Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica – Zespół Szkół Ogólnokształcących

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2017-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 9235077700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kruszwica.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica – Zespół Szkół Ogólnokształcących
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres rzeczowy obejmuje: 1. Remont budynku głównego (zabytkowego), w którego zakres wchodzi: a) Remont dachu i docieplenie poddasza: - przełożenie dachówki z częściową wymianą (ok. 30%), w tym montaż 3 kształtek wentylacyjnych (wejścia dla nietoperzy), - wykonanie nowych obróbek blacharskich (głównie wokół lukarn i kominów), - sprawdzenie, ew. uszczelnienie rynien i rur spustowych, - docieplenie części stropodachu do poz. +3,0m nad podłogą, - wymianę stolarki okiennej poddasza, -naprawę gzymsów. b) Docieplenie stropu nad piętrem (pod nieogrzewanym poddaszem) c) Docieplenie ścian parteru i piętra od wewnątrz ścianką z materiału porowatego (można zastosować inny materiał o odpowiednich parametrach) d) Wykonanie ściągów w ścianach zewnętrznych w celu zapobiegania powiększaniu się rys w ścianach na poziomie stropu parteru oraz stropu piętra e) Docieplenie ścian piwnic od zewn. budynku styropianem xps (polistyren ekstrudowany) z folią kubełkową do wysokości 1m nad terenem f) Docieplenie posadzek piwnic przez skucie istniejących i wykonanie nowych posadzek na izolacji gr. 10cm z polistyrenu ekstrudowanego g) Osuszenie ścian piwnic h) Docieplenie drzwi zewnętrznych. i) Remont elewacji zabytkowego budynku: - wykonanie renowacji gzymsów podrynnowych za pomocą specjalnych zapraw do wykonywania wypraw ciągnionych, - oczyszczenie ozdobnych elementów elewacji z cegły pełnej oraz umycie elewacji tynkowanej, - naprawa parapetów z cegły pełnej za pomocą zaprawy do uzupełniania ubytków w cegle z odpowiednio dobranym pigmentem (w razie konieczności cegłę wymienić) oraz wyspoinowanie parapetów (zalecany tynk renowacyjny), - malowanie elewacji tynkowanej (część nieocieplana od zewnątrz) zgodnie z rysunkiem elewacji zaopiniowanym przez konserwatora zabytków. 2. Remont skrzydła wschodniego, w którego zakres wchodzi: a) Remont dachu - wykonanie nowych obróbek blacharskich attyk wraz ze sprawdzeniem szczelności rynien oraz przełożenie rur spustowych, - docieplenie istn. stropodachu, ścianek pionowych poddasza oraz fragmenty stropu nad 1. piętrem za tymi ściankami, - zamontowanie dwóch dachówek wentylacyjnych i wykonanie po dwa otwory w każdej ścianie szczytowej. b) Docieplenie ścian fundamentowych od zewnątrz. c) Docieplenie ścian zewnętrznych od zewnątrz. d) Skucie tynku na ścianach nośnych od wew. w piwnicy. e) Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej. 3. Remont sali gimnastycznej z szatnią i łącznikiem, w którego zakres wchodzi: a) Docieplenie dachu sali gimnastycznej od wewnątrz - wełną mineralną, i nadproży - styropianem. b) Docieplenie dachu łącznika - od zewnątrz styropianem. c) Docieplenie wszystkich ścian zewnętrznych od zewnątrz.. d) Wymianę stolarki drzwiowej. e) Wymianę rynien i rur spustowych. 4. Montaż rekuperatorów ściennych. 5. Przebudowa instalacji grzewczej z kotłownią biwalentną, w której zakres wchodzi: a) Wymiana istniejącej instalacji centralnego ogrzewania na całym obiekcie prócz sali gimnastycznej; b) Przebudowa istniejącej instalacji technologicznej kotłowni gazowej polegająca na wprowadzeniu dwóch dodatkowych źródeł ciepła: dwustopniowej pompy ciepła i kolektorów słonecznych; c) Instalacja pompy ciepła z sondami gruntowymi jako dolne źródło; d) Instalacja kolektorów słonecznych. 6. Budowa instalacji odwodnieniowej opaskowej przyściennej zewnętrznej. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: Szczegółowy zakres robót określony jest w projekcie budowlanym „Termomodernizacja zespołu budynków szkolnych” (branża Architektoniczno – budowlana, Elektryczna, Instalacyjna – przebudowa instalacji grzewczej, Instalacyjna – odwodnienie opaskowe), oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót opracowanych przez firmę PITT Piotr Zgórecki z siedzibą przy ul. Kazimierza Wielkiego 36 w Inowrocławiu. 3. Wytyczne dla oferenta: a) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Zamawiającego. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. b) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania i przekazania Zamawiającemu harmonogramu rzeczowo-finansowego, określający kolejność wykonywania robót oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów robót w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia niniejszej umowy. Harmonogram za zgodą stron może być aktualizowany w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy. Zastrzega się, aby Wykonawca podczas opracowywania w/w harmonogramu wziął pod uwagę, aby prace na sali gimnastycznej były wykonywane w możliwie najpóźniejszym terminie. c) Zamawiający przewiduje częściowe rozliczanie i finansowanie wykonanych robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wystawić maksymalnie trzy faktury, z czego pierwsza z nich może być wystawiona dopiero w 2018r., natomiast kwota ostatniej faktury musi obejmować minimum 30% wartości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1. d) Szczegółowe informacje zawierają dokumentacje techniczne, projekty budowlane oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiary robót są elementami pomocniczymi. e) Wszelkie walory estetyczne (pn. kolor malowania ścian) należy uzgodnić z Zamawiającym. 4. Finansowanie zadania: Projekt pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica – Zespół Szkół Ogólnokształcących” nr RPKP.03.03.00-04-0057/16 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie Działania 3.3. Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014–2020. 5. Wymagania zamawiającego w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. Koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: - pracownik budowy – prace budowlane związane z ociepleniem budynku, - pracownik budowy – prace sanitarne, - pracownik budowy – prace elektryczne, - pracownik budowy – instalacje c.o, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. 2) W terminie do 10 dni roboczych od zawarcia umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykaz pracowników realizujących roboty budowlane objęte niniejszą umową zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. W przypadku zmiany pracowników, Wykonawca jest zobowiązany do bieżącej aktualizacji przedmiotowego wykazu. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody (wszystkie lub wybrane przez Zamawiającego) w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię zanonimizowanej umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy. Zamawiający wymaga, aby informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcje przewidziane w projekcie umowy. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7) Jeżeli pomimo niespełnienia powyższych wymogów na budowie będzie przebywać osoba nie zatrudniona na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego, osoba taka będzie musiała opuścić plac budowy, a Wykonawca zapłaci karę umowną. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez Zamawiającego i podpisaną przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45321000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 25.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100 PLN) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 05.10.2017r. do godz. 10:00. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie w pokoju nr 35 ( wystarczy zaadresować kopertę opisując wadium, przedmiot zamówienia z dopiskiem kasa pokój nr 35), a ksero dokumentu dołączyć do oferty 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017; z podaniem tytułu: Wadium- / Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica – Zespół Szkół Ogólnokształcących / b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz oferty, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, oświadczenie o grupie kapitałowej, pełnomocnictwo jeżeli dotyczy, wykaz osób, wykaz robót

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach