Przetargi.pl
Świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem czystości na terenie miasta Tucholi w 2010r. (akcja zimowa)

Gmina Tuchola ogłasza przetarg

  • Adres: 89-500 Tuchola, pl. Zamkowy 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0 52 56 42 500 , fax. 052 3342138
  • Data zamieszczenia: 2009-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchola
    pl. Zamkowy 1 1
    89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 0 52 56 42 500, fax. 052 3342138
    REGON: 00052350200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.tuchola.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem czystości na terenie miasta Tucholi w 2010r. (akcja zimowa)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem czystości na ulicach i chodnikach w granicach administracyjnych miasta Tuchola w 2010r. w sposób pozwalający na właściwe użytkowanie dróg i chodników zgodnie z określonymi standardami utrzymania. Zakres usług wchodzących w skład zimowego utrzymania czystości to: odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej według standardów określonych w specyfikacji przez rozsypywanie materiałów uszorstniających i topników, utrzymanie w gotowości sprzętu przewidzianego do realizacji zadań wraz z obsługą (solarki, piaskarki, pługi, ładowarki, równiarki, spycharki i in.), dostarczanie i załadunek mieszanki do solarek wraz z przygotowaniem materiału mieszanki zawartości soli nie mniejszej jak 5% oraz solanki. Dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania miasta sieć ulic objętych zimowym utrzymaniem podzielono na trzy standardy w zależności od znaczenia komunikacyjnego ulicy: Do standardu II zalicza się ulice (bez chodników): Świecka od Bydgoskiej do Nowodworskiego, Nowodworskiego do Warszawskiej, Kolejowa, Chopina, Dworcowa, Garbary, Kreffta, Sępoleńska do wiaduktu, plac Wolności, Chojnicka, Lipowa, Wryczy, Szkolna, plac Zamkowy, Zamkowa, Gabrychów, Pocztowa, Karasiewicza, Kościuszki, Piastowska, Aleja LOP, Sportowa, Witosa, Rzeźnicka, 11 Listopada, parkingi przyległe do tych ulic oraz posiadające wjazd lub wyjazd na te ulice o łącznej długości - 8,2 km, parking przy ul. Garbary, dwa parkingi przy ul. Rycerskiej oraz przy ul. Pocztowej 7 (Książnica Tucholska, Kręgielnia, Miejska Biblioteka Publiczna oraz Starostwo Powiatowe). Do standardu III zalicza się ulice (bez chodników): Grunwaldzka, Podgórna, Rycerska, Krzywa, Ogrodowa, Wałowa, Starodworcowa, Cegielniana od Warszawskiej do Przemysłowej, Staromiejska, Okrężna, Spichlerzna, Górna, Murowa, Młyńska, Nowodworskiego, kościelna, Tylna, Studzienna, Starofarna, Dmowskiego, Bohaterów Westerplatte, Budowlana do Plaskosza, Saganowskiego, droga do DREWBORU, wysypiska, oczyszczalni ścieków, cmentarza komunalnego, Towarowa, Przemysłowa (od Świeckiej do dawniejszego Stolbudu), Usługowa, Transportowa do drukarni o łącznej długości - 16,1 km oraz następujące chodniki : ul. Świecka: - lewa strona od Bydgoskiej do Garbary, prawa strona od Cegielnianej do Nowodworskiego, lewa strona od Cegielnianej do Wrzosowej - Rudzki Most, ul. Nowodworskiego: - lewa strona od Wryczy do Podgórnej, prawa strona od Świeckiej do Podgórnej, ul. Bydgoska: - prawa strona od Nad Kiczą do rzeki Kicz, ul. Zamkowa: - prawa strona od Rzeźnickiej do Chojnickiej, ul. Garbary: - lewa strona od Krefta na długości parkingu w kierunku Kolejowej, Chodnik od Dworcowej do Garbary, ul. Chopina: - lewa strona od Świeckiej do Kolejowej, ul. Sępoleńska - prawa strona od Kołłątaja do Prusa, ul. Kolejowa: - prawa i lewa strona od Sępoleńskiej do Garbary, ul. Grunwaldzka: - prawa i lewa strona od Piastowskiej do LOP, ul. Piastowska:- lewa strona od Warszawskiej do pawilonu handlowego, ul. Warszawska:-lewa strona od Cegielnianej do Pocztowej, prawa strona od Podmiejskiej na wysokości parku, chodnik - przejście z ul. Nowodworskiego do ul. Pocztowej przy kręgielni, chodniki na moście w ul. Ogrodowej, Sępoleńskiej i Kolejowej. Do standardu IV zalicza się ulice: - na osiedlach domków jednorodzinnych Rudzki Most, Leśne, Mickiewicza, Nad Kiczą, Kopernika; Podmiejska, Polna, Łanowa, Janta-Połczyńskiego o łącznej długości 27,0 km. Standard* Opis stanu utrzymania drogi dla standardu Dopuszczalne odstępstwa od standardu Po ustaniu opadów śniegu Od stwierdzenia występowania zjawisk (czas likwidacji) II jezdnia odśnieżona na całej szerokości jezdnia posypana na całej długości - luźny - błoto pośniegowe -zajeżdżony śnieg (cienka warstwa nie utrudniająca ruchu) 4 godz. 6 godz. może występować - gołoledź - szron - szadź - pośniegowa - lodowica 3 godz. 3 godz. 3 godz. 4 godz. 4 godz. III jezdnia odśnieżona na całej szerokości jezdnia posypana na: - skrzyżowaniach z drogami - przed obiektami użyteczności publicznej - odcinkach o pochyleniu 4 % - przystankach autobusowych - innych miejscach ustalonych przez Gminę - luźny - zajeżdżony - zaspy, języki śniegowe (lokalnie utrudnienia dla pojazdów samochodowych) 6 godz. może występować 6 godz. - gołoledź - szron - szadź - pośniegowa - lodowica 5 godz. 5 godz. 5 godz. 6 godz. 6 godz. IV jezdnia odśnieżona na całej szerokości jezdnia posypana na odcinkach decydujących o możliwości ruchu - luźny - zajeżdżony śnieg - języki śnieżne - zaspy 8 godz. może występować do 8 godz - gołoledź - pośniegowa - lodowica 8 godz. 10 godz. 8 godz. *standardy nie obowiązują przy ciągłych opadach śniegu powyżej 8 godzin i w godzinach od 23 00 do 4 00. Do obowiązków spoczywających na Wykonawcach należą: - prowadzenie akcji zimowej w sposób nie wywołujący uciążliwości i niebezpieczeństwa dla podmiotów trzecich w tym użytkowników dróg (dostosować prędkość pracującego sprzętu do stanu technicznego ulicy,) - po odśnieżeniu ciągów ulicznych usunięcie zwałów śniegu zalegających przy krawężniku na przejściach dla pieszych (oznakowanych); - usunięcie błota pośniegowego, piasku i innych zanieczyszczeń zalegających na drogach po prowadzonej akcji zimowej a w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie tych prac, w pierwszym możliwym terminie; - oczyszczenie wpustów ulicznych wraz z przykanalikami po prowadzonej akcji zimowej, a w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie tych prac, w pierwszym możliwym terminie (wpust uliczny - szt. 617); - posypywanie chodników czystym piaskiem (bez dodatku soli); - ustawienie skrzyń z piaskiem w ilości szt. 21 w miejscach ustalonych przez zamawiającego (estetyczne, oznakowane)- własność Wykonawcy; - spłukanie czystą wodą zieleni niskiej przy ciągach utrzymywanych dróg i chodników po zakończeniu akcji zimowej. Wykonawca, który uzyska zamówienie będzie zobowiązany do reakcji tj. rozpoczęcia akcji oczyszczania w ciągu 1 godziny od momentu wystąpienia zjawiska, prowadzenia ewidencji wyjazdów oraz zużycia materiałów wykorzystywanych do prowadzenia akcji. Sprzęt powinien być przystosowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu 1 godziny od chwili podjęcia decyzji o konieczności rozpoczęcia akcji na drodze. Wykonawca ma obowiązek informować Zamawiającego (dyżurny) o: aktualnym stanie przejezdności na drogach, zagrożeniach spowodowanych aktualnymi warunkami atmosferycznymi, godzinie rozpoczęcia i zakończenia pracy, wszelkich zdarzeniach w czasie pełnienia akcji odśnieżania i zwalczania śliskości. Zamawiający zastrzega, że w przypadku zaistnienia niekorzystnych warunków atmosferycznych realizacja usług może być przyspieszona lub przedłużona w stosunku do terminów określonych powyżej. W przypadku wystąpienia awarii sprzętu podczas wykonywania robót z zakresu zimowego utrzymania dróg, Wykonawca musi niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego. W tym momencie, czas pracy tego sprzętu zostanie przerwany, aż do chwili usunięcia awarii lub podstawienia innego, sprawnego sprzętu o podobnych parametrach. Ponowne przystąpienie do wykonywania powierzonych zadań również musi być zgłoszone Zamawiającemu. W ekstremalnych warunkach Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pracę sprzętu przez całą dobę oraz konieczną wymianę obsługi. Wykonawca przy wykonywaniu ww. prac posługiwać się będzie pracownikami ubranymi w firmowe stroje robocze; pojazdy trwale i wyraźnie oznakowane. Wszelkie materiały niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia (paliwo, woda, prąd, środki czyszczące itp.) zapewnia Wykonawca. W PRZYPADKU BRAKU ŚNIEGU (I ZJAWISK POCHODNYCH) NALEŻY PROWADZIĆ SPRZĄTANIE ANALOGICZNIE JAK PODCZAS LETNIEGO UTRZYMANIA CZYSTOŚCI (poniżej) w okresie od 3.01.2010r. do 30.04.2010r. i od 1.11.2010r. do 2.01.2011r.: Letnie utrzymanie czystości podzielone zostało na cztery strefy: Przedmiotem zamówienia jest oczyszczanie ulic w granicach administracyjnych miasta Tuchola wraz z przyległymi do nich parkingami oraz opróżnianie koszy ulicznych usytuowanych przy tych ulicach i zbieranie papierów, folii itp. 1.Strefa pierwsza - obejmuje następujące ulice: Świecka (od początku do ul. Cegielnianej), Ks. ppłk J. Wryczy, Nowodworskiego (od początku do ul. Warszawskiej), Dworcowa, Krótka oraz pl. Wolności wraz z przyległymi parkingami. Powierzchnia ulic wraz z parkingami 12.793 m2, 93 sztuki koszy ulicznych. W zakresie oczyszczania mieści się: a) oczyszczanie ulic z zanieczyszczeń - 6 razy w tygodniu; b) opróżnianie koszy ulicznych - nie mniej niż 6 razy w tygodniu; c) opróżnianie koszy ulicznych podczas imprez organizowanych na placu Wolności-wg potrzeb; d) oczyszczanie terenu wokół koszy ulicznych w trakcie ich opróżniania; e) zbieranie papierów i innych zanieczyszczeń; f) usuwanie chwastów rosnących przy krawężnikach i obrzeżach; g) mycie i dezynfekcja koszy ulicznych - co najmniej 1 raz w kwartale; h) mycie tablic i znaków (w tym drogowych - co najmniej raz w kwartale); i) wywiezienie nieczystości z ulic, placów i parkingów i koszy ulicznych na składowisko; j) dodatkowe sprzątanie w następujące dni: Nowy Rok (oczyszczenie placu Wolności wraz z przyległymi do niego ulicami), 11 Listopada. 2.Strefa druga - obejmuje następujące ulice: Chojnicka, Szkolna, Lipowa, Sępoleńska (od początku do wiaduktu kolejowego), Kolejowa, Chopina, Krefta, Staromiejska, plac Zamkowy (wraz z przyległymi parkingami), Pocztowa, Piastowska, przejście Pocztowa-Nowodworskiego. Powierzchnia do oczyszczania - 15.483 m2 , 63 szt. koszy ulicznych. W zakresie oczyszczania mieści się: a) oczyszczanie ulic z zanieczyszczeń - 3 razy w tygodniu; b) opróżnianie koszy ulicznych nie mniej niż 3 razy w tygodniu; c) oczyszczanie terenów wokół koszy ulicznych - w trakcie ich opróżniania; d) zbieranie papierów i innych zanieczyszczeń; e) usuwanie chwastów rosnących przy krawężnikach i na obrzeżach; f) mycie i dezynfekcja koszy ulicznych - co najmniej raz na kwartał; g) mycie tablic i znaków (w tym drogowych) - co najmniej raz na kwartał; h) wywiezienie nieczystości z ulic, placów, parkingów i koszy na składowisko; i) wywóz nieczystości usytuowanych na chodnikach po oczyszczaniu chodników przez właścicieli nieruchomości; 3.Strefa trzecia - obejmuje następujące ulice: Sportowa, aleja LOP, Grunwaldzka, Kościuszki, Starodworcowa, Zamkowa, Gabrychów, Karasiewicza, Garbary, Garbary - Parking, Rzeźnicka, Rycerska, Krzywa, Murowa, Podgórna, Rynkowa, Starofarna, Tylna, Wałowa, Spichlerza, Okrężna, 11 Listopada, Sępoleńska (od wiaduktu kolejowego do końca), W. Witosa. Łączna powierzchnia do oczyszczenia - 26.335 m2, 45 szt. koszy ulicznych. W zakresie oczyszczania mieści się: a) oczyszczanie ulic z zanieczyszczeń - 2 razy w tygodniu; b) opróżnianie koszy ulicznych nie mniej niż 2 raz w tygodniu; c) oczyszczanie terenów wokół koszy ulicznych - w trakcie ich opróżniania; d) zbieranie papierów i innych zanieczyszczeń; e) usuwanie chwastów rosnących przy krawężnikach i na obrzeżach; f) mycie i dezynfekcja koszy ulicznych - nie mniej niż jeden raz na kwartał; g) mycie tablic i znaków (w tym drogowych) - raz na kwartał; h) wywiezienie zebranych nieczystości na składowisko; i) wywóz nieczystości usytuowanych na chodnikach po oczyszczaniu chodników przez właścicieli nieruchomości; 4.Strefa czwarta - obejmuje następujące ulice: Brzozowa, Bukowa, Cegielniana, Przemysłowa (od ul. Cegielnianej do Stolbudu), Derdowskiego, Jodłowa, Konopnickiej, Kopernika, Kołłątaja, Leśna, Rotmistrza Michalskiego, Mickiewicza, Nad Kiczą, Ogrodowa, Orzeszkowej, 15 Lutego, Prusa, Słowackiego, Dmowskiego, Świerkowa, Wyczółkowskiego, Żeromskiego, Żwirki i Wigury, Sienkiewicza, Rogali, Bohaterów Westerplatte, Cisowa, Grodzka, Reja, Klonowa, Reymonta, Gałczyńskiego, Borowiacka, Kochanowskiego, Staszica, Kniejowa, Podmiejska, Wiejska. Łączna powierzchnia do oczyszczania - 57.854 m2 , 22 szt. koszy ulicznych. W zakresie oczyszczania mieści się: a) oczyszczanie ulic z zanieczyszczeń - 1 raz w tygodniu, b) opróżnianie koszy ulicznych - nie mniej niż raz na tydzień; c) oczyszczanie terenów wokół koszy ulicznych - w trakcie ich opróżniania; d) zbieranie papierów - w uzgodnieniu z zamawiającym; e) usuwanie chwastów rosnących przy krawężnikach i na obrzeżach; f) mycie i dezynfekcja koszy - co najmniej raz na kwartał; g) mycie tablic ulicznych i znaków (w tym drogowych) - co najmniej raz na kwartał; h) wywóz zebranych nieczystości na składowisko; i) wywóz nieczystości usytuowanych na chodnikach po oczyszczaniu chodników przez właścicieli nieruchomości; Wykonawca zobowiązany będzie również w cenie oferty uwzględnić: - utrzymanie czystości chodników na ul. Cegielnianej (od ul. Warszawskiej do końca) i Przemysłowej - o łącznej powierzchni 3288 m2; - łączną ilość koszy ulicznych - 223 sztuki (przewiduje się zwiększenie ilości koszy po 15 % rocznie); - śnieg i lód traktowany jest jako zanieczyszczenie; - utrzymanie czystości na przystankach autobusowych usytuowanych przy ul. Świeckiej, Bydgoskiej, Głównej, Chojnickiej i Kolejowej. - po opadach deszczu uprzątnąć naniesiony piasek ze skrzyżowania ul. Mickiewicza z Wiejską. - w cenie oferty dot. zamiatania ulic i wywozu koszy ulicznych należy uwzględnić opłatę za składowanie oraz opłatę środowiskową. Wykonawca przy wykonywaniu w/wym. prac posługiwać się będzie pracownikami ubranymi w firmowe stroje robocze, pojazdy trwale i wyraźnie oznakowane. Wszelkie materiały niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia zapewnia wykonawca. Płatności za wykonane prace następować będą w okresach miesięcznych po uprzednim odbiorze ich przez przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy w terminie 14 dni od ostatniego dnia miesiąca i doręczenia faktur przez Wykonawcę do siedziby Urzędu. Wysokość miesięcznej faktury oparta będzie o miesięczne zestawienie wykonanych usług, które będzie stanowiło podstawę do rozliczania się z Zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906110003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymagane
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Spełniają warunki art. 22 ust. 1 ustawy tj.: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2) Nie podlegają wykluczeniu z przedmiotowego postępowania na postawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy; 3) Spełniają pozostałe warunki określone w SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, ubiegający się o zamówienie publiczne, musi załączyć do oferty wymagane oświadczenia i dokumenty: 1) Wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1); 2) Oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki określone w SIWZ wynikające i określone w art. 22 ust. 1 ustawy oraz, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy (załącznik nr 2); 3) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) wykazu wykonanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (np. referencje, zaświadczenia) - załącznik nr 3, b) wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada wykonawca - minimum określone w załączniku nr 4. W przypadku, gdy Wykonawca nie dysponuje własnym potencjałem technicznym, Zamawiający żąda załączenia do oferty pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia sprzętu niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp. 5) W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miasto.tuchola.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach