wymiany stolarki okiennej, modernizacji systemu grzewczego wykorzystywanego na potrzeby ogrzewania i przygotowania ciepłej wody użytkowej oraz wykonania instalacji fotowoltaicznej. 2) Zakres planowanych robót obejmuje następujące elementy:  częściowa wymiana stolarki okiennej (dotyczy wyłącznie stolarki drewnianej) – 34 okna o łącznej powierzchni 58,45 m2,  demontaż i utylizacja istniejących kotłów gazowych, stosowanych na potrzeby grzewcze i przygotowania ciepłej wody użytkowej, dostawa i montaż nowych kotłów wraz z armaturą i aparaturą, przy czym Zamawiający wskazuje na zastosowanie dwóch kotłów gazowych na potrzeby grzewcze, kotła gazowego na potrzeby przygotowania ciepłej wody użytkowej i dwóch zasobników wody ciepłej o łącznej pojemności nie mniejszej, niż 2000 l lub zapewniającej odpowiednią ilość ciepłej wody - wraz z układem sterowania i optymalizacją zużycia energii,  modernizację instalacji grzewczej polegającą na montażu zaworów termostatycznych i chemicznym czyszczeniu (płukaniu) instalacji przesyłowej i urządzeń grzewczych,  dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,83 kWp (151 paneli monokrystalicznych o mocy jednostkowej 330W),  montaż urządzeń do monitorowania energii produkowanej przez instalację fotowoltaiczną i źródło ciepła,  zarządzenie i serwisowanie wykonanych i zmodernizowanych instalacji przez okres co najmniej roku od momentu podpisania odbioru końcowego. 3) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie całości inwestycji w formule „zaprojektuj i wybuduj” zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi normami i aktami prawnymi. Za zakończenie inwestycji uznaje się przeprowadzenie czynności odbiorowych, o których mowa w pkt. 2.2.13 programu funkcjonalno-użytkowego, tj.:  przeszkolenie osoby wskazanej przez Zamawiającego w zakresie eksploatacji urządzeń, przeprowadzenia: rozruchu urządzeń oraz prób eksploatacyjnych,  zgłoszenie przez Wykonawcę Zamawiającemu zakończenia prac wraz z pisemnym potwierdzeniem przez inspektorów nadzoru, określi termin przekazania zakończonych prac wraz z wykazem przedstawicieli Wykonawcy uczestniczących w czynnościach odbiorowych, a Zamawiający na podstawie zgłoszenia Wykonawcy powoła komisję odbiorową,  w trakcie prowadzenia czynności odbiorowych w terminie wskazanym przez Wykonawcę nastąpi: o przekazanie dokumentacji powykonawczej, instrukcji obsługi systemu grzewczego wraz z zamontowaną aparaturą kontrolno-pomiarową i automatyką, instrukcji obsługi urządzeń, kart technicznych lub aprobat oraz określenia kodów klasyfikacji środków trwałych (KŚT). Wszelkie wskazane dokumenty przekazane zostaną w formie papierowej (2 egz.) oraz w formie elektronicznej, o przekazanie uzyskanego w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu (o ile będzie wymagane), o przekazanie dokumentacji wytwarzania energii w odnawialnym źródle energii, o której mowa w treści Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 14 sierpnia 2008 r. w sprawie szczegółowego zakresu obowiązku zakupu energii elektrycznej i ciepła wytworzonych w odnawialnych źródłach energii oraz obowiązku potwierdzania danych dotyczących ilości energii elektrycznej wytworzonej w odnawialnym źródle energii (Dz. U. Nr 156, poz. 969) (o ile będzie wymagane). 4) Efektem realizacji projektu będzie poprawa gospodarki energetycznej Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Śremie w zakresie energii cieplnej i elektrycznej bez konieczności realizacji dodatkowych zdań inwestycyjnych, które nie są uwzględnione w projekcie. 5) Szczegółowy zakres zamówienia określa program funkcjonalno-użytkowy (wraz z załączonymi do niego audytami energetycznymi), stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 24.000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące zł 00/100) w terminie do dnia 11.05.2020 r. do godziny 9:00. Decyduje data wniesienia wadium do Zamawiającego. Wadium może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – PKO BP SA nr konta 33 1020 4160 0000 2102 0007 1464, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 Ustawy 6) z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2020 poz. 299). Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy zdeponować w Kasie Zakładu od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 13:00. Kserokopię wniesienia wadium (potwierdzenie przelewu lub kserokopię wadium w formie niepieniężnej) należy dołączyć do oferty. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie, bezwarunkowo i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w ust.8 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) spowodował, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 25.8 pkt. 2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 25.9, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. W ofercie należy wpisać nr konta, na które Zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie opisuje tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty - wypełniony zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ 2) Zbiorcze zestawienie kosztów przedmiotu zamówienia - wypełnione zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ 3) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia - wypełnione zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ 4) Oświadczenie spełniania warunków udziału w postępowaniu - wypełnione zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ 5) Informacja o Wykonawcach wspólnie ubiegających sie o udzielenie zamówienia - wypełniona zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach