Przetargi.pl
Świadczenie usługi cateringowej polegającej na przygotowaniu, dostawie oraz wydaniu obiadów w szkołach podstawowych na terenie Gminy Tarnowo Podgórne

Gminna Jednostka Oświatowa ogłasza przetarg

  • Adres: 62-080 Tarnowo Podgórne, ul. Sportowa 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 8146482 , fax. 61 8959364
  • Data zamieszczenia: 2016-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminna Jednostka Oświatowa
    ul. Sportowa 1 1
    62-080 Tarnowo Podgórne, woj. wielkopolskie
    tel. 61 8146482, fax. 61 8959364
    REGON: 63020405400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gjo-tarnowo-podgorne.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi cateringowej polegającej na przygotowaniu, dostawie oraz wydaniu obiadów w szkołach podstawowych na terenie Gminy Tarnowo Podgórne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi cateringowej polegającej na przygotowaniu, dostawie oraz wydaniu obiadów w szkołach podstawowych na terenie Gminy Tarnowo Podgórne. Szczegółowy zakres świadczenia usługi w poszczególnych placówkach obejmuje: Szkoła Podstawowa im. Gen J. Dowbora Muśnickiego w Lusowie ul. Nowa 6, 62-080 Tarnowo Podgórne - przygotowanie, dostarczenie i wydawanie posiłków dla uczniów w stołówce szkolnej w ilościach wynikających ze stanu zleceń. Średnia liczba obiadów - 2100 miesięcznie. Wykazana liczba może być wyższa lub niższa w poszczególnych miesiącach rozliczeniowych i uzależniona będzie od bieżącego zapotrzebowania. - wydawanie posiłków w dwóch turach o godzinie 12.00 i 13:00, - wydawanie posiłków oraz napojów odbywać się będzie na naczyniach z trwałego tworzywa sztucznego pozwalającego na bezpieczne mycie w zmywarkach i z metalowymi sztućcami, które wykonawca dostarcza we własnym zakresie, -wyklucza się używanie naczyń i sztućców jednorazowych, - zupa podawana w wazach, Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fidlera w Przeźmierowie ul. Kościelna 46/48, 62-081 Przeźmierowo: - przygotowanie, dostarczenie i wydawanie posiłków dla uczniów w stołówce szkolnej w ilościach wynikających ze stanu zleceń. Średnia liczba obiadów -1800 miesięcznie. Wykazana liczba może być wyższa lub niższa w poszczególnych miesiącach rozliczeniowych i uzależniona będzie od bieżącego zapotrzebowania. - wydawanie posiłków w dwóch turach od godziny 11:30 do godziny 12:00, - wydawanie posiłków oraz napojów odbywać się będzie na naczyniach z trwałego tworzywa sztucznego pozwalającego na bezpieczne mycie w zmywarkach i z metalowymi sztućcami, które wykonawca dostarcza we własnym zakresie, -wyklucza się używanie naczyń i sztućców jednorazowych, - zupa podawana w wazach, Warunki realizacji wymagane wobec obu placówek: Wykonawca zobowiązuje się do zupełnego wyeliminowania produktów przetworzonych i stosowania naturalnych, wartościowych produktów spożywczych. Posiłek składa się z dwóch dań: I -zupy i II dania wraz z kompotem. II danie, w przypadku zestawu mięsnego, składa się ze sztuki mięsa, ziemniaków, kaszy lub ryżu oraz surówki. Obiady muszą być wykonane z odpowiednich surowców - nieprzetworzonego wcześniej mięsa, świeżych warzyw i owoców (sezonowo -w okresie zimowym dopuszcza się stosowanie mrożonek warzywnych i owocowych). Zamawiający nie dopuszcza możliwości przygotowywania potraw i napojów na bazie suszu. Zamawiający nie dopuszcza, żeby w ciągu dwóch tygodni wystąpiła powtarzalność tego samego rodzaju posiłku. W ramach II dania jadłospis powinien zawierać m.in.: posiłki mięsne: udo z kurczaka, kotlet mielony (karczek, filet z kurczaka, indyk, szynka b/k), kotlet (schab, filet z kurczaka, filet z indyka), gulasz (szynka b/k, karczek b/k, łopatka b/k, filet z indyka, kurczaka), posiłki półmięsne, 2 posiłki bezmięsne - mączne, 2 posiłki - ryba (filet). Nie dopuszcza się serwowania posiłków przygotowanych w formule fastfood. Zamawiający nie zezwala na stosowanie w procesie żywienia produktów takich jak: gotowe sosy, sproszkowane ziemniaki (puree), mrożonych pierogów, innych produktów typu instant. Do przygotowania posiłków należy używać produktów wysokiej jakości i zawsze świeżych, posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi. Zupy muszą być gotowane na wywarze mięsno-warzywnym. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania zup przygotowanych na bazie proszku. W przypadku dań mięsnych należy serwować całe sztuki mięsa. Mięso przerobione (mielone) może pojawiać się sporadycznie zgodnie z zatwierdzonym jadłospisem. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki z własnych produktów. Posiłki muszą być przygotowywane zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 r. nr 136, poz 914 z późn. zm.) oraz przepisach wykonawczych, w szczególności w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 28 sierpnia 2015 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1256). Posiłki muszą spełniać normy żywieniowe dla odpowiedniej grupy wiekowej (gramatura i kaloryczność odpowiednia dla dzieci i młodzieży w wieku od 6 do 13 lat). Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu oraz warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przygotowanie zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa. Jednocześnie Wykonawca dołoży wszelkich starań, aby jadłospis był urozmaicony oraz uwzględniał sezonowość. Wykonawca jest zobowiązany w każdym dniu świadczenia usługi, do godziny 9:00 uzgodnić z pracownikiem szkoły ilości zamówionych posiłków na dany dzień. Ewidencja posiłków prowadzona przez wskazanego przez Zamawiającego pracownika szkoły, potwierdzana przez Wykonawcę, stanowić będzie podstawę wystawienia faktury. Faktury będą wystawiane po każdym miesiącu świadczenia usługi dla każdej szkoły odrębnie. Płatnikiem w ramach niniejszego zamówienia będzie każda ze szkół samodzielnie. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dwutygodniowego jadłospisu. Opracowany jadłospis Wykonawca przedkłada do akceptacji Zamawiającemu, najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem jego obowiązywania.Wykonawca ma prawo do zmiany jadłospisu w trakcie jego obowiązywania po uzyskaniu zgody przez Zamawiającego.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany jadłospisu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nadzoru rozdawania posiłków w stołówce szkolnej. W ramach nadzoru nad jakością świadczonych usług, Zamawiający zastrzega sobie prawo oceny posiłków, poprzez dokonywanie sporadycznych degustacji próbek dostarczanych do szkoły dań. Ewentualne uwagi - wnioski wynikające z tych degustacji będą wiążące dla Wykonawcy. W przypadku nie zastosowania się do uwag i zastrzeżeń Zamawiającego zostaną one przedstawione Wykonawcy w formie protokołu i mogą stanowić podstawę rozwiązania umowy. Wykonawca, na każde żądanie Zamawiającego, zobowiązany jest przedstawiać wyniki badania mikrobiologicznego żywności. Ogólną kontrolę nad prawidłowością Żywienia sprawować będzie Dyrektor danej szkoły. Reklamacje jakościowe serwowanych posiłków Zamawiający zgłaszać będzie Wykonawcy w drodze bezpośredniej komunikacji pisemnej lub telefonicznej. Przygotowywanie posiłków odbywać się będzie poza obszarem szkoły. Wydawanie posiłków w każdej ze szkół odbywa się przez pracowników Wykonawcy i na koszt Wykonawcy. Wykonawca, we własnym zakresie i na swój koszt, zapewni niezbędne naczynia kuchenne i sztućce do spożywania i wydawania posiłków oraz na własny koszt będzie je uzupełniał. Posiłki muszą być dostarczone transportem Wykonawcy. Transport dań powinien się odbywać z użyciem pojazdu przystosowanego do przewozu posiłków, dopuszczonym przez właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Potrawy muszą być dostarczane w pojemnikach ze stali nierdzewnej, termosach (pojemnikach) utrzymujących właściwą temperaturę tzn. minimalna temperatura zupy winna wynosić 75 stopni C, drugiego dania 65 stopni C, spełniających wymagania sanitarno-epidemiologiczne. Odbiór brudnych naczyń i sztućców ze stołówki szkolnej odbywać się będzie po zakończonym posiłku a mycie ich, poza obszarem szkoły. Wykonawca zapewni we własnym zakresie mycie i dezynfekcję naczyń stołowych, zgodnie z zasadami i przepisami sanitarnymi, określonymi w aktualnych przepisach sanitarnych z wykorzystaniem urządzeń, sprzętu oraz środków myjących i dezynfekujących dopuszczonych do stosowania w zbiorowym żywieniu. Środki, które będą używane do mycia i dezynfekcji muszą być zgodne z aktualnymi przepisami sanitarnymi. Utylizacja odpadów pokonsumpcyjnych, wywóz odpadów komunalnych należy do Wykonawcy i następuje w dniu ich wytworzenia na koszt Wykonawcy, zgodnie z aktualnymi obowiązującymi przepisami oraz pozostawienia miejsca wydawania posiłków w należytym stanie. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ciągłości dostaw posiłków zgodnie z ustalonym harmonogramem, bez względu na trudności powstałe po stronie Wykonawcy. Personel Wykonawcy musi posiadać aktualne badania, ważne książeczki badań do celów sanitarno - epidemiologicznych oraz odpowiednie przygotowanie. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną, administracyjną i karną za jakość dostarczanych posiłków oraz skutki wynikające z zaniedbań przy ich przygotowaniu i transporcie, mogące mieć negatywny wpływ na zdrowie żywionych dzieci. Wykonawca musi wskazać w ofercie, które elementy zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 555231003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca, przed upływem terminu składania ofert musi wnieść wadium o wartości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych) Wadium może być wniesione w następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej w formie pieniężnej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy nr 40 1050 1533 1000 0005 0265 1458. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć w sekretariacie Gminnej Jednostki Oświatowej natomiast do oferty należy załączyć kopię złożonego dokumentu wadialnego potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zwrot wadium zostanie dokonany na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: doświadczenie zawodowe
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gjo-tarnowo-podgorne.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach