Przetargi.pl
Świadczenie usług żywienia pacjentów szpitala.

Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-913 Kraków, os. Na Skarpie 66
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. (012) 6441956 , fax. (012) 6444756
  • Data zamieszczenia: 2015-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krakowie
    os. Na Skarpie 66 66
    31-913 Kraków, woj. małopolskie
    tel. (012) 6441956, fax. (012) 6444756
    REGON: 00063016100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zeromski-szpital.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług żywienia pacjentów szpitala.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na zapewnieniu codziennej i kompleksowej obsługi w zakresie żywienia pacjentów (w ilości średnio 310 osób dziennie, w tym około 8 dzieci w wieku do 1,5 roku życia), wraz z utylizacją odpadów pokonsumpcyjnych na bazie kuchni zewnętrznej Wykonawcy. 2. Usługa obejmuje w szczególności: a) sporządzanie posiłków w ilościach wynikających ze stanu hospitalizowanych pacjentów z uwzględnieniem zaleceń dietetycznych, zaleceń lekarskich oraz zgodnie z załącznikami do umowy. b) dystrybucję posiłków do oddziałów w systemie termosowym (zapewniającym odpowiednią szczelność i temperaturę) lub innym zaproponowanym przez Wykonawcę, wraz z dostarczaniem posiłków bezpośrednio do łóżka pacjenta, c) odbiór naczyń od pacjenta bez zbędnej zwłoki po zakończonym posiłku, d) mycie, dezynfekcję oraz sterylizację naczyń kuchennych zgodnie z przepisami sanitarno-epidemiologicznymi obowiązującymi w podmiotach leczniczych, e) utylizację odpadów pokonsumpcyjnych. 3. Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: a) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za jakość wykonywanych usług zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami w zakresie usług żywieniowych w podmiotach leczniczych , w tym także za wszelkie stwierdzone nieprawidłowości usług żywieniowych ujawnione przez uprawnione organy kontrolne oraz przez Zamawiającego. b) opracowywania i sporządzania posiłków dla pacjentów z przestrzeganiem normatywnych wartości energetycznych i odżywczych w tym dziennej racji pokarmowej, właściwości diet, indywidualnych zaleceń lekarskich oraz zgodnie z regulacjami prawnymi o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia. c) właściwej organizacji usług żywienia, w tym funkcjonowania kuchni, procesu przygotowywania, transportu, wydawania posiłków oraz mycia, dezynfekcji, sterylizacji naczyń kuchennych i utylizacji odpadów pokonsumpcyjnych jak również utrzymania czystości pomieszczeń kuchni, która powinna zapewniać przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, norm i zasad sanitarno-epidemiologicznych obowiązujących w podmiotach leczniczych. d) zapewnienia odpowiedniej liczby pracowników do realizacji przedmiotowego zamówienia, na każdym etapie jej świadczenia (dysponowanie wykwalifikowanym personelem na etapie przygotowania posiłków, opracowywania diet, dystrybucji posiłków) oraz koniecznego wyposażenia w sprzęt i urządzenia niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. f) stałego szkolenia zatrudnionych pracowników oraz osób przy pomocy których świadczyć będzie usługi żywienia, zwłaszcza osób dostarczających posiłki bezpośrednio do pacjenta, w zakresie podawania posiłków zgodnie z przypisaną dietą, ustalonym harmonogramem godzin ich podawania oraz zachowania wszelkich zasad obowiązujących w higienie żywienia. g) utrzymywania w należytym stanie sanitarno-epidemiologicznym pomieszczeń wraz z wyposażeniem przeznaczonym do przygotowywania, produkcji, transportu i dystrybucji posiłków w zakresie przedmiotu zamówienia. h) wykonywania badań na czystość mikrobiologiczną urządzeń, sprzętów i powierzchni kontaktujących się z żywnością (w tym z talerzy, z sztućców) i rąk personelu. i) przekazywania Zamawiającemu protokołów z każdorazowej kontroli Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, j) uiszczania opłat za czynności kontrolne Inspekcji Sanitarnej, Inspekcji Ochrony Środowiska, Inspekcji Pracy. j) zapewnienia większej ilości posiłków w sytuacji nadzwyczajnej, której nie można było przewidzieć w chwili rozstrzygania przetargu, związanej ze zwiększonym napływem rannych i chorych. l) Przygotowywanie i dostarczanie odpłatnych posiłków dla personelu Zamawiającego. 4. Zamawiający będzie uprawniony w szczególności do: a) składania reklamacji w przypadkach niezgodności w realizacji usługi; b) kontroli jakości i standardu usług żywieniowych, w szczególności w zakresie: a) przestrzegania diet, normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych oraz sezonowości posiłków. b) przestrzegania przepisów i zasad sanitarno-epidemiologicznych przy przygotowaniu i dystrybucji posiłków, myciu i dezynfekcji naczyń stołowych i kuchennych, sprzętu i urządzeń oraz gromadzeniu i transportowaniu odpadów, c)utrzymania w należytym stanie sanitarno-epidemiologicznym, technicznym pomieszczeń kuchni i pomieszczeń kuchenek oddziałowych - dotyczy Oddziału Zakaźnego i Oddziału Dermatologicznego. d) przestrzegania harmonogramu wydawania posiłków, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 stanowiący integralną część niniejszej specyfikacji. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość stosowania w niniejszym postępowaniu elektronicznego systemu zamawiania posiłków. W takim przypadku system ten musi spełniać wymagania opisane w załączniku 6 do SIWZ. 6. Wykonawca w celu realizacji usługi zapewni sprzęt, wyposażenie kuchenne, środki transportu niezbędne w prawidłowej realizacji usług na własny koszt oraz będzie odpowiadał za utrzymanie czystości i sprawnego sprzętu również w dwóch kuchenkach Oddziałowych Zamawiającego. 7. W sytuacji kiedy nastąpi konieczność zapewnienia ciągłości żywienia pacjentów Zamawiającego na wypadek wygaśnięcia lub rozwiązania umowy (nie dłużej jednak niż przez 2 tygodnie od wygaśnięcia umowy lub rozwiązania umowy) Wykonawca umożliwi korzystanie ze sprzętów i wyposażenia kuchennego stanowiącego własność Wykonawcy Zamawiającemu lub przez osobę trzecią przez niego wskazaną (tj. przez kolejnego wykonawcę usług żywienia) 8. W celu prawidłowego wykonywania usługi żywienia pacjentów Zamawiający wydzieli pomieszczenie na dostawę posiłków z zewnątrz oraz pomieszczenia/miejsca do mycia i dezynfekcji wózków transportowych, które będą związane wyłącznie ze świadczeniem usług żywienia pacjentów. Zamawiający udostępni Wykonawcy, na podstawie umowy najmu łączną powierzchnię 740 m? w Pawilonie Kuchnia-Pralnia. Projekt umowy najmu pomieszczeń stanowi załącznik do projektu umowy o świadczenie usług żywienia pacjentów szpitala. 9. Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania pomieszczeń w stanie nie pogorszonym, w tym do przeprowadzenia bieżących remontów i konserwacji przez cały okres obowiązywania umowy we własnym zakresie i na własny koszt. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do ponoszenia kosztów eksploatacyjnych dotyczących pomieszczeń przeznaczonych do zorganizowania usług żywienia. 11. Wykonawca zobowiązuje się dbać o zabezpieczenie przedmiotu najmu przed kradzieżą, pożarem i zalaniem. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do wykorzystania pomieszczeń z należytą starannością i zgodnie z zasadami racjonalnej gospodarki, oraz zgodnie z przepisami właściwymi dla realizowanego zamówienia. 13. Po zakończeniu realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zwrotu pomieszczeń w stanie nie pogorszonym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia w obecności Wykonawcy lub jego przedstawiciela okresowych kontroli przedmiotu najmu. 14. Wykonawca najpóźniej w dniu zawarcia umowy o świadczenie usług objętych niniejszym zamówieniem przedłoży Zamawiającemu dokument potwierdzający że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z klauzulą ubezpieczenia od ryzyka przenoszenia chorób zakaźnych, na sumę gwarancyjną minimum 400.000,00 zł i zobowiązany będzie się do utrzymania tego ubezpieczenia przez cały okres obowiązywania umowy. 15. Zamawiający będzie uprawniony w szczególności do: a) składania reklamacji w przypadkach niezgodności w realizacji usługi; b) kontroli jakości i standardu usług żywieniowych, w szczególności w zakresie: a) przestrzegania diet, normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych oraz sezonowości posiłków. b) przestrzegania przepisów i zasad sanitarno-epidemiologicznych przy przygotowaniu i dystrybucji posiłków, myciu i dezynfekcji naczyń stołowych i kuchennych, sprzętu i urządzeń oraz gromadzeniu i transportowaniu odpadów, c)utrzymania w należytym stanie sanitarno-epidemiologicznym, technicznym pomieszczeń kuchni i pomieszczeń kuchenek oddziałowych - dotyczy Oddziału Zakaźnego i Oddziału Dermatologicznego. d) przestrzegania harmonogramu wydawania posiłków, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 stanowiący integralną część niniejszej specyfikacji. 16. Zamawiający dopuszcza możliwość stosowania w niniejszym postępowaniu elektronicznego systemu zamawiania posiłków. W takim przypadku system ten musi spełniać wymagania opisane w załączniku 6 do SIWZ. 17. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca był zakładem pracy chronionej w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 127, poz. 721 t.j. ze zm.). W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę możliwości odpisu przez Zamawiającego składki na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), Wykonawca zobowiązany będzie przez cały okres obowiązywania umowy do przedkładania w terminie 3 dni od otrzymania wynagrodzenia za usługi w danym miesiącu kalendarzowym, zaświadczeń pozwalających Zamawiającemu na obniżenie za dany miesiąc składek na PFRON o zadeklarowaną w ofercie kwotę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 24.000,00 zł. (słownie: dwadzieścia cztery złote).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Dostarczenie systemu elektronicznego
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zeromski-szpital.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach