Przetargi.pl
„Świadczenie usługi zbiorowego żywienia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Szczutowie wraz z dzierżawą kompleksu kuchennego i wyposażenia”

Dom Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Szczutowie ogłasza przetarg

  • Adres: 09-227 Szczutowo, ul. 3 Maja 116
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 24 276 74 74
  • Data zamieszczenia: 2023-12-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Szczutowie
    ul. 3 Maja 116
    09-227 Szczutowo, woj. mazowieckie
    tel. 24 276 74 74
    REGON: 611333935
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpsszczutowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usługi zbiorowego żywienia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Szczutowie wraz z dzierżawą kompleksu kuchennego i wyposażenia”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Świadczenie usługi zbiorowego żywienia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Szczutowie wraz z dzierżawą kompleksu kuchennego i wyposażenia” w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 stycznia 2025 r. Warunkiem świadczenia usług gastronomicznych dla Domu jest wynajmowanie przez Wykonawcę pomieszczeń kuchennych o łącznej powierzchni użytkowej 177,34 m², znajdujących się na parterze budynku DPS wraz z elementami stałego wyposażenia kuchni. Wykonawca ma obowiązek zatrudnienia do pracy w kuchni DPS na podstawie umowy o pracę pracowników, gwarantujących prawidłowe wykonanie usługi.Wykonawca zobowiązuje się przygotowywać posiłki codziennie, na bieżąco, w ilości ustalonej każdorazowo przez Zamawiającego, ze świeżych produktów wysokiej jakości zakupionych i dostarczonych przez Wykonawcę, z uwzględnieniem: konieczności stosowania diet, zaleceń lekarza, wymagań określonych odpowiednio w przepisach ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1448), rozporządzeń wykonawczych i innych obowiązujących w tym zakresie przepisach, z zachowaniem zasad systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP, normy ISO 22000 Zarządzanie Bezpieczeństwem Żywności oraz zasad żywienia i dietetyki stosowanej, opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia. Wykonawca zapewni posiłki wysokiej jakości (jakość rozumiana jako zbiór nieodłącznych właściwości spełniających wymagania mieszkańców), przygotowane z produktów świeżych, posiadających aktualne terminy ważności, wysokiej jakości handlowej i zdrowotnej, nabyte w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi. Posiłki muszą być urozmaicone, bez stosowania dodatkowych preparatów zastępczych oraz środków konserwujących. W szczególności zabrania się używania produktów typu instant oraz gotowych produktów np. pierogów mrożonych, pyz, klopsów, gołąbków itp.W DPS w chwili obecnej przebywa 72 mieszkańców. Liczba osób żywionych nie jest stała, może zmieniać się okresowo, ze względu na wyjazdy, urlopy, pobyty w szpitalach itp. Może ona także ulec zmniejszeniu w sposób naturalny. Do obliczenia łącznej ceny osobodnia żywienia za pełen okres świadczenia usługi gastronomicznej należy przyjąć średnio 67 osób. Podane powyżej liczby są liczbami szacunkowymi. Rzeczywista ilość wynikać będzie z bieżących potrzeb zamówienia zależnych od ilości przebywających mieszkańców. Z tego powodu Wykonawca nie będzie występował z żadnymi roszczeniami. Żywienie winno opierać się na niżej wskazanych dietach, zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia. Posiłki powinny dostarczać do organizmu ludzkiego wszystkie niezbędne dla jego prawidłowego funkcjonowania składniki odżywcze w ilościach odpowiadających zapotrzebowaniu. Wymaga się od Wykonawcy przygotowania następujących diet: podstawowa; lekkostrawna z ograniczeniem tłuszczu i jej modyfikacje, w tym dieta lekkostrawna o zmiennej konsystencji np. miks. Na obiad będą przygotowywane miksy „dwudaniowe”, które powinny zawierać mięso, w sytuacji gdy II danie jest potrawą mączną. Dieta lekkostrawna będzie składała się z 3 posiłków podstawowych i jednego posiłku dodatkowego tj. II śniadanie; lekkostrawna z ograniczeniem węglowodanów prostych - cukrzycowa. Dieta cukrzycowa będzie składała się z 3 podstawowych i dwóch dodatkowych posiłków tj. II śniadanie i posiłek nocny o godz. 21:00, w tym jeden posiłek będzie zawierał 50g wędliny; kleik i marchwianka na żądanie Zamawiającego (zapotrzebowanie incydentalne);Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany diet w trakcie trwania całej umowy tj. mogą zostać wyłączone lub dodane nowe diety, stosownie według indywidualnych zleceń lekarskich i potrzeb Zamawiającego (np. diety specjalne - diety eliminacyjne w alergiach i nietolerancjach pokarmowych). Wykonawca będzie zobowiązany uwzględnić wprowadzone zmiany. Wprowadzenie nowej diety lub zmiana diety nie może wpłynąć na cenę posiłku.Na Wykonawcy spoczywa obowiązek stosowania wymogów określonych w przepisach sanitarno-epidemiologicznych, zaleceń organów sanitarno-epidemiologicznych, wprowadzenie i utrzymanie standardów HACCP we własnym zakresie i na własny koszt oraz przepisów w zakresie organizacji żywienia zbiorowego (wymóg dotyczy pełnego okresu trwania umowy) zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1448) i zapewnienia właściwej jakości określonej w specyfikacji oferowanych posiłków.Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia na własny koszt użytkowanych pomieszczeń w podręczny sprzęt gaśniczy (zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami przeciwpożarowymi), objęcia pomieszczeń kuchennych stałą kontrolą przeciwpożarową, wykonywania przeglądów p.poż.; za ewentualne uchybienia w tym zakresie, Wykonawca odpowiadał będzie za kary nałożone przez właściwe organy i instytucje z tytułu nieprzestrzegania przepisów sanitarno-higienicznych, przepisów BHP i p.poż. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny i weryfikacji wszystkich parametrów wykonania zleconej usługi na każdym etapie produkcji i dostawy posiłków, a Wykonawca umożliwi dostęp do linii technologicznych i wyprodukowanych posiłków. Wykonawca udostępni dokumentację dotyczącą ilościowo-wartościowego wsadu surowcowego do potraw tzw. zapotrzebowania żywnościowego na poszczególne dni oraz dostęp do wszystkich pomieszczeń niezbędnych do przeprowadzania kontroli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SWZ.2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp tj.:1) pieniądzu – przelewem na konto Zamawiającego2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych;4) gwarancjach ubezpieczeniowych;5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2022 r. poz. 2080).4. Wykonawca przekazuje potwierdzenie wniesienia wadium wraz z ofertą w postaci oryginału poręczenia lub gwarancji;5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Zamawiającego, wskazany w pkt 3 powyżej, przed upływem terminu składania ofert.6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się:- nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,- nazwa dającego zlecenie, beneficjenta gwarancji, gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib.- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art.98 ust.6 ustawy Pzp;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);8) musi zostać złożone w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.7. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji, wymaga się, by oryginał dokumentu w postaci elektronicznej został złożony wraz z ofertą. Z uwagi na konieczność jego późniejszego zwrotu przez Zamawiającego, powinien stanowić odrębną część oferty, nie należy go trwale łączyć z dokumentami oferty.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy zostanie odrzucona.9. Niedostarczenie Zamawiającemu oryginału gwarancji lub poręczenia do terminu składania ofert będzie równoznaczne z brakiem wniesienia wadium i skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy na mocy art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy).10. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa w art. 98 ust.1-6 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym posiadają siedzibę lub miejsce zamieszkania;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał decyzję właściwego dla siedziby Wykonawcy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzającą spełnienie wymagań koniecznych do prowadzenia działalności w zakresie żywienia zbiorowego zgodnych z przepisami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.);3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę wynoszącą co najmniej 200 000,00 złotych;4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca skierował do realizacji zamówienia – przygotowywania posiłków – co najmniej jedną osobę z wykształceniem minimum średnim w zakresie technologii żywności lub dietetyki i co najmniej 3-letnim doświadczeniem w żywieniu osób, która będzie odpowiedzialna za wykonanie usługi w zakresie merytorycznym i jakościowym, a w okresie realizacji zamówienia będzie zatrudniona na miejscu, w DPS i sprawowała nadzór nad pracą zespołu kuchni (kucharze i pomoce kuchni), w pełnym wymiarze godzin – wynikającego z przepisów prawa pracy.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach