Przetargi.pl
Świadczenie usługi żywienia pacjentów polegające na zapewnieniu codziennej produkcji,dostawy posiłków oraz wydania ich pacjentom szpitala 7 dni w tygodniu.

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych ogłasza przetarg

  • Adres: 91-425 Łódź, ul. Północna 42
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6341270 , fax. 42 6341254
  • Data zamieszczenia: 2014-09-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
    ul. Północna 42 42
    91-425 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 6341270, fax. 42 6341254
    REGON: 47080507600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoz-mswia-lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi żywienia pacjentów polegające na zapewnieniu codziennej produkcji,dostawy posiłków oraz wydania ich pacjentom szpitala 7 dni w tygodniu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi żywienia pacjentów polegające na zapewnieniu codziennej produkcji, dostawy posiłków oraz wydania ich pacjentom szpitala 7 dni w tygodniu. Kompleksowa usługa żywienia pacjentów będzie polegała na dostarczaniu przygotowanych posiłków bezpośrednio do łóżka pacjenta (pełna dystrybucja z użyciem naczyń i sprzętu Wykonawcy) oraz odbiorze brudnych naczyń (wraz ze zlewkami), a także zagospodarowaniu zlewek. 1.Zamawiający wymaga, aby wykonawca stosował system analizy zagrożeń oraz ryzyka wystąpienia zagrożeń podczas przebiegu wszystkich etapów produkcji i obrotu żywności oraz krytycznych punktów kontroli (Hazard Analysis and Critical Control Points) zwany dalej systemem HACCP. 2.Posiłki muszą być dostarczane z kuchni Wykonawcy do punktu dystrybucyjnego mieszczącegosię w siedzibie Zamawiającego w termoportach z wymiennymi wkładami typu GN transportem odpowiadającym wymogom sanitarnym. 3.Posiłki dostarczane na oddziały powinny być w punkcie dystrybucyjnym przepakowane (przez pracowników Wykonawcy) do wózków bemarowych z wkładami GN, gwarantujących utrzymanie właściwej temperatury posiłku, nie mniejszej jednak niż w momencie dostarczenia posiłku do drzwi oddziału: zupy 75 C, drugie danie i inne dania ciepłe 65 C, herbata 75 C. Wędlina, sery oraz inne dodatki na śniadanie i kolacje powinny być dostarczane w pojemnikach atestowanych twardych,(gwarantuje to odpowiednie ułożenie porcji i ułatwia wydawanie posiłków). Zabrania się pakowania posiłków w atestowane torebki plastikowe. 4.Do każdego posiłku Wykonawca dostarczy do wydawania posiłku czystą zastawę (sztućce, talerze, kubki, sztućce do nakładania posiłków.). 5.Po każdym posiłku obowiązkiem Wykonawcy będzie odbiór z oddziałów zastawy a także wózków i odpadów pokonsumpcyjnych. Zamawiający udostępni odpłatnie wybranemu Wykonawcy pomieszczenie (z mediami ) na zmywalnie, szatnię dla pracowników Wykonawcy oraz pomieszczenia pod potrzeby magazynów wymaganych odrębnymi przepisami o łącznej pow. 40m? Wykonawca płacić będzie Zamawiającemu czynsz najmu w wysokości 27,50 zł za 1 m2 + VAT miesięcznie. Wykonawca będzie dokonywać miesięcznych rozliczeń z Zamawiającym z tytułów określonych poniżej na podstawie: 1. opłaty za centralne ogrzewanie + podgrzanie wody , wynoszącej 120,00 zł + VAT , 2. opłaty za energię elektryczną 90,00 zł + VAT 3 opłaty za wodę zimną 45,00 zł + VAT 4. opłaty za telefon regulowane będą na podstawie faktury VAT wystawionej na podstawie bilingu wg stawek powiększonych o podatek VAT Celem realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt do odnowienia pomieszczeń, wyposażenia pomieszczeń zmywalni w urządzenia i szatni dla swoich pracowników oraz inne elementy wyposażenia i sprzętu. UWAGA: Zamawiający zaprasza Wykonawców w dniu 02.10.2014r. o godz. 11:00 do obejrzenia obiektów. 7.Szpital posiada 11 oddziałów szpitalnych o łącznej bazie ok. 200 łóżek rzeczywistych. 8.Średnia miesięczna ilości przygotowanych posiłków wynosi ok. 4200 porcji 9.Ilość zamawianych posiłków dla pacjentów może ulec zmianie w zależności od ilości przyjętych pacjentów 10.Posiłki dla pacjentów winny być dostarczane o ściśle ustalonych porach dnia. Śniadanie: 08:00 - 09:00 Śniadanie II: 10:00 Obiad: 12:30 - 13:30 Podwieczorek: 15:00 Kolacja: 17:30 - 18:30 11.Przygotowanie posiłków odbywać się będzie z uwzględnieniem diet stosowanych w tutejszym szpitalu oraz zgodnie z zaleceniem lekarza. 12.Zamawiający wymaga stałego kontaktu dietetyka ze strony Wykonawcy oraz opracowania przez dietetyka poszczególnych diet stosowanych w szpitalu. Dietetyk Wykonawcy ściśle współpracuje z pracownikiem wyznaczonym przez Zamawiającego. Zamawiający żywienie chorych opiera na n/w dietach: Dieta ogólna - Sposób przyrządzania posiłków może uwzględniać wszystkie metody zgodnie z nowoczesną technologią potraw. Stosować można gotowanie smażenie, duszenie, pieczenie - dieta stanowi 47% ilości miesięcznej. Dieta lekkostrawna - Wyklucza ostra przyprawy, używki, produkty wzdymające. Jako technologie sporządzania potraw stosować można gotowanie w wodzie, na parze, duszenie bez tłuszczu. Jej modyfikacja z ograniczeniem soli kuchennej i płynów stosowana w chorobach nerek i dróg moczowych - dieta stanowi 29% ilości miesięcznej. Dieta żołądkowa - Stosować można potrawy w postaci rozdrobnionej oraz potrawy zmniejszające czynność ruchową i wydzielniczą żołądka - dieta stanowi 1% ilości miesięcznej. Dieta wątrobowa - Potrawy gotowane z ograniczeniem tłuszczu i błonnika - dieta stanowi 2 % ilości miesięcznej. Dieta płynno-papkowata, sonda- bezmleczna dieta stanowi 3% Dieta cukrzycowa - Indywidualna, w zależności od zaleceń lekarza - dieta stanowi 17% ilości miesięcznej. Inne diety realizowane na indywidualne zalecenie lekarza. W dieto terapii Szpitala realizowane są diety nisko i wysokobiałkowe, nisko i wysokoenergetyczne oraz diety stosowane w chorobach przemiany materii i chorobach układu krążenia (otyłość zawał mięśnia sercowego, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca itp.) oraz wegetariańskie - diety stanowią 1 % ilości miesięcznej. Dodatkowe posiłki dla przybyłych pacjentów poza zleceniem (średnia ilość miesięczna). Śniadanie- ok. 250 porcji Obiad- ok. 150 porcji Kolacja- ok. 200 porcji 13. Transport gotowych posiłków na oddziały: posiłki powinny być dostarczane na oddziały w hermetycznie zamkniętych pojemnikach, pojemniki oraz wszystkie używane naczynia powinny posiadać atest żywnościowy. pojemniki i wszelkiego rodzaju naczynia powinny być używane zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Wykonawca zapewni estetyczne i funkcjonalne urządzenia do transportu posiłków na oddziały gwarantujące ciepły posiłek dla każdego pacjenta. Zamawiający wymaga co najmniej 3 osób w dystrybucji, aby zapewnić szybki, sprawny transport oraz żeby dostarczane posiłki były o odpowiedniej temperaturze. 14. Uwzględnienie posiłków w jadłospisie. posiłki powinny być zróżnicowane i urozmaicone z uwzględnieniem sezonowych jarzyn, warzyw i owoców, układając jadłospis należy zwrócić uwagę na dzienną rację pokarmową przypadającą na jednego pacjenta uwzględniając w potrawach konsystencję, barwę i smak dla poszczególnych diet potrawy nie powinny powtarzać się np. zupa mleczna z ryżem, II danie : kasza jęczmienna lub pęczak, każde zmiany w jadłospisie powinny być wcześniej konsultowane z osobą do tego wyznaczoną przez Zamawiającego, posiłki powinny być dostarczane na odziały punktualnie, w wyznaczonych przez szpital godzinach, warzywa i owoce powinny być zawsze świeże i występować w różnej postaci w każdym posiłku, wszystkie artykuły spożywcze powinny posiadać wydłużoną datę ważności do spożycia (min.7 dni). 15. Za każde niewłaściwe przygotowanie posiłków pod względem ilościowym, jakościowym, dietetycznym, higienicznym będą naliczane kary umowne w postaci potrącenia należności za całą usługę wykonaną w danym dniu na oddziale, w którym stwierdzono tę nieprawidłowość. 16. Jadłospis dekadowy winien być przedstawiony do akceptacji osobie wyznaczonej przez Zamawiającego z 5 dniowym wyprzedzeniem. Należy uwzględnić przygotowanie posiłków tradycyjnych w czasie świąt. Dopuszcza się dokonywanie zmian w jadłospisie wyłącznie po uzgodnieniu z osobą do tego wyznaczoną. 17. Wykonawca zapewni pacjentom dostęp do informacji w formie całodziennych jadłospisów z uwzględnieniem poszczególnych diet w miejscu ogólnie dostępnym na poszczególnych oddziałach szpitala. 18. Zapotrzebowanie na posiłki dla pacjentów zgłaszane będą Wykonawcy od poniedziałku do piątku do godz.10:30 telefonicznie lub faxem, natomiast dla pacjentów przybyłych po godz.10:30 będą dodatkowo zgłaszane telefonicznie. 19. Zamawianie posiłków będzie się odbywało przez osobę do tego wyznaczoną na podstawie relewy żywieniowej, obowiązującej od obiadu do śniadania dnia następnego. 20. Przedmiotem zamówienia objęte są również niżej wymienione produkty spożywcze dodatkowo zamawiane przez poszczególne oddziały, których wartość należy wkalkulować w koszty posiłków: Suchary (50g) 120 szt. Herbata (100g) 720 szt. Cukier 720 kg W/w artykuły podane są w ilości szacunkowej na okres 1 roku. 21. Posiłki muszą być dostarczane do poszczególnych oddziałów 3 razy dziennie w godzinach zawartych w pkt.10 oraz rozdawane przez pracownika Wykonawcy. Dodatkowo dla pacjentów z chorobą cukrzycową, wydawanie posiłków będzie o godzinie 10.00 ( II śniadanie ) i o godz. 15.00 (podwieczorek ). 22.Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli wewnętrznej czyli okresowe sprawdzanie dystrybucji na oddziałach, prawidłowości porcjowania, temperatury wydawanych posiłków, czystości naczyń i wózków transportowych, oraz okresowe przeprowadzenie oceny stopnia zadowolenia pacjentów. 23.Wykonawca będzie dostarczał posiłki całodziennie, własnym transportem, na swój koszt, samochodem przystosowanym do przewozu żywności. 24.Do Wykonawcy będzie należało prowadzenie ewidencji wydanych posiłków z podziałem na oddziały, potwierdzonych każdorazowo imiennie przez osoby odbierające nadzorujące posiłki. 25.Zamawiający zastrzega sobie prawo współudziału przy wydawaniu posiłków upoważnionego pracownika ze strony zamawiającego w celu zapewnienia kontroli prawidłowości dostarczania poszczególnych posiłków na oddziały. 26.Zamawiający zastrzega sobie możliwości zrezygnowania z posiłków dla pacjenta w danym dniu w wyjątkowych sytuacjach ( np. nagłe opuszczenie szpitala, zgon pacjenta), oraz zamawianie dodatkowych posiłków dla pacjentów przybyłych po złożeniu zamówienia. 27.Zamawiający zastrzega sobie prawo do pobierania prób posiłków i wymazów czystościowych bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 28.Zamawiający wymaga zabezpieczenia placówki w talerze, kubki, sztućce. W celu podania ciepłych posiłków pacjentom przebywającym na badaniach diagnostycznych wymagane jest zabezpieczenie oddziałów również w czajniki bezprzewodowe oraz kuchenki mikrofalowe. Dopuszcza się pozostawienie posiłku w naczyniu jednorazowym dostosowanym do podgrzania w kuchence mikrofalowej. Wykonawca w celu realizacji świadczonych usług zobowiązuje się na własny koszt do zakupu i wyposażenia, nie później niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi na każdy z oddziałów w nowe (nie używane): 1. 11 sztuk kuchenek mikrofalowych o pojemności min. 20l 2. 11 sztuk czajników bezprzewodowych Dodatkowo zamawiający wymaga zapewnienia odpowiednich naczyń do pojenia i karmienia obłożnie chorych pacjentów ( np. pojników). 29. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić odpowiedni środek transportu - wózki do przewożenia ciepłych posiłków - min. 3 sprawne techniczne wózki dostosowane ciężarem do osób obsługujących je. Wykonawca będzie odpowiadał w całości za szkody spowodowane przez jego pracowników , które powstały w trakcie realizacji umowy na terenie obiektów Zamawiającego, a w szczególności rozbite drzwi, obite ściany, urwane futryny, zniszczone podłogi. 30.Wymagania sanitarne: Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za: czystość i porządek oraz stan sanitarno-techniczny środków transportu do przewożenia posiłków, stan sanitarno - epidemiologiczny i techniczny wobec organów kontroli (np. Stacja Sanitarno Epidemiologiczna, PIP), zatrudniony personel pod względem zdrowotnym i higienicznym (dokumentacja zdrowotna, kontrola higieny osobistej ze szczególnym uwzględnieniem higieny, rąk i odzieży, dbałość o aktualne książeczki zdrowia personelu), higienę produkcji posiłków i zmywania naczyń, właściwe przechowywanie środków spożywczych (z uwzględnieniem segregacji, utrzymania temperatury i innych warunków przechowywania itp.), sposób przewożenia i wydawania posiłków na oddziałach, jakościową i ilościową ocenę sposobu żywienia, pobieranie próbek posiłków i przechowywanie ich do 72 godz. zgodnie z przepisami określonymi w Rozporządzeniu Ministra zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. z 2007 nr 80 poz.545), pobierania próbek wymazów w sytuacjach awaryjnych, wymagających natychmiastowej interwencji, zbieranie z oddziałów zlewek i ich wywożenie po każdym posiłku, właściwą segregację i dalsze zagospodarowania wszystkich odpadów, dokonywanie (zlecanie) na własny koszt i z własnej inicjatywy wymaganych przepisami badań fizykochemicznych i mikrobiologicznych, badań zlecanych przez jednostki kontrolne i badań wymuszonych sytuacją awaryjną (zagrożenie zdrowia lub życia pacjentów) w zakresie realizacji usług i informowania o ich wynikach koordynatora ze strony zamawiającego. Zamawiający ma prawo (na życzenie) do wglądu w wyniki przeprowadzonych w/w badań, osoby rozdające posiłki w oddziałach zobowiązane są do utrzymania czystości wózków żywieniowych zgodnie z przepisami higieniczno-sanitarnymi oraz być zabezpieczone w czystą odzież ochronną; fartuch, czepek, rękawiczki. Zamawiający wymaga zabezpieczenia pracowników dystrybucji w termometry do kontroli temperatury posiłków oraz wag do kontroli gramatury np. wędliny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553220003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawcy przystępujący do postępowania zobowiązani są wnieść wadium w kwocie: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zoz-mswia-lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach