Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie przygotowywania, dostarczania oraz podawania posiłków

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 32-500 Chrzanów, ul. Oświęcimska 9
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 32 6233552 , fax. 32 6233552 wew. 14
  • Data zamieszczenia: 2015-12-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Oświęcimska 9 9
    32-500 Chrzanów, woj. małopolskie
    tel. 32 6233552, fax. 32 6233552 wew. 14
    REGON: 00344696600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops.chrzanow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie przygotowywania, dostarczania oraz podawania posiłków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia (dla każdej części postępowania) jest usługa polegająca na przygotowywaniu oraz podawaniu gorących posiłków w formie pełnych obiadów dwudaniowych wraz z codziennym dostarczeniem do szkół dla uczniów objętych pomocą w formie posiłków wydawanych w szkołach na terenie Gminy Chrzanów, zgodnie z decyzją Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrzanowie wydaną z upoważnienia Burmistrza Miasta Chrzanowa. W ramach opisanej powyżej usługi Wykonawca zapewnia naczynia oraz sztućce (zastawę stołową lub naczynia i sztućce jednorazowe). Przez pełny obiad dwudaniowy rozumie się gorący posiłek składający się z zupy, drugiego dania oraz kompotu. Drugie danie ma być posiłkiem mięsnym lub rybnym z urozmaiconymi surówkami lub gotowanymi jarzynami. Do mięsa (ryby) zamiennie mogą być podawane ziemniaki, kasze, ryż lub makaron. Raz w tygodniu wydawane może być danie bezmięsne, raz w tygodniu dania typu krokiety, gołąbki, dania makaronowe. Waga posiłków powinna przedstawiać się następująco: -zupa nie mniej niż 300 ml na porcję, -mięso lub ryba po przygotowaniu nie mniej niż 100 g na porcję, -ziemniaki, kasze, ryż, makaron nie mniej niż 150 g na porcję, -surówki nie mniej niż 150 g na porcję, -jarzyny gotowane nie mniej niż 150 g na porcję, -naleśniki, pierogi lub inne dania nie mniej niż 350 g na porcję, -kompot nie mniej niż 200 ml na porcję. Wykonawca zobowiązany jest tak komponować posiłki aby obiad był prawidłowo zbilansowany i dostarczał 30 % całodziennego zapotrzebowania energetycznego dla organizmu ucznia. Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności posiłków w ciągu jednej dekady (tj. 10-ciu dni żywieniowych). Zamawiający wymaga aby posiłki były przygotowywane w dniu ich wydania uczniom. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość posiłku, temperaturę w chwili podania oraz jego walory smakowe i estetyczne. Minimalna temperatura serwowanych posiłków: -zupa + 75 °C, -drugie danie + 63 °C, -potrawy serwowane na zimno (w tym surówki, kompot) + 4 °C. Zamawiający wymaga urozmaicenia posiłków tak, by gwarantowały one dostarczenie organizmowi ucznia niezbędnych składników odżywczych i zapobiegały monotonii żywienia. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodne z zalecanym modelem żywienia o charakterze prozdrowotnym w oparciu o Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2015 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1256). Wykonawca zobowiązany będzie do zachowania diet pokarmowych w zależności od indywidualnych potrzeb uczniów. Wykonawca będzie przygotowywał, dostarczał i podawał posiłki zachowując wymogi sanitarno - higieniczne oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie . Posiłki muszą być przygotowywane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, zróżnicowane, sporządzone ze świeżych i wysokiej jakości artykułów spożywczych, posiadających aktualne terminy ważności i przechowywanych w odpowiednich warunkach sanitarno-higienicznych. Wszelkie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z wdrożonym i prawidłowo funkcjonującym systemem Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP). Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą spełniać normy żywieniowe odpowiednie dla grupy wiekowej - kaloryczność, ilość składników pokarmowych, wartości odżywczych i mineralno - witaminowych odpowiednia dla dzieci i młodzieży uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjów. Wykonawca sporządzający ofertę w przedmiotowym postępowaniu winien mieć na uwadze wymagania, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w jednostkach systemu oświaty. Wykonawca będzie realizował usługi będące przedmiotem zamówienia przy pomocy własnego personelu oraz przy użyciu własnych narzędzi i sprzętu. Wykonawca jest zobowiązany posiadać dostęp do lokalu umożliwiającego przygotowanie gorących posiłków, podlegającego kontroli właściwego Inspektora Sanitarnego. W przypadku gdy posiłki będą przygotowywane poza szkołą wykonawca będzie dostarczał posiłki do szkół własnym transportem przystosowanym do przewozu żywności i zatwierdzonym przez właściwego Inspektora Sanitarnego. Wówczas posiłki będą dostarczane w specjalistycznych termosach (pojemnikach termoizolacyjnych) gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw, a wykonawca poniesie koszty załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłków oraz podawania poszczególnych posiłków uczniom. W tym przypadku posiłki mogą być podawane dzieciom w naczyniach jednorazowych. Zamawiający podkreśla, że wybór formy realizacji zamówienia nie ma wpływu na wybór oferty. Wykonawca zapewnia obsługę do podawania posiłków uczniom oraz utrzymania czystości w pomieszczeniach po wydaniu posiłków. Wykonawca zadba o czystość termosów, w których będzie dostarczał posiłki oraz czystość zapewnionych naczyń i sztućców. Wykonawca zobowiązany jest do uprzątnięcia brudnych naczyń oraz odpadów pokonsumpcyjnych z terenu szkoły. Wytwarzane odpady mają być usuwane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia jest zobowiązany posiadać uregulowane kwestie prawne związane z odbiorem odpadów przez uprawnionego odbiorcę. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zapisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.) w zakresie danych osobowych udostępnionych przez Zamawiającego celem realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca w ramach świadczonych usług zobowiązany jest do współpracy z Dyrektorami szkół i Zamawiającym. Wykonawca biorący udział w niniejszym przetargu powinien zaoferować taką cenę, która będzie zawierała w sobie wszystkie nośniki kosztów, również transportu, zapewnienia naczyń i sztućców oraz utylizacji odpadów pokonsumpcyjnych dla okresu wykonania zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia na części zgodnie z wykazem zadań przedstawionych w pkt.1. 1.Wykaz zadań, szacowana liczba posiłków: Zadanie A) Szkoła Podstawowa Nr 1, ul. Borelowskiego 1, 32-500 Chrzanów, szacunkowa liczba posiłków 14 350-Zamawiający orientacyjnie informuje, iż ilość wydanych posiłków dla zadania A) realizowana w latach 2011-2015 wahała się od 12 460 rocznie do 15 690 rocznie. Zadanie B) Szkoła Podstawowa Nr 5 w Chrzanowie, ul. Fabryczna 23a, 32-500 Chrzanów, szacunkowa liczba posiłków 2 920-Zamawiający orientacyjnie informuje, iż ilość wydanych posiłków dla zadania B) realizowana w latach 2011-2015 wahała się od 2 910 rocznie do 4 590 rocznie. Zadanie C) Szkoła Podstawowa Nr 6 w Chrzanowie, ul. Dworska 5, 32-500 Chrzanów, szacunkowa liczba posiłków 890. Zadanie D) Szkoła Podstawowa w Balinie, ul. Jaworznicka 139, Balin, 32-500 Chrzanów, szacunkowa liczba posiłków 2 380-Zamawiający orientacyjnie informuje, iż ilość wydanych posiłków dla zadania D) realizowana w latach 2011-2015 wahała się od 2 050 rocznie do 2 450 rocznie. Zadanie E) Szkoła Podstawowa w Luszowicach,ul. Przybyszewskiego 6, Luszowice, 32-500 Chrzanów, szacunkowa liczba posiłków 1 430. Zadanie F) Publiczne Gimnazjum Nr 1 w Chrzanowie,ul. Zielona 15, 32-500 Chrzanów, szacunkowa liczba posiłków 4 950-Zamawiający orientacyjnie informuje, iż ilość wydanych posiłków dla zadania F) realizowana w latach 2011-2015 wahała się od 3 550 rocznie do 5 860 rocznie. Zadanie G) Zespół Szkół Nr 1 w Chrzanowie,ul. Pogorska 8c, 32-500 Chrzanów , szacunkowa liczba posiłków 11 470-Zamawiający orientacyjnie informuje, iż ilość wydanych posiłków dla zadania G) realizowana w latach 2011-2015 wahała się od 9 900 rocznie do 11 800 rocznie. Zadanie H) Zespół Szkół Nr 2 w Chrzanowie,ul. Wyszyńskiego 19, 32-500 Chrzanów, szacunkowa liczba posiłków 2 550-Zamawiający orientacyjnie informuje, iż ilość wydanych posiłków dla zadania H) realizowana w latach 2011-2015 wahała się od 2 465 rocznie do 4 030 rocznie. Zadanie I) Zespół Szkół Nr 3 w Chrzanowie,ul. Al. Henryka 43-45, 32-500 Chrzanów,szacunkowa liczba posiłków 13 300-Zamawiający orientacyjnie informuje, iż ilość wydanych posiłków dla zadania I) realizowana w latach 2011-2015 wahała się od 10 160 rocznie do 14 920 rocznie. Zadanie J) Zespół Szkół w Płazie,ul. Wiosny Ludów 2, 32-552 Płaza, szacunkowa liczba posiłków 4 300-Zamawiający orientacyjnie informuje, iż ilość wydanych posiłków dla zadania J) realizowana w latach 2011-2015 wahała się od 3 425 rocznie do 4 300 rocznie. Ilość posiłków podana dla każdego zadania jest szacunkowa i w czasie obowiązywania umowy może ulec zmianie. Nie stanowi to zatem ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie może być podstawą do zgłoszenia roszczeń z tytułu realizowanej usługi lub być podstawą odmowy realizowania zamówienia. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia wyłącznie za faktycznie wydane posiłki. Sposób realizacji zamówienia: 1.Usługa będzie świadczona od daty podpisania umowy do 31.12.2016 r. w okresie dni nauki szkolnej - od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem: -ferii zimowych (od dnia 2016.01.18 do dnia 2016.01.31), -wiosennej przerwy świątecznej (od dnia 2016.03.24 do dnia 2016.03.29), -ferii letnich (od dnia 2016.06.25 do dnia 2016.08.31), -zimowej przerwy świątecznej (od dnia 2016.12.23 do dnia 2016.12.31), -dni świątecznych (w szczególności: 2016.01.06, 2016.05.03, 2016.05.26, 2016.11.01, 2016.11.11), -innych dni wolnych od nauki szkolnej, w szczególności ustanowionych przez Dyrektorów poszczególnych placówek. Zamawiający w szczególnych sytuacjach zastrzega sobie możliwość zlecenia świadczenia usługi w dni wolne od nauki szkolnej, o czym uprzednio powiadomi Wykonawcę. 2.Zamawiający będzie informował Wykonawcę o liczbie uczniów uprawnionych do korzystania z posiłków z imiennym wskazaniem uprawnionych do korzystania z posiłków oraz okresu na jaki zostali oni objęci pomocą, najpóźniej na jeden dzień przed dniem rozpoczęcia żywienia. Zgłoszenie dodatkowych uczniów objętych pomocą nastąpi telefonicznie najpóźniej do godz. 8:30 danego dnia. Na koniec miesiąca Zamawiający przekaże Wykonawcy zestawienie zbiorcze dotyczące zgłoszeń z całego miesiąca. 3.Godzina wydawania uczniom posiłków w poszczególnych zadaniach zamówienia będzie ustalana przez Wykonawcę indywidualnie dla każdej placówki bezpośrednio z Dyrekcją szkoły. W przypadku złożenia oferty na realizację zamówienia w więcej niż jednym zadaniu proszę zwrócić uwagę na fakt, iż godzina wydawania posiłków może być jednakowa dla wielu placówek, wówczas przywóz i wydawanie posiłków w tych placówkach będzie musiał odbywać się jednocześnie. Ponadto niektóre placówki posiadają więcej niż jedną przerwę obiadową. 4.Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia niezapowiedzianych kontroli realizacji zamówienia, w tym również w zakresie upowszechniania zdrowego stylu żywienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania badań sprawdzających posiłki pod względem higienicznym, kalorycznym oraz temperatury podawanych potraw. W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w obowiązujących przepisach oraz SIWZ kosztami badania Zamawiający obciąża Wykonawcę. 5.Wykonawca najpóźniej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem każdego miesiąca będzie dostarczał do Zamawiającego oraz do wiadomości Dyrektorów poszczególnych szkół miesięczny jadłospis zawierający gramaturę oraz wartość kaloryczną poszczególnych posiłków. Zamawiający zastrzega możliwość dokonywania korekt w dostarczonym przez Wykonawcę jadłospisie. 6.Wykonawca zobowiązany będzie do piątego dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym żywiono uczniów przedłożyć do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawiony rachunek (fakturę VAT) obciążający Zamawiającego kosztami faktycznie wydanych posiłków, wraz z załącznikiem zawierającym wyszczególnienie imiennie dla każdego ucznia: ilości wydanych posiłków, stawki żywieniowej brutto oraz wartości do zapłaty. Wyjątek stanowić będzie rachunek (faktura VAT) za żywienie uczniów za miesiąc grudzień 2016 r., który ma zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego do dnia 2016.12.27. Płatność nastąpi zgodnie z terminem zawartym w umowie. 7.Wykonawca zobowiązany jest posiadać dokumentację potwierdzającą ilość faktycznie wydanych posiłków imiennie dla każdego ucznia, która będzie podlegała kontroli na życzenie Zamawiającego. 8.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 9.Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z usługi realizowanej w danym dniu, w przypadku gdy posiłki okażą się być złej jakości i kaloryczności. W takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany do wydania posiłku dobrej jakości i zgodnego z normami, w sposób umożliwiający spożycie przez uczniów posiłków w ramach godzin lekcyjnych w tym samym dniu. 10.Wykonawca zobowiązany będzie na żądanie Zamawiającego przedstawić wykaz użytych do przygotowywania posiłków produktów i surowców wraz z nazwami producentów (dostawców), który Zamawiający może udostępnić rodzicom dzieci lub ich prawnym opiekunom
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553210006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie w realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.malopolska.pl/opswchrzanowie
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach