Przetargi.pl
Świadczenie usługi odbioru i transportu do RZGO w Słajsinie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Złocieniec - zadanie częściowe nr 2

Gmina Złocieniec ogłasza przetarg

  • Adres: 78-520 Złocieniec, Stary Rynek 3
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. (094) 36 72 022
  • Data zamieszczenia: 2016-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Złocieniec
    Stary Rynek 3 3
    78-520 Złocieniec, woj. zachodniopomorskie
    tel. (094) 36 72 022
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlocieniec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi odbioru i transportu do RZGO w Słajsinie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Złocieniec - zadanie częściowe nr 2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia częściowego jest świadczenie kompleksowej usługi związanej z: -odbieraniem odpadów komunalnych z terenu gminy Złocieniec, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, które w części stanowią nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. -transportem i przekazywaniem odebranych odpadów komunalnych do stacji przeładunkowej w Mielenku Drawskim (stacja przeładunkowa funkcjonująca w ramach RZGO w Słajsinie) -wyposażenie obsługiwanych nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, w których prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów w zestaw worków do selektywnej zbiórki (tj. worki w kolorze żółtym o poj. 120 l. na odpady zbierane selektywnie oraz zielone worki o poj. 80 l na szkło, Worki muszą być dostarczane właścicielom nieruchomości na zasadzie - nowy worek za pełny worek, w terminach wskazanych w harmonogramie odbioru odpowiednich rodzajów odpadów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu określoną ilość worków, w celu przekazywania mieszkańcom w razie zwiększonego zapotrzebowania -utworzeniem, obsługą i przekazywaniem odpadów ze stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego oraz aktami prawa miejscowego, Przedmiotem zamówienia jest świadczenie ww. kompleksowej usługi, a w szczególności: 1.odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu gminy Złocieniec, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, które w części stanowią nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne w sposób zmierzający do zapewnienia osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Odbiorem muszą być objęte następujące rodzaje odpadów: 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 15 01 01 - opakowania z papieru i tektury 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 03 - opakowania z drewna 15 01 04 - opakowania z metali 15 01 05 - opakowania wielomateriałowe 15 01 06 - zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 - opakowania ze szkła 15 01 09 - opakowania z tekstyliów 20 01 01 - papier i tektura 20 01 02 - szkło 20 01 10 - odzież 20 01 11 - tekstylia 20 01 33 - baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 20 01 34 - baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 20 01 35 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (1) 20 01 36 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 39 - tworzywa sztuczne 20 01 40 - metale 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe 20 03 99 - odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 17 01 01 - odpady z betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 04 05 - żelazo i stal 16 01 03 - zużyte opony 20 01 32 - leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 08 - odpady kuchenne ulegające biodegradacji, 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji; 2.transport odebranych odpadów (zmieszanych i selektywnie zebranych, oprócz przeterminowanych leków) do stacji przeładunkowej w Mielenku Drawskim, dostarczenie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów, którą każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu do 5 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia zamawiającemu wraz z fakturą następujących dokumentów za okres rozliczeniowy: 1)zestawienia raportów wagowych ze Stacji Przeładunkowej w Mielenku Drawskim, 2)zestawienia dowodów przyjęcia poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych (kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami), 3)ilość poszczególnych rodzajów odpadów wykazanych na kartach przekazania odpadów powinna odpowiadać ilości wynikającej z raportów wagowych za odpowiedni okres rozliczeniowy. 3.do 30.01.2016 r. - wyposażenie każdej nieruchomości objętej niniejszym zamówieniem w odpowiednio oznakowane pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych. Szacuje się, że należy wyposażyć nieruchomości w ok. 1800 szt. pojemników o pojemności 110/120 l, ok. 93 szt. pojemników o pojemności 240 l oraz ok. 230 szt. pojemników o pojemności 1100 l. Ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie. 4.wyposażenie miejsc wskazanych w załącznikach do SIWZ w odpowiednio pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych, biodegradowalnych, selektywnych i szkła - umieszczonych w altanach w ilości: ok. 82 szt. o pojemności 110/120 l, ok. 48 szt. pojemników o pojemności 240 l oraz ok. 253 szt. pojemników o pojemności 1100 l. 5.ustawienie ok. 84 odpowiednio oznakowanych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów o poj. co najmniej 1100 l (selektywne i szkło) w tzw. gniazdach i odbiór odpadów zbieranych selektywnie w tzw. gniazdach zlokalizowanych poza altanami (184 pojemniki o poj. 1100 l w mieście i na wsiach - wg załącznika do SIWZ) 6.wyposażenie nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne w odpowiednio oznakowane pojemniki do zbierania odpadów komunalnych. Szacuje się, że należy wyposażyć nieruchomości w ok. 37 szt. pojemników o pojemności 240 l oraz ok. 23 szt. Pojemników o pojemności 1100 l. Ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie. 7.utworzenie (nie później niż w terminie 30 dni od daty podpisania umowy) i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - zgodnie z uchwałą NR XVII/130/2015 Rady Miejskiej w Złocieńcu z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości na rzecz gminy Złocieniec opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz trybu i sposobu zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych - w godz od 9.00 do 17.00 i w soboty od 9.00 do 13.00. Wyposażenie PSZOK w odpowiednie pojemniki lub pomieszczenia do gromadzenia odebranych odpadów, utrzymanie ich w odpowiednim stanie technicznymi sanitarnym i porządkowym, zorganizowanie PSZOK w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gminy Złocieniec oraz bezpieczny dla użytkowników. Wykonawca prowadzący PSZOK zobowiązany jest do zbierania i magazynowania odpadów komunalnych w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ewidencjonowanie przyjętych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności poprzez zważenie ilość przyjętych odpadów i odnotowanie w ewidencji wraz ze wskazaniem posesji/właściciela nieruchomości, wydanie mieszkańcowi dokumentu potwierdzającego przyjęcie jego odpadów do PSZOK, 8.prowadzenie zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon - raz na kwartał - w terminach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Złocieniec - Uchwała Nr XVII/134/2015 Rady Miejskiej W Złocieńcu z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Złocieniec, 9.prowadzenie w ramach PSZOK punktu obsługi klienta, czynnego w godz. pracy PSZOK, w którym będzie możliwe osobiste, telefoniczne bądź mailowe składanie reklamacji związanych z wykonywanymi usługami oraz uzyskanie informacji nt. zasad prowadzenia odbioru odpadów komunalnych, segregacji odpadów itp. 10.umożliwienie przez wykonawcę wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne biodegradowalne lub zbierane selektywnie i szkło o odpowiedniej pojemności (w formie użyczenia, najmu lub sprzedaży właścicielom nieruchomości - w miarę potrzeb), 11.dezynfekcja i odkażanie pojemników po odbiorze odpadów dwa razy w miesiącu, mycie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów - wg potrzeb, 12.wykonawca zobowiązany jest do monitorowania zapełnienia pojemników, w tym zapewnienia zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów np. w okresach okołoświątecznych, 13.zapewnienie obsługi (m.in. opróżnianie, mycie) pojemników siatkowych, typu igloo oraz pojemników o poj. 1100 l - przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych stojących na terenach przeznaczonych do użytku publicznego - sukcesywnie w miarę potrzeb - uwzględniając zapisy uchwały nr XVII/134/2015 Rady Miejskiej w Złocieńcu, 14.odbiór przeterminowanych leków z pojemnika zlokalizowanego w Aptece Deszczowa przy ul. Piłsudskiego w Złocieńcu oraz PSZOK i przekazywanie ich do spalarni odpadów (np. przyszpitalnej) - wg potrzeb, 15.opracowanie stałych harmonogramów odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, uwzględniając dane przekazane przez Gminę Złocieniec, z zastrzeżeniem, że w przypadku, gdy dzień odbioru odpadów przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów jest pierwszy dzień niebędący dniem ustawowo wolnym od pracy, następujący po dniu wolnym. Przedstawienie harmonogramów odbioru odpadów do akceptacji przez przedstawiciela Gminy Złocieniec - w terminie przed podpisaniem umowy na realizację zadania, 16.prowadzenie dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, 17.wykonawca zobowiązany jest do oznaczenia pojemników nieobjętych przedmiotem zamówienia, a których jest właścicielem i świadczy usługę odbioru odpadów na rzecz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu gminy Złocieniec (nieobjętych gminnym systemem odbierania odpadów komunalnych), pojemniki można oznakować np. naklejką, 18.zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował samochodem do przeprowadzania kontroli w obecności przedstawiciela wykonawcy i zamawiającego dotyczących prawidłowości świadczonych usług, m in. w przypadku zgłaszanych uwag, zastrzeżeń, reklamacji, itp., 19.wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za należyte wykonywanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz naprawia szkody wyrządzone zamawiającemu lub osobom trzecim w związku z wykonywaniem usług związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, 20.wykonawca może odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości od godz. od 6:00, 21.w przypadku zamieszkania mieszkańców w nowych nieruchomościach, wykonawca odbierze odpady komunalne z tych nieruchomości wg nowego harmonogramu, który przekaże zamawiającemu w ciągu tygodnia od zgłoszenia, 22.odpady należy odbierać zgodnie z harmonogramem, w przypadku braku możliwości odbioru odpadów z przyczyn niezależnych od wykonawcy, wykonawca niezwłocznie (jednak nie później niż następnego dnia roboczego, w którym zdarzenie nastąpiło) powiadomi zamawiającego o tym fakcie. Niepowiadomienie o tym fakcie zamawiającego spowoduje naliczenie kar umownych. 23.Wykonawca tak opracuje trasę przejazdu, aby odpady były zbierane z terenu gminy, tylko z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości mieszanych objętych systemem gminnym. Nie dopuszcza się zbierania (dopełniania pojazdu) odpadami z terenu innej gminy lub z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, 24.Wykonawca jest obowiązany do sporządzania odpowiednich sprawozdań określonych przepisami prawa, 25.jeżeli wykonawca odbiera niesegregowane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Złocieniec, w sprawozdaniu zawiera dodatkowo informacje o liczbie umów podpisanych z właścicielami nieruchomości niezamieszkałych, w które są wyposażone nieruchomości niezamieszkałe, częstotliwości odbioru oraz masie odebranych odpadów komunalnych wyrażonej w Mg, z dokładnością do 2 miejsc po przecinku, 26.Wykonawca co miesiąc dostarczać będzie Zamawiającemu sprawozdanie z ilości odebranych odpadów. Do sprawozdania Wykonawca jest zobowiązany dołączyć kopie dziennych kwitów wagowych pojazdów, które wykorzystane będą do realizacji zamówienia. Sprawozdanie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu do 5-tego dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego zestawienie dotyczy, 27.odbiór usług będących przedmiotem niniejszej umowy odbywać się będzie w terminie comiesięcznym i zakończony jest sporządzeniem miesięcznego protokołu odbioru świadczenia usługi, zaopatrzonego podpisami obu stron. Wykonawca dodatkowo przekaże miesięczny protokół odbioru świadczenia usługi w formie elektronicznej mailem lub na płycie CD, 28.w skład miesięcznego protokołu odbioru usługi wchodzą dokumenty zawierające następujące informacje o: 1)ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych (Mg); 2)ilości selektywnie zebranych odpadów (Mg); 3)ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon (Mg), 4)ilość odebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych wraz z podaniem: a)adresów nieruchomości, z których dokonano odbioru, b)ilości odpadów odebranych z poszczególnych nieruchomości, 5)ilości odebranych przeterminowanych leków, 29.Zamawiający w terminie 5 dni roboczych akceptuje pisemnie miesięczny protokół odbioru świadczenia usługi lub zgłasza uwagi. 30.W przypadku zgłoszenia nieprawidłowości w realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego lub mieszkańca gminy Złocieniec Wykonawca przyjmuje i załatwia reklamacje w terminie 2 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacji oraz niezwłocznie informuje Zamawiającego na piśmie o sposobie załatwienia każdej zgłoszonej reklamacji. 31.W przypadku nieuwzględnienia reklamacji przez Wykonawcę, Wykonawca przekazuje zamawiającemu niezwłocznie informację o tym fakcie podając przyczynę nieuwzględnienia reklamacji wraz z dokumentacją ( np. fotograficzną). 32.W celu rozpatrzenia reklamacji Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest stawić się w siedzibie Zamawiającego bez zbędnej zwłoki, w tym samym dniu do godziny 14:00 lub najpóźniej do godziny 12:00 następnego dnia pod warunkiem, iż jest to dzień roboczy, od powiadomienia przez Zamawiającego. 33.Wykonawca zobowiązany jest informować Zamawiającego o każdym przypadku niedopełnienia obowiązku segregacji przez osoby zamieszkujące daną nieruchomość. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że w pojemniku zamiast odpadów selektywnych znajdują się zmieszane odpady komunalne, w terminie 2 dni roboczych jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego. Na tę okoliczność sporządza protokół oraz przedstawia właściwą dokumentację - wykonuje zdjęcia, które pozwolą na potwierdzenie faktu nie wywiązania się z obowiązku segregacji odpadów przez mieszkańców. Wzór protokołu stanowi załącznik do SIWZ. W sytuacji opisanej powyżej Wykonawca odbiera od właściciela nieruchomości zamieszkałej zgromadzone odpady, traktując je jako odpady zmieszane. 34.Zakres odpowiedzialności Wykonawcy obejmuje wszelkie czynności zmierzające do realizacji umownych obowiązków Wykonawcy oraz za dochowanie wszelkich obowiązków w szczególności ustawowych. 35.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, odpowiada za uszkodzenie lub zniszczenie pojemników podczas wykonywania usługi, na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego. 36.Wykonawca wszystkie odebrane z terenu gminy Złocieniec odpady komunalne (zmieszane odpady komunalne oraz selektywnie zbierane poza przeterminowanymi lekami) przekazywać będzie do RZGO w Słajsinie - Stacji Przeładunkowej Odpadów w Mielenku Drawskim. Przeterminowane lekarstwa należy przekazywać do spalarni odpadów (np. przyszpitalnej). 37.Inne informacje 1)powierzchnia gminy Złocieniec - 194,9 km2, w tym miasto - 32,3 km2 i gmina- 162,6 km2 2)szacunkowa ilość odpadów do odebrania od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Złocieniec w okresie objętym zadaniem tj : a)zmieszane niesegregowane odpady komunalne - 600 Mg b)selektywnie zbierane odpady komunalne - 98 Mg c)selektywnie zbierane odpady komunalne ulegające biodegradacji -45 Mg d)odpady wielkogabarytowe - 14 Mg e)odpady budowlane i rozbiórkowe - 42 Mg 3)miejscowości na terenie gminy: a)Złocieniec, b)sołectwo Cieszyno (Cieszyno, Skąpe), c)sołectwo Warniłęg (Warniłęg, Męcidół, Szymalów, Małobór, Jadwiżyn, Uraz), d)sołectwo Stare Worowo, e)sołectwo Bobrowo (Bobrowo, Wąsosz, Sułoszyn), f)sołectwo Stawno, g)sołectwo Lubieszewo (Lubieszewo, Zatonie, Błędno) h)sołectwo Kosobudy (Kosobudy, Kosobudki, Jarosław), i)sołectwo Rzęśnica, j)sołectwo Darskowo. Odebrane odpady komunalne należy kierować do RZGO w Słajsinie, a w razie awarii do wskazanej w WPGO dla Woj. Zachodniopomorskiego instalacji zastępczej. 4)Wykonawca będzie rozliczał się miesięcznie z Zamawiającym w zakresie zapłaty za usługę, która obejmuje zbieranie i transport do wyznaczonego miejsca odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych wraz z wszystkimi kosztami i opłatami z tym związanymi. 5)W przypadku składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spółki cywilne itp.) ocena spełnienia warunku odbędzie się w następujący sposób: co najmniej jeden podmiot powinien dysponować odpowiednimi dokumentami np. a)wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Złocieniec b)aktualne zezwolenie na transport odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U, z 2013 poz. 21 ze zm.), a po utworzeniu rejestru,o którym mowa w art. 49 ust. 1 ww. ustawy - uzyskania wpisu do tego rejestru, z uwzględnieniem art. 234 ust. 2 ww. ustawy, c)Wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. 6)Wykonawca przy realizowaniu przedmiotu umowy może posługiwać się Podwykonawcami, za których działania odpowiada jak za własne. Wykonawca odpowiada samodzielnie za zapłatę wynagrodzenia należnego Podwykonawcy z tytułu realizacji umowy. 38.Wymagania dotyczące pojazdów i bazy magazynowo - transportowej: 1) Wykonawca musi spełniać szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości ustalone w ustawie o utrzymaniu porządku i czystości w gminach oraz aktach wykonawczych do niej tj. dysponować bazą magazynowo -transportową usytuowaną na terenie administracyjnym gminy Złocieniec lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Złocieniec, na terenie, do którego posiada tytuł prawny, która spełnia warunki określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r . w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. W dniu rozpoczęcia realizacji usługi odbioru i transportu odpadów na rzecz Zamawiającego baza magazynowo -transportowa winna spełniać wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122). 2) Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy na odbiór odpadów musi posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w postaci: a)co najmniej 2 (słownie: dwa) pojazdy specjalistyczne przystosowane do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych b)co najmniej 2 (słownie: dwa) pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c)co najmniej 1 pojazd do odbioru odpadów bez funkcji kompaktującej. 3) Wykonawca zapewnia, aby pojazdy były wyposażone w system: a)monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b)czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów- umożliwiający weryfikację tych danych; c)pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 4) Wymagania techniczne dodatkowe dotyczące pojazdów, o których mowa w pkt. 2 i ich wyposażenie: a)muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, b)winny umożliwiać odbiór odpadów z terenów trudnodostępnych, c)wyposażenie w urządzenia do transmisji danych ewidencjonowanych w trakcie realizacji zlecenia d)wykonawca ma obowiązek dokonywać odbioru i transportu odpadów również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc odbioru odpadów komunalnych np. bloków, kamienic, posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony, np. z powodu remontów dróg, awarii itp. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 5) System monitoringu bazujący na GPS. a)Przesył danych z urządzeń dodatkowych musi być jednoczesny z danymi z systemu monitoringu GPS i dostępny w trybie online (kontakt i odczyt danych w dowolnym momencie). b)Dane z systemów monitorujących powinny być dostępne zamawiającemu w sposób ciągły i nieprzerwany przez minimum rok od zaistnienia danego zdarzenia. c)Wszystkie zarejestrowane zdarzenia muszą być rozszerzone o dokładną datę i czas oraz współrzędne geograficzne zdarzeń wyznaczone na podstawie systemu GPS; d)W trakcie realizacji usługi odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest do rejestrowania poprzez systemy GPS następujących danych: a.rzeczywistego przebiegu trasy b.czasu i miejsca zakończenia usługi (przekazania odpadów). 6)Czujnik wyładowania odpadów. 7)Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy służące do odbioru odpadów w czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas otwierania odwłoka w czasie opróżniania zabudowy służące do odbioru odpadów. 8) Wykonawca obowiązany jest utrzymywać w pełnej sprawności urządzenia rejestrujące pracę pojazdów tj. system GPS tak, aby wykonanie każdej usługi odbioru odpadów z nieruchomości zostało przez nie zarejestrowane. 9) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich pojazdów przeznaczonych do wykonywania usługi odbioru odpadów w urządzenia zapewniające bieżący monitoring pracy tj. odbiornik GPS, odpowiedni moduł komunikacyjny oraz nadajnik, który przesyłać będzie dane drogą internetową do komputerów Zamawiającego - zgodnie z wymaganiami SIWZ. 10) Wykonawca jest zobowiązany przekazać i zainstalować na co najmniej dwóch stanowiskach komputerowych zamawiającego niezbędne oprogramowanie, wraz z dodatkowymi niezbędnymi elementami, umożliwiające sprawowanie bieżącego monitoringu oraz odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu z okresu realizacji umowy na terenie gminy Złocieniec. 11) Wykonawca zobowiązany jest, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące umożliwiające automatyczne zapisywanie w nieulotnej pamięci czasu pracy, aktualnej lokalizacji i przebytej drogi pojazdów z rzeczywistym, jednoznacznie wykazanym wykonywaniem czynności (wyładowanie odpadów) co 10 sekund lub częściej; pamięć danych powinna być archiwizowana i odczytywalna przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia; zapewnienie Zamawiającemu w jego siedzibie dostępu do systemu monitorowania pracy pojazdów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia (systemu stanowiącego własność Wykonawcy) obejmującego co najmniej: a)bieżące śledzenie pozycji pojazdów wykorzystywanych przez Wykonawcę do wykonywania usług związanych z odbieraniem odpadów komunalnych, w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu danych; pamięć ww. danych nt. pracy poszczególnych pojazdów (m.in. pozycji, tras i miejsc zbierania odpadów, ze wskazaniem atrybutu czasu - daty, godz. i min.), powinna być archiwizowana i odczytywalna przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, b)odwzorowanie aktualnej pozycji, miejsca prowadzenia prac i przebytej trasy pojazdu, z dokładnością umożliwiającą jednoznaczne określenie miejsca (adresu) i czasu wykonywania prac, c)odtwarzanie i analizę historii pracy pojazdów z okresu realizacji umowy oraz prowadzenie jej rozliczenia na podstawie danych odczytanych z urządzeń monitorujących pracę pojazdów, d)wyposażenia wszystkich pojazdów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia w urządzenia monitorujące ich pracę, e)codzienne archiwizowanie danych, o których mowa w lit a), Częstotliwość odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości - zgodnie z Uchwałą nr XVII/134/2015 Rady Miejskiej w Złocieńcu z dnia 26.11.2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Złocieniec. Opróżnianie pojemników do zbierania odpadów powinno odbywać się z częstotliwością zapewniającą niedopuszczanie do ich przepełnienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100). 2.Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w terminie składania ofert. 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego:Bank PKO S.A. BP Złocieniec Nr 38 1020 2847 0000 1102 0009 6719. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w terminie do składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski, ul. Stary Rynek 3, 78-520 Złocieniec w sekretariacie pok. 11 lub zamieścić w osobnej kopercie - opisanej wadium. Kopię dołączyć do oferty. 6.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy. 7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wy-brana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takiego zabezpieczenia żądano). 8.Na pisemny wniosek Zamawiający jest zobowiązany zwrócić wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 10.Zamawiający zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 11. Zamawiający zatrzyma wadium z odsetkami również w sytuacji, gdy w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, Wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, ze udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zwraca wadium wniesione w formie pieniężnej wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: wykorzystanie pojazdów spełniających Europejski standard emisji spalin
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zlocieniec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach